" />
  • Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  30/7/2008

Lancer Evo Vs Impreza WRX STi

Διαβάστηκε από 19877 αναγνώστες Ημερομηνία δημοσίευσης: 30/7/2008


Όσο και αν άλλαξαν στις νέες τους γενιές, με το Marketing να μπαίνει και στα δικά τους "χωράφια", τα δύο παραδοσιακά όπλα των Mitsubishi (Lancer Evolution) και Subaru (Impreza WRX Sti) γυρίζουν τις πλάτες τους στο παρελθόν και πλέον συνεχίζουν να αντιπαρατίθενται…



Κρατάει χρόνια αυτή η κόντρα
Τη δεκαετία του 80 , που μεσουρανούσαν σε αγώνες και καρδιές, ξεκίνησε ο πόλεμος των άστρων (Impreza) και των διαμαντιών (Evo). Από τότε μέχρι και σήμερα, οι πολιτικές τους εκδόσεις ακολουθούσαν η μία τη άλλη από γενιά σε γενιά και πάντα σε κάτι το ένα ήταν καλύτερο από το άλλο ή, αν θέλετε, πάντα προσπαθούσε στην επόμενη εμφάνισή του να είναι ακόμα καλύτερο. Τα 9 Εvo μέχρι τώρα δικαιωματικά κέρδιζαν τις μεταξύ τους μάχες, όχι γιατί τα αντίστοιχα Impreza υστερούσαν, αλλά γιατί τα πρώτα γίνονταν ένα με οποιονδήποτε οδηγό. «Τo είχες, δεν το είχες» αυτό το αυτοκίνητο, μπορούσες να το ευχαριστηθείς όσο εσύ άντεχες. Αντίθετα το Impreza ήταν πιο απόλυτο ανέκαθεν και είχε και κάποια τρικ στην οδήγησή του, που οι μυημένοι τα λάτρεψαν. Η ουσία είναι ότι όλα αυτά τείνουν να ξεχαστούν, με το χρόνο να σταματάει στο 2006, όπου και τα δύο αντίπαλα ιαπωνικά όπλα βρέθηκαν στο καναβάτσο επί ίσοις όροις, με τα κεντρικά ελεγχόμενα διαφορικά και τα υπόλοιπα στοιχεία τους να έχουν τον πρώτο λόγο και το αποτέλεσμα να τα φέρνει τελικά πιο κοντά από ποτέ, όπως αποδεικνύεται τώρα.
Κινητήρας - Επιδόσεις - Κιβώτιο
Tόσο ο boxer των 2,5 λίτρων του Impreza STi, όσο και ο νέος δίλιτρος κινητήρας του Evolution χαρακτηρίζονται από τη μεγάλη τους ισχύ. Μόλις 5 ίπποι αναδεικνύουν το Impreza σε πιο δυνατό, το οποίο φτάνει έτσι στους 300 συνολικά. Παράλληλα, ο μεγαλύτερου κυβισμού κινητήρας του STi του εξασφαλίζει και μεγαλύτερη τιμή ροπής, ωστόσο στο Evolution, αν και μικρότερη, αποδίδεται σε χαμηλότερες στροφές, γεγονός που χαρακτηρίζει το σύνολο πιο γραμμικό, κάτι που οφείλεται στο μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής, ως νέο στοιχείο του πρωτοεμφανιζόμενου 4Β11 κινητήρα. Οι επιδόσεις του Evolution είναι συνολικά σχεδόν ίδιες σε σχέση με τον επίσης κορυφαίο στον τομέα STi. Όσον αφορά στα κιβώτια ταχυτήτων, το Evolution εφοδιάζεται με 5τάχυτο πολύ κλειστής διάταξης κιβώτιο, με την 5η ωστόσο μακριά, τη στιγμή που το STi διαθέτει επίσης κλειστής διάταξης, αλλά 6τάχυτο