Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Πάνω ή κάτω από 120.000 χλμ. στο κοντέρ είναι «OK» για μεταχειρισμένο;
Η ΕΕ θα αναγκάσει τους κατασκευαστές να φτιάξουν φθηνότερα ηλεκτρικά. Πως;
Με 6 Β-SUV & τώρα τη Junior, τι άλλο θες για να πάρεις SUV Stellantis;
«Κουλομαρίες» με 1.000 άλογα που δεν ξέρουν ούτε να αλλάζουν ταχύτητες
Εν έτει 2024, γίνεται μικρό με 65 άλογα και 18 χιλιάρικα;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Ανανέωση στόλου: Θα αντέξει το κράτος τη χασούρα;
Διαβάστηκε από 24335 αναγνώστες

Ο μόνος τρόπος να ανανεωθεί ο στόλος των αυτοκινήτων στην χώρα μας, είναι το κράτος να ρίξει την φορολογία. Μπορεί όμως το δημόσιο να αντέξει τη χασούρα; Μπορεί να αντέξει το δημόσιο τη χασούρα από τους φόρους, ώστε να αποκτήσουμε σύγχρονα αυτοκίνητα στην Ελλάδα; Ο μόνος τρόπος να ανανεωθεί ο στόλος των αυτοκινήτων στην χώρα μας, είναι το κράτος να ρίξει την φορολογία. Μπορεί όμως το δημόσιο να αντέξει τη χασούρα;
Η ανανέωση του στόλου, το τέλος της σακαράκας και η εναρμόνιση των ελληνικών δρόμων με τον υπόλοιπο πλανήτη εξαρτάται από ένα μόνο πράγμα: Πόση χασούρα μπορεί να αντέξει το δημόσιο;
 
Το αυτοκίνητο είναι το περισσότερο φορολογημένο καταναλωτικό αγαθό στην αγορά. Είναι επίσης το περισσότερο ελεγχόμενο, είτε αυτό έχει να κάνει με νόρμες και προδιαγραφές, είτε έχει να κάνει με τη χρήση και τη φορολόγησή του. Το δημόσιο έχει αρμέξει στις καλές εποχές δισεκατομμύρια από την αγορά αυτοκινήτου, μέσω του ΦΠΑ αλλά κυρίως μέσω της ελληνικής παγκόσμιας πρωτοτυπίας, του Ειδικού Τέλους Ταξινόμησης, ένα χαράτσι που φτάνει μέχρι και το 50% της αξίας του αυτοκινήτου, και βάσει του οποίου υπολογίζεται και ο ΦΠΑ.
 
Η επιμονή των κυβερνήσεων να φορολογούν το αυτοκίνητο τόσο πολύ, κατέστρεψε την αγορά, με αποτέλεσμα η Ελλάδα να έχει πλέον τον αρχαιότερο στόλο αυτοκινήτων στο δρόμο, με ότι αυτό σημαίνει κυρίως για το περιβάλλον, την ασφάλειά μας, την ιδιωτική μας οικονομία αλλά και τις ανάγκες σε εισαγωγές καυσίμων και τις θέσεις εργασίας που χάθηκαν.
 
Με την αγορά συρρικνωμένη μέχρι και στο ένα τέταρτο, το ελληνικό δημόσιο δεν έδειξε αλλαγή στάσης. Δεν πτοήθηκε, δεν έδωσε κανένα δείγμα διορατικότητας στο πως θα αυξήσει τη κέρδη του ωφελώντας όλη την αγορά. 10 χρόνια η αγορά αυτοκινήτου δεν είδε καμία αλλαγή. Είναι δυνατόν τώρα να περιμένουμε πως κάτι θα αλλάξει;
 
Αν όμως μέχρι τώρα η χασούρα σήμαινε παλιά αυτοκίνητα, αν το δημόσιο δεν αλλάξει ρότα, τα πράγματα είναι δύσκολα. Μέχρι το 2025 η υπόλοιπη Ευρώπη αναμένεται να περάσει στην ηλεκτροκίνηση, και ήδη οι κυβερνήσεις ετοιμάζονται να χάσουν λίγα τώρα για να κερδίσουν όλοι πολλά αργότερα.
 
Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν μπορεί να προχωρήσει χωρίς φορολογικές υποχωρήσεις από τις κυβερνήσεις, έτσι ώστε οι τιμές αγοράς να μειωθούν, και να γίνουν επενδύσεις στην υποδομή και το δίκτυο φόρτισης. Ποιός μπορεί να πείσει το ελληνικό δημόσιο να “φάει” άλλα 7 χρόνια χασούρας από φόρους κάνοντας τέτοιες υποχωρήσεις; Πως μπορεί να περιμένει κανείς να δείξει το ελληνικό δημόσιο τη διορατικότητα που δείχνουν στο εξωτερικό ώστε να μην μείνουμε στην Ελλάδα στην εποχή των σπηλαίων σε ότι αφορά το αυτοκίνητο, το περιβάλλον, την ασφάλεια και την τσέπη μας;
 
