@dimitris Λαθος φιλε μου. Εμεις σνομπαρουμε τη γερμανικη "αξιοπιστια" οχι τα τουρμπο. Εμεις οι Ιαπωνες ειτε ατμοσφαιρα, ειτε τουρμπο, ειτε υβριδικα, ειτε αεριο, ειτε ηλεκτρικα, ειτε με κινητηρες αλα Σταρ Τρεκ υλης - αντιυλης θα συνεχισουμε να ειμαστε αξιοπιστοι και να μην μενουμε στα δεξια του δρομου με ανοιχτα καπο οπως οι Ευρωπαιοι.
Οι γερμανόφιλοι θα ήταν φρόνιμο να ανατρέξουν στο σύνολο των ιαπωνικών αυτοκινήτων που έχουν παραχθεί μέχρι σήμερα και θα καταλάβουν εάν οι Ιάπωνες είχαν σχέση (και) με το turbo.
Επίσης, οι προσφιλείς λάτρεις της γερμανικής τεχνολογίας δε θα πρέπει να κάνουν το λάθος να οικειοποιηθούν την τεχνολογία των υπερσυμπιεστών καυσαερίων, μιας και η σουηδική SAAB ήταν αυτή που ουσιαστικά την εισήγαγε, με απαράμιλλη επιτυχία, στην αυτοκίνηση. Και για την ιστορία, ορισμένες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες κατήγγειλαν και οδήγησαν τη SAAB στα δικαστήρια, με το πρόσχημα πως κάποιοι κινητήρες του Σουηδού κατασκευαστή δεν ήταν δυνατό να έχουν τις αναφερόμενες προδιαγραφές σε κατανάλωση και εκπομπές ρύπων (εδώ είναι που γελάμε πολύ). Φυσικά στο τέλος την πάτησαν…
Όποιος δε γνωρίζει ή αμφισβητεί τα παραπάνω, ας τα ψάξει από μόνος του.
@Λουκια:Τουρμπο και αυτο,δε θα μεινει κανενα ατμοσφαιρικο,για αυτο η αποψη σου οτι τα τουρμπο ειναι γτπ δε προσφερει τιποτα αφου ολοι τουρμπο θα αγορασουμε...
Κύριε Alexi θα διαφωνήσω σε αυτά που λέτε περί ιστορίας και saab και γερμανούς...
Αρχίζω, το turbo(ΥΠΕΡΠΛΗΡΩΣΗ) "ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΚΕΚΤΗΜΕΝΟ".-
Το θέμα είναι λίγο σύνθετο ιστορικά, οπότε υπομονή...Ευρασιτεχνία για υπερπλήρωση υπήρχε όχι σε όχημα όμως σε αντλία αέρα για υψικάμινο...ΝΑΙ ΚΑΛΑ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ...ήταν δύο αδέρφια από την Αμερική, οι Philander και Francis Marion Roots της εταιρίας Roots Blower Company με έδρα το Connersville στην πολιτεία της Indiana των Η.Π.Α. το 1860!!!ΠΑΡΑΚΑΛΩ...
Ο πρώτος υπερπληρωτής για μ.ε.κ.(μηχανή εσωτερικής καύσης) σχεδιάστηκε από τον Dugald Clerk, ο οποίος τον χρησιμοποίησε στην πρώτη δίχρονη μηχανή εσωτερικής καύσης το 1878!!! ΠΑΡΑΚΑΛΩ...
Το 1878!!!ΠΑΡΑΚΑΛΩ, ο Heinrich Krigar από τη Γερμανία κατοχύρωσε την πατέντα για τον πρώτο κοχλιωτό συμπιεστή, ενώ αργότερα το ίδιο έτος στις 16 αυγούστου έλαβε και άλλη πατέντα μετά από μετατροπές για τη βελτίωση της αρχικής του σχεδίασης... Τα σχέδιά του δείχνουν συναρμολόγηση με ρότορα διπλού λοβού με τους δύο κοχλίες να έχουν περίπου το ίδιο σχήμα.
