Συνέντευξη: Ο Mr. Ηλεκτροκίνηση της Mercerdes

2.526 Επισκέψεις στο άρθρο (6/3/2019)

«Το μέλλον των συμβατικών κινητήρων δεν είναι βραχυπρόθεσμο». Αυτό ήταν μέσες άκρες το συμπέρασμα της συνέντευξης του Γιόχαν Χέρμαν αντιπρόεδρου ανάπτυξης edrive στον όμιλο Daimler. Διαβάστε όλα τα ενδιαφέροντα που μάθαμε.

Στα πλαίσια της επίσκεψής μας στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης είχαμε μια κουβέντα με τον άνθρωπο που ξέρει καλύτερα από τον καθένα τα πράγματα για την ηλεκτροκίνηση μέσα στην Mercedes, τον Γιόχαν Χέρμαν αντιπρόεδρο ανάπτυξης edrive στον όμιλο Daimler.
 
ΑΤ: Ποιες εξελίξεις έρχονται στη γκάμα των κινητήριων μονάδων της Mercedes-Benz;
ΑΠ: H στρατηγική μας προσέγγιση για το μέλλον οριοθετείται από 3 συγκεκριμένες κατευθύνσεις. Η μία είναι η εφαρμογή 48βολτου ηλεκτρικού κυκλώματος, που συνδυάζει μικρή μπαταρία και ηλεκτροκινητήρα. Στο φρενάρισμα φορτίζεται η μπαταρία και στην επιτάχυνση η ενέργεια μέσω του ηλεκτροκινητήρα δίνει έξτρα δύναμη, ένα δυνατό boost, εξ ου και το EQ Boost, το οποίο θα υπάρχει σήμερα σχεδόν σε όλους μας τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η δεύτερη κατεύθυνση αφορά στην  Plug In υβριδική τεχνολογία, την οποία ονομάζουμε EQ Power. Eδώ η μπαταρία είναι μεγαλύτερη, ο ηλεκτροκινητήρας ισχυρότερος και μιλάμε για δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης για αρκετά χλμ (50 περίπου χλμ σήμερα) με μια πλήρη φόρτιση χωρίς φυσικά το άγχος της αυτονομίας. Μπορούμε μάλιστα να συνδυάσουμε την Plug In υβριδική τεχνολογία και με κινητήρα βενζίνης και με πετρελαίου. Η τρίτη κατεύθυνση είναι η αμιγώς ηλεκτρική κίνηση με μεγάλες μπαταρίες και όπως στην ΕQC 2 ηλεκτροκινητήρες, έναν μια τον εμπρός και έναν για τον πίσω άξονα και αυτονομία βάσει WLTP άνω των 400 χλμ.
 
AT: Πιστεύετε στην τεχνολογία κίνησης με υδρογόνο και τις σχετικές κυψέλες καυσίμου;
ΑΠ: Ναι, ναι, ναι. Πάνω από 20 χρόνια δουλεύουμε την τεχνολογία για την κίνηση με υδρογόνο. Κάθε λίγο παρουσιάζαμε και ένα αυτοκίνητο με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, πλέον όμως έχουμε στην αγορά την GLC ως μοντέλο παραγωγής με αυτήν την σπουδαία τεχνολογία. Το υδρογόνο έχει τη δυνατότητα να είναι η κύρια πηγή ενέργειας  στον μέλλοντος και όχι μόνο στην αυτοκίνηση, αλλά σε όλη τη βιομηχανία. Δεν πρόκειται να ξεμείνουμε ποτέ από υδρογόνο. Το θέμα της παραγωγής του είναι άλλο θέμα. Αυτό που μπορώ να πω είναι πως μπορεί να χρησιμοποιηθεί παντού και να είναι απόλυτα φιλικό για το περιβάλλον. Για παράδειγμα η χρήση υδρογόνου για την παραγωγή ατσαλιού παράγει μηδενικές εκπομπές CO2 και αυτό είναι σπουδαίο. Πρέπει να είμαστε σίγουροι πως θα έχουμε τη λύση για κάθε ανάγκη στο μέλλον.
 
ΑΤ: Υπάρχει ρεαλιστικό μέλλον για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης;
ΑΠ: Ναι, φυσικά και μάλιστα όχι βραχυπρόθεσμο, τουλάχιστον μεσοπρόθεσμο. Κανείς δεν μπορεί να ξέρει τι θα γίνει σε 30, 40 χρόνια από σήμερα. Αλλά το 2030 πιστεύω πως αυτά που περιέγραψα στην αρχή θα υπάρχουν. Κανένας κινητήρας εσωτερικής καύσης δε θα είναι χωρίς κάποιας μορφής ηλεκτροκίνησης, αλλά θα είναι ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης. Και όταν είσαι ένας παγκόσμιος κατασκευαστής πρέπει να λαμβάνεις υπ όψιν και πως σε κάποιες περιοχές η ηλεκτροκίνηση δεν είναι δυνατή όχι γιατί δεν το θέλει ο πελάτης, αλλά γιατί δεν υπάρχει η υποδομή. 
 
AT: Τι θα γίνει με τις τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων;
ΑΠ: Κανείς δεν πρόκειται να πληρώσει πολλά παραπάνω για ένα αυτοκίνητο μόνο και μόνο επειδή είναι ηλεκτρικό. Δεν πρόκειται να συμβεί ποτέ αυτό. Οπότε το πρόβλημα είναι στην δικιά μας πλευρά ώστε εσωτερικό κόστος να αφήνει κατάλληλα περιθώρια κέρδους για μελλοντική ανάπτυξη. Σαφώς και θα είναι πιο ακριβή μια Mercedes από μια άλλη όχι premium μπράντα, αλλά και πάλι δεν μπορούμε να χρεώνουμε τον καταναλωτή πολλά περισσότερα με πρόφαση την ηλεκτροκίνηση.
 
ΑΤ: Θα είναι το πρώτο πραγματικά αυτόνομο αυτοκίνητο μια Mercedes-Benz;
AΠ: Στο κέντρο ανάπτυξης έχουμε μια μεγάλη αφίσα με τις καινοτομίες, που αναπτύξαμε στην μακρά πορεία και ιστορία μας, για να μην αναφέρω φυσικά την ίδια την εφεύρεση του αυτοκινήτου. Εργαζόμαστε πάνω στον τομέα και ναι πιστεύω πως θα είμαστε σε θέση να λανσάρουμε όχημα με πραγματικά αυτόνομη οδήγηση. Γι αυτό άλλωστε θα συνεργαστούμε με την BΜW στο μεγάλο αυτό τεχνολογικό βήμα.

OPEL NEA MONTELA
test center