Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Μπορεί το ID. Buzz να αναστήσει την κατηγορία των πολυμορφικών;
Τι κάνει ο «κάφρος» γείτονας με το αυτοκίνητό του και σε εκνευρίζει;
Σχεδίαση, υλικά, εξοπλισμός: Ποια παλιώνουν σαν κρασί & ποια σα γάλα;
Φώτα που τυφλώνουν: Φταίνε τα LED, τα ψηλά SUV ή η αδιαφορία;
Ποιο αμάξι θα αγόραζες αν ήξερες πως θα το κρατούσες 20 χρόνια;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Γιατί τα 10ετίας δείχνουν παλιά;
Διαβάστηκε από 22240 αναγνώστες

Γιατί τα αυτοκίνητα των τελευταίων 5 ή 10 ετών παλιώνουν πιο γρήγορα από ποτέ; Στα οχήματα 5-10 ετών το τεχνολογικό τους απαύγασμα είναι τα φωτεινά βελάκια στον πίνακα για το πότε να αλλάξεις ταχύτητα και το Bluetooth για το κινητό. Γιατί τα αυτοκίνητα των τελευταίων 5 ή 10 ετών παλιώνουν πιο γρήγορα από ποτέ;

Ένα αυτοκίνητο ήταν επτά ετών το 2007 όταν είχε αγοραστεί το 2000, και είναι επτά ετών σήμερα αν έχει αγοραστεί το 2013. Γιατί όμως σήμερα, ένα αυτοκίνητο επτά ετών δείχνει πιο παλιό από ότι ποτέ;

Ποτέ άλλοτε στην ιστορία της σύγχρονης αυτοκίνησης δεν είχαμε δει τόσες πολλές αλλαγές σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα. Στα τελευταία μόλις δέκα χρόνια είδαμε τα αυτοκίνητα πρώτα να αποκτούν κινητήρες τούρμπο, από κει που ήταν ατμοσφαιρικά. Μετά είδαμε το ντίζελ να καλπάζει μέχρι που ξαφνικά σταμάτησε. Οι υβριδικοί κινητήρες είναι πλέον τα βασικά μηχανικά σύνολα, με διάφορα στάδια υβριδικής τεχνολογίας. Τα αυτόματα κιβώτια είναι πιο κοινά από ποτέ, τα αυτοκίνητα σβήνουν και ανάβουν μόνα τους, κρατάνε αποστάσεις και σταματάνε μόνα τους, κάποια παρκάρουν μόνα τους, και κάποια, λίγα, οδηγούνται μόνα τους.

Μέσα στην καμπίνα τα αυτοκίνητα έχουν χάσει σχεδόν κάθε σχεδιαστικό στοιχείο που είχαν μόλις πέντε χρόνια πριν, με οθόνες αφής να έχουν αντικαταστήσει όχι μόνο τα ηχοσυστήματα και τους πλοηγούς, αλλά και τα βασικά χειριστήρια, όπως αυτά του κλιματισμού και των υποσυστημάτων. Επιπλέον τα αυτοκίνητα σήμερα έχουν ίντερνετ, έχουν ραντάρ, κάμερες εμποδίων μπρος-πίσω, κάμερες εγγραφής εμπρός και πίσω, αισθητήρες λωρίδας, αισθητήρες τυφλού σημείου, οθόνες πολλαπλής λειτουργίας αντί για πίνακα οργάνων και συστήματα λειτουργίας σε συνδυασμό με κινητά τηλέφωνα και τα κοινωνικά δίκτυα.

Και δεν μιλάμε για τα μοντέλα στην κορυφή της γκάμας, αλλά για τα περισσότερα καινούργια αυτοκίνητα σήμερα στο μέσο του επιπέδου εξοπλισμού. Μικρά και μικρομεσαία μοντέλα που έχουν περισσότερη τεχνολογία απ` ότι είχαν οι ναυαρχίδες πριν 10 χρόνια.

