Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Με 6 Β-SUV & τώρα τη Junior, τι άλλο θες για να πάρεις SUV Stellantis;
«Κουλομαρίες» με 1.000 άλογα που δεν ξέρουν ούτε να αλλάζουν ταχύτητες
Εν έτει 2024, γίνεται μικρό με 65 άλογα και 18 χιλιάρικα;
Γέμισε αφρικανική σκόνη: Το πλένεις έξω & πληρώνεις, στο χέρι ή άπλυτο;
Γιατί οι μάντρες θα πλακώνονται για βενζίνης/diesel τα επόμενα χρόνια;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Πόσο δίκαια είναι τα προνόμια των μεγάλων υβριδικών τη στιγμή που ρυπαίνουν περισσότερο από άλλα συμβατικά μοντέλα;
Διαβάστηκε από 12438 αναγνώστες

Τα υβριδικά αυτοκίνητα είναι η σημαία των «πράσινων» μετακινήσεων, είναι τα αυτοκίνητα που θα έπρεπε να οδηγούμε όλοι, είναι τα αυτοκίνητα που προστατεύουν τον πλανήτη. Τουλάχιστον αυτό περνάει στο κοινό με τα προνόμια που τους δίνονται από το κράτος, που περιλαμβάνει εξαίρεση από τα τέλη ταξινόμησης και κυκλοφορίας και ελεύθερη πρόσβαση στο δακτύλιο. Όμως πόσο δίκαιο είναι αυτό; Τα υβριδικά αυτοκίνητα είναι η σημαία των «πράσινων» μετακινήσεων, είναι τα αυτοκίνητα που θα έπρεπε να οδηγούμε όλοι, είναι τα αυτοκίνητα που προστατεύουν τον πλανήτη. Τουλάχιστον αυτό περνάει στο κοινό με τα προνόμια που τους δίνονται από το κράτος, που περιλαμβάνει εξαίρεση από τα τέλη ταξινόμησης και κυκλοφορίας και ελεύθερη πρόσβαση στο δακτύλιο. Όμως πόσο δίκαιο είναι αυτό; Τα υβριδικά αυτοκίνητα είναι η σημαία των «πράσινων» μετακινήσεων, είναι τα αυτοκίνητα που θα έπρεπε να οδηγούμε όλοι, είναι τα αυτοκίνητα που προστατεύουν τον πλανήτη. Τουλάχιστον αυτό περνάει στο κοινό με τα προνόμια που τους δίνονται από το κράτος, που περιλαμβάνει εξαίρεση από τα τέλη ταξινόμησης και κυκλοφορίας και ελεύθερη πρόσβαση στο δακτύλιο. Όμως πόσο δίκαιο είναι αυτό; Σήμερα στην ελληνική αγορά πωλούνται συνολικά πέντε υβριδικά μοντέλα. Με σειρά κόστους είναι το Honda Civic IMA, το Toyota Prius, το Lexus RX400h, το Lexus GS450h και το Lexus LS600h. Με εξαίρεση τα δύο πρώτα που τέλος πάντων βρίσκονται στα πλαίσια του καθημερινού, από πλευράς κατηγορίας, μεγέθους και κόστους αγοράς, τα υπόλοιπα απευθύνονται σε μικρότερο κοινό.
Το πιο «πράσινο» από αυτά τα υβριδικά είναι το Toyota Prius με ρύπους διοξειδίου του άνθρακα 104 γρ/χλμ. πράγμα που το κάνει το πλέον μη ρυπογόνο αυτοκίνητο της ελληνικής αγοράς. Ως τέτοιο αναγνωρίζουν όλοι πως δικαιούται ειδικής μεταχείρισης, πόσο μάλλον όταν προσφέρει μετακίνηση σε μια ολόκληρη οικογένεια.
Το Honda Civic IMA είναι κυριολεκτικά μια ανάσα CO2 πιο πάνω στα 109 γρ/χλμ πράγμα που το κάνει επίσης αξιοπρόσεκτο και δικαίως τυγχάνει ειδικής φορολογικής μεταχείρισης από το ελληνικό κράτος. Μέχρι εδώ καλά, από κει και πέρα όμως.
Τα άλλα τρία υβριδικά, αυτά της Lexus έχουν ρύπους 181, 192 και 219 γρ/χλμ για τα RX400h, GS450h και LS600h αντίστοιχα. Μπορεί αυτά τα νούμερα να είναι ιδιαίτερα χαμηλά για την κατηγορία των αυτοκινήτων, όμως είναι ασύλληπτα ψηλά σε σχέση με άλλα μοντέλα.
