Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Με 6 Β-SUV & τώρα τη Junior, τι άλλο θες για να πάρεις SUV Stellantis;
Εν έτει 2024, γίνεται μικρό με 65 άλογα και 18 χιλιάρικα;
Γέμισε αφρικανική σκόνη: Το πλένεις έξω & πληρώνεις, στο χέρι ή άπλυτο;
Επιδότηση ηλεκτρικών: Μήπως να γίνει επιδότηση για καινούριο γενικά;
Γιατί οι μάντρες θα πλακώνονται για βενζίνης/diesel τα επόμενα χρόνια;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Κρίση = Πιο χρήσιμα αυτοκίνητα
Διαβάστηκε από 11416 αναγνώστες

Πόσο άλλαξε η αγορά αυτοκινήτου τα τελευταία δέκα χρόνια; Όχι μόνο σε αριθμούς αλλά και σε είδος. Μήπως όμως τελικά η ύφεση έφερε πιο κοντά στις πραγματικές μας ανάγκες το αυτοκίνητο που αγοράζουμε; Μας έκανε η ύφεση πιο λογικούς στην επιλογή αυτοκινήτου; Πόσο άλλαξε η αγορά αυτοκινήτου τα τελευταία δέκα χρόνια; Όχι μόνο σε αριθμούς αλλά και σε είδος. Μήπως όμως τελικά η ύφεση έφερε πιο κοντά στις πραγματικές μας ανάγκες το αυτοκίνητο που αγοράζουμε;
Πάντα ψάχνουμε κάτι θετικό σε ότι συμβαίνει. Η αγορά αυτοκινήτου έχει συρρικνωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια ενώ ταυτόχρονα άλλαξαν ριζικά και οι προτιμήσεις των αγοραστών. Από τη μία τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα έφυγαν από τη «μόδα», από την άλλη τα μικρότερα, λόγω ανάγης πολλαπλών χρήσεων, απέκτησαν μεγαλύτερη ποικιλία. 

Έτσι σήμερα βλέπεις καινούργια μοντέλα στις μικρότερες κατηγορίες να καλούνται να καλύψουν μια σειρά αναγκών που παλιότερα μοιράζονταν ανάμεσα σε δύο αυτοκίνητα, το καθένα για τη δική του χρήση. Φυσικά εκ πρώτης το δεύτερο δεν ακούγεται άσχημα. Είναι μάλλον πολυτέλεια με τα σημερινά δεδομένα, αλλά πριν λίγο καιρό ήταν πολύ σύνηθες για μεγάλο ποσοστό της αγοράς.

Σήμερα όμως η στροφή σε ένα αυτοκίνητο, παρότι σπρώχνει λίγο προς το γενικότερο κλίμα λιτότητας, έφερε μία αλλαγή και στη συνείδηση της αγοράς. Μπορεί η λέξη λιτότητα να έχει ένα μάλλον αρνητικό ήχο, όμως στο αυτοκίνητο ταιριάζει καλύτερα να μιλάμε για το απέριττο, παρά για το λιτό.

Tα αυτοκίνητα που αγοράζονταν κυρίως για το lifestyle παρά για τη χρήση έχουν χάσει σε πωλήσεις, ενώ αντίθετα μοντέλα που προσφέρουν λειτουργικότητα, χώρους και οικονομία έχουν κερδίσει. Και οι κατασκευαστές έχουν αντιληφθεί αυτή τη στροφή με κάθε νέα παρουσίαση να προσφέρει και κάτι καινούργιο προς αυτή την κατεύθυνση. 

Τα αυτοκίνητα που αγοράζονται σήμερα στην Ελλάδα είναι πιο έξυπνα, πιο εύκολα, πιο ευρύχωρα, πιο οικονομικά και προσφέρουν περισσότερα για τα λεφτά τους. Μπορεί να μην είναι φανταχτερά και να κόβουν λίγο από την αίσθηση πολυτέλειας που όλοι λίγο πολύ κυνηγάμε, όμως προσφέρουν την καλύτερη δυνατή υπηρεσία για τα λεφτά που ζητάνε.

Και αυτή η κατάσταση δεν μπορεί παρά να αποτελεί επιτυχία για τον Έλληνα αγοραστή. Ένα νέο κεκτημένο, διαφορετικά από αυτά που μέχρι τώρα συνηθίσαμε να ταυτίζουμε με τη λέξη. Γιατί η ύφεση θα περάσει, η λογική όμως του να πετυχαίνουμε μία σύγκλιση ανάμεσα στις ανάγκες μας και την αγορά μας, θα μείνει. Συμφωνείτε; 

Δεν βρίσκετε τα κριτήρια αγοράς αυτοκινήτου σήμερα πιο λογικά, πιο συνετά ή τελοσπάντων λιγότερο σπάταλα; Δεν είναι καλύτερη μια αγορά που ρυθμίζεται από τις ανάγκες παρά από τον καταναλωτισμό και το θεαθήναι; Τι λέτε λοιπόν, βλέπετε κάτι θετικό σε αυτή την εξέλιξη; 
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
geome... (18/2/2019, 12:38) Σωστά, αν και μάλλον ισχύει το "την ανάγκην φιλοτιμίαν ποιούμενοι". Η κρίση συνέβαλε επίσης στη λιγότερη χρήση των αυτοκινήτων στην πόλη (βοήθησε και το μετρό) και στην πιο οικονομική-οικολογική οδήγηση ακόμα και των παλαιότερων αυτοκινήτων.
ddrou... (1/8/2018, 19:19) Σίγουρα ο υπογράφων του άρθρου εκτελεί κοινωνικό έργο. Κοινωνικό έργο που βοηθάει την ψυχολογία των αγοραστών αυτοκινήτων κυριώς στην Ελλάδα των τελευταίων ετών. Ως λάτρης του αυτοκινήτου θεωρώ πως η κατ' ανάγκη συνθήκη δεν είναι ποτέ καλή. Λιγότερα χρήματα έχουν οι Έλληνες να διαθέσουν για αυτοκίνητα, οπότε η ψυχρή λογική σε οδηγεί να καλύψεις όσο περισσότερες ανάγκες με τα λιγότερα δυνατά χρήματα, λιγότερη δυνατή συντήρηση, λιγότερη κατανάλωση κτλ... Αλίμονο εάν οι αυτοκινητοβιομηχανίες βάσιζαν τα προιόντα τους μόνο σε χρήστες που ψωνίζουν με βάση την ψυχρή λογική. Δεν θα υπήρχαν λάτρεις, μόνο χρήστες και κατά συνέπεια η αυτοκίνηση θα ήταν πολύ βαρετή. Ελάχιστα τα καλά στην αυτοκίνηση έφερε η κρίση (βοηθησε ίσως λίγο στην οικολογική συνείδηση), κατά βάση αρνητικά κατά τη γνώμη μου.