Εσείς είστε έτοιμοι για πισωκίνητο αυτοκίνητο στη μίνι κατηγορία;
Στάθης
Πάντα ήμουν φαν της πίσω κίνησης, επειδή κάνει την οδήγηση διασκεδαστική, για όσους ξέρουν και τους αρέσει το άθλημα. Στα μικρά αυτοκίνητα, που μέχρι τώρα δεν υπήρχε κάποιο με πίσω κίνηση, δεν έβρισκα κάποιο να με ικανοποιήσει και έπρεπε να αγοράσω μεγάλο πισωκίνητο, για να απολαύσω την οδήγηση. Ευτυχώς υπάρχουν τα μεταχειρισμένα παλιά μοντέλα, που πάντα έβρισκα κάποιο να με ικανοποιεί. Σήμερα θα έχουμε περισσότερες ευκαιρίες με τα μικρά, αλλά για να απολαύσουμε ένα ωραίο ντριφτάρισμα, θα πρέπει να έχει ικανή ιπποδύναμη.
Πριν σαράντα χρόνια με το NSU TT μου (αερόψυκτο πίσω μηχανή-κίνηση) έγραφα υπέροχες τροχιές ειδικά σε χιόνι. Ελαφρύ εμπρός αν δεν είχα αποσκευές, υποστροφικό, αλλά όταν ήθελες το υπέρστρεφες με γουργουρητό και σπρώξιμο από πίσω, άλλη αίσθηση. Ήμουν και τυχερός, με το ντεπόζιτο βενζίνης μπροστά ασφάλεια μηδέν, ζώνες ασφαλείας προαιρετικό αξεσουάρ και νεανική τρέλα χωρίς ηλεκτρονικά συστήματα. Ιδανικό κινητήρας στο κέντρο αλλά ούτε χρήματα υπάρχουν για PORSCHE ή παραπλήσια κατασκευή, ούτε χωράει η οικογένεια. Τουλάχιστον αν εμφανισθώ με το TWINGO δεν θα με διώξουν και ελπίζω να νιώσω την αίσθηση που αναπολώ. Θα περιμένω την ισχυρή έκδοση που ακούγεται ότι θα ακολουθήσει. Ως τότε περιορίζομαι στο ταπεινό seicento μου που έχει οδηγικό ενδιαφέρον ενώ το απαράδεκτο ASTRA του σπιτιού το οδηγούν τα άλλα μέλη της οικογένειας που το θεωρούν αυτοκινητάρα!
Τα πισωκίνητα αυτοκίνητα, παρά την ύπαρξη ηλεκτρονικών συστημάτων, είναι αρκετά πιο δύσκολα στην οδήγηση σε ακραίες συνθήκες, π.χ. στο όριο ή σε χιόνια γλιστράνε πιο εύκολα. Αυτά που έχουν και πίσω τη μηχανή γίνονται ακόμη πιο δύσκολα. Σκεφτείτε ένα τέτοιο αμάξι φορτωμένο με 4-5 άτομα και σχεδόν όλο το βάρος με μηχανή, κίνηση και φορτίο στον πίσω άξονα, τι κρατήματα θα έχει σε σύγκριση με ένα μπροσθιοκίνητο που ακόμα και φορτωμένο, έχει μια ισορροπία βαρών εμπρός-πίσω. Με δεδομένη την πρόοδο των ηλεκτρονικών και των αναρτήσεων για όλα τα αυτοκίνητα, θα είναι ασφαλές, όμως η φυσική δίνει ένα σαφές μειονέκτημα στη διάταξη πίσω μηχανή και κίνηση. Τα σπορ υπεραυτοκίνητα έχουν την μηχανή προς το κέντρο και ποτέ δεν κινούνται φορτωμένα με 4-5 άτομα και αποσκευές.
Εχοντας μεγαλώσει με NSU, η διάταξη αυτή δεν με ξενίζει. Και φυσικά με τις σημερινές αναρτήσεις και ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας δεν αναμένεται πρόβλημα οδικής συμπεριφοράς. Το θέμα του χώρου πάλι είναι κάτι που είτε το δέχεσαι είτε όχι. Το σημαντικό όμως είναι η συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε εμπρόσθια πρόσκρουση, δεδομένου ότι ένα μικρό και πισωκίνητο αυτοκίνητο έχει αρκετά εγγενή μειονεκτήματα. Kαι μπορεί στο crash να είναι ΟΚ, αλλά αυτό αντιστοιχεί σε πρόσκρουση σε τοίχο ή με όμοιο αυτοκίνητο. Τι θα γίνει όταν συγκρουστεί με ένα αυτοκίνητο 2 τόννων?