Ξέρετε πότε ιδρύθηκε η saab(Svenska Aeroplan Aktie Bolag);Το 1937!!!
Ο Gottlieb Daimler κατοχύρωσε Γερμανικό δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για την υπερπλήρωση των μ.ε.κ. το 1885!!!ΠΑΡΑΚΑΛΩ...
Ο Louis Renault σχεδίασε ένα φυγοκεντρικό υπερπληρωτή, τον οποίο και πατεντάρισε στη Γαλλία το 1902!!!ΠΑΡΑΚΑΛΩ...
Πατέντα για την υπερτροφοδότηση κατοχυρώθηκε και από τον Büchi το 1905!!!ΠΑΡΑΚΑΛΩ... δύο χρόνια μετά την αποφοίτησή του από το Πολυτεχνείο της Ζυρίχης...
Ο Büchi το 1915!!!ΠΑΡΑΚΑΛΩ... κάνει πολλές παρουσιάσεις και κατασκευάζει πρωτότυπα τούρμπο για κινητήρες αεροσκαφών ώστε να περιοριοριστεί το πρόβλημα της μικρής ποσότητας αέρα στα μεγάλα υψόμετρα...
Το 1925 σχεδίασε και κατασκεύασε συστήματα υπερτροφοδότησης για κινητήρες 2.000 αλόγων... Οι κινητήρες αυτοί τοποθετήθηκαν σε δύο πλοία και ο Büchi πήρε άδεια χρήσης για την εγκατάσταση συστημάτων υπερτροφοδότησης στην Ευρώπη, Αμερική και Ιαπωνία...όπως προαναφέραμε, κατάφερε να ταιριάξει με επιτυχία ένα υπερτροφοδότη σε πετρελαιοκινητήρα, βελτιώνοντας την απόδοσή του έως 40%!!! και πάλι όμως, η ιδέα του ήταν για εκείνα τα χρόνια πολύπλοκη και ακριβή...
Το πρώτο turbo αγωνιστικό όχημα ήταν από τον Lee Chadwick στο Pottstown της Pennsylvania των Η.Π.Α. το 1908!!!ΠΑΡΑΚΑΛΩ...
Το 1935!!! ο Alf Lysholm, εργαζόμενος της Σουηδικής εταιρίας Ljungstroms Angturbin AB,αργότερα γνωστής ως Svenska Rotor Maskiner AB και SRM από το 1951, κατοχύρωσε ευρεσιτεχνία υπερπλήρωσης με πέντε θηλυκούς και τέσσερις αρσενικούς ρότορες, όπως επίσης και τη μέθοδο κατεργασίας του ρότορα αυτού του τύπου...
Τα πρώτα οχήματα μαζικής παραγωγής με υπερπλήρωση υπήρξαν τα Mercedes 6/25/40 hp και Mercedes 10/40/65 hp... Και τα δύο μοντέλα ήρθαν στην αγορά το 1921 και είχαν υπερπληρωτές τύπου Roots... Απέκτησαν δε την ονομασία "Kompressor", από το Γερμανικό όρο για το συμπιεστή, η οποία είναι μέχρι τις μέρες μας σε χρήση από τη Mercedes-Benz για μοντέλα της που εφαρμόζουν μηχανική υπερπλήρωση και στροβιλοϋπερπλήρωση...
Το πρώτο αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής για το κοινό με αξιόπιστο κινητήρα τούρμπο ήταν το Chevrolet Corvair Monza το 1962 ενώ το πρώτο τούρμπο ντίζελ ήταν το Mercedes-Benz 300 SD του 1977...Υπήρχαν στην Αμερική και άλλα turbo οχήματα με διαφορετική λειτουργία του turbo, αποθήκευση αέρα πίσω στο χώρο αποσκευών με γκοφλέρ να στέλει αέρα στη μηχανή, κ.τ.λ. όμως ήταν ακριβά και περίπλοκα συστήματα και στην τιμή όχι για τους πολλούς...
Αργότερα χρησιμοποιήθηκαν στους αγώνες ταχύτητας, από την BMW 2002 Turbo, την Formula 1 και σήμερα στο WRC...
