Τα ψαροκάικα μοιάζουν εντελώς παλαιολιθικά δίπλα στο υπερσύγχρονο υβριδικό μοντέλο.

Μια πλευρική όψη εντελώς σφηνοειδής: ο υψηλός βαθμός αναγνωρισιμότητας είναι εγγυημένος.

Captain Future: πρέπει να μπεις στο εσωτερικό και να το γνωρίσεις το Prius – μετά όλα είναι ξεκάθαρα.

Περίπλοκες τεχνικές εφαρμογές κάτω από ένα λεπτό πλαστικό κάλυμμα. Όλα τακτοποιημένα.

Με ελάχιστο χώρο αποσκευών 501 λίτρα, με το Prius μεταφέρεις τα πάντα!

100.000 χιλιόμετρα - μηδέν προβλήματα: και το τέταρτο Prius είναι εξαιρετικά αξιόπιστο. Μια ματιά στο δάπεδο από κάτω χωρίς τις επενδύσεις: άξονες και εξάτμιση αψεγάδιαστες.

Ακόμα και οι παγωμένες νύχτες στη Σουηδία δεν επέφεραν το παραμικρό πρόβλημα στο αυτοκίνητο και τους δοκιμαστές του.

Ακόμα και οι παγωμένες νύχτες στη Σουηδία δεν επέφεραν το παραμικρό πρόβλημα στο αυτοκίνητο και τους δοκιμαστές του.

100.000 χλμ. με Toyota Prius

57.395 Επισκέψεις στο άρθρο

100.000 και συνεχίζει! To 2017 ξεκίνησε την πορεία του το τετάρτης γενιάς Toyota Prius με ούριο άνεμο. Μετά από 100.000 χλμ. το συμπέρασμα είναι ένα: Είναι τόσο καλό για αυτό του βάζουμε άλλα 50.000 χλμ.!

Zούμε σε αβέβαιους καιρούς. Όλα τριγύρω αλλάζουν. Παλιότερα σου έλεγαν για τον Ντόναλντ και σκεφτόσουν το κόμικ του Ντίσνεϊ. Τώρα σου λένε ότι ο Ντόναλντ έκανε κάποιο «τουίτ» και ο πλανήτης κρατά την ανάσα του από φόβο για το τι θα ακούσει. Παλιότερα η Αγγλία ήταν μια παγκόσμια υπερδύναμη, ενώ τώρα είναι ένα έθνος που θέλει να βγει από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Είναι λοιπόν πολύ ανακουφιστικό να ξέρεις ότι υπάρχει κάτι στο οποίο μπορείς να στηριχτείς. Για παράδειγμα, το Toyota Prius. Η τέταρτη γενιά μπήκε στο γκαράζ μας για το κλασικό τεστ μακράς διάρκειας έχοντας έναν ξεκάθαρο σκοπό: ήθελε να φανεί αντάξιο της εξαιρετικής φήμης που είχαν οι προκάτοχοί του, οι οποίοι είχαν ολοκληρώσει τη μαραθώνια αυτή δοκιμή με την κορυφαία βαθμολογία. Δε χρειάζεται όμως να πούμε πιο πολλά, ας το πούμε κατευθείαν: το κατάφερε πάλι. Εκατό χιλιάδες χιλιόμετρα, μηδέν προβλήματα: το τέταρτης γενιάς Prius είναι πράγματι αξιόπιστο.

Ωστόσο, η τέταρτη γενιά του υβριδικού πρωτοπόρου ακολουθεί τους προγόνους του όχι μόνο στο θέμα της τεχνικής αξιοπιστίας, αλλά και σε ό,τι αφορά την εμφάνιση, αφού και αυτό το μοντέλο δε μοιάζει με οτιδήποτε άλλο στο δρόμο. Κι αυτό με την αυτοπεποίθηση που δίνει μια πορεία άνω των 20 χρόνων. Στην τρέχουσα γενιά, το Prius έχει μεταλλαχθεί σε μια αρκετά γενναιόδωρη λιμουζίνα (μήκος 4,54 μέτρων).

