" />
  • Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  27/3/2007

Η Spider απέναντι στις Z4 και SLK

Διαβάστηκε από 14220 αναγνώστες Ημερομηνία δημοσίευσης: 27/3/2007
Και τα τρία είναι διθέσια, κάμπριο και με παραπλήσια τιμή αγοράς. Αυτοκίνητα με άποψη και ξεχωριστό χαρακτήρα. Spider, Z4 και SLK, πέρα από τις όποιες διαφορές εμφανίζουν, έχουν έναν κοινό παρονομαστή: Είναι τόσο όμορφα σχεδιαστικά, που πραγματικά "κολλάς" μαζί τους…




Δύο υφασμάτινες και μια μεταλλική οροφή εφοδιάζουν τα οχήματα του συγκριτικού μας. Z4 και Spider επέλεξαν τη ρετρό λύση της υφασμάτινης κουκούλας, η οποία αναδιπλώνεται σε 10 και 24 δευτερόλεπτα αντίστοιχα.
Η SLK, διατίθεται με μεταλλική οροφή που απαιτεί 22 δευτερόλεπτα για να αναδιπλωθεί. Έτσι, το μοντέλο της Mercedes προσφέρει δύο τύπους αμαξώματος σε έναν (κουπέ - κάμπριο) και πιο ήσυχες… μετακινήσεις.



Εσωτερικό-χώροι
Στα σαλόνια και των τριών οχημάτων κυριαρχεί η πολυτέλεια. Το ταμπλό της SLK και της Spider είναι πιο πλουραλιστικό σε αισθητική (περισσότερα όργανα, διακόπτες κ.α), σε αντίθεση με το ταμπλό της Z4, που είναι πιο λιτό σχεδιαστικά. Αυτό δε σημαίνει, βέβαια, πως δε φέρει και όλες τις απαραίτητες ενδείξεις που χρειάζεται ο οδηγός. Σε επίπεδο ποιότητας και φινιρίσματος, τα δύο γερμανικά ρόουντστερ έχουν ένα ελαφρύ προβάδισμα έναντι της Ιταλίδας καλλονής. Οι διαθέσιμοι χώροι και στα τρία οχήματα είναι αποκλειστικά για τη μεταφορά δύο ενήλικων επιβατών. Πιο άνετα βέβαια -βάσει μετρήσεων- θα μεταφερθούν τα 2 άτομα που βρίσκονται στην καμπίνα της Spider και της Z4. Το μεγαλύτερο, όμως, χώρο για τις αποσκευές τον διαθέτει η SLK (300 λτ. με κλειστή οροφή, 208 με ανοιχτή), ακολουθεί η Z4, που προσφέρει 260 λτ., ενώ η Spider υπόσχεται πως θα μεταφέρει στο χώρο φόρτωσής της 253 λτ. αποσκευών. H Spider όμως διατηρεί αυτή τη χωρητικότητα και με ανοιχτή οροφή.
Κινητήρες
Ο 6κύλινδρος σε σειρά κινητήρας των 2,5 λτ. της Z4 κερδίζει με χαρακτηριστική ευκολία τη πρωτιά τόσο σε επίπεδο επιδόσεων όσο και σε επίπεδο λειτουργίας.
Ελαστικός με πολύ καλή απόκριση στο πάτημα του γκαζιού ανεβάζει στροφές δίχως δισταγμό, προσδίδοντας στο όχημα, πάρα πολύ καλές επιδόσεις. Εξαιρετική συνεργασία με το 6τάχυτο αυτόματο - σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων και ήχος…που ενθουσιάζει.

Το 4κύλινδρο 16βάλβιδο μηχανικό σύνολο των 1,8 λτ. της Mercedes, αποδίδει 163 ονομαστικούς ίππους.
Το εν λόγω μοτέρ (διαθέτει μηχανικό υπερσυμπιεστή) δείχνει πως ταιριάζει "γάντι" με το χαρακτήρα του μοντέλου, καθώς στη πράξη, εμφανίζει καλή ελαστικότητα (με μια μικρή υστέρηση χαμηλά), χαμηλά επίπεδα θορύβου και ιδιαίτερα ανταγωνιστικές επιδόσεις.

Τέλος ο 2,2 λτ. κινητήρας της Spider (τεχνολογίας JTS 4κύλινδρος ατμοσφαιρικός με 16βαλβίδες) προσφέρει την απαιτούμενη ισχύ για ένα άνετο και ξεκούραστο ταξίδι, δείχνει όμως να πνίγεται από τη μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων (6άρι μηχανικό). Σε γενικές γραμμές πάντως έχει πολιτισμένη λειτουργία και ωραίο -μπάσο- ήχο.

Oδική συμπεριφορά
BMW και Mercedes εφοδιάζουν τις Z4 και SLK με κίνηση στον πίσω άξονα. Αντίθετα, η Alfa Romeo επέλεξε στην έκδοση των 2,2 λτ. της Spider, η μετάδοση της κίνησης να γίνεται στους μπροστινούς τροχούς (η κορυφαία Spider -3,2 λτ. V6- είναι τετρακίνητη).

