Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Επιδότηση ηλεκτρικών: Μήπως να γίνει επιδότηση για καινούριο γενικά;
Γιατί οι μάντρες θα πλακώνονται για βενζίνης/diesel τα επόμενα χρόνια;
Με 2 ευρώ το λίτρο & κίνηση παντού τι θα το κάνεις το «φτιαγμένο» σου;
Τι άλλαξε και η Lancia λανσάρισε την Ypsilon και με μοτέρ βενζίνης;
Γιατί βούτηξαν 25% οι πωλήσεις των ηλεκτρικών το 2024;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy «Κολλάνε» drift & ηλεκτρικά;
Διαβάστηκε από 4166 αναγνώστες

Μπορεί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να μην τα πολυχωνεύουμε. Λίγο ότι είναι κάτι από ψυγεία, λίγο ότι δεν έχουν το συναίσθημα του κινητήρα εσωτερικής καύσης, λίγο ότι ανοίγουν το δρόμο σε ένα μέλλον με λιγότερη συμμετοχή στην οδήγηση, δεν χαίρουν ιδιαίτερης εκτίμησης. Δημιουργούν ,όμως,  νέες ευκαιρίες. Όπως η επιστροφή στην πίσω κίνηση. Αξίζει; Έρχεται το τέλος του fun to drive ή έχουμε πάρει τα ηλεκτρικά με στραβό μάτι; Μπορεί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να μην τα πολυχωνεύουμε. Λίγο ότι είναι κάτι από ψυγεία, λίγο ότι δεν έχουν το συναίσθημα του κινητήρα εσωτερικής καύσης, λίγο ότι ανοίγουν το δρόμο σε ένα μέλλον με λιγότερη συμμετοχή στην οδήγηση, δεν χαίρουν ιδιαίτερης εκτίμησης. Δημιουργούν ,όμως,  νέες ευκαιρίες. Όπως η επιστροφή στην πίσω κίνηση. Αξίζει; Έχει κανείς ακόμη μανία με την πίσω κίνηση; Αν δούμε καλύτερα τι πατάει σε πισωκίνητες πλατφόρμες και τι σε προσθιοκίνητες, δημιουργείται αμέσως μία ξεκάθαρη διχοτόμηση. Ό,τι είναι σπορ ή υπερπολυτελές είναι πισωκίνητο. Όλα τα υπόλοιπα, τα κοινά αυτοκίνητα έχουν την κίνηση εμπρός. Δεν μπορεί, κάποιος λόγος υπάρχει.

Σαφώς η κίνηση εμπρός είναι αποτέλεσμα οικονομίας στην σχεδίαση, αφού επιτρέπει μεγαλύτερη καμπίνα σε μικρότερη «καρότσα», ενώ έχοντας το μοτέρ να οδηγεί τους εμπρός τροχούς μειώνονται δραστικά τα κινούμενα μέρη και η σχεδίαση της ανάρτησης. Aρα πρόκειται για οικονομοτεχνικό συμβιβασμό.

Από τη στιγμή που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν κεντρικό κινητήρα και μετάδοση, μπορούν να στείλουν την κίνηση όπου θέλουν. Μπορεί να είναι τετρακίνητα, πισωκίνητα, προσθιοκίνητα, ό,τι θέλει ο κάθε κατασκευαστής. Χωρίς κόστος, χωρίς περιορισμούς.

Πιθανόν,βέβαια, τα περισσότερα μοντέλα να διατηρήσουν την κίνηση εμπρός γιατί έτσι έχει μάθει να οδηγεί ο περισσότερος κόσμος. Να αφήνει το γκάζι όταν τρομάζει και να ξαναμπαίνει το αυτοκίνητο στην τροχιά του δηλαδή. Όμως τώρα μπορεί ένας κατασκευαστής να προσφέρει μοντέλα  πιο ειδικά ή ακόμη και σπορ εκδόσεις του ίδιου μοντέλου, με την κίνηση στον πίσω ή σε όλους τους άξονες.

Δεν θα είναι τόσο δύσκολο, όσο ήταν για παράδειγμα για την Alfa Romeo να γυρίσει σε πισωκίνητες πλατφόρμες. Μπορεί μία μάρκα να παράγει αυτοκίνητα πόλης, οικογενειακά και πολυχρηστικά με την κίνηση εμπρός, και στο ίδιο πάτωμα να φτιάχνει σπορ και πολυτελή με την κίνηση πίσω. Είναι ακόμη δυνατόν το ίδιο αυτοκίνητο να έχει επιλογή, χειροκίνητη ή αυτόματη για το ποιος άξονας θα περνάει την κίνηση στο δρόμο ανάλογα με την προτίμηση ή τις συνθήκες.

Και δεν είναι η μόνη ευκαιρία που ανοίγεται με την ηλεκτροκίνηση. Οι επιδόσεις είναι πλέον απλή υπόθεση, ενώ και οι χώροι, αφού δεν υπάρχει κεντρικός κινητήρας, γίνονται πιο μεγάλοι. Μήπως με τα ηλεκτρικά θα βρούμε όλοι από ένα αυτοκίνητο που μας ταιριάζει; Εσείς αδημονείτε; Και τελικά πόσο σημαντικά είναι όλα αυτά μπροστά στην απώλεια του κινητήρα εσωτερικής καύσης;
 
 
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...