Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Μπορεί το ID. Buzz να αναστήσει την κατηγορία των πολυμορφικών;
Τι κάνει ο «κάφρος» γείτονας με το αυτοκίνητό του και σε εκνευρίζει;
Σχεδίαση, υλικά, εξοπλισμός: Ποια παλιώνουν σαν κρασί & ποια σα γάλα;
Φώτα που τυφλώνουν: Φταίνε τα LED, τα ψηλά SUV ή η αδιαφορία;
Ποιο αμάξι θα αγόραζες αν ήξερες πως θα το κρατούσες 20 χρόνια;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Είναι τα ηλεκτρικά η λύση στην κρίση των καυσίμων;
Διαβάστηκε από 5186 αναγνώστες

Αν δε σε «σώσει» το ηλεκτρικό τώρα με τη βενζίνη στα ύψη, τότε πότε; Αν δε σε «σώσει» το ηλεκτρικό τώρα με τη βενζίνη στα ύψη, τότε πότε;

Ακρίβυνε και το ρεύμα, αλλά και πάλι κοστίζει τα μισά!

Πόσα λεφτά γλιτώνεις αν κόψεις το πρατήριο; Και πόσο κοστίζει να φορτίζεις; Και αν δεν μπορείς να φορτίζεις σπίτι, είναι ακόμη οικονομικό; Και η τιμή αγοράς; Είναι τα ηλεκτρικά η λύση στη κρίση των καυσίμων;
 
Με τα καύσιμα στα ύψη, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο ακούγεται η λύση. Είναι όμως λύση, ειδικά όταν μαζί με τα καύσιμα έχει αυξηθεί και το ρεύμα; Και ακόμη περισσότερο, όταν η τιμή αγοράς είναι τόσο πολύ υψηλότερη;
 
Οι μετρήσεις δείχνουν πως για την ίδια χρήση, ένα ηλεκτρικό, μετά τις ανατιμήσεις στα καύσιμα και το ρεύμα, κοστίζει λιγότερο από τα μισά σε χρήση. Δηλαδή ότι πληρώνεις σε βενζίνη, θα πληρώνεις τα μισά και λιγότερο σε ρεύμα για τα ίδια χιλιόμετρα. Η διαφορά αυτή είναι τεράστια, ειδικά όταν γίνει αναγωγή σε απόλυτα μεγέθη. Στα 15.000 χλμ το χρόνο με 8 λτ/100 μικτή κατανάλωση και 2.20 ευρώ το λίτρο, μιλάμε για τουλάχιστον 1.200 ευρώ το χρόνο διαφορά, ενώ με την τιμή της βενζίνης να ανεβαίνει χωρίς σταματημό, αυτή η διαφορά εύκολα μπορεί να φτάσει και τα 1.500 ευρώ. Σε βάθος πενταετίας μιλάμε για πάνω από 6.000 ευρώ, αν οι τιμές, ή μάλλον η διαφορά τους, μείνει στα ίδια επίπεδα. 
 
Όμως το πράγμα δεν είναι τόσο απλό. Η διαφορά στο κόστος αγοράς είναι μεγάλη. Αν δεις μοντέλα που προσφέρονται σε ηλεκτρικές και βενζινοκίνητες εκδόσεις, όπως τα Peugeot 208 ή Opel Corsa, μιλάμε για 10.000 απόσταση. Βέβαια στην συγκεκριμένη περίπτωση για να γίνει σωστή σύγκριση πρέπει να βάλουμε στην πλάστιγγα τις βενζινοκίνητες εκδόσεις των 130 ίππων των 2 μοντέλων (καθώς τα ηλεκτρικά προσφέρονται με 136 ίππους), και έτσι η διαφορά μαζί με την επιδότηση των ηλεκτρικών, πέφτει περίπου στα 5.000 ευρώ ή και λιγότερο.
 
Σε αυτά τα χρήματα δεν μετράμε φυσικά το κόστος εγκατάστασης ενός φορτιστή στο σπίτι, που προσθέτει αρκετά. Και δε μετράμε φυσικά το κόστος φόρτισης εκτός σπιτιού. Γιατί όταν φορτίζεις έξω, εκτός από το ρεύμα (σε υψηλότερη τιμή από την οικιακή), πληρώνεις και την υπηρεσία, αλλά και την ταχύτητα, επιπλέον. Που σημαίνει πως αν κάνεις συχνά φορτίσεις εκτός σπιτιού, η «ψαλίδα» των 1200 ευρώ μικραίνει, και μπορεί να κατέβει σημαντικά κάτω από τα 1000 ευρώ.
 
Ακόμη περισσότερο πρέπει να σκεφτεί κανείς τη διαφορά στα ακριβά και πολυτελή μοντέλα, όπου η ψαλίδα στην τιμή είναι ακόμη μεγαλύτερη, αλλά όχι και στην κατανάλωση. Που σημαίνει πως στις μεγαλύτερες κατηγορίες η ηλεκτροκίνηση δεν είναι για οικονομία. Είναι για το περιβάλλον, την τεχνολογία, το νεωτερισμό, αλλά όχι για την οικονομία. Τουλάχιστον όχι αν το αυτοκίνητο έχει αγοραστεί. Αν είναι με χρονομίσθωση, το πράγμα αλλάζει, και εδώ φαίνονται τα οφέλη.
 
Αν όμως η ηλεκτροκίνηση δεν «σώζει» τα πορτοφόλια μας ούτε τώρα που η βενζίνη είναι στα ύψη, πότε θα το κάνει; Εσύ δεν περίμενες πως τώρα ένα ηλεκτρικό θα ήταν η καλύτερη κίνηση; Και τελικά αν δεν γλιτώνεις λεφτά, το σκέφτεσαι ακόμη; Γιατί;
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
ferra... (29/5/2022, 05:05) ...είναι μία λύση... το θέμα δεν είναι ναί ή όχι... έχει και άλλα προβλήματα όμως...