Πόσο διαφέρουν τα δύο μοντέλα της Mercedes;

Mercedes CLA & C-Class: Δίλημμα ή έξυπνη στρατηγική;

2.576 Επισκέψεις στο άρθρο (28/6/2019)

Όπως στην προηγούμενη γενιά της A-Class, έτσι και στην τρέχουσα η Mercedes λάνσαρε την κουπέ εκδοχή της «μικρής Α», τη CLA, σε διαστάσεις ίδιες με της C-Class. Κίνηση που βάζει τα μοντέλα της αντιμαχόμενα ή έξυπνη στρατηγική που προσελκύει νέους πελάτες;


Πρόσφατα αφίχθη στο γκαράζ του AutoΤρίτη προς δοκιμή, η ολοκαίνουρια CLA, η 4θυρη κουπέ εκδοχή της A-Class δηλαδή. Στο μάτι ενός «άπειρου» η πραγματικότητα είναι πως η νέα CLA πιο πολύ φέρνει σε C-Class παρά σε A-Class. Ο λόγος είναι προφανής και έχει να κάνει με τις διαστάσεις, καθώς σε μήκος τα δύο μοντέλα τα χωρίζουν μόλις 2 χλστ. (4.688 χλστ. η CLA, 4.686 χλστ. η C-Class). Παράλληλα τα δύο μοντέλα έχουν παραπλήσιες τιμές. Η CLA 180 κοστίζει 32.250 ευρώ, ενώ η C180 32.235 ευρώ.

Ποιο το νόημα λοιπόν να έχει δύο παρόμοια μοντέλα μέσα στη γκάμα της η Mercedes;

Η απάντηση είναι απλή. Τα δύο μοντέλα έχουν πολλά περισσότερα να τους χωρίζουν και μοναδικό κοινό το μήκος του αμαξώματος.  Ας δούμε αναλυτικά μερικά στοιχείο που το αποδεικνύουν.

Η CLA είναι προσθιοκίνητη. Μία βασική διαφορά για τους «οπαδούς» της μάρκας, που όμως είναι ασήμαντη για τους νέους πελάτες που προσέλκυσε η CLA. Αυτός ήταν εξάλλου ο σκοπός, να κερδίσει νέους αγοραστές, από την γενιά που δεν ασχολούνται με παραδόσεις ή μηχανικές λεπτομέρειες, αλλά ενδιαφέρονται για το ντιζάιν, τον χαρακτήρα και το αυτοκίνητο γι αυτό που είναι. Πάνω σε αυτό το κομμάτι μάλιστα οι μηχανικοί της Mercedes δούλεψαν πολύ. Ειδικά στο κομμάτι της οδηγικής αίσθησης, η CLA μπορεί να έχει κοινή πλατφόρμα με την «Α», ωστόσο μηχανικά διαφοροποιείται αισθητά, με κυριότερη διαφορά την αρχιτεκτονική της πίσω ανάρτησης, όπου η CLA έχει υιοθετήσει πολλαπλούς συνδέσμους.

Για τους ίδιους λόγους, η νέα CLA δανείστηκε το high-tech εσωτερικό της A-Class, καλύπτοντας περισσότερο τους νέους πελάτες της φίρμας, που ζητούν ακόμα περισσότερη συνδεσιμότητα και μεγαλύτερες οθόνες στην καμπίνα.

Από την άλλη, η C-Class είναι πισωκίνητη.To κοινό της μάρκας, οι κατ` επανάληψη αγοραστές της, θέλουν ένα κλασσικό μοντέλο με όλες τις αξίες της Mercedes, συμπεριλαμβανομένης της ποιότητας κύλισης, του τρόπου οδήγησης, της στήριξης της ανάρτησης και της συνολικής γεωμετρίας που προσφέρει στο σχήμα του αυτοκινήτου ο κινητήρας στον διαμήκη άξονα εμπρός και η κίνηση πίσω. Αυτό σε συνδυασμό με το μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 11 εκατοστά, αλλάζει δραματικά τη συμπεριφορά των δύο αυτοκινήτων στο δρόμο, με τη C-Class να έχει πιο στιβαρό πάτημα και να θυμίζει την αίσθηση που έχουν παραδοσιακά τα μοντέλα της γερμανικής φίρμας. Παράλληλα η C-Class είναι πιο φιλόξενη προς τους επιβάτες. 16 ολόκληρα εκατοστά είναι πιο φαρδύ το πίσω κάθισμα.

Τέλος σχεδιαστικά, η C-Class είναι μια μικρότερη S-Class. Αντίθετα η CLA δεν αντλεί από κανένα άλλο μοντέλο της μάρκας και δεν συνδέεται με κανένα σχεδιαστικά, ούτε ακόμη και με την Α-Class με την οποία συγγενεύει στενά. Πρώτη φορά δύο τόσο παρόμοια μοντέλα στην ίδια μάρκα έχουν τόσα λίγα σχεδιαστικά κοινά. Από αυτό το επίτευγμα της Mercedes μπορεί να μάθει ο ανταγωνισμός που τυπικά τα κάνει όλα ίδια.

Μετά από αυτά τα δεδομένα, εσείς λοιπόν τι λέτε; Μοιάζουν τα δύο μοντέλα μεταξύ τους ή όχι τελικά; Είναι ανταγωνιστικά τα δύο μοντέλα μεταξύ τους ή η CLA προσελκύει διαφορετικό κοινό; Και από τη στιγμή που οι τιμές είναι παραπλήσιες, θα διαλέγατε την ομορφιά και το μοντέρνο ντιζάιν της CLA ή θα επιμένατε παραδοσιακά στην πισωκίνητη C-Class;

Toyota
moto