" />
  • Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  3/8/2006

Με τιμή μικρομεσαίου το Ford S-MAX

Διαβάστηκε από 15119 αναγνώστες Ημερομηνία δημοσίευσης: 3/8/2006
Το αγοραστικό κοινό ζητά συνεχώς περισσότερα, π.χ. περισσότερους χώρους, περισσότερο στυλ, περισσότερη απόλαυση, αλλά πιο οικονομικά από το κόστος αγοράς του υποψήφιου οχήματος κα κόστους συντηρήσεως και όλα στο ίδιο πακέτο. Η Ford απαντά με το S-MAX.



Την περίοδο που διανύουμε οι ανάγκες των καταναλωτών είναι πιο πολυσχιδείς από ποτέ. Οι χώροι (μόνοι τους), η οδηγική αίσθηση (μόνη της) και η δυναμική εμφάνιση (μόνη της) δε φτάνουν. Αυτά τα στοιχεία πρέπει να συνδυάζονται στο μέτρο του δυνατού. Από την πρώτη επαφή μαζί του, το S-MAX δείχνει αμέσως το χαρακτήρα του. Η σχεδίαση είναι προφανώς επιθετική, με θυμωμένο βλέμμα από τα εμπρός φωτιστικά σώματα και έναν προφυλακτήρα με προβολείς ομίχλης, τοποθετημένους ψηλά και κοντά στη μικρή μάσκα. Επίσης, ο μεγάλος αεραγωγός στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα και δύο ακόμη αντίστοιχα τμήματα στα άκρα δημιουργούν μια εικόνα πολύ δυναμική. Γενικά, οι προφυλακτήρες σε αυτό το αυτοκίνητο είναι σχεδόν χυτοί και συμβάλλουν τα μέγιστα στη διαμόρφωση μιας «λείας» αισθητικής.

Για παράδειγμα, στο πίσω άκρο η πέμπτη πόρτα «κατεβαίνει» πολύ χαμηλά (προφανώς για να καθιστά πολύ χαμηλό το κατώφλι φόρτωσης) και η επιλογή αυτή μπερδεύει λίγο τον εξωτερικό παρατηρητή, ο οποίος αρχικά δεν μπορεί να βρει τη… διαχωριστική γραμμή ανάμεσα σε πόρτα και προφυλακτήρα. Η πλαϊνή όψη αποκαλύπτει το αρκετά σφηνοειδές σχήμα και τις πραγματικά πολύ μεγάλες γυάλινες επιφάνειες του S-MAX, ενώ η εικόνα ζωντανεύει επιτυχώς, με τους δείκτες πορείας στους εξωτερικούς καθρέφτες, αλλά και με κάτι που μοιάζει με αεραγωγό (αλλά δεν είναι) στα εμπρός φτερά.

Το μήκος του S-MAX φτάνει στα 4.768 χλστ., γεγονός που δείχνει, ότι δεν πρόκειται -από πλευράς διαστάσεων- για ένα μικρομεσαίο πολυχρηστικό. Ίσως πάλι, με το ρυθμό που μεγαλώνουν τα μεγέθη των αμαξωμάτων μέσα σε κάθε κατηγορία, να είναι αυτή η κατεύθυνση που θα ακολουθηθεί και από άλλους κατασκευαστές. Ανεξάρτητα πάντως από το πόσο διορατική θα αποδειχθεί η κίνηση της Ford, το S-MAX απολαμβάνει ένα ανταγωνιστικό στοιχείο, όπως είναι η ευρυχωρία του, που επιτρέπει έως και επτά επιβάτες αλλά και πλήθος αποσκευών να μεταφερθούν με άνεση στο εσωτερικό του.

Στο πίσω άκρο, τα φωτιστικά σώματα, όπως και η συνολική εικόνα είναι κάπως πιο συγκρατημένη, ενώ παραμένει ξεχωριστή και αρκετά "αθλητική".

Κοιτώντας το S-MAX από το πλάι, παρατηρούμε το αρκετά σφηνοειδές σχήμα του και το πίσω άκρο, το οποίο είναι ελαφρώς κεκλιμένο προς τα εμπρός.

