Ποιοι τύποι οδηγών προκαλούν συχνότερα τροχαία;

Ποιοι τύποι οδηγών προκαλούν συχνότερα τροχαία;

13.803 Επισκέψεις στο άρθρο (2/8/2022)

Ποιες συμπεριφορές στο δρόμο πρέπει να θεωρούμε αντικοινωνικές και να τις καταδικάζουμε; Σε ποιες χώρες έγινε κάτι αντίστοιχο και είχε αποτέλεσμα;

«Έλα μωρέ 1 ποτηράκι παραπάνω, τι έγινε»

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Πως κερδήθηκε η μάχη των νεκρών στην άσφαλτο σε άλλες χώρες; Πως κατάφεραν να μειώσουν μέσα σε 20 χρόνια τα θανάσιμα τροχαία στο ένα τρίτο και η Ελλάδα ακόμη προσπαθεί να πείσει τους οδηγούς για τα υποτυπώδη; Γιατί η κοινωνική αποδοχή είναι η βάση για όλα;

Η αποδοχή της κοινωνίας στις κακές συμπεριφορές είναι η αρχή του προβλήματος. Η βασική αλλαγή που έλαβε χώρες στις κοινωνίες των κρατών που μείωσαν τους θανάτους στην άσφαλτο είχε να κάνει με την περιθωριοποίηση των κακών συμπεριφορών, την αναγωγή τους σε αντικοινωνική συμπεριφορά.

Στα μάτια του Βρετανού οδηγού, το να πιείς και να πιάσεις το τιμόνι είναι εξίσου αντικοινωνικό και εγκληματικό με το να βγεις στο δρόμο με την καραμπίνα και να πυροβολείς στα τυφλά. Όταν μια ολόκληρη κοινωνία αντιμετωπίζει την συμπεριφορά αυτή με τέτοιο τρόπο, οι πιθανότητες κάποιος οδηγός να συμπεριφερθεί έτσι είναι ελάχιστες. Η κατακραυγή έρχεται από παντού.

Τέτοιες συμπεριφορές θεωρήθηκαν μέσα σε λιγότερο από 5 χρόνια απαράδεκτες, χρίστηκαν αντικοινωνικές, απομονώθηκαν και έτσι περιορίστηκαν με σημαντικά αποτελέσματα. Εκτός από την οδήγηση υπό την επήρεια ουσιών, συμπεριφορές που πλέον θεωρούνται αντικοινωνικές είναι η παραβίαση του κόκκινου, του στοπ, και του απαγορευτικού.

Στην Ελλάδα σε όλα αυτά βάζουμε αστερίσκο και αρχίζουμε τα «αν όμως δεν περνάει κανείς» ή τα «αν είναι νύχτα και ο δρόμος άδειος». Αυτές οι «ελαφρύνσεις» αποδυναμώνουν τον χαρακτήρα του αντικοινωνικού. Και έτσι δικαιολογούνται μέχρις ότου αποτελέσουν αιτία σύγκρουσης ή και θανάτου.

Το 2000 οι χώρες της ΕΕ συμφώνησαν να πατάξουν τους θανάτους στην άσφαλτο, θέτοντας στόχο 50% μείωσης σε δέκα χρόνια (το 2010) και ακόμη 50% μέχρι το 2020. Δηλαδή οι θάνατοι να μειωθούν στο ένα τέταρτο αυτών του 2000 μέσα στην εικοσαετία.

Χώρες όπως η Μ. Βρετανία, το Βέλγιο η Ολλανδία, η Γερμανία, η Δανία αλλά και η Γαλλία, πέτυχαν τους στόχους τους το 2010, ενώ από το 2010 έως το 2020, ο αριθμός των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα στην ΕΕ μειώθηκε κατά 36%. Η Ελλάδα όμως υστερεί. Και υστερεί σημαντικά. Μπορεί στην δεύτερη 10ετία να τα πήγαμε πολύ καλύτερα (54% μείωση) αλλά έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας, μιας και την προηγούμενη δεκαετία η επίδοσή μας ήταν από τις χειρότερες στην Ε.Ε.

Στην Ευρώπη, συμπεριφορές όπως η υπερβολική ταχύτητα, η επίδειξη στο δρόμο, η επικίνδυνη οδήγηση, οι «κόντρες» θεωρούνται το ίδιο με το να πυροβολείς στο ψαχνό. Οτιδήποτε αποδεδειγμένα μπορεί να προκαλέσει θάνατο, είναι αντικοινωνικό.
 
Τι λέτε λοιπόν; Ποιες συμπεριφορές πρέπει να βλέπουμε ως αντικοινωνικές στο δρόμο; Ποιες είναι αυτές οι κακές συνήθειες που πρέπει να απομονωθούν και να αντιμετωπίζονται ως απόπειρες δολοφονίας; Θα γίνουν στη νοοτροπία μας ποτέ ζητήματα όπως το αλκοόλ και η παραμέληση της συντήρησης του αυτοκινήτου αντικοινωνικές συμπεριφορές; Τι λέτε;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Toyota
moto