Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Μπορεί το ID. Buzz να αναστήσει την κατηγορία των πολυμορφικών;
Τι κάνει ο «κάφρος» γείτονας με το αυτοκίνητό του και σε εκνευρίζει;
Σχεδίαση, υλικά, εξοπλισμός: Ποια παλιώνουν σαν κρασί & ποια σα γάλα;
Φώτα που τυφλώνουν: Φταίνε τα LED, τα ψηλά SUV ή η αδιαφορία;
Ποιο αμάξι θα αγόραζες αν ήξερες πως θα το κρατούσες 20 χρόνια;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Θα «τα έσκαγες» για έξτρα εξοπλισμό άνεσης ή ασφάλειας;
Διαβάστηκε από 4679 αναγνώστες

Θα έκοβες από τη χλιδή του εξοπλισμού για να χτίσεις την ασφάλεια; Που θα έριχνες τα λεφτά των έξτρα; Θα έκοβες από τη χλιδή του εξοπλισμού για να χτίσεις την ασφάλεια; Που θα έριχνες τα λεφτά των έξτρα;

Πληρώνεις για να `σαι πιο «κυριλέ» ή πιο ασφαλής;

Αν το «φουλ έξτρα» σου πέφτει ακριβό, και το βασικό σου πέφτει «λίγο», κάπου στη μέση έχεις να διαλέξεις τα στοιχεία εξοπλισμού θα βάλεις στο αυτοκίνητό σου. Τι γίνεται όμως όταν έχεις να διαλέξεις από τη μία άνεση και πολυτέλεια, και από την άλλη ασφάλεια; Τι διαλέγεις;

Πάρε για παράδειγμα έναν ακριβότερο τριζωνικό κλιματισμό. Τον θες για να μη σε ζαλίζουν. Ο ένας κρυώνει ο άλλος ζεσταίνεται, πας να βγεις μια εκδρομή μέχρι το χωριό και την περνάς με γκρίνια, ανοιχτά παράθυρα, ιδρωμένες πλάτες, και το φόβο μην «κρυώσεις από το δυνατό ερκοντίσιον».  Όμως ο τριζωνικός είναι τσιμπημένος, ειδικά αφού έρχεται με το πακέτο των θερμαινόμενων καθισμάτων που με τη σειρά τους πάνε με συνθετικό δέρμα ή αλκαντάρα. Και φυσικά το «πακέτο» είναι μούρλια, και η τιμή χωνεύεται αφού έχει πολλά καλούδια, αλλά στην πορεία πρέπει να κόψεις κάτι άλλο για να «βγει».

Και τι να κόψεις; Τον έλεγχο τυφλού σημείου; Έχει ραντάρ, στις γωνίες, «διαβάζει» την κίνηση δίπλα σου, και όταν έρθει όχημα στο τυφλό σημείο, έχει ενδείξεις στους καθρέπτες, στο ταμπλό, ή ακόμη και δόνηση στο τιμόνι για να σε ειδοποιήσει. Και έτσι η τιμή του είναι και αυτή τσιμπημένη, όμως αν το αφαιρέσεις, έρχεται ο τριζωνικός κλιματισμός «μία η άλλη».

Και αν βάλεις και τη μεγάλη οθόνη, έρχεται και το πακέτο άνεσης με καλύτερο ηχοσύστημα, κάμερα 360 μοιρών και μόνιμη σύνδεση στο ίντερνετ. Θεϊκό πακέτο, όμως κοστίζει όσο ολόκληρο το σύστημα ελέγχου αλλαγής λωρίδας. Και αυτό είναι πανάκριβο, αφού εκτός από τους αισθητήρες, έχει ολόκληρο σύστημα που στρίβει το τιμόνι, ελέγχει αν έχεις τα χέρια σου πάνω και μπορεί να κάνει τη διαφορά σε μια στιγμή απώλειας ελέγχου.

Τι κάνεις; Παρατάς την ασφάλεια για την άνεση; Μήπως είσαι της λογικής ότι όλα αυτά τα εξεζητημένα συστήματα ασφαλείας ίσως και να μην χρειάζονται, ειδικά με το αμάξι να έχει πάρει 5 αστέρια στο EuroNCAP. Και τελικά, τυφλός είσαι και δεν μπορείς να δεις στον καθρέπτη αν έρχεται κανείς; Και τι να κάνεις τον έλεγχο λωρίδας, αφού όταν οδηγείς, δε χρειάζεσαι μηχανήματα να στρίβουν το τιμόνι. Πόσο ισχύουν όμως όλα αυτά;

Τι λες λοιπόν; Όταν «χτίζεις» έκδοση, είναι η πολυτέλεια ή η ασφάλεια η προτεραιότητα; Βάζεις και από τα δύο σε ίδια δόση, ή μήπως ρίχνεις λίγο το ένα για το άλλο; Και ποιό;

Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
vasil... (29/1/2021, 15:26) Ωραία όλα αυτά περί υπέρ-σύχρονης(?) ασφάλειας σχετικά με τα αυτόματα ή ημιαυτόματα συστήματα, ακούσιας αλλαγής λωρίδας, ελέγχου τυφλού σημείου κλπ...αλλά όταν στερείσαι βασικά πράγματα σε οχήματα που παράγονται πλέον στην τρίτη δεκαετία του 21 αιώνα, 2021 γαρ, όπως: διζωνικό/τριζωνικό αυτόματο ψηφιακό κλιματισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα/θερμαινόμενα καθίσματα, cruise control, bluetooth, τα οποία μεταφράζονται σε ενεργητική ασφάλεια, διότι ο οδηγός μπορεί να οδηγήσει με άνεση & καθαρό μυαλό για να μπορεί να προσέξει στην οδήγηση του στο δρόμο, άρα με ασφάλεια. Τώρα αν είναι να λείπουν όλα αυτά, για να υπάρξουν στο όχημα οι "υπερσύχρονοι" αυτοματισμοί ασφάλειας που αναφέρθηκαν στην αρχή πιο πάνω & να "οδηγούν" εκείνοι οι αυτοματισμοί το αυτοκινητό σου με "ασφάλεια", επειδή μάλλον λείπουν βασικά πράγματα ενεργητικής ασφάλειας που υπάρχουν ήδη, δεκαετίες πριν, σε αρκετά αυτοκίνητα ακριβότερα τότε, αλλά σε πολύ φθηνότερα τώρα, δεν δικαιολογείται πλέον ο οδηγός καταναλωτής να βρίσκεται στο "δίλλημα" ή ψευτοδίλλημα αυτό...είναι σαν τα του λένε τί προτιμάς να έχει το αυτοκίνητο σου ABS ? H' ESP ?....ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ότι τα χρειάζεσαι & τα δύο...αλλά αν έπρεπε να επιλέξεις το ένα από τα δύο, εννοείται ότι ΔΕΝ μπορείς να επιλέξεις το ESP & να αφήσεις εκτός το ABS διότι απλούστα είναι βασικότερο...όπως αντίστοιχα είναι απαραίτητη η βασικότερη ενεργητική ασφάλεια εξοπλισμού, που πλέον είναι ήδη εικοσαετίας όμως, που τα εργοστάσια θεωρούν ακόμη πολυτέλεια...