Κάπως έτσι είναι η ιστορία του turbo, βέβαια αν κάτσεις να τα γράψεις όλα έχεις πάρα πολλά να γράψεις όμως εν τάχει...
Ιστορικά η ιδέα κατασκευής ενός οχήματος που θα κινούνταν με δικά του μέσα, εμφανίστηκε για πρώτη φορά!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΟΥ ΙΛΙΑΔΑ.-ΜΑΛΙΣΤΑ.-!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Γερμανοτσολιά, άσε την παραποίηση, ΠΟΤΕ δεν είπα ότι τα turbo οχήματα δεν είναι καλά, ΕΣΥ ΛΕΣ ΟΤΙ ΘΕΛΕΙΣ ΓΙΑ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ, ΕΣΥ ΞΕΡΕΙΣ.-
Λέω μόνο τα αρνητικά και τα θετικά και επίσης ότι γνωρίζω από τον τομέα κατασκευή...
Να αγοράσεις turbo τότε μιας και ίσως τώρα το έμαθες...
Είχα turbo όταν ΟΛΟΙ κυκλοφορούσαν με ατμοσφαιρικά, ΑΛΛΟΥ ΑΥΤΑ ΟΧΙ ΣΕ ΕΜΕΝΑ.-Τότε τα turbo αναλογικά με το 2016 ήταν ΠΑΝΑΚΡΙΒΑ.-
Έχω και πάλι turbo και αξιόπιστο, όχι να σκορπάει στο δρόμο, κάνω χιλιόμετρα, κ.τ.λ.
Ακόμα βγαίνουν ατμοσφαιρικά μοτέρ και είναι και υγεία να υπάρχει στην ίδια καρότσα τύποι κινητήρων και καυσίμων...
@dimitris Λαθος φιλε μου. Εμεις σνομπαρουμε τη γερμανικη "αξιοπιστια" οχι τα τουρμπο. Εμεις οι Ιαπωνες ειτε ατμοσφαιρα, ειτε τουρμπο, ειτε υβριδικα, ειτε αεριο, ειτε ηλεκτρικα, ειτε με κινητηρες αλα Σταρ Τρεκ υλης - αντιυλης θα συνεχισουμε να ειμαστε αξιοπιστοι και να μην μενουμε στα δεξια του δρομου με ανοιχτα καπο οπως οι Ευρωπαιοι.
Οι γερμανόφιλοι θα ήταν φρόνιμο να ανατρέξουν στο σύνολο των ιαπωνικών αυτοκινήτων που έχουν παραχθεί μέχρι σήμερα και θα καταλάβουν εάν οι Ιάπωνες είχαν σχέση (και) με το turbo. Επίσης, οι προσφιλείς λάτρεις της γερμανικής τεχνολογίας δε θα πρέπει να κάνουν το λάθος να οικειοποιηθούν την τεχνολογία των υπερσυμπιεστών καυσαερίων, μιας και η σουηδική SAAB ήταν αυτή που ουσιαστικά την εισήγαγε, με απαράμιλλη επιτυχία, στην αυτοκίνηση. Και για την ιστορία, ορισμένες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες κατήγγειλαν και οδήγησαν τη SAAB στα δικαστήρια, με το πρόσχημα πως κάποιοι κινητήρες του Σουηδού κατασκευαστή δεν ήταν δυνατό να έχουν τις αναφερόμενες προδιαγραφές σε κατανάλωση και εκπομπές ρύπων (εδώ είναι που γελάμε πολύ). Φυσικά στο τέλος την πάτησαν… Όποιος δε γνωρίζει ή αμφισβητεί τα παραπάνω, ας τα ψάξει από μόνος του.
@Alexis:Ποια saab ρε φιλε,επειδη εσυ αγορασες subaru-Saab θα τη πληρωσουμε εμεις με τις ανακριβειες σου;;;
Καποτε ολοι οι Ιαπωνοφιλοι και ειδικα κατι χοντακιδες σνομπαραν τα τουρμπατα ευρωπαικα. Τωρα και αυτοι ψωμοτυρι τα τουρμπο. Τι εχουν να πουν τωρα?
