Δοκιμάζουμε το «καυτό» Hyundai i30 N Performance με 275 άλογα και σας αναφέρουμε...

Ακόμα και στην υπερβολή το i30 N θα στρίψει αποτελεσματικά και χωρίς να ξεφύγει χιλιοστό από την τροχιά του.

Zoom στις λεπτομέρειες εξωτερικής σχεδίασης του νέου Hyundai i30 N.

Zoom στις λεπτομέρειες εξωτερικής σχεδίασης του νέου Hyundai i30 N.

Zoom στις λεπτομέρειες εξωτερικής σχεδίασης του νέου Hyundai i30 N.

Zoom στις λεπτομέρειες εξωτερικής σχεδίασης του νέου Hyundai i30 N.

Δοκιμή: Hyundai i30 N με 275 PS

121.612 Επισκέψεις στο άρθρο (22/7/2019)

Το i30 N είναι το πρώτο GTi μοντέλο της Hyundai, ωστόσο ελάχιστες ώρες πίσω από το τιμόνι του, αρκούν για να αποδείξουν ότι είναι τόσο ικανό και ευχάριστο, όσο ελάχιστα αυτοκίνητα ακόμα και με μακρά ιστορία στην συγκεκριμένη κατηγορία.

What is new
- Το πρώτο Hyundai του τμήματος «Ν»
- 2,0 λτ. turbo με 275 PS
- Προσανατολισμένο στο fun to drive
- Τιμή από 26.990 ευρώ (28.750 ευρώ η Performance)

Χρειάστηκαν 32 ολόκληρα χρόνια και κάποιες «δυνατές» μεταγραφές για να αποφασίσει ο Κορεατικός κολοσσός να ασχοληθεί με μια κατηγορία πολύ ειδική, αυτή των hot hatch μοντέλων. Εκμεταλλευόμενη το πολύ καλό 3ης γενιάς i30 και την εμπλοκή της με το Motorsport (WRC), η Hyundai συστήνει ένα ειδικό τμήμα με την ονομασία «N» που ως παρακλάδι της, και θα ασχολείται αποκλειστικά με τα αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεών της. Το πρώτο μοντέλο του τμήματος Ν λοιπόν είναι το i30 N, το οποίο αντλεί το όνομά του από το κέντρο R&D της Hyundai στην Ναμγιάνγκ της Κορέας όπου σχεδιάστηκε, αλλά και από την πίστα του Nürburgring στην Γερμανία όπου και εξελίχθηκε σε αυτό που είναι σήμερα. Στόχος του σύμφωνα με την Hyundai -όπως και των μελλοντικών μοντέλων με την ονομασία «Ν»- είναι να προσφέρει τη μέγιστη απόλαυση οδήγησης και αίσθησης αγωνιστικού αυτοκινήτου στην καθημερινή ζωή και αν κρίνουμε από την συγκεκριμένη περίπτωση, έχουμε πολλά ακόμα να δούμε... Θα μπορούσε ως πρώτη «απόπειρα» να τύχει μιας επιείκειας δεδομένου και του σκληρού ανταγωνισμού της συγκεκριμένης κατηγορίας, όμως το i30 N είναι τόσο «ψαγμένο» σε κάθε λεπτομέρεια που συνδυάζει όσο ελάχιστα αυτοκίνητα την αποτελεσματικότητα με τον fun to drive χαρακτήρα. Είναι τόσο εστιασμένο σε αυτό που ήθελε η Hyundai μαρτυρώντας πως ετοιμαζόταν χρόνια, άσχετα αν δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Σαν να έβλεπε τον ανταγωνισμό σε αυτή την κατηγορία να αναπτύσσεται ραγδαία και να περίμενε την ώρα που θα μπορούσε να απομονώσει κάποια ξεχωριστά στοιχεία του καθενός ενσωματώνοντάς τα στο δικό της μοντέλο. 

Εμφάνιση: Διακριτικό, όσο πρέπει…
Ο Πέτερ Σρέϊερ –το πρώτο όνομα που θα μας απασχολήσει σε αυτή τη δοκιμή- είναι ο βασικός συντελεστής για το αισθητικό αποτέλεσμα του i30 N. Ο επικεφαλής σχεδίασης της Kia-Hyundai (με μακρά και επιτυχημένη καριέρα στον όμιλο VW μέχρι το 2006), έκανε αυτό που χρειαζόταν. Χωρίς περιττά στοιχεία εντυπωσιασμού και σε πλήρη εναρμόνιση με τις αεροδυναμικές «ανάγκες» του μοντέλου, δημιούργησε με την ομάδα του ένα απόλυτα δυναμικό και λειτουργικό αποτέλεσμα. Το i30 N λοιπόν είναι διακριτικά δυναμικό, όμως δεν θα περάσει απαρατήρητο. Στο κομψό αμάξωμα του 5θυρου i30, έχουν ενσωματωθεί πολλά νέα στοιχεία που αναδεικνύουν τον επιθετικό προσανατολισμό της έκδοσης N. Οι προφυλακτήρες, τα φωτιστικά σώματα, ο διαχύτης στο πίσω μέρος και οι διπλές μπούκες των εξατμίσεων παρέα με την αεροτομή και τις πανέμορφες 19 ιντσών ζάντες της κορυφαίας έκδοσης Performance (διατίθεται και σε έκδοση Standard 250 ίππων), αρκούν για να μαγνητίσουν το βλέμμα του παρατηρητή. 

Κόστος κτήσης από 26.990 ευρώ
Το «καυτό» μοντέλο της κορεάτικης φίρμας διατίθεται την ελληνική αγορά σε δύο εκδόσεις με τον turbo τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 2,0 λτ. με ισχύ 250 και 275 ίππων αντίστοιχα -η πιο ισχυρή είναι η Performance της δοκιμής-. Όσον αφορά στην τιμή της βασικής έκδοσης, αυτή διαμορφώνεται από τις 26.990 ευρώ, με την κορυφαία Performance των 275 ίππων να ακολουθεί με κόστος κτήσης από 28.750 ευρώ. Επίσης, σημειώνουμε πως οι συγκεκριμένες τιμές θα ισχύουν τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2018.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Hyundai
NISSAN