Όταν λοιπόν δίπλα σε όλα αυτά έχεις να συγκρίνεις ένα αυτοκίνητο που το τεχνολογικό του απαύγασμα είναι τα φωτεινά βελάκια στον πίνακα για το πότε να αλλάξεις ταχύτητα, και το πιο hi-tech στοιχείο της καμπίνας ήταν το Bluetooth για να κάνεις τηλεφωνήματα από το κινητό σου χωρίς να το κρατάς, όταν η κατανάλωση και οι ρύποι στα τελευταία πέντε χρόνια έχουν πέσει μέχρι και 30%, ενώ αυτοκίνητα οκτώ ή δέκα ετών απειλούνται με απαγορεύσεις εισόδου σε πόλεις λόγω «παλαιότητας» του κινητήρα, είναι εμφανές πως τα αυτοκίνητα σήμερα παλιώνουν πιο γρήγορα από ποτέ.

Εσείς έχετε συγκρίνει το δικό σας αυτοκίνητο με ένα καινούργιο να δείτε πως «στέκεται»; Βλέπετε να έχουν παλιώσει τα αυτοκίνητα πιο γρήγορα από πριν; Πόση από αυτή τη νέα τεχνολογία έχει το δικό σας αυτοκίνητο και τελικά πόσο λείπει; Τι λέτε;
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
Ioann... (24/7/2020, 18:45) Κατοχος Οπελ αστρα 2006. Ολες οι αυτοκινητοβιομηχανιες θεωρω πως κατασκευαζουν αυτοκινητα με μεσο ορο ζωης 12-13 χρονια με 15000-16000 χλμ μετα θελουν οι καταναλωτες να τ αλλαζουν για να κινειται η οικονομια σαφεστατα υπαρχουν και οι εξαιρεσεις. Θεωρω πως ενα αυτοκινητο μεχρι τις 100.000 δεν πρεπει να σου παρουσιαζει κανενα απολυτως προβλημα μετα τις 200000 το αυτοκινητο παρουσιαζει πολλα προβληματα και δε συμφερει να το κρατας. Το αμαξι μου στις 230.000 μετα απο αρκετα προβληματα και αλλαγη κινητηρα στις 210.000 φωναζει για αντικατασταση . Το καινουργιο το δινουν 15000
C.bin... (24/7/2020, 14:45) Τα βασικά χαρακτηριστικά που κρίνω εγώ ότι πρέπει να έχει ένα όχημα είναι πρώτον, να είναι αξιόπιστο, δεύτερον, να είναι οικονομικό και τρίτον, να είναι ασφαλές. Όλα τα υπόλοιπα, οθόνες, αυτόματα φρεναρισματα κτλ, για μένα είναι άνευ σημασίας έως και ανεπιθύμητα. Οδηγός που χρειάζεται το αμάξι να φρενάρει γι αυτόν ή να τον επαναφέρει στην λωρίδα, για μένα είναι απλά ακατάλληλος, γιατί δεν έχει την προσοχή του στον δρόμο.
nalba... (24/7/2020, 07:43) Για όλους τους λόγους που γράφετε κι εσείς στο άρθρο, τα "δεκαετίας" μας φαίνονται από λίγο ως πολύ ξεπερασμένα. Κάποια στοιχεία, όπως βοηθητικα συστήματα οδηγικής ασφαλείας (π.χ.αυτόματο φρενάρισμα), οθόνη με κάποιες χρήσιμες λειτουργιες, λίγοι ρύποι , φώτα ημέρας, μαλακά πλαστικά και άλλα , κάνουν τα δεκαετίας ελλιπή σε σχέση με τα σημερινά. Όπως κι αυτά σε 10 χρόνια θα υστερούν, απέναντι στα νεώτερα.
ecofl... (24/7/2020, 01:45) Εχω ένα Opel Astra του 2008 σήμερα ειναι 12 ετών, όταν το αγόρασα έβαλα αρκετά extra έχει έγχρωμη οθόνη με Navi και Bluetooth αυτόματα φώτα Xenon ,υαλοκαθαριστήρες κτλ κλιματισμό δερμάτινα καθίσματα και πολλά αλλα . Δεν νομίζω πως ακόμα και σήμερα ειναι τόσο πίσω τεχνολογικά σε σχέση με το αντίστοιχο Astra που κυκλοφορεί τωρα σίγουρα το καινούργιο έχει περισσότερα πράγματα αλλα όχι σε τέτοιο βαθμό που θα με κάνει τόσο πολυ να το ζηλέψω ή να θεωρήσω το δικό μου αυτοκίνητο απαρχαιωμένο ...