Ο μικρότερος βενζινοκινητήρας της γκάμας του S-MAX είναι δίλιτρος με ισχύ 145. Πρόκειται για μια λογική επιλογή, αφού τόσο εμείς όσο και πολύ πριν από μας η Ford είδε, ότι το όχημα είναι αρκετά μεγάλο και βαρύ. Αρχικά ακούγεται πολύ εντυπωσιακό να διατίθεται ένα αρκετά μεγάλο -σε διαστάσεις- πολυχρηστικό με δίλιτρο κινητήρα και τιμή στα 22.550 ευρώ. Στην πράξη δεν περιμένουν εκπλήξεις τον οδηγό, ο οποίος λογικά θα εκτιμήσει την απόδοση της ροπής και την ελαστικότητα (κυρίως από τις μεσαίες στροφές και πάνω), αλλά δε θα ικανοποιηθεί και τόσο από τις σχετικά μακριές σχέσεις μετάδοσης. Οι επιδόσεις είναι καλές για τις συνθήκες (βάρος κ.λ.π.) και η κίνηση -ακόμη και με «πλήρη φόρτο»- είναι αξιοπρεπής. Σε καλά επίπεδα κυμαίνεται η κατανάλωση.

H εικόνα στο εσωτερικό του S-MAX είναι αρκετά εντυπωσιακή όπου διακρίνεται η ποιότητα και διακριτική πολυτέλεια.

Η μεταλλική επένδυση στην κεντρική κονσόλα είναι το βασικό στοιχείο στο εσωτερικό του S-MAX. Αυτό το τμήμα μαζί με ένα ανάλογης υφής οριζόντιο «διαχωριστικό» ανάμεσα στο πάνω και στο κάτω μέρος του ταμπλό αποσπούν θετικά σχόλια, όπως άλλωστε και ο αρκετά σπορτίφ και όμορφος πίνακας οργάνων. Η εργονομία είναι καλή, αν και δεν είναι λίγα τα μπουτόν στην κεντρική κονσόλα, γεγονός που ίσως απαιτήσει κάποιο χρόνο εκμάθησης από τον οδηγό, αλλά τίποτα παραπάνω. Νεωτεριστική πινελιά αποτελεί το χειρόφρενο -σχεδόν αεροπορικού τύπου- το οποίο τελικά είναι ιδιαίτερο μόνο στο… μάτι.

Πρόκειται για ένα από τα δυνατά πεδία του S-MAX, τόσο γιατί έχει γίνει ευρεία χρήση μαλακών υλικών -ακόμη και σε σημεία «όχι πρώτης επαφής», όσο και λόγω της στιβαρότητας που επιδεικνύει η όλη κατασκευή και η οποία είναι ανάλογη ενός μεγάλου και πολυτελούς σεντάν.

Αυτό για το οποίο προϊδεάζουν οι εξωτερικές διαστάσεις επιβεβαιώνεται από τις σχετικές μετρήσεις. Στο εσωτερικό του S-MAX συναντούμε, λοιπόν, μία από τις πιο πλατιές καμπίνες της κατηγορίας των πολυχρηστικών, γεγονός που εξασφαλίζει πολύ καλό πλάτος και για την τρίτη σειρά καθισμάτων, εάν αυτή επιλεχθεί. Τεράστιος είναι επίσης ο χώρος για τα πόδια των μεσαίων πίσω επιβατών, ενώ απλώς ικανοποιητικές είναι οι… επιδόσεις σε ό,τι αφορά στο χώρο για τα κεφάλια.

Στην τρίτη σειρά η κατάσταση είναι φυσικά λίγο πιο στενάχωρη, αλλά σε φυσιολογικά πλαίσια. Οι δυνατότητες διαρρύθμισης είναι πολλές, με τις τρεις μεσαίες θέσεις να είναι ανεξάρτητες, συρόμενες, με ρυθμιζόμενη κλίση της πλάτης και πλήρως αναδιπλούμενες. Οι θέσεις έξι και επτά αναδιπλώνονται με απλές κινήσεις (πρώτα περιστρέφεται το κάτω μέρος του καθίσματος, για να βυθιστεί λίγο και κατόπιν πάνω του πέφτει η πλάτη). Όλοι οι χειρισμοί γίνονται κυρίως με ιμάντες, που είναι αρκετά ευδιάκριτοι.

Η πλάτη των θέσεων έξι και επτά διαθέτει διπλή και σκληρή επένδυση, η οποία ανοίγει προς τα εμπρός και καλύπτει τα τμήματα αυτών των καθισμάτων, προκειμένου αυτά να μη φθαρούν από κάποια αποσκευή.

Μπορεί η οδική συμπεριφορά να μην είναι εντελώς αψεγάδιαστη και άμεσα συγκρίσιμη με κάποιο σεντάν (παρά το ότι αυτό το μοντέλο αποτελεί ένα τεχνικό preview του επόμενου Mondeo), όμως η γενική αίσθηση που απολαμβάνει ο οδηγός είναι ίσως από τις καλύτερες για τέτοιου είδους όχημα. Δηλαδή, το τιμόνι έχει κορυφαία αίσθηση, ενώ και το πλαίσιο φαίνεται τόσο ομοιογενές, σαν να θέλει να μοιάσει σε κάποιο εκπρόσωπο της κλασικής μεσαίας κατηγορίας. Η δε ανάρτηση είναι αρκετά σφικτή, αλλά έτσι ρυθμισμένη, ώστε οι ανωμαλίες του δρόμου να φιλτράρονται περισσότερο από ικανοποιητικά. Αυτό δε σημαίνει ότι μιλάμε βέβαια για ένα εντελώς «flat ride», καθώς και κάποιες κλίσεις υπάρχουν και γενικά αντιλαμβάνεται κανείς, ότι το κέντρο βάρους είναι σχετικά υψηλό.