κιβώτιο. Η αίσθηση στο κούμπωμα και η σαφήνεια πάντως και των δύο είναι κορυφαία. Εδώ να υπενθυμίσουμε, ότι το Evolution με 2.200 ευρώ μπορεί να εξοπλιστεί με το νέο μηχανικό αυτοματοποιημένο κιβώτιο της Mitsubishi δύο συμπλεκτών, που είναι 6τάχυτο και διαθέτει 3 επιλογές για πιο γρήγορες εναλλαγές. Εκείνες γίνονται από τα paddles πίσω από το τιμόνι. Οι επιδόσεις, σε αυτή την περίπτωση, είναι καλύτερες σε ρεπρίζ, αλλά όχι και από στάση.
Οδική συμπεριφορά
Βασική αρχή των δύο αυτοκινήτων στις νέες τους γενιές ήταν να γίνουν πιο φιλικά στο μέσο χρήστη -και αυτό πέτυχε. Και τα δύο πλέον μπορούν να οδηγηθούν γρήγορα από όλους, με τα περιθώρια της πρόσφυσης να είναι μεγαλύτερα από το παρελθόν, καθιστώντας τα έτσι και πιο αποτελεσματικά. Εκεί όμως που υπάρχει διαφορά, είναι στο παιχνίδι το οποίο ορίζεται αρχικά από την αίσθηση που παίρνει ο οδηγός. Το STi είναι το καλύτερο STi που παρουσιάστηκε ποτέ, αφού η εξέλιξή του έγινε με στόχο να μείνουν αναλλοίωτα τα κύρια χαρακτηριστικά του, αλλά με τις βελτιώσεις να διευρύνουν τις δυνατότητές του. Το Evo, ως η κορυφαία έκδοση του Lancer Sports Sedan, σίγουρα προβάλλει σπορ χαρακτήρα και κερδίζει το σεβασμό σε γρήγορη κίνηση, ωστόσο έχει χάσει -ηθελημένα- αρκετά μεγάλο ποσοστό από την αγωνιστική αίσθηση του Evo IX. Τα πλαίσια και στα δύο αυτοκίνητα είναι περισσότερο στιβαρά από ποτέ, ενώ η ανάρτηση άφησε πίσω τη νευρικότητα που χαρακτήριζε τις προηγούμενες γενιές και απορροφά πιο ικανά τις όποιες ανωμαλίες. Στο STi μάλιστα επιτρέπει την εμφάνιση μικρών κλίσεων, που όμως δεν επενεργούν αρνητικά στο ελάχιστο κατά το στρίψιμό του. Το υδραυλικό σύστημα διεύθυνσης, αν και ποτέ δεν ήταν το δυνατό σημείο των Impreza, καταφέρνει και βάζει καλύτερα τη μούρη στο εσωτερικό της στροφής από το Evolution (ηλεκτρική υποβοήθηση) και προσφέρει καλύτερη αίσθηση. Στην πράξη, το Impreza δείχνει πιο ικανό να κινηθεί σε γρήγορους ρυθμούς και, ανάλογα με τη θέση του κεντρικού διαφορικού, μπορεί να γίνει και προβλέψιμα διασκεδαστικό, όταν το Evolution απαιτεί περισσότερη εγκράτεια, ειδικά αν το πίσω μέρος ολισθήσει. Γενικότερα, το Evo δεν αρέσκεται σε ανορθόδοξα περάσματα από στροφές, αφού ναι μεν θα το κάνει, όχι όμως το ίδιο ελεγχόμενα και με την ίδια ευκολία με το παρελθόν. Αντίθετα, θα κρατήσει καλύτερα τη γραμμή του στα γρήγορα κομμάτια, με το ελάφρωμα του πίσω μέρους να είναι κατά πολύ πιο διακριτικό και αν δεν αφήσεις γκάζι, θα περάσει γαντζωμένο στο δρόμο.
Συστήματα τετρακίνησης και ευστάθειας