Πάντα ήμουν φαν της πίσω κίνησης, επειδή κάνει την οδήγηση διασκεδαστική, για όσους ξέρουν και τους αρέσει το άθλημα. Στα μικρά αυτοκίνητα, που μέχρι τώρα δεν υπήρχε κάποιο με πίσω κίνηση, δεν έβρισκα κάποιο να με ικανοποιήσει και έπρεπε να αγοράσω μεγάλο πισωκίνητο, για να απολαύσω την οδήγηση. Ευτυχώς υπάρχουν τα μεταχειρισμένα παλιά μοντέλα, που πάντα έβρισκα κάποιο να με ικανοποιεί. Σήμερα θα έχουμε περισσότερες ευκαιρίες με τα μικρά, αλλά για να απολαύσουμε ένα ωραίο ντριφτάρισμα, θα πρέπει να έχει ικανή ιπποδύναμη.
Πριν σαράντα χρόνια με το NSU TT μου (αερόψυκτο πίσω μηχανή-κίνηση) έγραφα υπέροχες τροχιές ειδικά σε χιόνι. Ελαφρύ εμπρός αν δεν είχα αποσκευές, υποστροφικό, αλλά όταν ήθελες το υπέρστρεφες με γουργουρητό και σπρώξιμο από πίσω, άλλη αίσθηση. Ήμουν και τυχερός, με το ντεπόζιτο βενζίνης μπροστά ασφάλεια μηδέν, ζώνες ασφαλείας προαιρετικό αξεσουάρ και νεανική τρέλα χωρίς ηλεκτρονικά συστήματα. Ιδανικό κινητήρας στο κέντρο αλλά ούτε χρήματα υπάρχουν για PORSCHE ή παραπλήσια κατασκευή, ούτε χωράει η οικογένεια. Τουλάχιστον αν εμφανισθώ με το TWINGO δεν θα με διώξουν και ελπίζω να νιώσω την αίσθηση που αναπολώ. Θα περιμένω την ισχυρή έκδοση που ακούγεται ότι θα ακολουθήσει. Ως τότε περιορίζομαι στο ταπεινό seicento μου που έχει οδηγικό ενδιαφέρον ενώ το απαράδεκτο ASTRA του σπιτιού το οδηγούν τα άλλα μέλη της οικογένειας που το θεωρούν αυτοκινητάρα!
Τα πισωκίνητα αυτοκίνητα, παρά την ύπαρξη ηλεκτρονικών συστημάτων, είναι αρκετά πιο δύσκολα στην οδήγηση σε ακραίες συνθήκες, π.χ. στο όριο ή σε χιόνια γλιστράνε πιο εύκολα. Αυτά που έχουν και πίσω τη μηχανή γίνονται ακόμη πιο δύσκολα. Σκεφτείτε ένα τέτοιο αμάξι φορτωμένο με 4-5 άτομα και σχεδόν όλο το βάρος με μηχανή, κίνηση και φορτίο στον πίσω άξονα, τι κρατήματα θα έχει σε σύγκριση με ένα μπροσθιοκίνητο που ακόμα και φορτωμένο, έχει μια ισορροπία βαρών εμπρός-πίσω. Με δεδομένη την πρόοδο των ηλεκτρονικών και των αναρτήσεων για όλα τα αυτοκίνητα, θα είναι ασφαλές, όμως η φυσική δίνει ένα σαφές μειονέκτημα στη διάταξη πίσω μηχανή και κίνηση. Τα σπορ υπεραυτοκίνητα έχουν την μηχανή προς το κέντρο και ποτέ δεν κινούνται φορτωμένα με 4-5 άτομα και αποσκευές.
Εχοντας μεγαλώσει με NSU, η διάταξη αυτή δεν με ξενίζει. Και φυσικά με τις σημερινές αναρτήσεις και ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας δεν αναμένεται πρόβλημα οδικής συμπεριφοράς. Το θέμα του χώρου πάλι είναι κάτι που είτε το δέχεσαι είτε όχι. Το σημαντικό όμως είναι η συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε εμπρόσθια πρόσκρουση, δεδομένου ότι ένα μικρό και πισωκίνητο αυτοκίνητο έχει αρκετά εγγενή μειονεκτήματα. Kαι μπορεί στο crash να είναι ΟΚ, αλλά αυτό αντιστοιχεί σε πρόσκρουση σε τοίχο ή με όμοιο αυτοκίνητο. Τι θα γίνει όταν συγκρουστεί με ένα αυτοκίνητο 2 τόννων?
Έκτος των supercars δεν μου αρέσουν τα αυτοκίνητα RR.