Εσείς πόσο πιθανό το βλέπετε το ελληνικό δημόσιο που δεν άλλαξε τίποτε εδώ και δέκα χρόνια χασούρας, να αλλάξει τώρα και να χάσει φόρους τουλάχιστον άλλα 7, ώστε να μπορέσει η Ελλάδα να μπει στη νέα εποχή του αυτοκινήτου με τον υπόλοιπο κόσμο; Πιστεύετε πως υπάρχει βούληση, ή έστω σκέψη από κάποιον πολιτικό φορέα που αντιλαμβάνεται το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί; Υπάρχει ελπίδα;
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
s2000... (27/4/2019, 00:52) Το κράτος αν θέλει μπορεί να καταλάβει ότι από την μείωση της φορολογίας, των τελών κυκλ. του φόρου πολυτελείας κλπ , θα ισοφαρίσει την μείωση που θα υποστεί από τα έσοδα από την αύξηση των πωλήσεων, από την αύξηση κατανάλωσης καυσίμου, αύξηση λόγω service, ανταλλακτικά κλπ, μείωση κατάθεσης πινακίδων άρα περισσότερα αυτοκίνητα σε κυκλοφορία περισσότερη είσπραξη εισόδων. Δεν θέλει όμως οπότε συνεχίζουμε έτσι.
cform... (26/4/2019, 20:15) οι μισθοι ειμαι τρομαχτικα χαμηλοι και το κρατος θα παραμεινει πτωχευμενο μερικως για τουλαχιστον 10 χρονια ακομα.Δεν αναφερεται καθολου το τραπεζικο συστημα ?Ειναι κι αυτο πτωχευμενο και αδυνατη να δωσει δανεια,γιατι σε νεα δανεια θα καταληξουμε παλι,και σε νεα κανονια.Νομιζω καλυτερη επενδυση θα ηταν η αναπτυξη ισως απο καποιο ιδιωτικο η κρατικο ιδρυμα με κρατικη συμμετοχη, νεας τεχνολογιας καταλυτων για παλια αυτοκινητα, και φυσικα συστηματικοι ελεγχοι ΚΤΕΟ.Για την ηλεκτροκινηση ας κανει ο ιδιωτικος τομεας επενδυσεις, οχι το κρατος ,σε καμια περιπτωση, μονο με προνομια φορολογικα ,οχι χρηματοδοτηση.Ειπαμε ειμαστε και θα παραμεινουμε φτωχη χωρα,δεν ειμαστε ουτε Γερμανια ,ουτε Αμερικη. Ποιο πολλη ρεαλισμος παρακαλω και σοβαροτητα.
Grafi... (26/4/2019, 15:29) Το κράτος έχει χρήματα. Μη μας παραμυθιαζετε!!! Μη γράφετε ψέμματα ότι και καλά δεν θα αντέξει. Οι ρομα παίρνουν πχ 600 ευρώ επιδομα ανά μήνα. Οι πολιτικοί απλά είναι λαμογια και δεν είναι τίμιοι. Άλλωστε πολλοί από αυτους σε συνεντεύξεις, έχουν την τάση να λεν ότι συνεργάζονται και με τον διάβολο.
ferra... (26/4/2019, 03:00) Σαν ΔΕΝ ΝΤΡΕΠΕΣΤΕ ΛΙΓΟ ΑΧΑΡΙΣΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ!!! ΤΙ; ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΟΙ ΦΕΟΥΔΑΡΧΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; ΕΙΠΑΜΕ ΕΧΟΥΜΕ ΤΟΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΣΤΟΛΟ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗ ΓΗ, ΟΧΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΣΕΝΤΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΑΛΛΟ ΤΟ ΕΝΑ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΤΟ ΑΛΛΟ... ΤΑ ΠΑΡΑΠΟΝΑ ΣΑΣ ΣΤΟΥΣ 'ΑΜΑΞΑΔΕΣ' ΠΑΛΙΟΓΕΡΜΑΝΟΥΣ ΜΕ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΣΤΟΛΟ ΠΛΟΙΩΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ!!!
c.bin... (25/4/2019, 18:58) Είναι αυτό που λέμε τόσο καιρό. Όλοι θέλουμε να έχουμε καινούργια αυτοκίνητα. Προσωπικά δεν ξέρω ούτε έναν που αν μπορούσε δεν θα άλλαζε το αμάξι του τουλάχιστον μια φορά κάθε δέκα χρόνια ή και λιγότερο. Το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να πάνε τους μισθούς και τις συντάξεις σε αξιοπρεπή επίπεδα και παράλληλα να μειωθεί η φορολογία σε λογικά ποσοστά. Αν γίνει αυτό, τα υπόλοιπα είναι θέμα χρόνου. Αν δεν, τότε η κατάσταση μόνο χειρότερη μπορεί να γίνει για όλους μας. Όχι ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ούτε ηλεκτρικά πατίνια δεν πρόκειται να πάρουμε. Γιατί πολύ απλά, δεν θα μπορούμε...