Βασική αντίδραση, λοιπόν, είναι η ελαφρά υποστροφή σε κακής ποιότητας δρόμο, κάτι που ελέγχεται είτε με το τιμόνι, είτε και με το γκάζι. Τάση υπερστροφής που να εξελίσσεται ανησυχητικά δεν εντοπίστηκε. Το τιμόνι είναι αρκετά βαρύ, πληροφορεί με σαφήνεια τον οδηγό και γενικά το σύνολο σε καλεί να το πιέσεις και να ανταμειφθείς περισσότερο ίσως από όσο έχεις συνηθίσει από ένα MPV. Η απόδοση των φρένων είναι σχετικά καλή, αλλά η αίσθηση του… αρμόδιου πεντάλ δεν άρεσε.

Αυτό που ξεχωρίζει το S-MAX από τον ανταγωνισμό του είναι η αίσθηση του τιμονιού και η ομοιογένεια του συνόλου πλαίσιο - ανάρτηση. Ο όγκος του αμαξώματος είναι αισθητός αλλά δεν ενοχλεί, ενώ και η ορατότητα είναι πολύ καλή.



Εξοπλισμός - Τιμές Ford
S-MAX
Αερόσακος οδηγού/συνοδηγού /
Πλευρικοί αερόσακοι
Αερόσακοι οροφής
ABS
Antispin/ESP -/-
Υποβοηθούμενο τιμόνι
Ηλεκτρικά παράθυρα (Ε/Π) /
Κεντρικό κλείδωμα
Ηλεκτρικοί καθρέφτες
Air condition -
Ηλεκτρονικός κλιματισμός
Ηχοσύστημα
Ζάντες
Προβολείς ομίχλης
   
Tιμή (ευρώ) 22.550
Έκδοση
** : Στάνταρτ, : Προαιρετικά, - : Δεν διατίθεται

Τεχνικά Χαρακτηριστικά - Επιδόσεις - Διαστάσεις Ford
S-MAX
Κυβισμός (κ. εκ.) 1.999
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 145/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 190/4.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 10.9
60-100 χλμ/ώρα (δλ.) 12.4
80-120 χλμ/ώρα (δλ.) 18.11
Τελ. Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 197
Φρένα 100-0 χλμ./ώρα (μ.) 41.8
Mέση κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.) 8.1
   
Διαστάσεις ΜxΠxY (χλστ.)
Μεταξόνιο (χλστ.)
Βάρος (κιλά) 1.644
Χώρος αποσκευών (λίτρα VDA)



περισσότερα »

FORD - Τελευταία νέα

TEST - Τελευταία νέα

Πως η εξάτμιση συνδέεται με την απόδοση

Ποιες προαιρετικές καλύψεις είναι value for money

Τι χρώμα να το βάψω;

One STOP shop Συνεργεία!

Η κίνηση στους δρόμους

Ανανεωμένα Skoda Karoq & Kodiaq

Δοκιμή: SEAT Arona TGI

Διαρροή: To Μazda2 facelift

Αποκλειστικό: BMW Urban X

Τα 3 best seller μίνι στις πωλήσεις λιανικής

Nέα Lotus Evija

Νέα Mercedes-AMG CLA 45 Shooting Brake

Σκληρή κριτική στον Vettel από τον ιταλικό Τύπο

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

Αγορά / Auto Bild: Δείτε εδώ ποια μοντέλα αποτελούν έξυπνες αγορές!!

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

Yellow Pages: Λιπαντικά - Προδιαγραφές!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

HONDA: Civic σεντάν με 182 PS από 22.325€

SEAT: Tarraco το νέο μεγάλο SUV της Seat

NISSAN: Έως 1.500 ευρώ έκπτωση στο Qashqai

CITROEN: Reverse Sales και στα SUV

PEUGEOT: Mοναδικές τιμές για όλα τα μοντέλα μέχρι τις 31 Ιουλίου

RENAULT: CLIO από 10.990€ και ...θα σκάσει ο τζίτζικας που δεν μπορεί να το αποκτήσει. Εσύ όμως μπορείς!

περισσότερα »