" />
  • Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  10/10/2007

C30 1.8, A3 1.4 TFSI ή 116i;

Διαβάστηκε από 25260 αναγνώστες Ημερομηνία δημοσίευσης: 10/10/2007


Με αφορμή την άφιξη της Σειράς 1 με το νέο μηχανικό σύνολο των 1,6 λίτρων και αλλά και του A3 με τον TFSI 1.400άρη κινητήρα, συγκρίνουμε τα δύο μοντέλα, με ένα άλλο premium μικρομεσαίο που βρίσκεται κοντά σε αυτά τόσο από πλευράς τιμής/ εξοπλισμού όσο και επιδόσεων. Το Volvo C30 1.8.





Volvo C30 1.8
Η παρουσία του C30 όσον αφορά το μπροστινό τμήμα μας φέρνει στο μυαλό τα S40 και C70 καθώς προέρχεται αυτούσιο από αυτά. Εμπρός, αίσθηση κάνουν τα τονισμένα φτερά και τα πλαϊνά μαρσπιέ διαφορετικού χρώματος, που αποτελούν ένα ξεχωριστό σύνολο, ενώ στο πίσω μέρος την «παράσταση κλέβουν» τα κάθετα φωτιστικά σώματα σε συνδυασμό με το γυάλινη πίσω πόρτα.

Το εσωτερικό είναι κατασκευασμένο με ποιοτικά υλικά και θα φιλοξενήσει με σχετική άνεση τέσσερις επιβάτες, σε αντίθεση με το χώρο αποσκευών ο οποίος είναι σχετικά μικρός για τα δεδομένα της κατηγορίας (233 λίτρα).

Ο 4κύλινδρος κινητήρας των 1,8 λίτρων αποδίδει, σύμφωνα με τη σουηδική εταιρεία 125 ίππους και 165 Νm ροπής και βρίσκεται στα ίδια επίπεδα περίπου επίπεδα με τους ανταγωνιστές του ενώ η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 7,3 λίτρα/ 100 χλμ. Οι επιδόσεις βρίσκονται επίσης πολύ κοντά με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 10,8 δεύτερα και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 200 χλμ./ώρα.

Στο δρόμο το σουηδικό αυτοκίνητο ξεχωρίζει για την υψηλή ποιότητα κύλισης και την πολύ καλή ηχομόνωση. Η άνεση που προσφέρει κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα και το τιμόνι παρέχει αρκετές πληροφορίες στον οδηγό. Στις στροφές, η ακαμψία του πλαισίου και η ρύθμιση της ανάρτησης ευθύνονται για τη δημιουργία ουδέτερης και ασφαλής οδικής συμπεριφοράς. Τα φρένα ικανοποιούν με την απόδοση τους αν και θα μπορούσαν να έχουν καλύτερη αίσθηση.

Στην έκδοση Kinetic, με τιμή 22.950 ευρώ, το C30 περιλαμβάνει στον εξοπλισμό του ABS με σύστημα υποβοήθησης φρένων EBA, σύστημα δυναμικού ελέγχου ευστάθειας και πρόσφυσης (DSTC), αερόσακους οδηγού και συνοδηγού, πλευρικούς αερόσακους, αερόσακους οροφής, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ραδιο-cd, διζωνικό σύστημα κλιματισμού, δερμάτινο τιμόνι και δερμάτινο επιλογέα ταχυτήτων.



Audi A3 1.4 TFSI
Σχεδιαστικά το Α3 αποπνέει μία δυναμική προσωπικότητα και χαρακτηρίζεται από την τραπεζοειδή μάσκα με τους δύο μέγαλους αεραγωγούς και τους ενσωματωμένους προβολείς ομίχλης.

Το εσωτερικό του A3 δείχνει ιδιαίτερα σοβαρό και αποπνέει μια έντονη αίσθηση στιβαρότητας με τις επενδύσεις αλουμινίου σε διάφορα σημεία να προσθέτουν αρκετές πινελιές ξεχωριστού στυλ. Η εργονομία στην κεντρική κονσόλα είναι πολύ καλή, ενώ οι χώροι που παρέχει το A3 για τέσσερα άτομα είναι επαρκείς, με αυτόν για τις αποσκευές να ανέρχεται στα 350 λίτρα.

Ο κινητήρας του είναι ο νέος υπερτροφοδοτούμενος των 1,4 λίτρων με τον ένα υπερσυμπιεστή και ανήκει στην οικογένεια TFSI. Εδώ, αποδίδει 125 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και 200 Νm ροπής στις 1500 σ.α.λ. κάτι που θα περιορίσει τη χρήση του 6ταχύτου κιβωτίου καθώς το 80% της ροπής είναι διαθέσιμο από ακόμη πιο χαμηλά (1.250 σ.α.λ.) και εμφανίζεται σταθερή για ένα φάσμα 2500 σ.α.λ.
Σύμφωνα με την εταιρεία οι επιδόσεις του μοντέλου είναι αρκετά ανταγωνιστικές καθώς τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9,6 δεύτερα και τελική ταχύτητα φτάνει στα 203χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 6,5 λίτρα τα 100 χλμ.
Αν κρίνουμε από το μοντέλο με το μηχανικό σύνολο των 1,6 λίτρων που αντικαθιστά, στο δρόμο το Α3 σίγουρα θα κερδίζει την εμπιστοσύνη του οδηγού, με την σταθερότητά του συνόλου στον ανοιχτό δρόμο να είναι υψηλού επιπέδου και την ουδετερότητα να είναι το κύριο χαρακτηριστικό του σε δρόμο με στροφές, με μια ελαφριά αίσθηση υποστροφής υπό πίεση.