Το ερώτημα που γεννάται είναι, γιατί ένα RX400h θεωρείται πιο «πράσινο» από ένα Toyota Aygo που παράγει όσους ρύπους και το υβριδικό Honda Civic IMA; Ή αντίστροφα, αν το Honda Civic ΙΜΑ εξαιρείται από τέλη κυκλοφορίας και δακτύλιο, γιατί να μην εξαιρείται και το Aygo που έχει ίδιους ακριβώς ρύπους;
Και με την ίδια λογική γιατί να μην εξαιρούνται όλα τα μοντέλα που έχουν ίδιους ή χαμηλότερους ρύπους από τα υβριδικά της Lexus;
Το πρόβλημα όμως εδώ είναι πως σχεδόν το 80% των αυτοκινήτων που πωλούνται στην Ελλάδα έχουν ρύπους χαμηλότερους από τα υβριδικά της Lexus. Άρα πως θα μπορούσαν να εξαιρούνται; Μήπως η εξαίρεση αυτή και η ειδική μεταχείριση δεν έχει να κάνει με τους πραγματικούς ρύπους αλλά με κάτι άλλο;
Η λογική εδώ είναι πως μπορεί το RX400h να ρυπαίνει όσο ένα Avensis, όμως αυτό το Lexus δε θα το αγόραζε τυπικά ο αγοραστής ενός μεσαίου Toyota. Θα το αγόραζε κάποιος που κοιτούσε στην κατηγορία των μεγάλων SUV έναντι, για παράδειγμα, μιας BMW X5, που για την ίδια απόδοση ισχύος, κοντά δηλαδή στους 300 ίππους εκπέμπει 279 γρ/χλμ ή 54% περισσότερους ρύπους διοξειδίου του άνθρακα. Αντίστοιχα μεγάλες είναι και οι διαφορές ρύπων μεταξύ του GS450h και μιας Mercedes E500 για παράδειγμα, ίδιας περίπου ισχύος.
Η διαφορά στο τέλος ταξινόμησης εξάλλου γίνεται ώστε η τιμή του υβριδικού να το κάνει ιδιαίτερα συμφέρον ώστε να προτιμηθεί. Η προσπάθεια γίνεται ώστε να αντικατασταθούν όσο το δυνατόν περισσότερο γίνεται ρυπογόνα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού με άλλα, αντίστοιχων διαστάσεων και επιδόσεων, περισσότερο όμως «πράσινα». Δεν περιμένει κανείς φυσικά να προτιμήσει κάποιος ένα Aygo αντί για μία Mercedes M-Class, ένα RX400h όμως ναι.
Άρα λοιπόν είναι δίκαιο ή άδικο το μέτρο που εξαιρεί τα υβριδικά από τα τέλη και το δακτύλιο; Εσείς πως το βλέπετε και τελικά θα προτιμήσετε ένα υβριδικό και για ποιο λόγο;
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
podio... (25/3/2009, 01:50) Τα Ιαπωνικά υβδριδικά αυτοκίνητα είναι ΕΠΙΚΙΚΙΝΔΥΝΑ για το περιβάλλον και θα πρέπει να το χωνέψουν αυτό οι opinion makers. Δείτε το ντοκυμαντέρ WHO KILLED THE ELECTRIC CAR.
dalas... (23/3/2009, 21:45) Tα δύο αυτά αυτοκίνητα δεν είναι υβριδικά ως προς τους ρύπους! Η Ε.Ε και ο επίτροπος κ. Δήμας έχει κάνει μεγάλο αγώνα για τους ρύπους... 120 CO2 ρύπους ή το πολύ 130 επιτρέπει και αυτό θα ισχύει από 1.1.13.Φώναξαν οι Γερμανοί αλλά θα φτιάξουν τέτοια υβριδικά από το 2011 και μετά και μάλιστα και αυτοκίνητα πολλών κυβικών.... Σήμερα το ίδιο είπε και ο Ομπάμα σε εργοστάσιο αυτοκινήτων στην Αμερική ..... Τέρμα η πραπλάνιση... Ηδη έχω το Honda civic, που αναγράφετε και εντός των ημερών φέρνει κι΄άλλο πιό φθηνό και όπως φαίνεται και γράφεται εξ ίσου άριστο και οικονομικό σε κατανάλωση και με λιγώτερους ρύπους!
mitso... (23/3/2009, 17:53) Για να καταλήξει κανείς στο συμπέρασμα αν τα υβριδικά είναι οικολογικά, θα πρέπει να υπολογίσει όχι μόνο τις εκπομπές αλλά και όλους του παράγοντες κατασκευής, συντήρησης και τέλους ζωής. Για παράδειγμα, κάθε πότε πρέπει να αλλαχθούν οι μπαταρίες και τι γίνονται οι παλιές που είναι φοβερά τοξικές για το περιβάλλον. Άρθρο του Central Connecticut University, βγάζει πιο οικολογικό το Hummer από το Prius (http://clubs.ccsu.edu/Recorder/editorial/editorial_item.asp?NewsID=188). Τελικά είναι φοβερή ανακάλυψη η μετατροπή της ενέργειας της βενζίνης σε ηλεκτρική και μετά σε κινητική, απο οτι κατευθείαν σε κινητικη?
