ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Ποιο αυτοκίνητο 20ετίας θα έφτιαχνες σαν καινούργιο για daily driver;
Συμβατικά λάστιχα σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Αξίζει;
Πώς τα ID. Polo και ID. Cross είναι το «restart» της VW στα ηλεκτρικά;
Αφού έχουμε αυτοκίνητα από την Κϊνα, γιατί όχι και από την Τουρκία;
Πώς το νέο Citroen C5 Aircross μεγάλωσε, ακρίβυνε αλλά έγινε πιο ανταγωνιστικό;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Γιατί η έκδοση με τη μικρή μπαταρία είναι ίσως η καλύτερη επιλογή;
Διαβάστηκε από 888 αναγνώστες

Το άγχος της αυτονομίας είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα στα ηλεκτρικά.<br>
Για να το αντιμετωπίσουν οι κατασκευαστές βάζουν όλο και μεγαλύτερες μπαταρίες.<br>
Μεγαλύτερη μπαταρία = μεγαλύτερη αυτονομία αλλά και τιμή αγοράς και χρήσης.<br>
Μικρή μπαταρία σημαίνει χαμηλή τιμή, γρήγορη φόρτιση και ρεαλιστική αυτονομία με λιγότερο βάρος/όγκο. Το άγχος της αυτονομίας είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα στα ηλεκτρικά.
Για να το αντιμετωπίσουν οι κατασκευαστές βάζουν όλο και μεγαλύτερες μπαταρίες.
Μεγαλύτερη μπαταρία = μεγαλύτερη αυτονομία αλλά και τιμή αγοράς και χρήσης.
Μικρή μπαταρία σημαίνει χαμηλή τιμή, γρήγορη φόρτιση και ρεαλιστική αυτονομία με λιγότερο βάρος/όγκο.

Το άγχος της αυτονομίας είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα στα ηλεκτρικά

Ο πρώτος λόγος που τα ηλεκτρικά ακόμη δημιουργούν σκέψεις στην αγορά είναι το λεγόμενο άγχος της αυτονομίας. Πως δηλαδή τα χιλιόμετρα που «βγάζει» το αυτοκίνητο από γεμάτο σε άδειο δεν είναι αρκετά, τουλάχιστον σε σύγκριση με ένα αντίστοιχο θερμικό μοντέλο. Ακόμη και σήμερα πολλοί αγοραστές αναβάλλουν την «στροφή» σε ηλεκτρικά μέχρι να φτάσουν να βγάζουν άνετα 500 χιλιόμετρα με μία φόρτιση. Για όσους έχουν ήδη ηλεκτρικό και γνωρίζουν πως η φόρτιση δεν είναι στην ίδια λογική με το «γέμισμα» σε ένα πρατήριο, είναι προφανές πως δεν υπάρχει πρόβλημα. Για όλους τους άλλους όμως που θεωρούν πως θα πρέπει να φορτίζουν από το 0-100, το άγχος παραμένει και οι αγορές αναβάλλονται.

Για να το αντιμετωπίσουν οι κατασκευαστές βάζουν όλο και μεγαλύτερες μπαταρίες

Στην προσπάθειά τους οι κατασκευαστές να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα αυτό, βάζουν όλο και μεγαλύτερες μπαταρίες στα αυτοκίνητα. Σκοπός είναι τα νέα μοντέλα να έχουν, τουλάχιστον στα χαρτιά, αυτονομία όσο πιο κοντά γίνεται σε θερμικό αντίστοιχου μεγέθους. Και έτσι οι μπαταρίες μεγαλώνουν και πάνε. Ακόμη περισσότερο, οι επενδύσεις για έρευνα σε νέες μπαταρίες, μικρότερες σε μέγεθος αλλά μεγαλύτερες σε χωρητικότητα, είναι συνεχείς, και ενώ είναι καλοδεχούμενες, προσθέτουν ακόμη περισσότερο στο κόστος των ηλεκτρικών αλλά και των άλλων αυτοκινήτων που πρέπει να πληρώσουν τα «σπασμένα».

Μεγαλύτερη μπαταρία = μεγαλύτερη αυτονομία αλλά και τιμή αγοράς και χρήσης

Και εδώ είναι το μεγάλο πρόβλημα. Με μια ακριβή μπαταρία κάτω από το πάτωμα, και το μερίδιο που αναλογεί σε κάθε μοντέλο ώστε να αποσβεστούν οι συνεχείς τεράστιες επενδύσεις σε έρευνα και εξέλιξη, πολλά ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά για πολύ κόσμο. Και το κόστος δεν είναι μόνο στην αγορά αλλά και στη χρήση, αφού μία τεράστια μπαταρία θέλει πολλή ενέργεια για να φορτίσει, πράγμα που σημαίνει πως το «γέμισμα» είναι επίσης ακριβό. Και όλα αυτά για να επιτευχθεί μια αυτονομία που το μόνο που καταφέρνει είναι να μειώσει το άγχος του οδηγού, που όμως τη αξιοποιεί ελάχιστες φορές μέσα στο χρόνο. Ειδικά στα αστικά κέντρα, οι μετακινήσεις του μέσου αυτοκινήτου δεν ξεπερνούν τα 50 χιλιόμετρα τη μέρα. Γιατί να πληρώσεις για μια μεγάλη μπαταρία όταν δεν την χρειάζεσαι;

Μικρή μπαταρία σημαίνει χαμηλή τιμή, γρήγορη φόρτιση και ρεαλιστική αυτονομία με λιγότερο βάρος/όγκο

Για τους περισσότερους η επιλογή της μικρής μπαταρίας είναι η καλύτερη αγορά. Όχι μόνο «τσεπώνουν» τη διαφορά στην τιμή αγοράς, που δεν είναι καθόλου μικρή, αλλά επωφελούνται και από το κόστος χρήσης, αφού άλλο να φορτίζεις 56kWh στο 100% και άλλο 90 kWh. Αν απαλλαγείς από το άγχος της αυτονομίας και αντιληφθείς πως ακόμη και με την μικρή μπαταρία, μία σύντομη φόρτιση την εβδομάδα ή δύο φορτίσεις το μήνα σε καλύπτουν πλήρως, σου ανοίγεται ο δρόμος για τις φθηνότερες εκδόσεις των περισσότερων ηλεκτρικών. Και όταν καταλάβεις πως τελικά δεν φορτίζεις 0-100 αλλά προσθέτεις 10-20 μονάδες κάθε τόσο, όπως κάνουν οι περισσότεροι εδώ και χρόνια που βάζουν 20-30 ευρώ βενζίνη τη βδομάδα και σπάνια γεμίζουν, το πρόβλημα έχει λυθεί. Και για τη μία φορά στο τόσο στο ταξίδι, προγραμματίζεις τις στάσεις σου λίγο συχνότερα, αλλά διαρκούν και λιγότερο.

Τι λες; Μήπως η μικρή μπαταρία είναι η καλύτερη λύση και το «πρόβλημα» της αυτονομίας είναι μόνο ψυχολογικό και όχι πρακτικό; Μήπως έτσι μπορείς να πάρεις φθηνότερο ηλεκτρικό και να μη σε νοιάζει;
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...