Η καινοτομία ορίζει τις ευρωπαϊκές μετακινήσεις.
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Η καινοτομία ορίζει τις ευρωπαϊκές μετακινήσεις.

Η καινοτομία ορίζει τις ευρωπαϊκές μετακινήσεις

(10/5/2012)

Το TRA (Transport Research Arena – Πεδίο Έρευνας για τις Μετακινήσεις) conference, που διεξήχθη τέλη Απριλίου έφερε κοντά τους ευρωπαϊκούς ενδιαφερόμενους φορείς από όλους τους τομείς των μεταφορών, για την ανταλλαγή καινοτόμων απόψεων.

Το ανανεωμένο TRA Conference κάλυψε όλους τους τρόπους μεταφοράς, αλλά και το σχεδιασμό των αστικών μεταφορών και της κινητικότητας, με σκοπό όχι απλά να παρουσιάσει τα τελευταία επιτεύγματα της Ευρωπαϊκής Έρευνας, αλλά πάνω από όλα, να αποτελέσει ένα δημιουργικό φόρουμ κατά το οποίο θα συζητηθούν οι τεχνολογικές εξελίξεις που απαιτούνται για τις επόμενες δεκαετίες στους συγκεκριμένους τομείς. Το TRA 2012 έδωσε έμφαση σε όλους τους τομείς της επιφανειακής (επίγειας – υπέργειας) μετακίνησης. Η προσπάθεια αυτή υποστηρίχθηκε από τους κύριους παράγοντες της βιομηχανίας μεταφορών στην Ευρώπη: Διάσκεψη του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου των Οδών (CEDR), την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (EC), το Ευρωπαϊκό Οδικών Μεταφορών Συμβουλευτικό Συμβούλιο Έρευνας (ERTRAC), το Ευρωπαϊκό Συμβουλευτικό Συμβούλιο Σιδηροδρομικής Έρευνας (ERRAC) και την Ευρωπαϊκή Τεχνολογική Πλατφόρμα Πλωτές (πλωτές).

Το TRA Conference φιλοξενήθηκε από τις 23-26 Απριλίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Το TRA Conference φιλοξενήθηκε από τις 23-26 Απριλίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Το TRA 2012 έγινε ο αντικατοπτρισμός για τη διεπιστημονική φύση του τομέα των μεταφορών και, για το λόγο αυτό, απευθύνθηκε σε όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς, τόσο στο δημόσιο, όσο και στον ιδιωτικό τομέα αλλά και όλους τους επαγγελματίες, ανεξάρτητα από τους ρόλους τους (ερευνητές, επαγγελματίες, σχεδιαστές, κατασκευαστές, φορείς). Το συνέδριο διοργανώθηκε από τους Ευρωπαϊκούς Φορείς Έρευνας και Υποδομών και, εκτός από ομιλίες, περιέλαβε και ένα εκθεσιακό κομμάτι στο οποίο διάφοροι φορείς παρουσίασαν έρευνες και επιτεύγματα τους.
Η «καινοτομία» σε πρώτο πρόσωπο
Η «καινοτομία» ήταν η λέξη – κλειδί για το TRA 2012. Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά τις παρουσιάσεις για τον ευρωπαϊκό συγκοινωνιακό χάρτη δημόσιων συγκοινωνιών, τους «πράσινους» διαδρόμους στην Ευρώπη, τις εξελίξεις στην αυτόματη οδήγηση και τα σύγχρονα μέσα ελέγχου της κυκλοφορίας.
Οι μεταφορές στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Η σημαντικότητα του συνεδρίου και η συζήτηση για το παρόν και το μέλλον των μεταφορών έχει ιδιαίτερη βαρύτητα ειδικά στην παρούσα συγκυρία. Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat, η βιομηχανία των μεταφορών στην ΕΕ απασχολεί άμεσα περισσότερους από 10.000.000 εργαζομένους και αντιστοιχεί στο 4,6 % του κοινοτικού ΑΕΠ. Επιπλέον, ο κατασκευαστικός τομέας των μεταφορών προσθέτει 1,7% του ΑΕΠ και 1,5% από τις θέσεις εργασίας. Τέλος, στο θέμα της κατανάλωσης το μέσο νοικοκυριό δαπανά το 13,2 % του προϋπολογισμού του σε αγαθά και υπηρεσίες που σχετίζονται με τις μεταφορές. Στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών, όπου η Ελλάδα πρωτοπορεί, αξίζει να σημειωθεί ότι η Ευρώπη συνολικά διαθέτει τον μεγαλύτερο στόλο, απασχολώντας περίπου 300.000 ναυτικούς σε εμπορικά πλοία και άλλα 3 εκατ. σε σχετικές θέσεις εργασίας. Περισσότερα από 80.00 εμπορικά πλοία μπαρκάρουν σε ευρωπαϊκά λιμάνια κάθε χρόνο. Οι μεταφορές μπορεί να έχουν γίνει περισσότερο αποδοτικές ενεργειακά, αλλά εξακολουθούν να εξαρτώνται σε πολύ μεγάλο βαθμό (96%) από το πετρέλαιο. Το «μερίδιο» των μεταφορών στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα αυξάνεται και η κατανάλωση πετρελαίου πρέπει να μειωθεί στο 70% περίπου, μέχρι το 2015, κάτι που σημαίνει δραστικές αλλαγές στα καύσιμα των μεταφορών και την ταξιδιωτική κουλτούρα.
Οι μεταφορές στην Ελλάδα
Ο τομέας των μεταφορών στην Ελλάδα έχει γνωρίσει μεγάλες αλλαγές τις τελευταίες δύο δεκαετίες με τον εκσυγχρονισμό των υποδομών της χώρας. Επιπλέον βελτιώσεις επιβάλλονται, ιδίως στις ταχείες σιδηροδρομικές συνδέσεις, στα ποιοτικά μέσα μαζικής μεταφοράς στις πόλεις και στην επαρχία καθώς και στα logistics. Αξίζει να αναφέρουμε ότι, εν μέσω κρίσης, η κίνηση των οχημάτων στις μεγάλες αστικές περιοχές έχει πέσει από 20-30%, ενώ ταυτόχρονα το 98% των εμπορευματικών μεταφορών εξακολουθεί να γίνεται οδικώς και λιγότερο από 2% μέσω σιδηροδρόμου.

SPRING SEAT
NISSAN