Τα μωρά της πόλης!
Διαβάστηκε από 22964 αναγνώστες Ημερομηνία δημοσίευσης: 13/4/2010
ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ
Τρία μίνι μοντέλα που μπορούν να κάνουν τη ζωή σας πολύ πιο εύκολη μέσα στην πόλη. Τρία αυτοκίνητα που είναι έτοιμα να σας διευκολύνουν με το μικρό τους όγκο, την πολύ χαμηλή κατανάλωση, καθώς και τα περιορισμένα έξοδα συντήρησης τους. Πρόκειται για τα Chevrolet Spark, Ford Ka και Suzuki Alto.

H ανάρτηση του Spark με τη μαλακή ρύθμιση εξασφαλίζει πολύ καλή άνεση, γεγονός που θα εκτιμηθεί δεόντως στους γεμάτους ανωμαλίες δρόμους

Το ελαφρύ τιμόνι ευνοεί τους ελιγμούς και τις μανούβρες, με τον οδηγό να έχει ανά πάσα στιγμή τον έλεγχο του μίνι διαστάσεων αμαξώματος

Η μοντέρνα σχεδίαση του ταμπλό κερδίζει αμέσως τις πρώτες εντυπώσεις, όπως και η προσεγμένη συναρμολόγηση των επιμέρους επιφανειών
Chevrolet Spark
Η εξωτερική εμφάνιση του Spark αποτελεί ένα από τα πιο δυνατά του σημεία και φέρνει νέα δεδομένα στην κατηγορία, αφού κεντρίζει έντονα το ενδιαφέρον και "προκαλεί" τον παρατηρητή στο να το περιεργαστεί στην κάθε του λεπτομέρεια. Περισσότερο εντυπωσιακό είναι το εμπρόσθιο τμήμα του αμαξώματος με τη μεγάλη μάσκα, τα ευμεγέθη φωτιστικά σώματα, τον μυώδη προφυλακτήρα και τα τονισμένα νεύρα στο καπό, συνθέτοντας μια δυναμική όψη. Στο εσωτερικό, το πιο πρωτότυπο στοιχείο αφορά στον ασημί πίνακα οργάνων, που είναι τοποθετημένος πάνω στην κολόνα του τιμονιού και διαθέτει αναλογικό ταχύμετρο και ψηφιακές ενδείξεις για το στροφόμετρο και το δείκτη βενζίνης, θυμίζοντας αντίστοιχο μοτοσικλέτας. Στον τομέα της ποιότητας το Spark τα πηγαίνει καλά, αφού τόσο τα υλικά όσο και το φινίρισμα είναι προσεγμένα. Όσον αφορά στις πλαστικές επιφάνειες έχουν καλή υφή, ενώ τα επιμέρους τμήματα του ταμπλό παρουσιάζουν πολύ καλή συναρμολόγηση. Ανθεκτικές δείχνουν με τη σειρά τους και οι υφασμάτινες επενδύσεις στα καθίσματα. Από πλευράς χώρων, ο θάλαμος των επιβατών του Spark είναι σε θέση να φιλοξενήσει έως 4 ενήλικα άτομα με ικανοποιητικές ανέσεις.
Την πολύ καλή συνολικά εικόνα του Spark στο δρόμο ενισχύει με τη σειρά της και η ασφαλής οδική συμπεριφορά που παρουσιάζει τόσο στην πόλη, όσο και κατά την κίνηση στον αυτοκινητόδρομο ή σε επαρχιακές διαδρομές, σε πιο σβέλτους ρυθμούς. Ξεκινώντας από το σύστημα διεύθυνσης με την υδραυλική υποβοήθηση είναι ελαφρύ και με καλή αμεσότητα, διευκολύνοντας την κίνηση στην πόλη. Η σταθερότητα που παρουσιάζει το αμάξωμά του σε ταχύτητες γύρω στα 130 χλμ./ώρα είναι καλή, ωστόσο σε πιο υψηλές το αλάφρωμα του τιμονιού και η μαλακή ανάρτηση υπενθυμίζουν τον αστικό προσανατολισμό του Spark. Με τον κινητήρα του 1.0 λίτρου η απόδοση φτάνει τους 68 ίππους, με την κατανάλωση να είναι τα 5,1 λίτρα/100 χιλιόμετρα, τα 0-100 χ.α.ω. να έρχονται σε 15,5 δλ. και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 154 χ.α.ω. Η τιμή του ξεκινά από τα 8.980 ευρώ. Οι μετρήσεις του Spark με τον κινητήρα του ενός λίτρου είναι αυτές του κατασκευαστή.