@Λουκια:Τουρμπο και αυτο,δε θα μεινει κανενα ατμοσφαιρικο,για αυτο η αποψη σου οτι τα τουρμπο ειναι γτπ δε προσφερει τιποτα αφου ολοι τουρμπο θα αγορασουμε...
Κύριε Alexi θα διαφωνήσω σε αυτά που λέτε περί ιστορίας και saab και γερμανούς... Αρχίζω, το turbo(ΥΠΕΡΠΛΗΡΩΣΗ) "ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΚΕΚΤΗΜΕΝΟ".- Το θέμα είναι λίγο σύνθετο ιστορικά, οπότε υπομονή...Ευρασιτεχνία για υπερπλήρωση υπήρχε όχι σε όχημα όμως σε αντλία αέρα για υψικάμινο...ΝΑΙ ΚΑΛΑ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ...ήταν δύο αδέρφια από την Αμερική, οι Philander και Francis Marion Roots της εταιρίας Roots Blower Company με έδρα το Connersville στην πολιτεία της Indiana των Η.Π.Α. το 1860!!!ΠΑΡΑΚΑΛΩ... Ο πρώτος υπερπληρωτής για μ.ε.κ.(μηχανή εσωτερικής καύσης) σχεδιάστηκε από τον Dugald Clerk, ο οποίος τον χρησιμοποίησε στην πρώτη δίχρονη μηχανή εσωτερικής καύσης το 1878!!! ΠΑΡΑΚΑΛΩ... Το 1878!!!ΠΑΡΑΚΑΛΩ, ο Heinrich Krigar από τη Γερμανία κατοχύρωσε την πατέντα για τον πρώτο κοχλιωτό συμπιεστή, ενώ αργότερα το ίδιο έτος στις 16 αυγούστου έλαβε και άλλη πατέντα μετά από μετατροπές για τη βελτίωση της αρχικής του σχεδίασης... Τα σχέδιά του δείχνουν συναρμολόγηση με ρότορα διπλού λοβού με τους δύο κοχλίες να έχουν περίπου το ίδιο σχήμα. Ξέρετε πότε ιδρύθηκε η saab(Svenska Aeroplan Aktie Bolag);Το 1937!!! Ο Gottlieb Daimler κατοχύρωσε Γερμανικό δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για την υπερπλήρωση των μ.ε.κ. το 1885!!!ΠΑΡΑΚΑΛΩ... Ο Louis Renault σχεδίασε ένα φυγοκεντρικό υπερπληρωτή, τον οποίο και πατεντάρισε στη Γαλλία το 1902!!!ΠΑΡΑΚΑΛΩ... Πατέντα για την υπερτροφοδότηση κατοχυρώθηκε και από τον Büchi το 1905!!!ΠΑΡΑΚΑΛΩ... δύο χρόνια μετά την αποφοίτησή του από το Πολυτεχνείο της Ζυρίχης... Ο Büchi το 1915!!!ΠΑΡΑΚΑΛΩ... κάνει πολλές παρουσιάσεις και κατασκευάζει πρωτότυπα τούρμπο για κινητήρες αεροσκαφών ώστε να περιοριοριστεί το πρόβλημα της μικρής ποσότητας αέρα στα μεγάλα υψόμετρα... Το 1925 σχεδίασε και κατασκεύασε συστήματα υπερτροφοδότησης για κινητήρες 2.000 αλόγων... Οι κινητήρες αυτοί τοποθετήθηκαν σε δύο πλοία και ο Büchi πήρε άδεια χρήσης για την εγκατάσταση συστημάτων υπερτροφοδότησης στην Ευρώπη, Αμερική και Ιαπωνία...όπως προαναφέραμε, κατάφερε να ταιριάξει με επιτυχία ένα υπερτροφοδότη σε πετρελαιοκινητήρα, βελτιώνοντας την απόδοσή του έως 40%!!! και πάλι όμως, η ιδέα του ήταν για εκείνα τα χρόνια πολύπλοκη και ακριβή... Το πρώτο turbo αγωνιστικό όχημα ήταν από τον Lee Chadwick στο Pottstown της Pennsylvania των Η.