Το ιταλικό μοντέλο μπορεί να μην είναι το ίδιο "παιχνιδιάρικο" όσο η SLK και πολύ περισσότερο η Z4, αλλά έχει τον τρόπο του να σε κερδίσει. Η ανάρτηση, αν και σφιχτή σχετικά, ελέγχει ικανοποιητικά το βάρος του αμαξώματος, αφήνοντάς το να παίρνει λογικές κλίσεις στις στροφές, ακόμα και όταν το πιέζεις στο όριο…
Δυστυχώς, όμως, ο κινητήρας εμφανίζεται ανεπαρκής για να προσφέρει το κάτι παραπάνω, αφού δείχνει να πνίγεται από το βάρος και τη μακριά κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων.
Η Spider αρέσκεται περισσότερο στην κάλυψη μεγάλων αποστάσεων, με άνετο και ξεκούραστο τρόπο, παρά στο να προσφέρει στον οδηγό της γρήγορη και σπορ οδήγηση.
Κάτι που κάνει, με τον πλέον ιδανικό τρόπο, η 2,5λιτρη Z4 si. Κοφτερό τιμόνι, ιδανική κατανομή βάρους, στιβαρό πλαίσιο και δυνατός κινητήρας δημιουργούν ένα απολαυστικό στην οδήγηση σύνολο, που σίγουρα προσφέρει το κάτι παραπάνω σε επίπεδο οδική συμπεριφοράς.
Η ανάρτηση, βέβαια, του οχήματος είναι αρκετά σκληρή για τους άσχημους ελληνικούς δρόμους, με αποτέλεσμα πολλές φορές να περνά κραδασμούς στο εσωτερικό. Αυτό που λείπει πάντως από το αυτοκίνητο, είναι ένα μπλοκέ διαφορικό. Σε πολλές περιπτώσεις δείχνει πως το χρειαζόταν…
Αφήσαμε για το τέλος το πιο άνετο και ήσυχο ρόουντστερ του συγκριτικού μας. Η SLK διαθέτει κορυφαία ποιότητα κύλισης, υψηλού επιπέδου άνεση και την πιο ήσυχη καμπίνα (λόγω μεταλλικής οροφής).
Οι τρεις αυτοί παράγοντες, σε συνδυασμό με το πολύ καλό σε λειτουργία - επιδόσεις μοτέρ, κάνουν τα ταξίδια… απόλαυση!
Ωστόσο, η οδική της συμπεριφορά παραμένει εν γένει "άχρωμη", αφού δύσκολα θα παίξεις μαζί της, ενώ και η συνολική αίσθηση που λαμβάνεις, δεν είναι αυτή που θα περίμενες από ένα σπορ αυτοκίνητο. Με πιο απλά λόγια, η SLK είναι ένα απόλυτα ασφαλές όχημα, πλην όμως όχι παιχνιδιάρικο, σε αντίθεση με τη συμμετοχική Z4, που συνδυάζει ασφάλεια και σπορ αίσθηση. Η Spider, αν και με σπορ γονίδια, είναι πολύ δύσκολο να σου προσφέρει έντονες συγκινήσεις, καθ' ότι προσθιοκίνητη και με ασθενέστερες επιδόσεις λόγω κυρίως του μεγάλου βάρους της.
ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ, ΠΟΥ;
Οδική συμπεριφορά: Z4
Κινητήρας - Επιδόσεις: Z4
Φρένα: Spider
Χώροι επιβατών: Spider, Z4
Χώρος αποσκευών: SLK
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
στη κορυφή "αφήνοντας" αρκετά πίσω τη Spider. Δικαιολογημένα, καθώς το συνολικό πακέτο που προσφέρουν, είναι σαφώς ανώτερο από το αντίστοιχο της ιταλίδας καλλονής. Όσον αφορά τη κόντρα των 2 νικητών, θα λέγαμε εν συντομία, πως η Z4 είναι πιο σπορ σαν κατασκευή και προσφέρει καλύτερες επιδόσεις, εν αντιθέσει με την SLK, που εμφανίζει ένα πιο άνετο και ταξιδιάρικο χαρακτήρα. Ατού βέβαια της Mercedes, είναι η σκληρή αναδιπλούμενη οροφή με την οποία εφοδιάζεται. Δεν είναι και λίγο το όχημα σου να συνδυάζει δυο τύπους αμαξώματος σε ένα (κουπέ - κάμπριο).


Εξοπλισμός - Τιμές Alfa Romeo
Spider
BMW
Z4 2.5 Si
Mercedes
SLK
Αερόσακος οδηγού/συνοδηγού / / /
Πλευρικοί αερόσακοι
Αερόσακοι οροφής - -
ABS
Antispin/ESP / / -/
Υποβοηθούμενο τιμόνι
Ηλεκτρικά παράθυρα (Ε/Π) /- /- /-
Κεντρικό κλείδωμα
Ηλεκτρικοί καθρέφτες
Air condition - -
Ηλεκτρονικός κλιματισμός
Ηχοσύστημα
Ζάντες
Προβολείς ομίχλης
   
Tιμή (ευρώ) 45.100 49.000 47.700
Έκδοση 2.5 Si
** : Στάνταρτ, : Προαιρετικά, - : Δεν διατίθεται

Τεχνικά Χαρακτηριστικά - Επιδόσεις - Διαστάσεις Alfa Romeo
Spider
BMW
Z4 2.5 Si
Mercedes
SLK
Κυβισμός (κ. εκ.) 2.198 2.494 1.796
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 185/6.500 218/6.500 163/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 230/4.500 250/2.750 240/3.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 9,4 7,9 8,1
60-100 χλμ/ώρα (δλ.) 11,6 4,1 (με kickdown) 9,3
80-120 χλμ/ώρα (δλ.) 13,5 4,9 (με kickdown) 12,4
Τελ. Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 217 240 230
Φρένα 100-0 χλμ./ώρα (μ.) 38,1 38,2 39,5
Mέση κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.) 7,3 8,4 8,7
   
Διαστάσεις ΜxΠxY (χλστ.) 4.393/1.830/1.318 4.091/1.781/1.279 4.082/1.777/1.296
Μεταξόνιο (χλστ.) 2.528 2.495 2.430
Βάρος (κιλά) 1.661 1.372 1.442
Χώρος αποσκευών (λίτρα VDA) 235 240 300



περισσότερα »

ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ - Τελευταία νέα