Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Γιατί βούτηξαν 25% οι πωλήσεις των ηλεκτρικών το 2024;
Μπορεί το ID. Buzz να αναστήσει την κατηγορία των πολυμορφικών;
Τι κάνει ο «κάφρος» γείτονας με το αυτοκίνητό του και σε εκνευρίζει;
Σχεδίαση, υλικά, εξοπλισμός: Ποια παλιώνουν σαν κρασί & ποια σα γάλα;
Φώτα που τυφλώνουν: Φταίνε τα LED, τα ψηλά SUV ή η αδιαφορία;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Fiat χωρίς Punto γίνεται;
Διαβάστηκε από 17119 αναγνώστες

Το Punto μετά από 13 χρόνια παραγωγής, σταμάτησε να παράγεται, αφήνοντας την Fiat για πρώτη φορά στην ιστορία της χωρίς μικρό μοντέλο. Γίνεται Fiat χωρίς Punto όμως; Το Punto μετά από 13 χρόνια παραγωγής, σταμάτησε να παράγεται... Το Punto μετά από 13 χρόνια παραγωγής, σταμάτησε να παράγεται, αφήνοντας την Fiat για πρώτη φορά στην ιστορία της χωρίς μικρό μοντέλο. Γίνεται Fiat χωρίς Punto όμως;
Τα μικρά μοντέλα της Fiat, ξεκινώντας από το 600 και συνεχίζοντας με το 850, το 127 και κατόπιν το Uno και το Punto, αποτέλεσαν τη ραχοκοκαλιά της μάρκας για πάνω από μισό αιώνα, και σίγουρα μερικά από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα στους Ελληνικούς δρόμους.
 
Στην τελευταία του μορφή, το μικρό της Fiat ξεκίνησε την καριέρα του ως Grande Punto σε μία ιδιόμορφη συνεργασία με την General Motors που δημιούργησε αυτό και το Opel Corsa. Στην πρώτη του ανανέωση άλλαξε όνομα σε Punto Evo και τελικά έκλεισε τον κύκλο του με το όνομα Punto, σκέτο όπως και η πρώτη του γενιά.
 
Εμπορικά, εκτός Ιταλίας, το Punto αυτό δεν πήγε καλά, παρά την ιδιαίτερα όμορφη σχεδίασή του που παρέπεμπε σε Maserati εμπρός (σχέδιο Pininfarina) και έκλεινε με ένα κοφτό χάτσμπακ πίσω (σχέδιο Bertone). Στο τέλος της μακράς ζωής του μάλιστα, και όντας πλέον τελείως παρωχημένο τεχνολογικά, έτυχε και του εξευτελιστικού αποτελέσματος των μηδέν αστεριών στη δοκιμή EuroNCAP. Ο κύκλος είχε κλείσει.
 
Υπό άλλες συνθήκες το τέλος του Punto θα ήταν μια καλή είδηση, γιατί θα σηματοδοτούσε την αρχή ενός νέου μικρού μοντέλου. Όμως η απόφαση είχε ήδη παρθεί από τον εκλιπόντα επικεφαλής του ομίλου Σέρτζιο Μαρκιόνε, πως η Fiat δεν θα αντικαταστήσει το Punto με νέο μοντέλο, και η παρουσία της μάρκας στα μικρά τελειώνει με αυτό.
 
Ο λόγος είναι απλός. Χωρίς άλλη μάρκα στον όμιλο να μπορεί να μοιραστεί μηχανικά μέρη, ακόμη και με τη μαζικότητα ενός μικρού μοντέλο, και χωρίς εξωτερική συνεργασία, ένα μικρό που δεν είναι premium δεν μπορεί να έχει κέρδος αλλά μόνο ζημιές. Η Fiat σήμερα ανήκει σε έναν όμιλο με μάρκες που παράγουν βασικά μεγάλα αυτοκίνητα. Για να επιβιώσει χρειάζεται μοντέλα που πουλάνε πολύ και με σημαντικό περιθώριο κέρδους, όπως η γκάμα του 500, που λόγω στυλ, έχει και κάτι το premium. Το Panda είναι βασισμένο στα ίδια μηχανικά, ενώ το Tipo έχει πίσω του την αγορά της Τουρκίας και της Μέσης Ανατολής να το στηρίζει εμπορικά ώστε να είναι βιώσιμο.
 
Και έτσι, τη θέση του Punto στο εργοστάσιο της μάρκας στο Melfi της Ιταλίας, θα πάρει ένα δεύτερο SUV της Maserati, σφραγίζοντας με αυτόν τον τρόπο το τέλος της παρουσίας της Fiat στη μικρή κατηγορία.
 
Εσάς όμως πως σας φαίνεται η Fiat χωρίς Punto; Θα θέλατε ένα νέο μοντέλο; Αγοράσατε το παλιό; Και τελικά μήπως τα 13 χρόνια που έμεινε το παλιό στην αγορά έβγαλε τη μάρκα τελείως από την κατηγορία, ώστε να μην έχει πλέον σημασία; Τι λέτε;
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
dhmht... (21/12/2018, 10:45) Κρίμα και ήταν ένα πολύ ωραίο αυτοκίνητο από τα χέρια μου έχουν περάσει 5 punto συνολικά, 2 δεύτερης γενιάς, 2 grande punto και 1 punto evo. Όλα απροβληματιστα, ήταν ένα αμάξι με χαμηλό κόστος χρήσης και μεγάλης οδηγικής απόλαυσης.