Π.Α. το 1908!!!ΠΑΡΑΚΑΛΩ... Το 1935!!! ο Alf Lysholm, εργαζόμενος της Σουηδικής εταιρίας Ljungstroms Angturbin AB,αργότερα γνωστής ως Svenska Rotor Maskiner AB και SRM από το 1951, κατοχύρωσε ευρεσιτεχνία υπερπλήρωσης με πέντε θηλυκούς και τέσσερις αρσενικούς ρότορες, όπως επίσης και τη μέθοδο κατεργασίας του ρότορα αυτού του τύπου... Τα πρώτα οχήματα μαζικής παραγωγής με υπερπλήρωση υπήρξαν τα Mercedes 6/25/40 hp και Mercedes 10/40/65 hp... Και τα δύο μοντέλα ήρθαν στην αγορά το 1921 και είχαν υπερπληρωτές τύπου Roots... Απέκτησαν δε την ονομασία "Kompressor", από το Γερμανικό όρο για το συμπιεστή, η οποία είναι μέχρι τις μέρες μας σε χρήση από τη Mercedes-Benz για μοντέλα της που εφαρμόζουν μηχανική υπερπλήρωση και στροβιλοϋπερπλήρωση... Το πρώτο αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής για το κοινό με αξιόπιστο κινητήρα τούρμπο ήταν το Chevrolet Corvair Monza το 1962 ενώ το πρώτο τούρμπο ντίζελ ήταν το Mercedes-Benz 300 SD του 1977...Υπήρχαν στην Αμερική και άλλα turbo οχήματα με διαφορετική λειτουργία του turbo, αποθήκευση αέρα πίσω στο χώρο αποσκευών με γκοφλέρ να στέλει αέρα στη μηχανή, κ.τ.λ. όμως ήταν ακριβά και περίπλοκα συστήματα και στην τιμή όχι για τους πολλούς... Αργότερα χρησιμοποιήθηκαν στους αγώνες ταχύτητας, από την BMW 2002 Turbo, την Formula 1 και σήμερα στο WRC... Κάπως έτσι είναι η ιστορία του turbo, βέβαια αν κάτσεις να τα γράψεις όλα έχεις πάρα πολλά να γράψεις όμως εν τάχει... Ιστορικά η ιδέα κατασκευής ενός οχήματος που θα κινούνταν με δικά του μέσα, εμφανίστηκε για πρώτη φορά!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΟΥ ΙΛΙΑΔΑ.-ΜΑΛΙΣΤΑ.-!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Γερμανοτσολιά, άσε την παραποίηση, ΠΟΤΕ δεν είπα ότι τα turbo οχήματα δεν είναι καλά, ΕΣΥ ΛΕΣ ΟΤΙ ΘΕΛΕΙΣ ΓΙΑ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ, ΕΣΥ ΞΕΡΕΙΣ.- Λέω μόνο τα αρνητικά και τα θετικά και επίσης ότι γνωρίζω από τον τομέα κατασκευή... Να αγοράσεις turbo τότε μιας και ίσως τώρα το έμαθες... Είχα turbo όταν ΟΛΟΙ κυκλοφορούσαν με ατμοσφαιρικά, ΑΛΛΟΥ ΑΥΤΑ ΟΧΙ ΣΕ ΕΜΕΝΑ.-Τότε τα turbo αναλογικά με το 2016 ήταν ΠΑΝΑΚΡΙΒΑ.- Έχω και πάλι turbo και αξιόπιστο, όχι να σκορπάει στο δρόμο, κάνω χιλιόμετρα, κ.τ.λ. Ακόμα βγαίνουν ατμοσφαιρικά μοτέρ και είναι και υγεία να υπάρχει στην ίδια καρότσα τύποι κινητήρων και καυσίμων...