Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Πάνω ή κάτω από 120.000 χλμ. στο κοντέρ είναι «OK» για μεταχειρισμένο;
Η ΕΕ θα αναγκάσει τους κατασκευαστές να φτιάξουν φθηνότερα ηλεκτρικά. Πως;
Με 6 Β-SUV & τώρα τη Junior, τι άλλο θες για να πάρεις SUV Stellantis;
«Κουλομαρίες» με 1.000 άλογα που δεν ξέρουν ούτε να αλλάζουν ταχύτητες
Εν έτει 2024, γίνεται μικρό με 65 άλογα και 18 χιλιάρικα;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Mazda 3: «Quo vadis» με 2λιτρο και 122 άλογα;
Διαβάστηκε από 4872 αναγνώστες

Η Mazda επανήλθε και μαζί τα άκρως ενδιαφέροντα μοντέλα της, με μερικά να είναι από τα καλύτερα στις κατηγορίες τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, το νέο Mazda 3, που όμως έχει 2λιτρο κινητήρα βενζίνης με 122 άλογα. Τι τύχη μπορεί να έχει στην ελληνική αγορά; Η Mazda επανήλθε και μαζί τα άκρως ενδιαφέροντα μοντέλα της, με μερικά να είναι από τα καλύτερα στις κατηγορίες τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, το νέο Mazda 3, που όμως έχει 2λιτρο κινητήρα βενζίνης με 122 άλογα. Τι τύχη μπορεί να έχει στην ελληνική αγορά;
Το νέο Mazda 3 είναι ένα εξαιρετικό μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο. Ειδικά σε ότι αφορά στα οδηγικά του χαρακτηριστικά είναι top. Τιμόνι, κράτημα, φρένα αποτελούν σημείο αναφοράς για τα οικογενειακά δεδομένα της μικρομεσαίας κατηγορίας. Και χώρους για επιβάτες έχει -αν και εις βάρος του χώρου αποσκευών που είναι κάτω από το μέσο όρο- και ποιότητα και μοντέρνο look μέσα έξω.

Το μεγάλο «αλλά» όμως έχει να κάνει με την γκάμα των βενζινοκινητήρων. Γκάμα τρόπος του λέγειν μιας και η μόνη διαθέσιμη επιλογή είναι ο 2λιτρος Skyactiv-G κινητήρας. Όλοι ξέρουμε τι εστί 2λιτρο μοτέρ για την ελληνική αγορά και τα αντίστοιχα φορολογικά δεδομένα.

Δεν είναι ότι έχουμε κακομάθει αν και για να πούμε και του στραβού το δίκιο τα 122 άλογα τα περιμέναμε σήμερα από 1.000άρι turbo κινητήρα. Όπως τον 1,0 Ecoboost της Ford, που στο Focus βγάζει 125 άλογα. Και με ροπή, ροπάρα. Όχι 213 Nm στις 4.000 σ.α.λ., όπως στο Mazda 3. Τo θέμα είναι πως η φιλοσοφία της Mazda είναι συγκεκριμένη. Μοναδική και τελείως αντίθετη σε σχέση με αυτή των άλλων κατασκευαστών.

Όταν οι άλλοι μίκρυναν τα μοτέρ και τα boostαραν για να αποδώσουν σαν μεγαλύτερα ελέω turbo, η αντισυμβατική Mazda τα μεγάλωσε και τα άφησε να αποδώσουν  χαλαρά, προς όφελος της οικονομίας και των χαμηλών εκπομπών ρύπων έως ένα σημείο. Και της αξιοπιστίας και της ραφιναρισμένης λειτουργίας χωρίς πίεση στα κόκκινα.

Το θέμα είναι πως εδώ όμως είναι Ελλάδα. Εδώ για το κράτος του παραλόγου το 2λιτρο μοτέρ είναι κάτι σαν το προπατορικό αμάρτημα με βάρη τόσο στην αγορά, όσο και στην διατήρηση ενός οχήματος με τέτοιο κινητήρα. Σίγουρα η Mazda δε θα αλλάξει τη φιλοσοφία και τη στρατηγική της για μια αγορά με μηδενική σημασία για τα λογιστήριά της.

Από την άλλη η Ελλάδα δεν δείχνει να έχει την τσίπα για μεταρρυθμίσεις γύρω από τον παραλογισμό των φόρων στο αυτοκίνητο και τον κυβισμό. Όσο φανατικός οπαδός της Mazda και να είσαι, όσο υπεράνω κυβικών και να νιώθεις, αυτά τα 122 άλογα από ένα υπερφορολογούμενο 2λιτρο δύσκολα καταπίνονται στην εποχή που ο ανταγωνισμός τα βγάζει από 1.000 κυβικά. Έτσι το κατά τα άλλα εξαιρετικό Mazda 3, έρχεται με το καλημέρα αντιμέτωπο με την ελληνική πραγματικότητα.

