Υβριδικό που φορτίζει μόνο του ή που μπαίνει στην πρίζα;
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Υβριδικό που φορτίζει μόνο του ή που μπαίνει στην πρίζα;

98.601 Επισκέψεις στο άρθρο (20/10/2021)

O κόσμος αναρωτιέται: Ποιο είναι καλύτερο, το προσιτό αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα που έχει επενδύσει η Toyota ή το αρκετά πιο ακριβό επαναφορτιζόμενο των plug-in υβριδικών, που γεφυρώνει ουσιαστικά την ηλεκτροκίνηση με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης;

Ο χαρακτηρισμός «υβριδικό» περιγράφει απόλυτα σωστά τόσο το αυτοφορτιζόμενο σύστημα κίνησης όσο και το plug-in (που μπαίνει στην πρίζα δηλαδή): Σύμφωνα με το λεξικό «υβριδικό» είναι το αποτέλεσμα συνένωσης ή συνύπαρξης δύο διαφορετικών στοιχείων. Τα υβριδικά οχήματα λοιπόν συνδυάζουν κινητήρα εσωτερικής καύσης (συνήθως βενζίνης) και ηλεκτροκινητήρα, που είτε συνδυάζονται,  είτε εναλλάσσονται στο ρόλο κίνησης του οχήματος με στόχο την καλύτερη δυνατή αποδοτικότητα και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου σε όλες τις συνθήκες κίνησης και ταχύτητες (πόλη, ταξίδι, επαρχιακό δρόμο κτλ.). Σε κάθε περίπτωση τόσο τα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά όσο και τα plug-in συστήματα καλύπτουν το μεσαίο πεδίο μεταξύ του άκρου της παραδοσιακής κίνησης με μοτέρ εσωτερικής καύσης και της πλήρως ηλεκτρικής κίνησης που έρχεται στο προσεχές μέλλον. Για να διαπιστώσει κανείς ποιο υβριδικό του ταιριάζει σήμερα, ας δούμε τις ομοιότητες, τις διαφορές, τα συν και τα πλην καθενός από τα μοντέρνα συστήματα που είναι διαθέσιμα σήμερα.

Πώς δουλεύει το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα;

Aν και το πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο παραγωγής ήταν το φουτουριστικό Honda Insight, το Toyota Prius έγινε το πρώτο υβριδικό μαζικής παραγωγής βοηθώντας την ιαπωνική φίρμα να γίνει συνώνυμη σήμερα με την αυτοφορτιζόμενη υβριδική τεχνολογία. Αυτή χρησιμοποιεί το βενζινοκινητήρα, αλλά και την ανάκτηση ενέργειας από το φρενάρισμα ή το άφημα του γκαζιού, για να διατηρεί τη μικρή μπαταρία (μικρότερη της 1 kwh) φορτισμένη καθώς οδηγεί κανείς, χωρίς να χρειάζεται φόρτιση από πρίζα. Ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί επικουρικά ή για τις εκκινήσεις από στάση ή όταν στο άφημα του γκαζιού σβήνει ο κινητήρας βενζίνης (η Toyota θέλει 80% της κίνησης με το 4ης γενιάς σύστημά της να γίνεται ηλεκτρικά). Σαν αποτέλεσμα προσφέρεται καλύτερη οικονομία καυσίμου από τα αντίστοιχα μην υβριδικά οχήματα, ειδικά στην οδήγηση μέσα στην πόλη. Ωστόσο, στη διάρκεια των ταξιδιών τα οφέλη στην κατανάλωση δεν είναι ανάλογα μεγάλα, ενώ η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία ισχύει κατά βάση στο ρολάρισμα ή για πολύ μικρή απόσταση. Βέβαια μπορούν να οδηγηθούν οπουδήποτε και οποτεδήποτε, δεν υπάρχει άγχος ηλεκτρικής αυτονομίας και δεν υπάρχει σκέψη για το που θα το φορτίσεις. Επιπλέον το κόστος τέτοιων υβριδικών είναι αρκετά προσιτό και μπορεί να τοποθετηθεί ακόμα και σε μικρά μοντέλα, όπως το Toyota Yaris ή τα νεότερα Renault Clio και Honda Jazz.

Χάρη στις μεγαλύτερες μπαταρίες τους, τα plug-in υβριδικά όπως 
η Mercedes A 250 e, προσφέρουν δυνατότητα για ηλεκτρική αυτονομία 50-60 χλμ. και έτσι μπορείς στην καθημερινότητα να μην καις σταγόνα καυσίμου.

Χάρη στις μεγαλύτερες μπαταρίες τους, τα plug-in υβριδικά όπως η Mercedes A 250 e, προσφέρουν δυνατότητα για ηλεκτρική αυτονομία 50-60 χλμ. και έτσι μπορείς στην καθημερινότητα να μην καις σταγόνα καυσίμου.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Τι κάνει τα plug-in υβριδικά να ξεχωρίζουν;

Τι συμφέρει τελικά;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Toyota
test center