ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Πώς τα ID. Polo και ID. Cross είναι το «restart» της VW στα ηλεκτρικά;
Αφού έχουμε αυτοκίνητα από την Κϊνα, γιατί όχι και από την Τουρκία;
Πώς το νέο Citroen C5 Aircross μεγάλωσε, ακρίβυνε αλλά έγινε πιο ανταγωνιστικό;
Sportback, Coupe ή αλλιώς «πατικωμένα» SUV. Σου αρέσουν τα κουπέ SUV;
Renault 5 vs MINI: Ποιος κερδίζει στα ρετρό ηλεκτρικά;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Συμβατικά λάστιχα σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Αξίζει;
Διαβάστηκε από 1161 αναγνώστες

Τα ηλεκτρικά είναι σημαντικά πιο βαριά από τα συμβατικά του ίδιου μεγέθους.<br>
Η ροπή από μηδέν στροφές ζορίζει τα λάστιχα όσο ένα supercar.<br>
Χωρίς θόρυβο από το μοτέρ, τα λάστιχα στα ηλεκτρικά πρέπει να είναι πολύ πιο ήσυχα.<br>
Στο κυνήγι για κάθε έξτρα χιλιόμετρο αυτονομίας, τα λάστιχα δεν πρέπει να «καίνε» τίποτα. Συμβατικά λάστιχα σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Αξίζει; Τα ηλεκτρικά είναι σημαντικά πιο βαριά από τα συμβατικά του ίδιου μεγέθους.
Η ροπή από μηδέν στροφές ζορίζει τα λάστιχα όσο ένα supercar.
Χωρίς θόρυβο από το μοτέρ, τα λάστιχα στα ηλεκτρικά πρέπει να είναι πολύ πιο ήσυχα.
Στο κυνήγι για κάθε έξτρα χιλιόμετρο αυτονομίας, τα λάστιχα δεν πρέπει να «καίνε» τίποτα.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι σημαντικά πιο βαριά από τα συμβατικά του ίδιου μεγέθους

Η ηλεκτροκίνηση ρίχνει το κόστος χρήσης κάθετα σε σχέση με τα συμβατικά. Σημαντικά χαμηλότερο κόστος φόρτισης έναντι του κόστους καυσίμων, χαμηλότερη συντήρηση, αφού δεν έχει ούτε καν τα αναλώσιμα λάδια-φίλτρα, όμως έχουν ένα «κρυφό» κόστος: τα λάστιχα. Αξίζει να βάλεις συμβατικά σε ηλεκτρικό;
 
Με πρώτη ματιά η χρήση ενός συμβατικού ελαστικού σε ηλεκτρικό όχημα δεν έχει σχέση με το βάρος. Μπορείς εξάλλου να πας στον ανάλογο δείκτη φορτίου που να καλύψει άνετα και με ασφάλεια το έξτρα βάρος που έχει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Όμως το ότι το λάστιχο αντέχει το βάρος είναι μόνο η μία πλευρά του νομίσματος. Η άλλη έχει να κάνει με την κατασκευή του ελαστικού, πώς του επιτρέπει να ανταποκρίνεται στις εντολές του τιμονιού και πώς να φρενάρει. Ίσως οι περισσότεροι να μην δουν την διαφορά στο τιμόνι, ακόμη και αν το συμβατικό ελαστικό «μαγουλιάζει» περισσότερο και προσθέτει υστέρηση στην απόκριση. Θα δουν όμως διαφορά στο φρενάρισμα, αφού οι μετρήσεις δείχνουν μέχρι και 10% μεγαλύτερη απόσταση φρεναρίσματος από τα ίδια χλμ./ώρα στο συμβατικό, σε σχέση με το λάστιχο για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η ροπή από μηδέν στροφές ζορίζει τα λάστιχα όσο ένα υπεραυτοκίνητο στον κόφτη