www.w... (23/3/2009, 07:54) Ειναι δικαιο διοτι πρεπει να συγκρινουμε ιδια αυτοκινητα που απευθυνονται σε ιδιους αγοραστες.
amilo... (22/3/2009, 18:26) Αλλος ενας σκανδαλωδος αδικως νομος που ειναι και πονηρος για να γλυτωσουν αρκετους φορους οσοι θελουν αυτα τα πολυ ακριβα και ρυπογονα .εφ οσον ακομα και ιδιας κατηγοριας υπαρχουν συμβατικα που ρυπαινουν το ιδιο η και λιγοτερο ,να επεμβει εισαγγελεας
amilo... (22/3/2009, 18:21) Να επεμβει εισαγγελεας και να τιμωριθουν αυτοι που ψιφισαν ενα νομο που σκανδαλωδος χαριζει φορους .διοτι δεν επρεπε να απαλασονται αυτοκινιτα που ρυπαινουν οσο και αλλα .επρεπε ολα τα αυτοκινητα να απαλασονται εαν ρυπαινουν εως ενα μεγιστο και κατω .δηλαδη πονηρα ο νομοθετης χαρισε χρηματα σε αυτους που δεν επρεπε
mpets... (21/3/2009, 10:16) Καλη η πρασινη τεχνολογια. Ποσο πρασινη ομως ειναι για την τσεπη του πελατη ομως, οταν θα κληθει να πληρωσει την αντικατασταση των μπαταριων.. οταν λογω ηλεκτρονικων εχει περισσοτερες πιθανοτητες για ακινοτοποιηση η συνεργειο.. θα προτιμουσα hi-tech συμβατικη τεχνολογια, παρα να αποτελεσω πεδιο πειραματισμου και βελτιωσεων για τισ επομενεσ γενιες, εφοσον ο δρομος των υβριδικων, εχει προσφατως ανοιξει ευρεως στο καταναλωτικο κοινο.
zxgr... (20/3/2009, 14:50) Ο λεφτάς που έχει το lexus το πιθανότερο είναι ότι έχει και κανα δυο aygo, επίσης δεν τον απασχολεί καθόλου το αστείο γι αυτόν πόσο των τελών κυκλοφορίας. Αλλά το να τον βλέπω, εγώ που έχω έναν κουβά, να κυκλοφορεί στο κέντρο ελεύθερα και να ξέρω ότι δεν πληρώνει και τέλη ενώ εγώ πληρώνω, όσο να είναι μου φαίνεται κάπως ξεφτίλα για να μην πω κάτι βαρύτερο!
chvez... (20/3/2009, 13:06) ΟΥΤΩΣ Ή ΑΛΛΩΣ ΤΑ ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΤΙΜΗΜΕΝΑ. ΕΠΙΠΛΕΟΝ Η ΠΛΗΡΗΣ ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΛΩΝ ΥΒΡΙΔΙΚΩΝ ΕΙΝΑΙ ΜΑΛΛΟΝ ΣΚΑΝΔΑΛΩΔΗΣ ΚΑΙ ΕΝΔΕΙΞΗ ΑΓΝΟΙΑΣ, ΚΑΘΩΣ ΜΙΑ ΣΥΜΒΑΤΙΚΗ ΛΙΜΟΥΖΙΝΑ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗΣ ΚΛΑΣΗΣ ΚΑΙΕΙ ΟΣΟ ΕΝΑ ΤΖΙΠΟΕΙΔΕΣ LEXUS ΚΑΙ ΜΕΙΩΝΕΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΤΗΝ ΟΡΑΤΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΙΠΩΝ. ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΥΒΡΙΔΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ, ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΟ ΟΤΙ ΕΝΑ GOLF V 1,9 TDI ΚΑΙΕΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΜΕ ΤΟ PRIUS ΣΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ, ΧΩΡΙΣ ΜΑΛΙΣΤΑ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΧΩΡΙΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΥΣ ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΟΥΣ.
