2 φωτογραφίες »

Τέσσερις πόρτες, πέντε θέσεις: η EQA θα είναι τελικά μέλος την οικογένειας των ηλεκτρικών SUV της Mercedes και των αρκετά πρακτικών μάλιστα.

Αποκλειστικό: Νέα Mercedes EQA

15.911 Επισκέψεις στο άρθρο (17/8/2019)

H 2η επανάσταση. H πρεμιέρα της Α-Class το 1997 ήταν μια επανάσταση και είχε μάλιστα σχεδιαστεί από την αρχή τότε ως ηλεκτρικό. Το αρχικό όραμα της Mercedes όμως θα γίνει πράξη τώρα, στις μέρες μας, με λίγο διαφορετικό τρόπο.

Πριν από 20 και πλέον χρόνια, η Mercedes έζησε μια πραγματικά μοναδική στιγμή στην πορεία της, λανσάροντας την πρώτη Α-Class. Τόσο τολμηρή, τόσο καινούρια και τόσο έξυπνη όσο κανένα άλλο μοντέλο από τη Daimler μέχρι τότε. Εξωτερικά μικρή σαν Polo και εσωτερικά ευρύχωρη σαν Golf και χάρη στο διπλό δάπεδο (το οποίο ήταν χώρος για να μπουν αργότερα οι μπαταρίες) ήταν από την αρχή σχεδιασμένη με την ηλεκτροκίνηση στο μυαλό. 

Ήδη από την πρώτη της γενιά, η A-Class είχε σχεδιαστεί να γίνει και ηλεκτρική, ωστόσο ένα ηλεκτρικό μικρομεσαίο Mercedes θα γίνει πράξη τελικά το 2021. Η βάση της θα είναι η επόμενη GLA και θα έχει αυτονομία έως 500 χλμ. καθώς και το ψηφιακό εσωτερικό της A-Class.

Ήδη από την πρώτη της γενιά, η A-Class είχε σχεδιαστεί να γίνει και ηλεκτρική, ωστόσο ένα ηλεκτρικό μικρομεσαίο Mercedes θα γίνει πράξη τελικά το 2021. Η βάση της θα είναι η επόμενη GLA και θα έχει αυτονομία έως 500 χλμ. καθώς και το ψηφιακό εσωτερικό της A-Class.


Kαι μετά ήρθε η πραγματικότητα. Πρώτα ο «τάρανδος» και μετά οι ίδιοι οι πελάτες. Ειδικά οι δεύτεροι, όπως και η τεχνολογία της εποχής, δεν ήταν ακόμη έτοιμοι για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αντιθέτως, η A-Class έκανε επιτυχία με τα πιο συμβατικά της σύνολα κινητήρων και μέσα στα χρόνια που ακολούθησαν εξελίχτηκε σταδιακά σε ένα αληθινό, κανονικό μικρομεσαίο οικογενειακό. Φτάνοντας και στις μέρες μας, οπότε τα ηλεκτρικά μπορούν πλέον να παράγονται σε αξιοσημείωτους αριθμούς. 

H στροφή στα SUV 
Φυσικά από αυτή τη «γιορτή» η Mercedes θέλει το δικό της μερίδιο, ωστόσο το όπλο της προσπάθειας αυτής δε θα είναι η A-Class. Η εταιρεία έχει αποφασίσει να κάνει μια στροφή και αυτή θα είναι από το συμβατικό μικρομεσαίο προς τα SUV. Η EQA λοιπόν θα βασιστεί πάνω στο διάδοχο της τωρινής GLA, γεγονός που αποτελεί νέα πληροφορία και αλλάζει όσα ξέραμε και για τα οποία σας είχαμε ενημερώσει στα μέσα του 2017, λίγο πριν την επίσημη πρεμιέρα του πρωτότυπου της Mercedes στη «Φρανκφούρτη» της χρονιάς εκείνης. Το concept εκείνο ήταν τρίθυρο και επί της ουσίας έδειχνε πώς ακριβώς θα είναι η A-Class που ακολούθησε λίγο αργότερα. Αυτό όμως δε θα προχωρήσει: η EQA θα είναι SUV και πρακτικά θα είναι το μικρό αδερφάκι της EQC. 

Τεχνικά: Σχετικά απλή διαδικασία
Στο τεχνικό σκέλος, η πραγμάτωση της EQA είναι σχετικά εύκολο να γίνει διότι η Mercedes έχει δουλέψει ήδη εδώ και χρόνια. Βασικό θεμέλιο εδώ είναι η πλατφόρμα των μικρομεσαίων της Mercedes, η MFA-2 (Μodular Front Architecture) η οποία μπορεί να σηκώσει όλες τις γνωστές επιλογές παραγωγής ισχύος: από συμβατικές και mild-hybrid λύσεις έως υβριδικά που φορτίζουν από πρίζα, ηλεκτρικά μοντέλα με μπαταρία ή και ηλεκτρικά που χρησιμοποιούν υδρογόνο – κι ας είναι ακριβά ακόμη τα fuel cells. Αυτό ίσως συνιστά μια ακόμα αλλαγή στρατηγικής, διότι μέχρι τώρα, ξέραμε ότι η EQA θα βασιστεί σε δάπεδο ειδικά εξελιγμένο για ηλεκτρικά μοντέλα – μια πλατφόρμα που είχε γίνει γνωστή με το όνομα EVA (Electric Vehicle Architecture). 

Αυτό που είναι οπωσδήποτε σίγουρο είναι ότι η EQA θα επωφεληθεί από όλα τα θετικά που χαρακτηριζουν τη νέα A-Class: αυξημένη ευρυχωρία, ήσυχη κύλιση, αρχοντικά ρυθμισμένη ανάρτηση και φυσικά όλες τις τεχνολογίες και τα βοηθήματα, συχνά με προέλευση την S-Class. To ψηφιακό κόκπιτ με τις φωνητικές εντολές και το γνωστό πλέον «Ηey Mercedes!» θα εξελιχτεί περαιτέρω και μέχρι να έρθει στην αγορά η EQA, θα μπορεί ο οδηγός να ελέγχει με αυτόν τον τρόπο όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου. 

Κινητήρες-μπαταρίες: σε δύο επίπεδα 
Δύο βαθμίδες απόδοσης και αυτονομίας θα διαθέτει η μελλοντική EQA, η οποία όπως φαίνεται θα μπορεί εφοδιαστεί με έναν ή δύο ηλεκτρικούς κινητήρες. Η πρώτη περίπτωση, η «μικρή» ας την πούμε, θα έχει ένα μοτέρ, τοποθετημένο εμπρός, το οποίο θα κινεί τον εμπρός άξονα. Η ισχύς εδώ θα είναι 204 ίπποι. Στο πιο πάνω σκαλοπάτι οι κινητήρες θα είναι δύο, όπως και οι κινητήριοι άξονες, με την EQA να παρέχει έτσι και τετρακίνηση. Η ισχύς εδώ θα είναι 380 ίπποι με την αυτονομία να φτάνει τα 500 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες. Αντίστοιχα για την πιο «απλή» παραλλαγή, το κάθε γέμισμα θα δίνει γύρω στα 400 χλμ.. 

Η άποψή μας
Εν μέσω μιας μεγάλης περιόδου αμφισβήτησης των ντίζελ εκδόσεων, η Mercedes έρχεται να δείξει ότι έχει κάνει τις ασκήσεις και την προεργασία της και μπορεί να δώσει στην αγορά ένα ηλεκτρικό μοντέλο μαζικής παραγωγής. 

Mercedes
test center