Αν το μεγάλο βάρος δεν το φοβάσαι πως θα σου «φάει» τα λάστιχα γρήγορα, τότε η μεγάλη ροπή στο πάτημα του γκαζιού θα το κάνει σίγουρα. Βλέπεις ένα λάστιχο για ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει διαφορετική γόμα, άλλη χάραξη και άλλη ποσότητα από ένα συμβατικό. Βάλε τώρα το ότι τα συμβατικά SUV δεν έχουν συνήθως 200+ άλογα, ενώ τα ηλεκτρικά τα έχουν για πλάκα, βάλε πως δεν έχουν ποτέ τη ροπή των ηλεκτρικών, ειδικά στις χαμηλές στροφές, και είναι εύκολο να δεις ότι ακόμη και το λίγο σπινάρισμα, όσο αφήνουν τα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης, και κυρίως η μεγαλύτερη παραμόρφωση του πέλματος σε κάθε γκαζιά, δεν θα αφήσουν πολλά «ψωμιά» στο συμβατικό λάστιχο.

Χωρίς θόρυβο από το μοτέρ, τα λάστιχα στα ηλεκτρικά πρέπει να είναι ιδιαίτερα ήσυχα

Σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο το 50% του θορύβου προέρχεται από τον κινητήρα και το 30% από την κύλιση, που σημαίνει πως ο θόρυβος των ελαστικών υπερκαλύπτεται. Στα ηλεκτρικά όμως είναι η πρώτη πηγή θορύβου, 35%, με τον θόρυβο του ανέμου στο 25% (10% στα συμβατικά). Που σημαίνει πως βασικά ακούγονται τα λάστιχα. Στα ηλεκτρικά, τα ελαστικά έχουν άλλη χάραξη, για χαμηλότερο θόρυβο, ενώ το εσωτερικό του πέλματος είναι καλυμμένο με αφρό για ακόμη περισσότερη ηχομόνωση. Η διαφορά είναι σημαντική, και τόση που αξίζει η μικρή μείωση σε άνεση που έχουν σε σχέση με ένα συμβατικό ελαστικό, που λόγω του πιο μαλακού προφίλ, απορροφά καλύτερα τις λακκούβες και τα σαμαράκια.

Στο κυνήγι για κάθε έξτρα χιλιόμετρο αυτονομίας, τα λάστιχα δεν πρέπει να «καίνε» τίποτα

Τα λάστιχα κοστίζουν σε κατανάλωση, και αυτό το ξέρουμε από τα συμβατικά και τη δική τους μάχη για οικονομία καυσίμου και πιο σημαντικά, χαμηλότερους ρύπους. Οπότε στα ηλεκτρικά η σημασία της οικονομίας είναι ακόμη μεγαλύτερη. Κάθε χιλιόμετρο που κερδίζεις από τα ελαστικά το γλιτώνεις από μια μεγαλύτερη, ακριβότερη και βαρύτερη μπαταρία. Το γλιτώνεις από χρόνο φόρτισης. Το γλιτώνεις σε χρήμα, χρόνο και αγωνία. Και οι διαφορές μετριούνται μέχρι και 10% αυτονομία μόνο από τη διαφορά που κάνουν τα ελαστικά. Άλλο 180 χιλιόμετρα, άλλο 200. Άλλο 300 και άλλο 330. Μπορεί όλα τα άλλα να μην σε απασχολούν, η μικρή αδράνεια στο τιμόνι, η σύντομη φθορά τους, ο θόρυβος που κάνουν, αλλά όταν σου κόβει αυτονομία το λάστιχο, μάλλον κάτι δεν πάει καλά.
 
Εσύ θα βάλεις συμβατικά λάστιχα στο ηλεκτρικό σου αυτοκίνητο για να μειώσεις το κόστος; Κοίταξες αν το μεταχειρισμένο που θες να πάρεις έχει σωστά λάστιχα; Τι λες;
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...