Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Γιατί οι μάντρες θα πλακώνονται για βενζίνης/diesel τα επόμενα χρόνια;
Επιδότηση ηλεκτρικών: Μήπως να γίνει επιδότηση για καινούριο γενικά;
Με 2 ευρώ το λίτρο & κίνηση παντού τι θα το κάνεις το «φτιαγμένο» σου;
Τι άλλαξε και η Lancia λανσάρισε την Ypsilon και με μοτέρ βενζίνης;
Γιατί βούτηξαν 25% οι πωλήσεις των ηλεκτρικών το 2024;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Χώρα προέλευσης ή χώρα κατασκευής; Έχει κάποιο από τα δύο σημασία, και αν ναι, ποιο έχει τη μεγαλύτερη;
Διαβάστηκε από 20059 αναγνώστες

Αγοράσατε το νέο αυτοκίνητό σας γιατί είναι γερμανικό. Είστε όμως σίγουροι ότι είναι και “made in Germany»; Γιατί η παγκοσμιοποίηση έχει αλλάξει αυτά που ξέραμε κάποτε, πράγμα που σημαίνει πως η χώρα προέλευσης μίας μάρκας συχνά δε μεταφράζεται και σε χώρα κατασκευής. Πόση σημασία έχει όμως αυτό; Αγοράσατε το νέο αυτοκίνητό σας γιατί είναι γερμανικό. Είστε όμως σίγουροι ότι είναι και “made in Germany»; Γιατί η παγκοσμιοποίηση έχει αλλάξει αυτά που ξέραμε κάποτε, πράγμα που σημαίνει πως η χώρα προέλευσης μίας μάρκας συχνά δε μεταφράζεται και σε χώρα κατασκευής. Πόση σημασία έχει όμως αυτό; Ένας μικρός χάρτης της παγκόσμιας παραγωγής οχημάτων θα αρκούσε για να κάνει εμφανές το γεγονός ότι τα περισσότερα αυτοκίνητα κατασκευάζονται σε περιοχές όπου είτε βρίσκονται κοντά ή εντός ζώνης της μεγαλύτερης αγοράς κάθε μάρκας, ή σε χώρες με χαμηλό κόστος εργατικών.
Η Ευρώπη είναι βέβαια μια μεγάλη αγορά και τα προϊόντα που εισάγονται εκτός ευρωζώνης φορολογούνται επιπλέον. Έτσι οι μη ευρωπαϊκές μάρκες έχουν φροντίσει να φέρουν εργοστάσια στη γηραιά ήπειρο, όμως όπως έχουν κάνει και οι ευρωπαίοι κατασκευαστές, τα έχουν τοποθετήσει σε χώρες αναπτυσσόμενες όπου το κόστος είναι χαμηλό και τα κίνητρα επένδυσης μεγάλα.
Έτσι η πλειοψηφία των αυτοκινήτων που προορίζεται για την Ευρωπαϊκή αγορά κατασκευάζεται σε χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ. Είναι χαρακτηριστικό το ότι συμφέρει πλέον να παράγονται διάφορα τμήματα σε τρίτες χώρες και να αφήνεται η τελική συναρμολόγηση στο κεντρικό εργοστάσιο, ώστε να μπαίνει η σφραγίδα της χώρας προέλευσης. Καλύτερο παράδειγμα αυτής της λογικής είναι η Porsche Cayenne που αν και κατασκευάζεται σχεδόν εξ ολοκλήρου στη Μπρατισλάβα (Σλοβακία) το τελικό μοντάρισμα γίνεται στη Λειψία όπου και μπαίνει η σφραγίδα «Made in Germany».

