Μάρκα στην καρότσα: Από τα «αγροτικά» στα αυτοκίνητα;

8.422 Επισκέψεις στο άρθρο (9/4/2020)

Γιατί η μόδα που κυριαρχούσε στα «αγροτικά» με τη μάρκα γραμμένη φαρδιά πλατιά στην πόρτα της καρότσας, πέρασε και στα αυτοκίνητα; Είναι καλύτερα έτσι; Το προτιμάτε;


Θυμάστε όταν τα αγροτικά pickup διαφήμιζαν τη μάρκα τους με μεγάλα άσπρα γράμματα στο πίσω μέρος της καρότσας; Η μόδα επέστρεψε και έχει γεμίσει το πίσω μέρος πολλών αυτοκινήτων με τη μάρκα γραμμένη φαρδιά πλατιά. Και δεν μιλάμε για αγροτικά. Τι συμβαίνει;
 
Τελευταίο «θύμα» της νέας μόδας είναι η νέα Skoda Octavia. Στο πίσω μέρος της, αντί για το σηματάκι της μάρκας με το φτερωτό βέλος, ένα μεγάλο, διάπλατο "Skoda" απΆάκρη σΆάκρη. Η Skoda φαίνεται να καθιερώνει αυτή την πρακτική, αφού η Octavia είναι το δεύτερο μοντέλο με αυτό το σήμα. Προηγήθηκε το Scala, με το λογότυπο της μάρκας στο γυάλινο τελείωμα του παρμπρίζ, μια όμορφη αντίθεση πάνω στο μαύρο τζάμι.
 
Η Skoda είναι η μόνη μάρκα του ομίλου VW που ακολουθεί αυτή τη μόδα. Έξω από τον όμιλο,  την ίδια πρακτική ακολουθεί στην τελευταία γκάμα μοντέλων της και η Volvo. Ξεκίνησε με το V40 και σήμερα όλα τα μοντέλα έχουν στο πίσω μέρος τους το όνομα της μάρκας αντί για το σήμα. Το σήμα εμφανίζεται, όπως και στην περίπτωση της Skoda, μόνο εμπρός.
 
Αντιγράφει λοιπόν η Skoda τη Volvo; θα έλεγε κανείς πως κάτι τέτοιο δεν θα ήταν απίθανο. Οι Τσέχοι έχουν εξάλλου βρεθεί στο πρόσφατο παρελθόν να κυνηγάνε τη Volvo και να διεκδικούν να τα βάλλουν με το εναλλακτικό premium προφίλ της, θέτοντας απέναντί τους το δικό τους εναλλακτικό, και ίσως και κάπως premium προφίλ.
 
Είναι όμως αυτός ο τρόπος να μοιάσει η Skoda με τη Volvo; Μάλλον όχι. Και παρότι δεν είναι προφανές, η Skoda δεν έχει καμία διάθεση αντιγραφής. Έχει όμως τους ίδιους στόχους με τη Volvo. Και γι αυτό και ακολουθεί την ίδια πρακτική της μάρκας με μεγάλα γράμματα στο πίσω μέρος. Και ο λόγος αυτός είναι η Κίνα.
 
Η Volvo εξάλλου είναι μέλος του κινεζικού ομίλου Geely, και η παρουσία της στην Κίνα έχει γίνει πολύ σημαντική για τη μάρκα, ειδικά δεδομένου ότι τα μοντέλα της παράγονται εκεί. Όμως το σήμα της Volvo δεν το ξέρουν στην Κίνα, και ο καλύτερος, ίσως και μοναδικός, τρόπος οι Κινέζοι αγοραστές να ξεχωρίσουν τα μοντέλα της, είναι το όνομα να φαίνεται ολογράφως στο πίσω μέρος.
 
Αυτή την πρακτική αντιγράφει και η Skoda. Και δεν είναι μόνη. Μοντέλα από μάρκες όπως η Citroen, και η Peugeot που έχουν στόχο την κινεζική αγορά επίσης γράφουν το όνομα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου.
 
Εσάς σας αρέσει όμως αυτή η πρακτική; Σας θυμίζει περισσότερο Volvo και σας κάνει κάτι από premium ή μήπως σας θυμίζει Datsun και σας κάνει κάτι από αγροτικό; Τι λέτε; Ναι ή όχι στη μάρκα απΆάκρη ως άκρη στο πίσω μέρος των αυτοκινήτων;

ELASTIKA 2024
moto