Η σχεδίαση του αμαξώματος του Ka ακολουθεί τη φιλοσοφία κινητικής σχεδίασης «Kinetic Design»

Στο δρόμο είναι σταθερό και ευθύβολο, με συμπεριφορά που θυμίζει μεγαλύτερο όχημα

Στο εσωτερικό η μεγάλη σε διαστάσεις κεντρική κονσόλα κερδίζει τις εντυπώσεις
Ford Ka
Η σχεδίαση του αμαξώματος του Ka ακολουθεί τη φιλοσοφία κινητικής σχεδίασης «Kinetic Design» των αυτοκινήτων της Ford, φέρνοντάς μας τη νεανικότερη εκδοχή της. Στο εμπρόσθιο κομμάτι του αυτοκινήτου ξεχωρίζουν τα όμορφα φωτιστικά που προέρχονται από το Fiesta, αλλά και ο μεγάλος -βάσει διαστάσεων- τραπεζοειδής αεραγωγός, που τονίζει το δυναμισμό του οχήματος. Έντονα «παιχνιδιάρικη» είναι η διάθεση που επικρατεί στο εσωτερικό του νέου Ford Ka. Η μεγάλη σε διαστάσεις κεντρική κονσόλα κερδίζει τις εντυπώσεις τόσο λόγω της διάταξης και του σχήματος των διακοπτών, όσο και της όμορφης επένδυσης σε περλέ λευκό χρώμα. Οι χώροι στο εσωτερικό συνολικά βρίσκονται ικανοποιητικά επίπεδα για την κατηγορία. Πιο συγκεκριμένα, στο εμπρός τμήμα ο χώρος για τα κεφάλια είναι αρκετός, όπως και αυτός για τους ώμους, ωστόσο η σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας περιορίζει κάπως το χώρο -για τα γόνατα κυρίως του οδηγού. Στο πίσω τμήμα, η μεταφορά δύο ενηλίκων θα απαιτήσει αρκετές παραχωρήσεις, κυρίως στο διαθέσιμο αέρα για τα γόνατα και τα κεφάλια τους. Ο χώρος αποσκευών, τέλος, έχει πολύ καλή χωρητικότητα 224 λίτρων, όμως το ψηλό κατώφλι δυσχεραίνει την πρόσβαση.
Μοναδική επιλογή βενζινοκινητήρα στην γκάμα του νέου Ka αποτελεί ο γνώριμος από μοντέλα της Fiat 4κύλινδρος και 8βάλβιδος 1.200άρης, ο οποίος στην περίπτωση του Ka αποδίδει 69 ονομαστικούς ίππους στις 5.500 στροφές. Η λειτουργία είναι αρκετά πολιτισμένη και ο θόρυβος που παράγεται γίνεται αισθητός μετά το μεσαίο φάσμα των στροφών. Στην πόλη, το μηχανικό αυτό σύνολο είναι ελαστικό και σπιρτόζικο, ενώ εκτός πόλεως χαρακτηριστικό του αποτελεί η ευκολία επίτευξης ταχυτήτων της τάξεως των 130-140 χλμ./ώρα. Στην ευθεία παραμένει σταθερό και ευθύβολο ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες, ένα χαρακτηριστικό που δε μας έχουν συνηθίσει τα αυτοκίνητα πόλης. Στις στροφές μιας επαρχιακής διαδρομής εμφανίζει μικρές κλίσεις, ενώ παράλληλα εμφανίζεται ουδέτερο ακόμη και σε συνθήκες έντονης πίεσης. H τιμή του ξεκινά από τα 9.990 ευρώ.



To νέο Alto χαρακτηρίζεται για την ευελιξία και την ευκολία που προσφέρει στην οδήγηση

Η σφιχτή σχετικά ανάρτηση με τις μικρές διαδρομές και ο πίσω άκαμπτος άξονας θα ενοχλήσουν στις διαδοχικές ανωμαλίες των δρόμων