Μitsubishi Lancer Evolution
ΑCD (Αctive Central Differential)
Το εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης S-AWC της Mitsubishi περιλαμβάνει το σύστημα ACD (Αctive Center Differential), το οποίο σε ρόλο κεντρικού διαφορικού κατανέμει τη ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες σε ποσοστό από 50:50, φτάνοντας μέχρι και στο 70% σε έναν από τους δύο. Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει τη ρύθμιση του ACD ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου (άσφαλτος, χώμα, χιόνι), μέσω του σχετικού διακόπτη που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, ενώ, βέβαια, και το εμπρός διαφορικό είναι ένα μηχανικό LSD.

AYC (Active Yaw Control)
Το AYC χρησιμοποιεί ένα μηχανισμό κατανομής ροπής στο πίσω διαφορικό, για τον έλεγχο της ροπής ανάμεσα στους τροχούς εκείνου. Επενεργεί ως διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης λοιπόν, κατανέμοντας τη ροπή που φτάνει από το ACD στους πίσω τροχούς.

ASC(Active Stability Control)
Το σύστημα ευστάθειας ASC σταθεροποιεί το όχημα, διατηρώντας βέλτιστη πρόσφυση, με ρύθμιση της κινητήριας ισχύος και της πίεσης πέδησης σε κάθε τροχό. Το ASC καταστέλλει τις τάσεις ολίσθησης και βελτιώνει την πρόσφυση κατά την επιτάχυνση, εμποδίζοντας την ολίσθηση των κινητήριων τροχών σε ολισθηρές επιφάνειες. Το ASC του Lancer Evolution μπορεί να απενεργοποιηθεί μερικώς ή πλήρως, μέσω του σχετικού διακόπτη στην αριστερή πλευρά της κολόνας του οδηγού.

Subaru Impreza WRX Sti
Multi Mode DCCD και SI-Drive
To Impreza WRX SΤi εφοδιάζεται –όπως και ο προκάτοχός του- με το ρυθμιζόμενο κεντρικό διαφορικό (DCCD), το οποίο, ωστόσο, διευρύνει τη συμμετοχή του οδηγού, προσφέροντάς του δύο επιπλέον επιλογές. Έτσι, εκτός από τη θέση AUTO (αυτόματη κατανομή της ροπής ανάλογα με την πρόσφυση), o οδηγός μπορεί να επιλέξει τη θέση AUTO + (αυξάνει την εμπλοκή του κεντρικού διαφορικού, που χρειάζεται για ολισθηρό οδόστρωμα) ή την AUTO (που μειώνει την εμπλοκή του σε καλό οδόστρωμα). Στη θέση MΑΝUAL, ο οδηγός μπορεί να μεταφέρει κλιμακωτά περισσότερη ροπή στον πίσω άξονα μέσα από 5 θέσεις, όπως γινόταν και στο παρελθόν.

Subaru Inteligent Drive
¶λλο ένα πρωτοεμφανιζόμενο σύστημα είναι το Subaru Inteligent Drive, το οποίο μέσω περιστροφικού χειριστηρίου, ελέγχει την απόδοση του κινητήρα σε τρεις θέσεις, ανάλογα με τις απαιτήσεις του οδηγού. Στη θέση Ι, ο κινητήρας λειτουργεί με μειωμένη απόδοση για χαμηλότερη κατανάλωση, στη θέση S ο κινητήρας αποκτά περισσότερη δύναμη, ενώ στη θέση S#, ο κινητήρας αποδίδει τα μέγιστα.

Multi Mode VDC
Στο SΤi συναντάμε για πρώτη φορά και σύστημα ελέγχου της ευστάθειας (VDC), το οποίο επιτρέπει ωστόσο στον οδηγό το βαθμό εμπλοκής του. Έτσι, μπορεί να απενεργοποιηθεί μερικώς, πατώντας το σχετικό μπουτόν παρατεταμένα (ρύθμιση Traction) ή να απενεργοποιηθεί πλήρως, πατώντας το μπουτόν στιγμιαία. Στη Normal θέση, εκείνο εμπλέκεται αυτόματα -όποτε χρειαστεί.


Εσωτερικό - Χώροι
Η εκσυγχρονισμένη εικόνα στο εσωτερικό του Evolution δεν αφήνει περιθώρια σύγκρισής του με το εξίσου σπορτίφ αλλά λιτό εσωτερικό του SΤi. Τo ίδιο, βέβαια, συμβαίνει και στον τομέα των χώρων, με τις μεγαλύτερες διαστάσεις του Evo να του εξασφαλίζουν μεγαλύτερους χώρους συγκριτικά. Η ποιότητα και στα δύο αυτοκίνητα είναι απρόσμενα αναβαθμισμένη έναντι των προηγούμενων και, παρά τη χρήση σκληρών πλαστικών, πείθουν, με το Evo να εμφανίζει και πιο ευχάριστο διάκοσμο. Ως σπορ κατασκευές διαθέτουν καταπληκτικά μπάκετ καθίσματα, ενώ η σπορτίφ λογική ενισχύεται με τις λεπτομέρειες αλουμινίου σε διάφορα μέρη. Συνολικά η εικόνα του Evolution είναι καλύτερη, ταιριάζοντας με επιτυχημένο τρόπο τον εξευγενισμένο του χαρακτήρα με το σπορτίφ στοιχείο.
Για την τιμή των όπλων
Τόσο το Impreza SΤi όσο και το Evolution, μέσα στο ευρύτερο πεδίο του εκσυγχρονισμού, απέκτησαν εξοπλιστικά στοιχεία, που για τα προηγούμενα ανήκαν στη σφαίρα της φαντασίας. Έτσι, εκτός από τα αγωνιστικά -και μόνο- αξεσουάρ, πλέον διαθέτουν και εκδόσεις με πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, με το Evolution να διαθέτει και αερόσακο για τα γόνατα του οδηγού. Και τα δύο διατίθενται σε δύο βασικές εκδόσεις (47.900 το Impreza και 53.250 το Evolution), ενώ το ακριβό STi με πλούσιο εξοπλισμό κοστίζει 54.900 ευρώ, αντίθετα από το Evolution, που κοστίζει στην έκδοση MR 62.950 ευρώ, αλλά έχει πιο πλούσιο εξοπλισμό και το νέο κιβώτιο SST της εταιρείας διπλού συμπλέκτη. Εκείνο μπορεί να εξοπλίσει και τη βασική έκδοση GSR, με κόστος 2.200 ευρώ επιπλέον.

