Λατρεύουμε το Qashqai, θα λατρέψουμε και το νέο Juke;

8.045 Επισκέψεις στο άρθρο (19/12/2019)

Η Nissan έχει «καπελώσει» την αγορά των SUV με το Qashqai να βρίσκεται στην κορυφή των πωλήσεων στα μικρομεσαία SUV, ενώ το Juke από την άλλη δεν έχει αντίστοιχη πορεία. Μπορεί η νέα γενιά του να αντιστρέψει την κατάσταση;


Η αγορά δείχνει πως τα μοντέλα που ανοίγουν το δρόμο σε μία κατηγορία είναι πάντοτε επιτυχημένα. Πιθανώς γιατί η αναγνώριση για αυτό που έκαναν πρώτα παραμένει το ισχυρό τους χαρτί, ή γιατί απλά αυτό που έκαναν το έκαναν και το κάνουν καλύτερα από τους άλλους που ήρθαν αργότερα στην αγορά.
 
Είναι φυσικά πολύ πιθανό, απλά να είναι το καλύτερο μοντέλο της κατηγορίας ακόμη και όταν ο ανταγωνισμός γίνει πολυπληθής. Και στην περίπτωση του Qashqai αυτό είναι πολύ πιθανό. Το Qashqai πουλούσε περισσότερο από συμβατικά μικρομεσαία όταν ήταν μόνο του στην κατηγορία. Πουλούσε περισσότερο από όλα τα άλλα μαζί όταν ο ανταγωνισμός άρχισε να εμφανίζεται, και σήμερα συνεχίζει να πουλάει και περισσότερο από κάθε άλλο μικρομεσαίο, αλλά και κάθε άλλο SUV ανεξαιρέτως κατηγορίας και μεγέθους. Η επιτυχία του Qashqai είναι μνημειώδης.
 
Όσον αφορά στις λιανικές πωλήσεις, στο πρώτο εννιάμηνο του 2019, έχει πουλήσει 300% περισσότερο από το πρώτο σε πωλήσεις συμβατό μικρομεσαίο, το Opel Astra, ενώ σε σχέση με τον άμεσο ανταγωνισμό από τα Toyota CH-R και Dacia Duster, έχει πουλήσει παραπάνω απ΄ όσο τα δύο αυτά μοντέλα μαζί. Μιλάμε για τρελή επιτυχία.
 
Όμως το Qashqai δεν είναι το μόνο μοντέλο της Nissan που άνοιξε δρόμο και έφτιαξε δική του κατηγορία. Το Juke ήταν το πρώτο μικρό SUV πολύ πριν οποιοσδήποτε άλλος κατασκευαστής κατέβει στην κατηγορία. Το Juke παραμένει το αρχέτυπο της κλάσης του και το μέτρο σύγκρισης για κάθε νέο ανταγωνιστή που έρχεται σε αυτά τα μέτρα. Και πλέον ήρθε η στιγμή που το Juke περνάει στο επόμενο κεφάλαιο της ζωή του, με τη Nissan να περνάει στην αντικατάσταση του παρόντος μοντέλου.
 
Το Juke πρώτης γενιάς δεν κατάφερε να διαγράψει αντίστοιχα λαμπρή εμπορική πορεία εντός συνόρων, παρά την επιτυχία του στο εξωτερικό. Ίσως γιατί το ελληνικό κοινό δεν ήταν έτοιμο να δεχτεί ένα αμάξωμα τόσο ρηξικέλευθο σχεδιαστικά, ενώ παράλληλα η αίσθηση των χώρων που είχε δε «βόλευε» ώστε να εξυπηρετήσει τις ανάγκες μιας οικογένειας.  
 
Πλέον η δεύτερη γενιά του Juke είναι προ των πυλών και έρχεται με πολύ καλύτερες προϋποθέσεις. Το κοινό έχει εξοικειωθεί με πιο μοντέρνα σχέδια – η επιτυχία του C-HR το αποδεικνύει- ενώ παράλληλα και το ίδιο το Juke «ωρίμασε» αρκετά, διορθώνοντας τα ελαττώματά του. Το μικρό SUV της ιαπωνικής μεγάλωσε σε μήκος κατά 75 χλστ. φτάνοντας τα 4.210 χλστ. και το κυριότερο αύξησε το μεταξόνιό του» στα 2.636 χλστ., 106 χλστ. περισσότερα από το απερχόμενο Juke. Μιλάμε για αύξηση 10 ολόκληρων εκατοστών, κάτι που μεταφράζεται σε πολύ μεγαλύτερους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, με τη Nissan να υπόσχεται επιπλέον χώρο για τα γόνατα κατά 5,8 εκατοστά και για το κεφάλι 1,1 εκ.. Αντίστοιχη κατάσταση επικρατεί και στο χώρο των αποσκευών ο οποίος είναι 20% μεγαλύτερος από πριν με τον τελικό όγκο να ορίζεται στα 422 λτ..

Προς το παρόν το λανσάρισμα του νέου Juke θα γίνει αποκλειστικά με τον ολοκαίνουργιο 1.000άρη 3κύλινδρο DIG-T κινητήρα χωρητικότητας 1,0 λτ. της Nissan ισχύος 117 ίππων, είτε με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ή με 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη. Δηλαδή με ένα μοτέρ που πληροί τα θέλω της συντριπτικής πλειοψηφίας των αγοραστών, ενώ φυσικά στο μέλλον θα έχει και άλλες επιλογές στη γκάμα του που θα περιλαμβάνουν και ένα εξηλεκτρισμένο σύνολο.
 
Εσείς όμως τι λέτε, η Nissan κατάφερε να εξαφανίσει τα μειονεκτήματα του Juke; Μπορεί η δεύτερη γενιά του να ακολουθήσει το δρόμο που χάραξε το Qashqai; Θα χρειαζόταν κατά την άποψή σας κάτι ακόμα;

Toyota
moto