Σχεδιαστικά το ταμπλό εμφανίζει σύγχρονα στοιχεία, αλλά την εικόνα δεν αναβαθμίζουν η λιτή ποιότητα και ο μουντός διάκοσμος
Suzuki Alto
Το όνομα Alto μετράει ήδη 30 χρόνια ιστορίας και 7 γενιές, με τη νεότερη να εκσυγχρονίζεται σε πολλούς τομείς, διατηρώντας όμως τη φιλοσοφία του οικονομικού, ευκολοδήγητου και με πολύ καλό value for money μίνι αυτοκινήτου. Το ταμπλό του νέου μίνι της Suzuki παρουσιάζει σύγχρονα στοιχεία στη σχεδίασή του, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζουν το τριάκτινο τιμόνι, ο στρογγυλός πίνακας οργάνων και το ξεχωριστά τοποθετημένο στροφόμετρο (δεν περιλαμβάνεται στη βασική έκδοση). Η έλλειψη όμως των πιο ζωντανών χρωματισμών έναντι των μουντών γκρι αποχρώσεων δεν αναβαθμίζει το διάκοσμο και κατ επέκταση το νεανικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Πιο άνετα στο εσωτερικό του καινούργιου Alto θα νιώσουν οι εμπρός επιβάτες ανεξαρτήτως της σωματικής τους διάπλασης, όχι όμως και οι πίσω. Ο χώρος των αποσκευών ανέρχεται σε 129 λίτρων, φτάνει όμως τα 774 λτ. με την αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος.
Για την κίνηση των 892 κιλών του αμαξώματος φροντίζει το 3κύλινδρο, 12βάλβιδο μηχανικό σύνολο του 1,0 λτ. με τους 68 ίππους. Το μοτέρ αυτό ανεβάζει με ευκολία στροφές και έχει την απαραίτητη ζωντάνια μέχρι κυρίως τις 3 πρώτες σχέσεις μετάδοσης, την οποία χάνει με την επιλογή της 4ης και κυρίως της 5ης ταχύτητας. Επιπλέον, είναι οικονομικός σε κατανάλωση και με χαμηλές εκπομπές CO2, ενώ τα μόνα στοιχεία που ίσως ενοχλήσουν είναι το "τρέμουλο" του κινητήρα, όταν το αυτοκίνητο είναι ακινητοποιημένο. Οδηγικά το τιμόνι ικανοποιεί σε βάρος και αμεσότητα, ενώ η ανάρτηση παρέχει την απαιτούμενη σταθερότητα και ασφάλεια σε ταχύτητες γύρω στα 120 χλμ./ώρα. H τιμή του ξεκινά από τα 9.130 ευρώ.


»Σχολιάστε την είδηση

Εξοπλισμός - Τιμές Chevrolet
Spark 1.0
Ford
Ka 1.2
Suzuki
Alto 1.0
Αερόσακος οδηγού/συνοδηγού / / /
Πλευρικοί αερόσακοι -
Αερόσακοι οροφής -
ABS
Antispin/ESP - -
Υποβοηθούμενο τιμόνι
Ηλεκτρικά παράθυρα (Ε/Π) /- /- /-
Κεντρικό κλείδωμα
Ηλεκτρικοί καθρέφτες - -
Air condition -
Ηλεκτρονικός κλιματισμός - -
Ηχοσύστημα -
Ζάντες
Προβολείς ομίχλης - -
   
Tιμή (ευρώ) 8.980 9.990 9.130
Έκδοση S Ambiente GL
** : Στάνταρτ, : Προαιρετικά, - : Δεν διατίθεται

Τεχνικά Χαρακτηριστικά - Επιδόσεις - Διαστάσεις Chevrolet
Spark 1.0
Ford
Ka 1.2
Suzuki
Alto 1.0
Κυβισμός (κ. εκ.) 995 1.242 996
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 68/6.400 69/5.500 73/5.980
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 93/4.800 102/3000 95/4.560
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 15,5 13,5 12,8
60-100 χλμ/ώρα (δλ.) - 12,6 16,1
80-120 χλμ/ώρα (δλ.) - 23,5 30
Τελ. Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 154 159 155
Φρένα 100-0 χλμ./ώρα (μ.) - 39,4 44,9
Mέση κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.) 5,1 5,1 4,4
   
Διαστάσεις ΜxΠxY (χλστ.) 3.640/1.597/1.522 3.620/1.658/1.505 3.500/1.600/1.470
Μεταξόνιο (χλστ.) 2.375 2.300
Βάρος (κιλά) - 982 892
Χώρος αποσκευών (λίτρα VDA) 170 224 129


Tags: CHEVROLET SPARK, FORD KA, SUZUKI ALTO,

περισσότερα νέα & άρθρα »
SUZUKI - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Στα ίδια λεφτά, ποιο μικρό SUV; Suzuki Vitara ή το νέο VW T-Cross;

Ανανέωση ξανά για το Suzuki Vitara

Οι τιμές του νέου Suzuki Swift στην Ελλάδα

Ο Γιάννης Κακούρης νέος Public Relations Manager σε Suzuki και BYD

Η Suzuki σχεδιάζει το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό μίνι βαν

Suzuki και SkyDrive ξεκίνησαν την παραγωγή ιπτάμενων αυτοκινήτων

ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Στη «βασική», BMW X1 ή Peugeot 3008;

Διαθέσιμα με έκπτωση έως 4.500 ευρώ τα VW Tiguan και T-Roc

Μίνι Toyota Aygo X ή το μεγαλύτερο Yaris;

Ευρύχωρα οικογενειακά SUV στα ίδια λεφτά: Citroen C5 Aircross ή Kia Sportage;