Γιατί φαίνεται ότι η χώρα κατασκευής ακόμη μετράει. Ενώ ακόμη περισσότερο φαίνεται ότι μετράει στο κοινό το ότι ένα αυτοκίνητο κατασκευάζεται στη χώρα από όπου προέρχεται και η αυτοκινητοβιομηχανία. Υπάρχουν και κάποιοι σκληροπυρηνικοί που θεωρούν «απάτη» ένα αυτοκίνητο μιας μάρκας να κατασκευάζεται σε τρίτη χώρα.
Έχει όμως πράγματι τόση σημασία; Δηλαδή ένα VW που παράγεται στην Πορτογαλία (Sirocco) ή και το Μεξικό (Beetle) έχει κάτι μεμπτό σε σχέση με κάποιο που παράγεται στη Γερμανία; Και αυτό που παράγεται στο Βέλγιο; Είναι άραγε το «αρνητικό» του πράγματος σχετικό με το πόσο ανεπτυγμένη είναι η χώρα κατασκευής; Είναι δηλαδή ένα Toyota Auris που κατασκευάζεται στην Τουρκία διαφορετικό από ένα Yaris που κατασκευάζεται στη Γαλλία; Και τελικά μήπως το Mazda2 είναι προτιμότερο μικρό μια και είναι γέννημα θρέμμα της Χιροσίμα στην Ιαπωνία;

Το αντεπιχείρημα έρχεται από την αντίστροφη σκοπιά τους ζητήματος. Γιατί μπορεί κανείς να δει τις ομοιότητες στην εθνική αυτοκινητοβιομηχανία μιας χώρας, όπως της Γερμανίας, και μπορεί να ταυτίσει τα μοντέλα που προέρχονται από αυτές τις μάρκες με τη χώρα προέλευσης. Μπορεί όμως να πει το ίδιο για το Μεξικό; Στο Μεξικό παράγονται το VW Beetle και το Chrysler PT Cruiser. Έχουν αυτά τα δύο αυτοκίνητα κάτι κοινό μεταξύ τους ώστε να φαίνονται «μεξικάνικα»; Μπορεί κανείς με βάση αυτά τα δύο μοντέλα να πει κάτι συνολικά για τη μεξικανική αυτοκινητοβιομηχανία;

Άρα μπορεί κανείς να έχει πρόβλημα με τη χώρα κατασκευής ενός αυτοκινήτου όταν διαφέρει από τη χώρα προέλευσης της μάρκας; Υπάρχει πραγματικά θέμα; Εσείς εξετάζετε το που φτιάχνεται το αυτοκίνητο που αγοράζετε, ή σας απασχολεί περισσότερο η φιλοσοφία που κουβαλάει η μάρκα που το παράγ
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
vasil... (26/8/2009, 15:05) Σε γενικές γραμμές πιστεύω ότι τα σημερινά αυτοκίνητα τα εργοστάσια τα φτιάχνουν επίτηδες έτσι ώστε κάθε λίγο και λιγάκι να χαλάνε, για να δουλεύουνε συνεργεία και ανταλλακτικά. Άν το θέλανε θα ήταν τέτοια η ποιότητα που δεν θα χαλάγανε. Αλλά όλα γίνονται για το χρήμα. (Βλέπε 6 χρόνια εγγύηση, αλλά με την προϋπόθεση ετήσιου σέρβις σε αντιπροσωπίες, ακόμα και διανύοντας 3-4.000 χλμ. το χρόνο). Δεν πιστεύω ότι έχει σημασία η χώρα κατασκευής. Όλα είναι θέμα προδιαγραφών.
sotdr... (18/8/2009, 18:25) ego exo ena nissan sunny n14 montelo toy 1992 poy kai auto itan elliniko exo kanei 267000 xiliometra kai to mono poy kano einai i allagi ladion kai to service poy leei o kataskeyastis den exei pathei pote tipota ta lefta toy ta exei vgalei 2 fores toulaxiston den xero ti lete ala (japan de spaei den xalaei)!!
