Είναι το νέο Focus πραγματικά ολοκληρωμένο;

4.859 Επισκέψεις στο άρθρο (30/6/2019)

Πολλοί καυτηρίασαν την εμμονή των ανθρώπων της Ford στην οδική συμπεριφορά του Focus και την αμέλεια σε άλλους τομείς, όπως η ευρυχωρία. Το νέο Focus όμως χωρίς να κάνει πίσω εκεί που υπερτερούσε έκανε βήματα βελτίωσης εκεί που υστερούσε. Έτσι δε θα έκανε ένας καλός μαθητής;

Από την πρώτη του κιόλας γενιά του Ford Focus έγινε σημείο αναφοράς στην κατηγορία  των μικρομεσαίων οικογενειακών για την συναρπαστική οδική του συμπεριφορά. Με στάνταρ πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, με  σωστές ρυθμίσεις και με τιμόνι που θα ζήλευε σπορ κατασκευή, το Focus κατάφερε να καθιερωθεί ως ένα από τα πλέον οδηγοκεντρικά προσθιοκίνητα μικρομεσαία χάτσμπακ. Γι αυτό και το λατρέψαμε.
 
Βέβαια όταν καλείσαι να επενδύσεις σε ένα μικρομεσαίο οικογενειακό χρειάζεται και άλλα πράγματα, όπως οι χώροι. Γιατί καλά τα χαμόγελα στην οδήγηση, αλλά άμα στο πίσω κάθισμα δεν χωράει η πεθερά και στο χώρο αποσκευών τα μπαγκάζια, τι να την κάνεις την σπορ αίσθηση; Ίσως αυτός να ήταν και ένας από τους λόγους, που το Focus δεν κατάφερε να γίνει Πρωταθλητής στις πωλήσεις, στο βαθμό που η Ford θα ήθελε τουλάχιστον. Για να γίνεις πραγματικός πρωταγωνιστής σε μια τόσο απαιτητική κατηγορία πρέπει να διαθέτεις ολοκληρωμένο χαρακτήρα. Και αν όχι κορυφαίος σε όλα να είναι πολύ καλός σε όλους τους τομείς.
 
Οι άνθρωποι της Ford δεν έκατσαν με σταυρωμένα χέρια και έτσι στην τρέχουσα 4η γενιά του Focus κατάφεραν να κάνουν ένα πραγματικά ολοκληρωμένο μικρομεσαίο οικογενειακό μοντέλο. Πρώτα από όλα μεγάλωσαν το μεταξόνιο. Η πρακτική ωφέλεια από την αύξηση του μεταξονίου  κατά 53 χλστ. έρχεται στην προσφορά πλέον μιας ιδιαίτερα γενναιόδωρης σε ευρυχωρία καμπίνας. Ο χώρος για τα γόνατα έχει εκτοξευθεί, ενώ αισθητή σε σχέση με πριν είναι και η αύξηση του ωφέλιμου πλάτους κυρίως πίσω (από 1.296 χλστ σε 1.385). Σε συνδυασμό μάλιστα με το σχεδόν επίπεδο πάτωμα ένας τρίτος ενήλικας κάθεται με άνεση στη μέση του πίσω καθίσματος. Στις προηγούμενες γενιές αυτό θα ήταν λίγο πρόβλημα.
 
Όσο για τη θέση οδήγησης, απλά εξαιρετική από κάθε άποψη με το πολυρυθμιζόμενο τιμόνι ακριβώς μέσα στα χέρια και την ορατότητα απρόσκοπτη. Η παρουσία ηλεκτρικού χειρόφρενου αύξησε τις θέσεις για μικροαντικείμενα ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, ενώ ο χώρος αποσκευών κέρδισε αρκετά λίτρα φτάνοντας πλέον τον μέσο όρο της κατηγορίας στα 375 λτ.
 
Πέρα από την ευρυχωρία, το Focus βελτίωσε αισθητά και την ποιότητα των υλικών στην καμπίνα, αλλά και την συναρμογή και το τελικό φινίρισμα. Αυτά είναι πράγματα που τα νιώθεις με το καλημέρα.  Αισθητή βελτίωση υπήρξε και στην εργονομία με το σύστημα infotainment να έχει πλέον ελάχιστα κουμπιά και να είναι πλέον σαφώς πιο λειτουργικό.
 
Υιοθετώντας την πλέον σύγχρονη τεχνολογία ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, το Focus κατάφερε να γίνει ένας ολοκληρωμένος παίχτης, που μπορεί να παίξει μπάλα σε διάφορες θέσεις και με τα δύο… πόδια. Και χωρίς στάνταρ πλέον πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, αλλά ακόμη και εκεί οι τεχνικοί της Ford έδωσαν ρέστα  καταφέρνοντας συμπεριφορά με πρακτικά ανύποπτες διαφορές ανάμεσα στις δυο διατάξεις.
 
Ενεργητική ασφάλεια, απίθανη οδική συμπεριφορά, απόλυτα ικανοποιητικοί χώροι, ποιότητα, τεχνολογία. Εσείς τι λέτε; Αρκούν αυτά για να χαρακτηριστεί το Focus ένα ολοκληρωμένο μικρομεσαίο οικογενειακό; Τι άλλο θα ζητούσατε ως μέσος αγοραστής της κατηγορίας;

NEO TRANSPORTER
test center