Η έκδοση Attraction, με τιμή 22.200 ευρώ περιλαμβάνει στον εξοπλισμό της ABS με EDS, σύστημα ευστάθειας ESP με ASR και BAS, αερόσακους οδηγού και συνοδηγού, πλευρικούς αερόσακους εμπρός, αερόσακους κεφαλής εμπρός-πίσω, ενεργά προσκέφαλα εμπρός, ηλεκτρικά παράθυρα, ραδιο-cd, air conditioning, ηλεκτρικούς καθρέπτες, υποβοηθούμενο τιμόνι και κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό.



BMW Σειρά 1 3θυρη 122hp
Σχεδιαστικά το 3θυρο γερμανικό χάτσμπακ δείχνει το σπορτίφ χαρακτήρα του ιδιαίτερα στο πίσω μέρος με την απουσία των θυρών της 5θυρης έκδοσης, η οποία έχει δώσει έναν αέρα δυναμισμού στο αμάξωμα κάνοντάς το να δείχνει πλατύ και στιβαρό. Το εσωτερικό είναι αρκετά άνετο για 4 επιβάτες, ενώ οι πίσω θέσεις χωρίζονται από το ντουλαπάκι που υπάρχει ανάμεσά τους. Ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 330 λίτρα.

Ο νέος 1.600άρης κινητήρας, που αποτελεί προϊόν της συνεργασίας της γερμανικής φίρμας με την Peugeot, αποδίδει 122 ίππους με την ροπή των 160 Nm να εμφανίζεται στις 4.250 σ.α.λ. Τα 0-100χλμ επιτυγχάνονται σε 10,1 δεύτερα ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 204χλμ/ώρα, με την κατανάλωση να κυμαίνεται στα 5,8 λίτρα ανά 100 χλμ. μικτής χρήσης. Στο δρόμο παρουσιάζεται άνετο για τους επιβάτες και παρ’όλο που είναι το μοναδικό πισωκίνητο της κατηγορίας η υπερστροφή έρχεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και υπό πίεση. Το τιμόνι είναι άμεσο και δίνει πολύ καλή πληροφόρηση στον οδηγό.

Η βασική έκδοση Joy, με τιμή 22.950 ευρώ περιλαμβάνει στον εξοπλισμό της ABS, σύστημα ευστάθειας DSC, αερόσακο οδηγού και συνοδηγού, πλευρικούς αερόσακους, αερόσακους οροφής εμπρός-πίσω, ελαστικά ασφαλείας runflat, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικούς καθρέπτες, υποβοηθούμενο τιμόνι και ραδιο-cd.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Όπως είδατε και τα τρία premium μικρομεσαία βρίσκονται πολύ κοντά σε τομείς όπως οι χώροι και οι επιδόσεις με το κάθε ένα να παρουσιάζει τα δικά του δυνατά σημεία. Αφήνοντας τη σχεδίαση των τριών μοντέλων στην άκρη, που αποτελεί άλλωστε και υποκειμενικό παράγοντα, μπορούμε να εστιάσουμε σε πιο απτές «αποδείξεις» για αυτά που προσφέρει το κάθε μοντέλο.

Το Volvo διακρίνεται για την ποιότητα κύλισης του και τα πλούσια επίπεδα εξοπλισμού που προσφέρει, με «αδύναμο κρίκο» το μικρό χώρο του πορτμπαγκάζ του. Τα A3, εκτός από την χαμηλότερης τιμής του, προτάσσει τον ισχυρό turbo κινητήρα του, που παρά τον μικρότερο κυβισμό «στέκεται» στο ύψος των περιστάσεων, και παρουσιάζει τις καλύτερες επιδόσεις, με βάση τα στοιχεία των εταιρειών. Από την άλλη η Σειρά 1 της BMW επιδεικνύει μία πιο σπορτίφ και «παιχνιδιάρικη» οδική συμπεριφορά λόγω της πίσω κίνησης και του ιδανικού «ζυγίσματος» που αυτή συνεπάγεται. Ο νέος 1.600άρης κινητήρας έχει την μικρότερη κατανάλωση μεταξύ των τριών μηχανικών συνόλων, ενώ οι επιδόσεις της βρίσκονται μεταξύ των δύο ανταγωνιστών της.


περισσότερα »

VOLVO - Τελευταία νέα

ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ - Τελευταία νέα