info... (13/8/2009, 16:08) kai to kia ceed kataskeuazetai slovakia k einai mia xara autokinhto,polu kalutera apo kati auris tourkika k prasina aloga
pkara... (13/8/2009, 14:20) Ola einai 8ema kostous, exoume dei Mercedes-AUDI MADE IN GERMANY me polla vasika exarthmata MADE IN CHINA kai TOYOTA made in TURKEY me exarthmata DENSO JAPAN\BOSCH Germany, omoiws kai HONDA UKn NISSAN kai einai ola aprovlhmatista. Kapioi exoin paradwsh sthn poiothta kai thn aksiotpistia kai to fwnazoun, kapioi alloi ftiaxnoun polytelh aytokinhta sthn Tsexia, slovakia ktl kai ta poulan MADE IN ... opou 8eloun. Proswpika ean exw pisth se mia marka den me noiazei pou ftiaxnetai h synarmologeitai to oxhma giati apodedeigmena oi etaireies me aksioprepeia eyrwpaikes kai mh exoun diathrhsei thn fhmh tous, kapoies omws pali oxi, kai den dexomai o GERMANOS montarei kalytera apo ton TSEXO, outos h allws o TSEXOS (TATRA) aftiaxne aytokinhta prin ton Germano, ektos an o germanos exei "To 6o Daktylo" kai vidwnei pio sfikta. Se ka8e periptwsh to mystiko einai PANTA ston sxediasmo, EAN aytos pou sxediase ena kalo mixanologika aytokinhto den menei o synarmologiths na to ylopoihsei, EAN omws to proion den einai SOFA sxediasmeno apo thn arxh tote o synarmologiths 8a kanei kai pali poly kalla thn douleia tou alla to teliko proion 8a einai provlhmatiko epeidh apo thn sxediash tou etsi htan. Ayth einai kai mia megalh diafora metaksy EyrwpaikoDytikvn kai Iapwnwn katasteyastwn. Problhmata yparxoun polles fores se topikous h tritous promy8eytes oi opoioi parexoun xamiloterhs poiothtas ylika gia logous kyriws kostous opws MAHLE, VALEO, SACHS oi opoioi omws piezontai asfyktika apo tis kataskeyastries etaireies gia na meiwsoun ton kostos me apotelesma to proion tous na min plhrei ton stoxo tou 100%. Gia allh mia fora to varos peytei sta megala kefalia twn etaireiwn ta opoia kefalia endeiaferontai MONO gia to KERDOS, oi Enzo Ferrari, kai o Ferruccio Lamborghini tote to evlepan alliws, alla ayta einai shmeia tvn kairwn...
Nikol... (11/8/2009, 12:19) Τό Α καί τό Ω σέ ένα αυτοκίνητο είναι η χώρα κατασκευής. Τό δεύτερο πού παίζει ρόλο είναι οί χώρες προέλευσης των προμηθευτών των επιμέρους τμημάτων καί ειδικά των ηλεκτρονικών μερών. Βασικό τατο ρόλο παίζει επίσης τό πόσο αυστηρή είναι μία αυτοκινητοβιομηχανία μέ τούς προμηθευτές, δηλαδή νά μήν ειναι ελαστική σέ τυχόν λάθη ή αστοχίες υλικών. Καί να μήν έχει σάν πρώτη προτεραιότητα τό φθηνό υλικό αλλά τό αξιόπιστο. Προσωπικά δέν θά αγόραζα ποτέ ένα αυτοκίνητο πού δεν έχει κατασκευαστεί στή χώρα του γιατί είναι τό μόνο πού μπορώ νά ξέρω πρίν τό αγοράσω.
giann... (7/8/2009, 11:17) sigoura metraei h shmasia sthn poiothta gia tous ergates pou kataskevazoun ena amaksi alla emplekontai kai alla themata pou thigoun kapoious. egw gia paradeigma den tha agoraza pote audi afou akousa oti ta TT ta eftiaxnan sta skopia gia logous ethnikous. fantazomai kai enas kyprios de tha eithele tourkiko fiat, toyota... me olo tou to dikio.
