Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Γιατί οι μάντρες θα πλακώνονται για βενζίνης/diesel τα επόμενα χρόνια;
Επιδότηση ηλεκτρικών: Μήπως να γίνει επιδότηση για καινούριο γενικά;
Με 2 ευρώ το λίτρο & κίνηση παντού τι θα το κάνεις το «φτιαγμένο» σου;
Τι άλλαξε και η Lancia λανσάρισε την Ypsilon και με μοτέρ βενζίνης;
Γιατί βούτηξαν 25% οι πωλήσεις των ηλεκτρικών το 2024;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Χωματερή γερμανικών ελαστικών η Ελλάδα;
Διαβάστηκε από 17674 αναγνώστες

Γιατί αγοράζουμε τα λάστιχα που ο Γερμανός έχει για πέταμα; Γιατί ένα λάστιχο που ο Γερμανός το αλλάζει ως ακατάλληλο για το αυτοκίνητό του, ο Έλληνας το θεωρεί κελεπούρι και πληρώνει να το βάλει στο δικό του; Γιατί αγοράζουμε τα λάστιχα που ο Γερμανός έχει για πέταμα;
Γιατί ένα λάστιχο που ο Γερμανός το αλλάζει ως ακατάλληλο για το αυτοκίνητό του, ο Έλληνας το θεωρεί κελεπούρι και πληρώνει να το βάλει στο δικό του; Είναι τα μεταχειρισμένα λάστιχα η απάντηση στο κόστος αλλαγής ή μήπως όχι;

Τα μεταχειρισμένα λάστιχα έχουν κάνει την είσοδό τους δυναμικά στην Ελληνική αγορά, με χώρα εισαγωγής κυρίως τη Γερμανία. Οι Γερμανοί βρήκαν τρόπο να ξεφορτώνονται τα παλιά τους ελαστικά χωρίς ανάγκη να τα ανακυκλώνουν, αυξάνοντας το όριο στο βάθος πέλματος στα 3 χιλιοστά, έναντι του 1,6 χιλιοστού που ισχύει για τις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες και την Ελλάδα. Έτσι τα λάστιχα αυτά εισάγονται στην Ελλάδα για να τελειώσουν τη ζωή τους ως δεύτερο χέρι εδώ και μετά με κάποιο τρόπο να ανακυκλωθούν. Το αν η Ελλάδα είναι η καλύτερη χώρα για να ανακυκλώσει ελαστικά αυτοκινήτων είναι μια άλλη συζήτηση, όπως και το που τελικά καταλήγουν όλα αυτά τα ελαστικά, το ζουμί εδώ είναι πόσο καλή αγορά αποτελούν τα μεταχειρισμένα λάστιχα.

Σίγουρα με χαμηλότερο κόστος, ένα μεταχειρισμένο λάστιχο γνωστού κατασκευαστή και υψηλών επιδόσεων μπορεί να αποκτηθεί από τον Έλληνα οδηγό που έχει δει την αγοραστική του δύναμη να μειώνεται σημαντικά τα τελευταία δέκα χρόνια.

Όμως η χαμηλή τιμή αυτή είναι για ένα ελαστικό που έχει χάσει ήδη τα δύο τρίτα του βάθους πέλματος, αφήνοντας συνήθως 2 χιλιοστά ζωής πριν κριθεί παράνομο και στην Ελλάδα. Αυτό σημαίνει πως αντίθετα με ένα καινούργιο σετ, τα μεταχειρισμένα δεν κρατάνε πάνω από λίγες χιλιάδες χιλιόμετρα, οπότε και πρέπει να αλλαχθούν ξανά. Συμφέρει;

Το πρόβλημα είναι πως με κάθε αλλαγή ρισκάρεις να βρεθείς και με ένα ελαστικό που έχει πρόβλημα. Σε έρευνα που έγινε σε πέντε χώρες της Ευρώπης, τα μεταχειρισμένα ελαστικά βρέθηκαν κατά 94% να είναι εκτός προδιαγραφών. Συνήθως είχαν κάποιο καρούμπαλο στα πλαϊνά ή κάποιο βαθύ σκίσιμο, ενώ το ένα τρίτο κρίθηκε επικίνδυνο. Και όσο πιο συχνά τα αλλάζεις, τόσο πιο πιθανό να σου τύχει εσένα ένα τέτοιο.

Ποια είναι όμως η εναλλακτική; Η αναγόμωση έχει πεθάνει από τη στιγμή που γεμίσαμε με λάστιχα τρίτων κατασκευαστών από την άπω ανατολή. Με χαμηλό κόστος, σχεδόν όσο τα επώνυμα μεταχειρισμένα, αυτά τα ελαστικά έχουν καλύτερη απόκριση στο δρόμο, ειδικά όταν υπάρχει νερό, χάρη στο βαθύ τους πέλμα. Άλλοι, που προτιμούν επώνυμα ελαστικά, μοιράζουν το κόστος αλλάζοντάς τους ανά άξονα, δηλαδή δύο τη φορά.

Εσείς; Αγοράζετε μεταχειρισμένα λάστιχα; Φθηνά λάστιχα τρίτων κατασκευαστών ή ζευγάρι επώνυμα κάθε δεύτερη φορά; Και τελικά τι άποψη έχετε για τα μεταχειρισμένα και πως νοιώθετε να αγοράζετε αυτά που πετάνε οι Γερμανοί;
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
gifot... (6/5/2021, 14:11) Φυσικά κι αγοράζω "μεταχειρισμένα" ελαστικά, μιας κι έτσι βαπτίζονται όλα τα εισαγόμενα για φορολογικούς λόγους. Αν ξέρεις να διαλέγεις, υπάρχουν ευκαιρίες σε τιμές χώμα, που γίνονται θελκτικότερες όσο οι διαστάσεις που ψάχνεις εξιδανικεύονται