|
|
Non-Paper |
Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις | |||||||||||||||||||
περισσότερα » | |||||||||||||||||||
Χώρα προέλευσης ή χώρα κατασκευής; Έχει κάποιο από τα δύο σημασία, και αν ναι, ποιο έχει τη μεγαλύτερη; | |||||||||||||||||||
Διαβάστηκε από 20059 αναγνώστες | |||||||||||||||||||
Αγοράσατε το νέο αυτοκίνητό σας γιατί είναι γερμανικό. Είστε όμως σίγουροι ότι είναι και “made in Germany»; Γιατί η παγκοσμιοποίηση έχει αλλάξει αυτά που ξέραμε κάποτε, πράγμα που σημαίνει πως η χώρα προέλευσης μίας μάρκας συχνά δε μεταφράζεται και σε χώρα κατασκευής. Πόση σημασία έχει όμως αυτό;
Ένας μικρός χάρτης της παγκόσμιας παραγωγής οχημάτων θα αρκούσε για να κάνει εμφανές το γεγονός ότι τα περισσότερα αυτοκίνητα κατασκευάζονται σε περιοχές όπου είτε βρίσκονται κοντά ή εντός ζώνης της μεγαλύτερης αγοράς κάθε μάρκας, ή σε χώρες με χαμηλό κόστος εργατικών. Η Ευρώπη είναι βέβαια μια μεγάλη αγορά και τα προϊόντα που εισάγονται εκτός ευρωζώνης φορολογούνται επιπλέον. Έτσι οι μη ευρωπαϊκές μάρκες έχουν φροντίσει να φέρουν εργοστάσια στη γηραιά ήπειρο, όμως όπως έχουν κάνει και οι ευρωπαίοι κατασκευαστές, τα έχουν τοποθετήσει σε χώρες αναπτυσσόμενες όπου το κόστος είναι χαμηλό και τα κίνητρα επένδυσης μεγάλα. Έτσι η πλειοψηφία των αυτοκινήτων που προορίζεται για την Ευρωπαϊκή αγορά κατασκευάζεται σε χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ. Είναι χαρακτηριστικό το ότι συμφέρει πλέον να παράγονται διάφορα τμήματα σε τρίτες χώρες και να αφήνεται η τελική συναρμολόγηση στο κεντρικό εργοστάσιο, ώστε να μπαίνει η σφραγίδα της χώρας προέλευσης. Καλύτερο παράδειγμα αυτής της λογικής είναι η Porsche Cayenne που αν και κατασκευάζεται σχεδόν εξ ολοκλήρου στη Μπρατισλάβα (Σλοβακία) το τελικό μοντάρισμα γίνεται στη Λειψία όπου και μπαίνει η σφραγίδα «Made in Germany». Γιατί φαίνεται ότι η χώρα κατασκευής ακόμη μετράει. Ενώ ακόμη περισσότερο φαίνεται ότι μετράει στο κοινό το ότι ένα αυτοκίνητο κατασκευάζεται στη χώρα από όπου προέρχεται και η αυτοκινητοβιομηχανία. Υπάρχουν και κάποιοι σκληροπυρηνικοί που θεωρούν «απάτη» ένα αυτοκίνητο μιας μάρκας να κατασκευάζεται σε τρίτη χώρα. Έχει όμως πράγματι τόση σημασία; Δηλαδή ένα VW που παράγεται στην Πορτογαλία (Sirocco) ή και το Μεξικό (Beetle) έχει κάτι μεμπτό σε σχέση με κάποιο που παράγεται στη Γερμανία; Και αυτό που παράγεται στο Βέλγιο; Είναι άραγε το «αρνητικό» του πράγματος σχετικό με το πόσο ανεπτυγμένη είναι η χώρα κατασκευής; Είναι δηλαδή ένα Toyota Auris που κατασκευάζεται στην Τουρκία διαφορετικό από ένα Yaris που κατασκευάζεται στη Γαλλία; Και τελικά μήπως το Mazda2 είναι προτιμότερο μικρό μια και είναι γέννημα θρέμμα της Χιροσίμα στην Ιαπωνία; Το αντεπιχείρημα έρχεται από την αντίστροφη σκοπιά τους ζητήματος. Γιατί μπορεί κανείς να δει τις ομοιότητες στην εθνική αυτοκινητοβιομηχανία μιας χώρας, όπως της Γερμανίας, και μπορεί να ταυτίσει τα μοντέλα που προέρχονται από αυτές τις μάρκες με τη χώρα προέλευσης. Μπορεί όμως να πει το ίδιο για το Μεξικό; Στο Μεξικό παράγονται το VW Beetle και το Chrysler PT Cruiser. Έχουν αυτά τα δύο αυτοκίνητα κάτι κοινό μεταξύ τους ώστε να φαίνονται «μεξικάνικα»; Μπορεί κανείς με βάση αυτά τα δύο μοντέλα να πει κάτι συνολικά για τη μεξικανική αυτοκινητοβιομηχανία; Άρα μπορεί κανείς να έχει πρόβλημα με τη χώρα κατασκευής ενός αυτοκινήτου όταν διαφέρει από τη χώρα προέλευσης της μάρκας; Υπάρχει πραγματικά θέμα; Εσείς εξετάζετε το που φτιάχνεται το αυτοκίνητο που αγοράζετε, ή σας απασχολεί περισσότερο η φιλοσοφία που κουβαλάει η μάρκα που το παράγ |
|||||||||||||||||||
Σχολιάστε την είδηση | |||||||||||||||||||
|
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - autotriti.gr