Και στο εσωτερικό όμως το Prius ακολουθεί το δικό του το δρόμο αν και αυτό δεν είναι πάντα κάτι εύκολα κατανοητό. Για παράδειγμα, η κατανομή των χειριστηρίων στο ταμπλό μοιάζει λίγο άτακτη ενώ και η οθόνη στο κέντρο δε δείχνει τόσο φρέσκια. Και ο κλιματισμός όμως, ο οποίος βρίσκεται ένα επίπεδο χαμηλότερα στο ταμπλό, ακολουθεί τη δική του φιλοσοφία αλλά είναι αναγνωρίσιμος με την πρώτη ματιά. Γενικά ισχύει ότι, χρειάζεται κάποια ελάχιστη υπομονή για να εξοικειωθεί κανείς πλήρως με τον κόσμο του Prius.

Ακόμα κι αν οι επιλογές των υλικών συχνά δε δείχνουν ότι είναι σε τοπ φόρμα, η συνολική ποιότητα δεν αφήνει κανένα περιθώριο για παράπονα καθώς το επίπεδο συνολικά είναι καλό.

Όποιος δεν έχει μέχρι στιγμής οδηγήσει Prius θα εκπλαγεί με το βουητό που κάνει η γραμμή κίνησης στο πάτημα του γκαζιού (λόγω της τύπου eCVT μετάδοσης). Σεβασμός πάντως προς την Toyota και για την επιλογή της να μένει σταθερή στον έλεγχο του κιβωτίου μέσω ενός μικρού μοχλίσκου στην κεντρική κονσόλα. Τόσο απλό αλλά και τόσο ξεχωριστό ταυτόχρονα.

Όπως είναι εξάλλου όλη η συμβίωση με αυτό το αυτοκίνητο. Η περίπλοκες τεχνικές εφαρμογές δουλεύουν και αποδίδουν, χωρίς ο οδηγός να πρέπει να κάνει κάτι ιδιαίτερο. Κάτι που μας έκανε εντύπωση: στη μέτρηση που κάνουμε στο τέλος τους τεστ, το φρενάρισμα ήταν κατά δύο μέτρα μακρύτερο από ότι στην αρχική μέτρηση. Αλλά, να αναφέρουμε ότι το Prius μας πορεύεται ακόμη με τους αρχικούς δίσκους και τα αρχικά τακάκια. Στους εμπρός τροχούς τα υλικά τριβής έχουν τόσο περιθώριο ακόμη ώστε θα μας φέρουν με άνεση μέχρι το σέρβις των 120.000 χλμ.. Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις δεν εντοπίστηκε καμία αξιόλογη μεταβολή με βάση τις μετρήσεις και ο κινητήρας έχει την ίδια ακριβώς αίσθηση όπως είχε την πρώτη μέρα.

Τις τελευταίες επιφυλάξεις έρχεται να διώξει ο έλεγχος με ενδοσκόπιο στους θαλάμους καύσης. Οι ειδικοί του γερμανικού οργανισμού DEKRA βρήκαν κάποια ελάχιστα ίχνη και κατάλοιπα από τις καύσεις στους τέσσερις κυλίνδρους, αλλά χωρίς αυτό να συνεπάγεται κάτι ανησυχητικό. Η ετυμηγορία είναι ότι το αυτοκίνητο είναι απόλυτα υγιές, σε τέτοιο βαθμό μάλιστα ώστε αποφασίστηκε να μη διαλυθεί, όπως το συνηθίζουμε σε αυτές τις δοκιμές. ΓιΆαυτό δεν έχουμε και τη συνηθισμένη φωτογραφία με όλα τα εξαρτήματα αραδιασμένα στο δάπεδο. Γιατί θα ρίξουμε άλλα 50.000 χλμ. πάνω στο υβριδικό Toyota. Kαι σε αυτό μπορείτε να έχετε επίσης εμπιστοσύνη.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

peugeot
skoda