Θα διαφωνήσω με το φιλο μας το Νίκο, γιατι δεν μπορεις να περιμένεις από ένα μοτερακι 1.000cc βενζίνης να "αρπάζει" κάτω από τις 1.800στρ/λ... Για κατι τέτοιο πρεπει καποιος να απευθυνθεί σε 2.0 turbo diesel. Y.Γ.: Το ότι τα τουρμπακια εχουν αυξησει τις επιδόσεις και κυριως τη ροπή των σημερινων μοτερ δε σημαίνει ότι ανεξαρτήτου κυβισμού μπορεις να "σανιδώσεις" το γκαζι με 5η και να σε κολλάει στο καθισμα. Σίγουρα ένα χιλιαρακι της προηγουμενης δεκαπενταετίας με τα 50-60 αλογά του δεν πηγαινε ουτε μετα τις 1.800στρ/λ. ενώ τα σημερινα τούρμπο χιλιαρια πανε σχεδόν στα ισα με τα 1.4-1.6 των προηγουμενων δεκαετιων αφειλεται στο "θαυμα" των TURBO.
Αν και δεν είμαι τεχνικός, αυτο δεν ισχύει..
Σε προσφατο test drive vw polo 110hp manual το αμάξι στις χαμηλές δηλ. μέχρι 1800 στροφες το αμάξι κρέμαγε.. Από τις 1900 που έμπαινε το turbo φαινόταν η διαφορά. Ο μόνος τρόπος διόρθωσης οσον αφορα τις χαμηλές στροφές είναι πρόγραμμα το οποίο ενδεχομένως με σχετική ρύθμιση να διορθώνει το προβλημα στις χαμηλές..
Όλα είναι θέμα κοστολογίου ,εφόσον δεν υπάρχουν diesel compressor πάρα μόνο turbodiesel είναι επόμενο η τιμή της τουρμπίνας να πέσει κατακόρυφα για τα εργοστάσια , οι έρευνες εξέλιξης και ανάπτυξης πληρώθηκαν και αποσβέστηκαν από τις πωλήσεις των diesel μετά δε χρειάζονταν παρά μικρές τροποποιήσεις με λίγα έξοδα και έτοιμοι οι μικροί τούρμπο βενζινοκινητήρες!
Η επικράτηση της τουρμπίνας οφείλεται σαφώς και στην τεχνολογική της εξέλιξή η οποία οδήγησε σε χαμηλό κοστολόγιο σε σχέση με τον κομπρέσσορα. Οι μελλοντικές όμως ακριβές δαπάνες συντήρησης και προβλημάτων για τους χρήστες, δεν αφορούν τους κατασκευαστές. Επίσης η μείωση των ρύπων ιδιαίτερα στις χαμηλές στροφές κλίνει υπέρ του τούρμπο.
Θα διαφωνήσω με το φιλο μας το Νίκο, γιατι δεν μπορεις να περιμένεις από ένα μοτερακι 1.000cc βενζίνης να "αρπάζει" κάτω από τις 1.800στρ/λ... Για κατι τέτοιο πρεπει καποιος να απευθυνθεί σε 2.0 turbo diesel. Y.Γ.: Το ότι τα τουρμπακια εχουν αυξησει τις επιδόσεις και κυριως τη ροπή των σημερινων μοτερ δε σημαίνει ότι ανεξαρτήτου κυβισμού μπορεις να "σανιδώσεις" το γκαζι με 5η και να σε κολλάει στο καθισμα. Σίγουρα ένα χιλιαρακι της προηγουμενης δεκαπενταετίας με τα 50-60 αλογά του δεν πηγαινε ουτε μετα τις 1.800στρ/λ. ενώ τα σημερινα τούρμπο χιλιαρια πανε σχεδόν στα ισα με τα 1.4-1.6 των προηγουμενων δεκαετιων αφειλεται στο "θαυμα" των TURBO.
Αν και δεν είμαι τεχνικός, αυτο δεν ισχύει.. Σε προσφατο test drive vw polo 110hp manual το αμάξι στις χαμηλές δηλ. μέχρι 1800 στροφες το αμάξι κρέμαγε.. Από τις 1900 που έμπαινε το turbo φαινόταν η διαφορά. Ο μόνος τρόπος διόρθωσης οσον αφορα τις χαμηλές στροφές είναι πρόγραμμα το οποίο ενδεχομένως με σχετική ρύθμιση να διορθώνει το προβλημα στις χαμηλές..
Όλα είναι θέμα κοστολογίου ,εφόσον δεν υπάρχουν diesel compressor πάρα μόνο turbodiesel είναι επόμενο η τιμή της τουρμπίνας να πέσει κατακόρυφα για τα εργοστάσια , οι έρευνες εξέλιξης και ανάπτυξης πληρώθηκαν και αποσβέστηκαν από τις πωλήσεις των diesel μετά δε χρειάζονταν παρά μικρές τροποποιήσεις με λίγα έξοδα και έτοιμοι οι μικροί τούρμπο βενζινοκινητήρες!
Η επικράτηση της τουρμπίνας οφείλεται σαφώς και στην τεχνολογική της εξέλιξή η οποία οδήγησε σε χαμηλό κοστολόγιο σε σχέση με τον κομπρέσσορα. Οι μελλοντικές όμως ακριβές δαπάνες συντήρησης και προβλημάτων για τους χρήστες, δεν αφορούν τους κατασκευαστές. Επίσης η μείωση των ρύπων ιδιαίτερα στις χαμηλές στροφές κλίνει υπέρ του τούρμπο.