Κάθε πόσα χλμ. αλλάζουν τα αναλώσιμα στο service;
8 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Κάθε πόσα χλμ. αλλάζουν τα αναλώσιμα στο service;

12.509 Επισκέψεις στο άρθρο

Πότε θέλουν αλλαγή; Κάθε εξάρτημα ενός αυτοκινήτου έχει συγκεκριμένη ημερομηνία «λήξης» την οποία πρέπει να γνωρίζουμε. Από το φίλτρο καμπίνας, ως το λάδι του κιβωτίου ή τα νερά του κινητήρα, δείτε παρακάτω όσα χρειάζεται να ξέρετε για τα αναλώσιμα του οχήματός σας.

Η συντήρηση είναι ο καλύτερος «σύμμαχος» του αυτοκινήτου. Ο τακτικός έλεγχος και η αντικατάσταση φθαρμένων ή ελαττωματικών εξαρτημάτων επιμηκύνει την διάρκεια «ζωής» του οχήματος και μας γλιτώνει περιττά έξοδα από μεγαλύτερα και ακριβότερα προβλήματα. Γενικότερα, υπάρχουν συγκεκριμένες οδηγίες και χρονικά περιθώρια γύρω από τα οποία πρέπει να τσεκάρουμε τα αναλώσιμα του αυτοκινήτου μας. Τα ελαστικά, το λάδι του κιβωτίου, ακόμη και το φαρμακείο που πρέπει να έχουμε πάντα μαζί μας, έχουν συγκεκριμένες ημερομηνίες «λήξης».

Συνδέει τον στροφαλοφόρο άξονα με τους εκκεντροφόρους άξονες, ώστε να ανοιγοκλείνουν την κατάλληλη στιγμή και με σωστό ρυθμό οι βαλβίδες εισαγωγής.

Συνδέει τον στροφαλοφόρο άξονα με τους εκκεντροφόρους άξονες, ώστε να ανοιγοκλείνουν την κατάλληλη στιγμή και με σωστό ρυθμό οι βαλβίδες εισαγωγής.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »


Αντίστοιχη μέριμνα πρέπει να δείχνουμε και όσον αφορά στην αποθήκευση των αναλωσίμων. Ως γενική οδηγία, προϊόντα για την συντήρηση του αυτοκινήτου πρέπει να αποθηκεύονται με συγκεκριμένο τρόπο και υπό καθορισμένες συνθήκες. Ξηροί και δροσεροί χώροι, στους οποίους τα υλικά δεν κινδυνεύουν να παγώσουν εκτεθειμένα σε χαμηλές θερμοκρασίες, είναι ενδεδειγμένοι να «φιλοξενήσουν» κάθε υλικό. Ακραίες θερμοκρασίες και λανθασμένη τοποθέτηση καθιστούν τα προϊόντα αναλώσιμα άχρηστα.

Πάμε, λοιπόν, να δούμε συγκεντρωτικά τι πρέπει να προσέξουμε σχετικά με τα σημαντικότερα αναλώσιμα ενός οχήματος και πότε χρειάζεται να τα αντικαταστήσουμε.

Ιμάντας χρονισμού

Πρόκειται για σημαντικό εξάρτημα στην συνολική λειτουργία ενός αυτοκινήτου. Ορισμένα μοντέλα διαθέτουν καδένα χρονισμού (ξεχωρίζουν με «γυμνό» μάτι, μιας και η καδένα δεν έχει το πλαστικό πλαίσιο στην άκρη του μπλοκ του μοτέρ). Αμφότερα χρησιμεύουν στην σύνδεση του στροφαλοφόρου άξονα με τους εκκεντροφόρους άξονες, ώστε να ανοιγοκλείνουν την κατάλληλη στιγμή και με σωστό ρυθμό οι βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής. Σημαντική διαφορά είναι το γεγονός πως ο ιμάντας χρονισμού είναι λιγότερο θορυβώδης και με περιορισμένους στην λειτουργία του κραδασμούς, έχει ωστόσο συγκεκριμένη ημερομηνία «λήξης», διότι φθείρεται και γίνεται πορώδης.

Το προτεινόμενο διάστημα αντικατάστασης ενός ιμάντα χρονισμού είναι συνήθως ανάμεσα στα 100.000 με 200.000 χιλιόμετρα. Υπάρχουν συγκεκριμένες οδηγίες στο βιβλίο service του εκάστοτε μοντέλου. Είναι απαραίτητο να ακολουθούμε τις προτάσεις του εγχειριδίου χρήσης, ειδάλλως υπάρχει κίνδυνος σοβαρής ζημιάς στον κινητήρα.

Λάδια κινητήρα

Η λίπανση του κινητήρα μέσω του κατάλληλου λαδιού διασφαλίζει ότι τα κινούμενα εξαρτήματά του δεν θα τρίβονται μεταξύ τους, προκαλώντας φθορά το ένα στο άλλο. Παράλληλα, ψύχει τον κινητήρα και αποβάλλει την θερμότητα που δημιουργείται. Με την πάροδο του χρόνου, είναι λογικό πως τα πρόσθετα συστατικά αλλοιώνονται και χάνουν την αποτελεσματικότητά τους. Δεν αποκλείεται να εισχωρήσει νερό ή καύσιμο στο λιπαντικό (π.χ. αν καεί φλάντζα), με αποτέλεσμα να μειωθεί η λιπαντικότητα του λαδιού.

Απαραίτητο σε τέτοιες περιπτώσεις είναι να το αντικαθιστούμε ανά τακτικά χρονικά διαστήματα. Σχετικές συμβουλές υπάρχουν στο βιβλίο του κατασκευαστή, όμως το αργότερο μέσα σε δύο χρόνια πρέπει να έχουμε αλλάξει λιπαντικά. Αντίστοιχα, και το φίλτρο λαδιού του κινητήρα χρειάζεται έλεγχο-αντικατάσταση στις παραπάνω ημερομηνίες. Όσον αφορά στο μέγιστο διάστημα αποθήκευσης των λιπαντικών του κινητήρα, πρέπει να κυμαίνεται στα 3-5 χρόνια. Συνέχεια του άρθρου >>>
Mercedes
test center