Συμπέρασμα
Η διαφορά στην τιμή (5.350 ευρώ ακριβότερο το Evolution) -και τελικά και στο χαρακτήρα- δίνει το προβάδισμα στο SΤi, το οποίο προσεγγίζει μέσω της οδικής του συμπεριφοράς και οδηγικής αίσθησης, με καλύτερο τρόπο τους φανατικούς αγοραστές της κατηγορίας των "αγωνιστικών δρόμου".


Εξοπλισμός - Τιμές Mitsubishi
Lancer Evolution M/T
Subaru
Impreza STi
Αερόσακος οδηγού/συνοδηγού / /
Πλευρικοί αερόσακοι
Αερόσακοι οροφής
ABS
Antispin/ESP
Υποβοηθούμενο τιμόνι
Ηλεκτρικά παράθυρα (Ε/Π) / /
Κεντρικό κλείδωμα
Ηλεκτρικοί καθρέφτες
Air condition
Ηλεκτρονικός κλιματισμός
Ηχοσύστημα
Ζάντες
Προβολείς ομίχλης
   
Tιμή (ευρώ) 47.900 53.250 / 55.450
Έκδοση AD GSR / GSR SST
** : Στάνταρτ, : Προαιρετικά, - : Δεν διατίθεται

Τεχνικά Χαρακτηριστικά - Επιδόσεις - Διαστάσεις Mitsubishi
Lancer Evolution M/T
Subaru
Impreza STi
Κυβισμός (κ. εκ.) 1.998 2.457
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 295/6.500 300/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 366/3.500 407/6.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 5,4 5,3
60-100 χλμ/ώρα (δλ.) 4,5 5,3
80-120 χλμ/ώρα (δλ.) 7,1 7,2
Τελ. Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 240 250
Φρένα 100-0 χλμ./ώρα (μ.) 39,3 37,3
Mέση κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.) 10,2 10,3
   
Διαστάσεις ΜxΠxY (χλστ.) 4.505/1.810/1.480 4.415/1.795/1.475
Μεταξόνιο (χλστ.) 2.650 2.625
Βάρος (κιλά) 1.579 1.520
Χώρος αποσκευών (λίτρα VDA) 430 301



περισσότερα »

ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ - Τελευταία νέα

Η μάχη της βασικής: Polo vs i20

Δοκιμή: DS 7 Crossback

Αποκλειστικό: Η νέα Skoda Octavia

Ξέρεις τι είναι η ισχύς;

Η κίνηση στους δρόμους

Γιατί βάζουν τα αυτοκίνητα σε.. δίαιτα;

Ίδιο μοτέρ, περισσότερα άλογα, άλλη τιμή

Πρώτες βοήθειες σε μοτοσυκλετιστή

Η πιο ερωτεύσιμη πόλη της Ελλάδας

Αποκλειστικό: Το νέο Audi TT

Citroen C3 VS Ford Fiesta VS Nissan Micra

Δοκιμή: Το κορυφαίο Peugeot 508

Video: Νέο Volvo XC40 Recharge

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

Αγορά / Auto Bild: Διαβάστε live 30 δοκιμές

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

Yellow Pages: Λιπαντικά - Προδιαγραφές!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

HONDA: Τιμές… «όνειρο ζω, μη με ξυπνάτε»

SEAT: Μοντέλα φυσικού αερίου που καίνε 3,5€/100 χλμ.

RENAULT: Ανακάλυψε το CAPTUR με το νέο turbo κινητήρα βενζίνης 1.3 TCe

FORDAdvertisement: Ford: No 1 σε πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων για 3η συνεχόμενη χρονιά.

PEUGEOT: Θέλεις SUV Peugeot από 14.700 ευρώ;

FORD: Πλήρης έλεγχος για το μεταχειρισμένο που θέλεις

περισσότερα »