gefer... (6/8/2009, 10:39) Πιστεύω οτι σίγουρα μετρά το ότι χρησιμοποιούνται πολύ οι αυτοματισμοί και οι προδιαγραφές από τον κάθε κατασκευαστη είναι ιδιαίτερα αυστηρές. Πάντως από Τουρκία αυτοκίνητο δε θα ήθελα να πάρω. Γενικά το να μαθαίνεις ότι το αυτοκίνητο σου έχει φτιαχτεί πχ στην Ινδία ή στην Πολωνία είναι λιγάκι αποθαρυντικό πόσο περισσότερο αν κοστίζει και πάρα πολλά χρήματα.
herso... (5/8/2009, 10:01) Οι προδιαγραφες μετρανε και η ποιοτητα του κατασκευαστη.Εξαλλου η παραγωγη σημερα ειναι αυτοματοποιημενη στο μεγαλυτερο ποσοστο.Ενα ρομποτ ειτε στην Ιαπωνια βρισκεται, ειτε στην Τουρκια την ιδια δουλεια που προγραματιστικε κανει.Ας πουμε για την ΤΟΥΟΤΑ που ειμαι κατοχος και το Γαλλικο YARIS και το Aγγλικο AVENSIS ειναι απροβληματιστα.Πολυ καλυτερα απο Γαλλικες και Αγγλικες μαρκες.Τελος η ΤΟΥΟΤΑ σε καθε εργοστασιο τα "μεγαλα κεφαλια" και ολοι η υπευθυνοι ειναι Ιαπωνες.Δεν νομιζω να αφησανε την τυχη του Τουρκικου εργοστασιου σε Τουρκο.
dkamp... (4/8/2009, 21:16) ΨΕΥΤΟΔΙΛΗΜΜΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ...........
santo... (4/8/2009, 16:51) απο το 1984 εως το 1996 ειχα 1 νισαν σανυ 1.3 ελληνικης κατασκευης.(βολος)στο αυτοκινητο εκανα 274.000 χλμ χωρις σοβαρα μηχανικα προβληματα.σε γενικες γραμμες εμεινα αρκετα ικανοποιημενος.ομως θα πρεπει να πω οτι το αμαξι απο τον 2-3ο χρονο ηταν τριζατο αρκετα και μπροστα απο τον συνοδηγο πανω απο το ντουλαπακι που ειχε τον αεραγωγο για το καλοριφερ εως την ημερα που το πουλησα,ειχε ξερχαβαλωθει εντελως!υστερα αγορασα το αλμερα που ειναι %japan 1.4 (1996) το οποιο το εχω ακομα.εχω κανει 327.000 χλμ.απο μηχανικα αριστα 10 και απο ποιοτητα κατασκευης και τριξιματα ουτε κιχ!ουτε το ταμπλο ειναι τριζατο,ουτε στα φαναρια βαζω σιλικονη για να μην μπαινει νερο οπως εκανα παλαιοτερα με το σανυ.συνοψιζοντας θελω να πω οτι παιζει μεγαλο ρολο η χωρα κατασκευης του αυτοκινητου.