aqua_... (19/3/2009, 18:35) Εφόσον είναι έτσι τα πράγματα, ακούγεται λογικό ότι θα έπρεπε να υπάρχει όριο ανάλογα με τις εκπομπές ανεξαρτήτως τεχνολογίας. Όμως, δεν νομίζω ότι κάποιος θα αγοράσει υβριδικό Lexus πρωτίστως για να μπορεί να κυκλοφορεί ελεύθερα στο δακτύλιο. Διότι πολύ απλά με τα ίδια χρήματα θα έπαιρνε δύο μικρά, ένα μονό κι ένα ζυγό και θα του έμεναν και ρέστα... Υπό αυτήν την έννοια, καλώς ισχύει η απαλλαγή και μακάρι να ίσχυαν και άλλα κίνητρα για τα υβριδικά γενικά, π.χ. για αυτούς που δεν κυκλοφορούν εντός δακτυλίου... Συγχαρητήρια επομένως σε αυτούς που έχουν την οικονομική δυνατότητα και τα αγοράζουν.
vraon... (19/3/2009, 11:57) Den mporoume na sigkrinoume ta mila me ta axladia! Sigkrinoume ena RX400h me ena AYGO! To ena zugiziio fores oso to allo to RX apodidei mazi me ton ilektrikinitira tou 5 fores perisoteri dinami ke ekpempi mono 40% perisoterouis ripous apo to AYGO ke tous misous 100% ligoterous apo oti ena allo oxima me tin idia apodosi alla me sumvatiki texnologia! I sizitisi afti ekpliri mono ena skopo! Ine to allothi tis germanikis anikanotitas na kataskevasi ke na poulisi se realistikes times paromia texnologia! Oi iapones kataskevazoun kathara aftokinita ke oi evropeoi lipara Diesel!
a.kou... (18/3/2009, 15:27) Η ουσία είναι πως δε μπορούμε να συγκρίνουμε αυτοκίνητα που ανήκουν σε εκ διαμέτρου αντίθετες κατηγορίες. Υπό την έννοια αυτή καλώς απολαμβάνει των όποιων προνομίων ο κάτοχος ενός τζιπ LEXUS σε σύγκριση με αυτόν ενός π.χ. LAND ROVER καθόσον το LEXUS καίτοι ανήκει στη ίδια κατηγορία με το LAND ROVER ρυπαίνει όσο ένα μεσαίο αυτοκίνητο (TOYOTA AVENSIS ως και σεις διαλαμβάνετε στο άρθρο). Φυσικά ακούγεται λίγο άδικο ως και προκλητικό ο κάτοχος ενός AYGO να μην έχει τα ίδια προνόμια με αυτόν του LEXUS μολονότι το αυτοκίνητό του εκπέμπει σαφώς λιγότερους ρύπους απο το LEXUS. Το πρόβλημα όμως εστιάζεται στο ότι δεν υπάρχει ακόμα προσφορά υβριδικών αυτοκινητων στη κατηγορία του AYGO και ως εξηγήθηκε ανωτέρω δεν μπορουν να συγκρίνονται ανόμοια μεγέθη. Σε τελική ανάλυση ίσως το δικαιότερο σύστημα θα ήταν τα όποια προνόμια αναφορικώς με την απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης και τα τέλη κυκλοφορίας ως και της ελεύθερης κυκλοφορίας στο δακτύλιο να συνδέονταν με ένα σταθερό μέγεθος εκπομπών γρ/χλμ διοξειδίου του άνθρακος (π.χ. όριο τα 120 γρ/χλμ) ανεξαρτήτως χρήσεως υβριδικής ή συμβατικής τεχνολογίας
valex... (18/3/2009, 15:15) Ελεος επιτελους μ αυτα τα ψευτουβριδικα τυπου Lexus RX400.. Δηλαδη ποσες Mercedes E που ρυπαινουν θα κερδισουμε αν τις αντικαταστησουμε με Lexus? Ας επικεντρωθουμε στα μικρα, μικρομεσαια και μεσαια που ειναι το 60-70% των αυτοκινητων και ας επιβραβευσουμε τον ιδιοκτητη του Aygo. Aygo μπορουμε να παρουμε σχεδον ολοι, Lexus ελαχιστοι.. Και επιτελους ας επιβραβευθουν οι χαμηλες καταναλωσεις (πχ κατω απο 4.5 - 5 λιτρα) ανεξαρτητως ρυπων. Οσο λιγοτερο εξαρτωμαστε απο το πετρελαιο τοσο περισσοτερο μελλον θα εχει το περιβαλλον για μας και τα παιδια μας
anarg... (18/3/2009, 09:53) Τα προνόμια αυτά δεν έχουν σκοπό να αποδώσουν δικαιοσύνη αλλά να προωθήσουν τις λιγότερο ρυπογόνες τεχνολογίες στους κατασκευαστές και τους καταναλωτές. Φυσικό είναι να ξεκινήσουν από τα μεγαλύτερα, ακριβότερα και περισσότερο ρυπογόνα αυτοκίνητα. Όταν με το καλό χρησιμοποιούνται ευρέως, θα περάσει η τεχνολογία και στα μικρότερα.