Μικρό και ντίζελ: Έχουν νόημα τα έξτρα 2 χιλιάρικα;
3.174 Επισκέψεις στο άρθρο (12/7/2019)
Αξίζει διαφορά 2.000 ευρώ, σχεδόν 15% περισσότερο, για να αγοράσεις ένα μικρό με μοτέρ ντίζελ; Δεν είναι τα νέα μοτέρ βενζίνης καλύτερη αγορά όταν έχουν παρόμοιες καταναλώσεις, περισσότερο γκάζι και χαμηλότερη τιμή;
Όσο το ντίζελ ερχόταν με την υπόσχεση της χαμηλής κατανάλωσης και ρύπων, και άρα τελών κυκλοφορίας, υπήρχε καλός λόγος να ξηλωθεί κανείς και να δώσει τη διαφορά. Ακόμη και αν η απόσβεση αργούσε κάνα-δύο χρόνια, η καθημερινότητα, με πιο αραιά γεμίσματα και λιγότερα τέλη, γινόταν λίγο πιο υποφερτή οικονομικά.
Όμως η διαφορές έχουν μειωθεί. Ο νέος τρόπος μέτρησης ρύπων και κατανάλωσης έκανε τους κατασκευαστές να φτιάξουν νέα μοτέρ με σημαντικά χαμηλότερη κατανάλωση και ρύπους. Στην πράξη, όχι μόνο στα χαρτιά. Το αποτέλεσμα είναι ειδικά τα μικρά μοντέλα σήμερα, που μπορούν να έχουν τα μικρότερα μοτέρ βενζίνης να μην καίνε τίποτα. Την ίδια στιγμή έχουν όλα τα χαρακτηριστικά του βενζινοκινητήρα που ταιριάζουν καλύτερα στην κατηγορία.
Όπως και να έχει, άλλο είναι ένα πρόθυμο, στροφάτο και νευρικό μοτέρ σε ένα μικρό, και άλλο ένα αργόστροφο ντίζελ, που παρά τη ροπή του, θυμίζει περισσότερο φορτηγό παρά αυτοκίνητο πόλης. Αν προσθέσεις και το θόρυβο, ειδικά στην Ελλάδα που τα παράθυρα είναι ανοιχτά όλο το χρόνο, η ησυχία που προσφέρει η βενζίνη είναι ακόμη ένα θετικό.
Με όλα τα θετικά της βενζίνης στην κατηγορία και με τις διαφορές στην κατανάλωση να έχουν φτάσει μια ανάσα, η διαφορά στην τιμή είναι λιγότερο εύκολο να δικαιολογηθεί. Εκτός και αν υπάρχει πολύ ειδική χρήση, δηλαδή με οδήγηση τον αυτοκινητόδρομο σε ποσοστό πάνω από 80% της χρήσης, το ντίζελ δεν μπορεί να προσφέρει καλύτερη οικονομία, και ο χρόνος απόσβεσης γίνεται αστείος, ακόμη και στην Ελλάδα που κρατάμε τα αυτοκίνητα 10 χρόνια.
Δεν είναι περίεργο που η αγορά έχει στραφεί στην βενζίνη σε αυτή την κατηγορία. Δείγμα αυτής της στροφής είναι και το ότι αρκετά μικρά μοντέλα πλέον είτε δεν λανσάρονται με ντίζελ, είτε σταματούν να προσφέρονται με ντίζελ.
Εσείς όμως τι λέτε; Βρίσκετε ακόμη λόγο να αγοράσετε ντίζελ μικρό; Ή κάνατε την στροφή και εσείς στη βενζίνη; Και ποιο μοντέλο είναι αυτό που τελικά αγοράζετε; Μήπως αλλάξατε και μάρκα διαλέγοντας ένα καλύτερο μοτέρ βενζίνης; Τι λέτε;
Καθόλου περιεργο δεν ειναι που ο κόσμος εχει στραφει στα μικρα βενζινοκινητα. Δεδομένου πως η εξελιξη των μικρων diesel δεν συμφέρει τις εταιρείες, στη Ελλαδα που πουλανε σχεδον αποκλειστικά μικρα αυτοκινητα, έπρεπε να ωθηθει το κοινο στα βενζινοκινητα πάλι. Εγινε συστηματικη προπογανδα απο τα έντυπα ειδικού τυπου, με κυριο αξονα ΤΟΝ ΦΟΒΟ ΓΙΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΊΑΣ των diesel στα αστικά κεντρα... Ο κοσμος φοβήθηκε και στραφηκε παλι στα βενζινοκινητα..Τα αρθρα της τελευταιας 4 ετιας ηταν για γελια και για κλαματα... Απο φωτογραφιες με ντουμανια εξατμισεις, μεχρι παραποιημενες μετρησεις για να μας πείσουν πως η διαφορα κατανάλωσης ειναι μικρη! Ο φοβος πιανει... Οποιος καταλαβαινει, αρνειται να επιδοτει το κράτος με παραλογους φορους και σκέφτεται τη τσεπη του...
Και βέβαια αξίζει. Το diesel είναι πιο φθηνό, έχει καλύτερη ροπή και η απόσβεση γίνεται πολύ γρήγορα. Το έχω ξαναπεί: βενζίνη για μένα παίρνει οποίος θέλει επιδόσεις.
Καθόλου περιεργο δεν ειναι που ο κόσμος εχει στραφει στα μικρα βενζινοκινητα. Δεδομένου πως η εξελιξη των μικρων diesel δεν συμφέρει τις εταιρείες, στη Ελλαδα που πουλανε σχεδον αποκλειστικά μικρα αυτοκινητα, έπρεπε να ωθηθει το κοινο στα βενζινοκινητα πάλι. Εγινε συστηματικη προπογανδα απο τα έντυπα ειδικού τυπου, με κυριο αξονα ΤΟΝ ΦΟΒΟ ΓΙΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΊΑΣ των diesel στα αστικά κεντρα... Ο κοσμος φοβήθηκε και στραφηκε παλι στα βενζινοκινητα..Τα αρθρα της τελευταιας 4 ετιας ηταν για γελια και για κλαματα... Απο φωτογραφιες με ντουμανια εξατμισεις, μεχρι παραποιημενες μετρησεις για να μας πείσουν πως η διαφορα κατανάλωσης ειναι μικρη! Ο φοβος πιανει... Οποιος καταλαβαινει, αρνειται να επιδοτει το κράτος με παραλογους φορους και σκέφτεται τη τσεπη του...
Και βέβαια αξίζει. Το diesel είναι πιο φθηνό, έχει καλύτερη ροπή και η απόσβεση γίνεται πολύ γρήγορα. Το έχω ξαναπεί: βενζίνη για μένα παίρνει οποίος θέλει επιδόσεις.
Diesel Diesel και ξανά Diesel, από κάποιον που έχει μικρό βενζίνης...αυτά
οπελ κορσα e 1.2 70 καταναλωση μεσα στη πολη 9,5-10 λιτρα (1,657/λιτρο),πηγαινοντας νορμαλ (ειτε το θες ειτε οχι).οπελ κορσα e diesel καταναλωση μεσα στην πολη 6,5-6,7 λιτρα (1,318/λιτρο ευρω)με πολυ βαρυ ποδι.