a.kou... (4/8/2009, 15:35) Όταν λίγο ως πολύ εφαρμόζονται συγκεκριμένοι και τυποποιημένοι κανόνες για τη παραγωγή ενός αυτοκινητου δεν παίζει ρόλο τελικά ούτε η χώρα προέλευσης ούτε η χώρα κατασκευής. Αυτό που πάντα παίζει ρόλο είναι η μάρκα του αυτοκινήτου αυτή καθεαυτή και όχι το που φτιάχνεται. Αλλά αν κάποιος το συλλογιστεί και αλλιώς τα σημερινά αυτοκίνητα έχουν τόσα πολλά υποσυστήματα (ηλεκτρονικός εγκέφαλος, σενσορας λ, καταλύτης, μπουζί ραδικασετόφωνο, ΑΒS, ANTI_SPIN) τα οποία κατασκευάζονται από τρίτους κατασκευαστές, ωστε τελικά λίγο σημασία έχει αν τελικά το αυτοκίνητο κατασκευάζεται ή συναρμολογείται στη χώρα προέλευσής του
papat... (4/8/2009, 10:50) Από τη στιγμή που την "πάτησα" με αυτοκίνητο γνωστής καλοπουλημένης "γερμανικής" αυτοκινητοβιομηχανίας που ούτε ένα ανταλλακτικό του δεν ήταν made in germany και μου έβγαλε τα άπειρα προβλήματα σε τρία χρονια συμβίωσης προσέχω διπλά. Το επόμενο αυτοκίνητό μου κοίταξα όχι απλώς να είναι ιαπωνικό αλλά να είναι made in japan. Σε θέμα αξιοπιστίας έρχονται πρώτα, μετά τα ιαπωνικά που κατασκευάζονται σε χώρες εκτός ιαπωνίας και μετά όλα τα άλλα....Για μένα πλέον το πάθημα έγινε μάθημα και όσο και να μου αρέσουν οι γαλλικές αναρτήσεις, η γερμανική ασφάλεια και η ιταλική φινέτσα επιλέγω αποκλειστικά ιαπωνικά απροβλημάτιστα αυτοκίνητα...
ebeta... (4/8/2009, 09:27) ΤΟ 2001 ΑΓΟΡΑΣΑ ΤΟ OPEL ASTRA ΝΟΜΙΖΟΝΤΑΣ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟ.ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΕΒΓΑΛΕ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΤΙΣ ΖΗΜΙΕΣ-ΠΑΡΑΘΥΡΑ,ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ,ΒΑΛΒΙΔΕΣ!,ΤΑ ΦΑΝΑΡΙΑ ΕΒΑΖΑΝ ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΤΑ ΑΛΛΑΞΑ 3 ΦΟΡΕΣ.ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΤΟΥ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ ΑΜΑΞΙΟΥ ΤΟ ΠΟΥΛΗΣΑ ΟΤΑΝ ΕΜΑΘΑ ΟΤΙ ΜΟΝΟ Ο ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΗΤΑΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟΣ.ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΦΤΙΑΧΝΟΝΤΑΝ ΕΙΤΕ ΣΤΗ ΣΛΟΒΕΝΙΑ ΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΠΟΛΩΝΙΑ ΕΙΤΕ ΟΠΟΥΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟΥ.ΤΟΤΕ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΩΝ!ΟΤΑΝ ΠΗΓΑ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΩ ΤΟ MEGANE TO GT ΕΠΗΡΕΑΣΜΕΝΟΣ ΡΩΤΗΣΑ ΠΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΕΤΑΙ.ΕΜΑΘΑ ΟΤΙ ΦΤΙΑΧΝΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ ΚΑΙ ΤΟΤΕ ΑΓΟΡΑΣΑ ΤΗ LAGUNA KAI HΣΥΧΑΣΑ!ΦΤΙΑΧΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΣΤΙΣ ΒΕΡΣΑΛΛΙΕΣ.ΑΜΑΞΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΗ ΜΑΜΑ ΠΑΤΡΙΔΑ.ΕΙ ΔΥΝΑΤΟΝ!
gkika... (4/8/2009, 00:51) Φυσικά και μετράει! Άμα κάποια Audi ή κάποια Honda (όπως το Accord ή το Jazz) φτιάχνονταν στην Τουρκία θα είχαν την ίδια ποιότητα κατασκευής με την τωρινή; Άλλος ο ποιοτικός έλεγχος από το γερμανικό ή το ιαπωνικό εργοστάσιο και άλλος από το τουρκικό... Μην τα ισοπεδώνουμε όλα!