Εσείς τι λέτε; Είναι λίγα τα 122 άλογα για να σας κάνει κλικ το 2λιτρο Mazda 3; Ακόμη και αν δεν υπήρχε θέμα τεκμηρίων και λοιπών βαρών, θα  αγοράζατε ένα τέτοιο μοντέλο όταν υπάρχουν προτάσεις με περισσότερα άλογα από 1000 και 1200 κυβικα;
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
const... (23/7/2019, 01:19) @ Λουκία: Για άλλη μια φορά σε μια απλή ερώτηση απαντάς ό,τι να 'ναι...
C.bin... (22/7/2019, 15:53) Φίλε Τάσο, για να δικαιολογησεις στην εφορία κατοχή δυλιτρου, πρέπει να βγάζεις 8800 ευρώ τον χρόνο, μόνο για το αμάξι. Επίσης έχει κάθε χρόνο φόρο πολυτελούς διαβίωσης, της τάξης των 440 ευρώ. (Εκτός αν έχει καταργηθεί, έχω καιρό να ασχοληθώ). Μιλάμε πάντα για καινούργιο. Η μόνη περίπτωση να αγοράσεις δυλιτρο και να μην έχεις θέμα εφορίας, είναι να είναι δεκαετίας και πάνω, όπου πέφτει στο μισό το τεκμήριο . Αλλά εκεί σε περιμένουν και 640 ευρω τέλη κυκλοφορίας. Το χιλιάρι, ακόμα και καινούργιο, έχει 4 χιλιάρικα τεκμήριο. Χαώδης διαφορά...Με λίγα λόγια ο μέσος μεροκαματιαρης το δυλιτρο το βλέπει μόνο στα όνειρα του.
ioann... (22/7/2019, 13:11) Καλησπερα Λατρης των αυτοκινητων περιμενα πως και πως την επιστροφη της mazda . Η πληρης απογοητευση με τους κινητηρες και τις τιμες. Θα περιμενα εναν κινητηρα τουλαχιστον οπως ο προηγουμενος 1.5 105 αλογα. Στην Ελλαδα ετσι οπως παει θα κλεισει σιγουρα δευτερη φορα αν δε ξυπνησουν
tasos... (22/7/2019, 09:37) Αν δεν κάνω λάθος τα τέλη μετρούνται από τους ρύπους. Τώρα όσον αφορά τόν κυβισμό υπάρχει και άλλη χρέωση; πχ ένα 2λιτρο άπο ένα 1000ρι ;; Αν ναι μπορείτε να μου πείτε ένα παράδειγμα;
geome... (19/7/2019, 17:55) Αν δεν κάνω λάθος, μόνο το φορολογικό τεκμήριο και το κόστος ασφάλιση έμειναν πλέον να εξαρτώνται από τα κυβικά. Και τα δύο όμως είναι καιρός να αλλάξουν και να συνδεθούν με την αξία του καινούργιου αυτοκινήτου (αφού εκεί βρίσκεται η ουσία και στις δύο περιπτώσεις), έστω από κάποια χρονιά και μετά, όπως έγινε με τα τέλη κυκλοφορίας. Γιατί από το παλαιό παράδοξο, φτηνό σχετικά αυτοκίνητο με μεγάλο κινητήρα να θεωρείται "τεκμήριο", θα καταλήξουμε στο άλλο παράδοξο, ακριβό αυτοκίνητο με μικρό κινητήρα (υπάρχουν πλέον) να μην θεωρείται.
ferra... (19/7/2019, 15:28) Σε μία χώρα όπως τη δική μας που εδώ και χρόνια έχουν χαθεί οι επιστήμες, τα γράμματα, οι τέχνες, κ.τ.λ. ΚΑΙ ΓΙΝΑΝ ΟΛΟΙ ΕΜΠΟΡΟΙ, ε θα μας που την εμπορική γνώμη τους.- Καλές οι κονόμες, οι απατεωνιές, τα πορνό, οι ποζεριές, κ.τ.λ. καλό και το διάβασμα, διαβάστε παρακαλώ στους προηγούμενους αιώνες ΠΟΙΟΙ ΤΥΠΟΙ ΑΣΚΟΥΣΑΝ ΤΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΙ ΠΩς ΤΟΥΣ ΘΕΩΡΟΥΣΕ ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ.- Καλύτερα να βρίζαν τα πάντα όλα μας, παρά να είμασταν εμπόροι.- ΜΕ ΤΙΣ ΥΓΕΙΕΣ ΜΑΣ ΛΟΙΠΟΝ.- ΑΥΤΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΥΤΟΥΣ ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ.-