Στοιχεία που διαφοροποιούσαν την Octavia RS στο πίσω μέρος, πέρα από το λογότυπο, ήταν η διακριτική αεροτομή και η εμφανής απόληξη της εξάτμισης.
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Στοιχεία που διαφοροποιούσαν την Octavia RS στο πίσω μέρος, πέρα από το λογότυπο, ήταν η διακριτική αεροτομή και η εμφανής απόληξη της εξάτμισης.

Skoda Octavia RS: H αγαπημένη sport «κούρσα» των Ελλήνων

57.991 Επισκέψεις στο άρθρο

- Η Octavia έχει πολλούς οπαδούς και στη χώρα μας
- Oι RS εκδόσεις της, με θρυλικά μοτέρ όπως ο 20VT, αγαπήθηκαν πολύ
- Δεν είναι λίγοι αυτοί που τα έχουν βελτιώσει ξεπερνώντας ακόμα και τα 500 άλογα!
- Έβγαινε και με diesel μοτέρ & σήμερα είναι plug-in με 245 άλογα

«Οκταβιανή Επανάσταση» για «ανήσυχους» μπαμπάδες!

Το Skoda Octavia ξεκίνησε ως ένα προσιτό αυτοκίνητο, ικανό να καλύψει όλες τις ανάγκες του μέσου οικογενειάρχη. Σήμερα, παραμένει άκρως ανταγωνιστικό και εξακολουθεί να αφήνει εξαιρετικές εντυπώσεις. Πάντα, όμως, η κορυφαία έκδοση «έκλεινε» το μάτι σε όσους ήθελαν να συνδυάσουν εξαιρετικούς χώρους, αλλά και κορυφαίες επιδόσεις. Το Skoda Octavia RS από την πρώτη του γενιά μέχρι τη σημερινή, παραμένει η προσιτή επιλογή στα μικρομεσαία sedan επιδόσεων. Κάτω από το καπό του βρέθηκαν εξαιρετικοί κινητήρες, όπως για παράδειγμα ο υπερτροφοδοτούμενος 20VT, ενώ στις μέρες μας ακολουθεί τις σύγχρονες τάσεις έχοντας πλέον εξηλεκτριστεί. Ασφαλώς αυτό δε σημαίνει ότι έχασε τον χαρακτήρα της, αφού οι 245 συνδυαστικοί ίπποι έρχονται να επιβεβαιώσουν ότι πρόκειται για κάτι το ξεχωριστό. Πάμε να θυμηθούμε τις γενιές της Skoda Octavia RS που ξεχώρισαν και αγαπήθηκαν ιδιαίτερα.

Η πρώτη γενιά με τον 20VT

Κάπου στις αρχές της δεκαετίας του 2000, η Skoda παρουσίασε το πρώτο Octavia RS. Μία πρώτη ματιά ήταν αρκετή για να γίνει κατανοητό ότι αυτή η έκδοση έκρυβε κάτω από το καπό της κάτι το διαφορετικό συγκριτικά με τις «απλές» Octavia. Ο εμπρός προφυλακτήρας ήταν ανασχεδιασμένος, ενώ στο πλαϊνό τμήμα «πρωταγωνιστούσαν» οι πολυάκτινες ζάντες 16 ιντσών. Στοιχεία που διαφοροποιούσαν την Octavia RS στο πίσω μέρος, πέρα από το λογότυπο, ήταν η διακριτική αεροτομή και η εμφανής απόληξη της εξάτμισης. Στο εσωτερικό υπήρχαν επίσης «sportive» πινελιές, με τη διχρωμία των καθισμάτων που συνδύαζαν ύφασμα και δέρμα να δημιουργεί ένα όμορφο κλίμα. Εννοείται, όμως, ότι το χαρακτηριστικό που έκανε την Octavia RS πρώτης γενιάς τόσο ξεχωριστή δεν ήταν κάτι άλλο πέρα από τον κινητήρα. Οι μηχανικοί της Skoda επέλεξαν τον υπερτροφοδοτούμενο 1.8T 20V, ένα μοτέρ «πασπαρτού» στα μοντέλα του ομίλου. Η ισχύς άγγιζε τους 180 ίππους και η ροπή τα 235 Nm, όπως ακριβώς συνέβαινε και στην περίπτωση του Audi TT πρώτης γενιάς. Οι επιδόσεις ήταν κάτι παραπάνω από ικανοποιητικές, με τα 0-100 χλμ./ώρα να είναι υπόθεση μόλις 7,9 δευτερολέπτων, ενώ η τελική ταχύτητα άγγιζε τα 235 χλμ./ώρα. Κάπου εδώ αξίζει να αναφέρουμε ότι στην Ελλάδα, υπήρξε συνεργασία της επίσημης ελληνικής αντιπροσωπείας με τον γερμανικό οίκο ABT σχετικά με το Skoda Octavia RS πρώτης γενιάς. Έτσι, με τον επαναπρογραμματισμό του εγκεφάλου, η ισχύς αυξανόταν στους 210 ίππους και η ροπή στα 300 Nm.

Οι μηχανικοί της Skoda επέλεξαν για την Octavia RS πρώτης γενιάς τον υπερτροφοδοτούμενο 1.8T 20V, ένα μοτέρ «πασπαρτού» στα μοντέλα του ομίλου. Η ισχύς άγγιζε τους 180 ίππους, όπως ακριβώς συνέβαινε και στην περίπτωση του Audi TT πρώτης γενιάς.

Οι μηχανικοί της Skoda επέλεξαν για την Octavia RS πρώτης γενιάς τον υπερτροφοδοτούμενο 1.8T 20V, ένα μοτέρ «πασπαρτού» στα μοντέλα του ομίλου. Η ισχύς άγγιζε τους 180 ίππους, όπως ακριβώς συνέβαινε και στην περίπτωση του Audi TT πρώτης γενιάς.

Σελίδα 2Στη δεύτερη γενιά της «έπιασε» τους 200 ίππους
Σελίδα 3Το Skoda Octavia RS στην εποχή του εξηλεκτρισμού
Toyota
test center