Όλοι οι κινητήρες έχουν πλέον ασθητήρα προαναφλέξεων (knock sensor) που προσαρμόζει την λειτουργία του κινητήρα στον βαθμό οκτανίων του καυσίμου. Ακόμα και αν βάλεις 95άρα σε μοτέρ που θέλει 100άρα, αυτό θα ρίξει την συμπίεση και φυσικά την απόδοση.
Φυσικά ουτε λόγος για το ανάποδο. Η φυσική λέει ότι όποιες διαφορές βλέπουν κάποιοι με 100άρα σε απλά μοτέρ είναι είτε προιόν αυθυποβολής ή οφείλονται σε λόγους άλλους από το καύσιμο (περιβάλλον, κυκλοφορία, θερμοκρασία κλπ).
Το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε είναι να βάζουμε καύσιμα καλής ποιότητας με τις προδιαγραφές που ορίζει ο κατασκευαστής.
Εχω δει τεραστια διαφορα στην εθνικη βαζοντας κατοσταρα βενζινη σε ατμοσφαιρικο Nissan Almera n16 του 2001, και αυτο αν και καιει 95αρα, αυτη ειναι πολυ λιγοτερα οκτανια γιατι την νοθευουν!! Η διαφορα που ειδα ηταν πιο ανετες προσπερασεις στην εθνικη, χωρις κομπιασματα με 130 χλμ/ωρα ακομη και σε ανηφορικα κομματια!!
Επισης κατι αλλο που τρεχουμε ολοι να βαλουμε φτηνοτερη βενζινη απο καποιο βενζιναδικο, και εγω αυτο κυνηγουσα ωσπου μια φορα εβαλα 20 ευρω αμολυβδη απο ενα βενζιναδικο με 1.50 ευρω το λιτρο, μου εβγαλε περιπου 4 μερες εντος πολης, την επομενη φορα εβαλα 20 ευρω αμολυβδη απο πιο ακριβο βενζιναδικο με 1.56 το λιτρο και εκπληκτος διαπιστωσα στην ιδια διαδρομη οτι μου εβγαλε μια εβδομαδα!!
Η επιλογή 100αρας έχει νόημα όταν χρησιμοποιείται σε αυτοκίνητα που είτε τη χρειάζονται είτε μπορούν να την αξιοποιήσουν. Σε ένα ατμοσφαιρικό μοτερ με κανονική συμπίεση που δεν χτυπάει πειράκια με απλή αμόλυβδη, το να βάλεις 100αρα δεν έχει νόημα καθώς όσο αβάνς ήταν να δώσει το έδωσε. Αντίθετα, σε ατμοσφαιρικό μοτερ με υψηλή συμπίεση, η χρήση 100αρας έχει οφέλη καθώς δίνει περισσότερο αβάνς και κάποια παραπάνω άλογα.
Στους turbo κινητήρες δε, η χρήση 100αρας σε κάθε περίπτωση δίνει αρκετά περισσότερο αβάνς και αρκετά παραπάνω άλογα. Αυτό συμβαίνει διότι με τις συμπιέσεις που δουλεύουν τα σύγχρονα turbo μοτερ, δεν υπάρχει περίπτωση να πιάσεις το μέγιστο αβάνς με απλή αμόλυβδη.
Επίσης, στους κινητήρες αυτούς έχεις χαμηλότερη κατανάλωση καθώς η 100αρα είναι ανθεκτικότερο καύσιμο απο την απλή, συνεπώς δεν χρειάζεται τόσο πλούσιο μείγμα για μην χτυπάει πειράκια το αυτοκίνητο.
Στο Ford Focus C-MAX 1.6 που έχω αναφέρει στο manual ότι παίρνει 95άρα αλλά δεν υπάρχει πρόβλημα εάν βάλεις και βενζίνη με περισσότερα οκτάνια χωρίς όμως βελτιώσεις στην απόδοση. Αλλά διευκρινίζει ότι και να βάλεις πρέπει να είναι πολύ καλής ποιότητας βενζίνη. Εγώ βάζω από την BP , λειτουργεί καλύτερα στο αυτοκίνητό μου. Να τονίσω ότι έχει συμπίεση 11,0:1
Αρκει η 95αρα να ειναι οντως 95αρα...
Βεβαια στην Αμερικη βλεπουμε τα ιδια αμαξια με εδω,να κινουνται με 89 οκτανια,οποτε μαλλον ειμαστε ενταξει με την λεγομενη 95αρα...
Η αλήθεια είναι ότι ναι βλέπουμε διαφορά με την 100άρα γιατί είναι η 95αρα είναι νοθευμένη οπότε η διαφορά είναι αισθητή στην χώρα μας έξω στην πολιτισμένη Ευρώπη δεν θα έβλεπες διαφορά ίσα ίσα μπορεί να δημιουργήσει και πρόβλημα η 100 αρα... Γενικά όλα στην χώρα μας είναι τριτοκοσμικά γιατί μας αρέσει να οικονομαμε να το παίζουμε έξυπνοι εις βαρών άλλον...
Παρατηρήσεις πάνω σε προηγούμενες αναρτήσεις.
Στην ανάρτηση του georgegr η περιγραφή του είναι πολύ υποκειμενική και πρόχειρη. Γενικά με βάση την μηχανολογία και την χημεία τίποτε δεν δικαιολογείται από αυτά που γράφει μόνο με την αύξηση του αριθμού οκτανίου (RON). Ούτε τα τρομερά τραβήγματα - επιδόσεις, ούτε οι εξωφρενικές διαφορές στην κατανάλωση. Για να τελειώνω, ο RON είναι μια συνθήκη που δεν πρέπει να την περάσεις προς τα κάτω. Πρός τα πάνω κερδίζεις μόνο σωστή λειτουργία, εφόσον οι βασικές παράμετροι λειτουργίας του κινητήρα παραμένουν ίδιες. Για την συντριπτική πλειοψηφία των απλών κινητήρων χωρίς υπερτροφοδότηση αρκεί RON 90. Σε πιθανή νοθεία καυσίμου τα "πειράκια" θα είναι το μικρότερο πρόβλημα. Σε νοθεία με την φθηνή τολουόλη (RON=118) πχ, ο RON του μείγματος αυξάνεται, αλλά τα καυσαέρια είναι «φαρμάκι»…
Με τον a3_mike γενικά συμφωνώ, αλλά ο αισθητήρας προανάφλεξης δίνει σήμα να μειωθεί η προπορεία ανάφλεξης (αβάνς) του κινητήρα. Μεταβλητή συμπίεση πρακτικά δεν υπάρχει σε κινητήρες εμπορίου.
Ευχαριστώ.
Η Shell για τις βενζίνες 98 οκτανίων διαφημίζει ότι καθαρίζει τον κινητήρα. Εβαζα από ελεύθερο πρατήριο και τελικά έπιασε πολύ βρώμα και χρειάστηκε καθαρισμό το σύστημα τροφοδοσίας.
Θεωρητικά είναι αυτό που αναφέρεις για τα οκτάνια.
Κάθε εταιρεία διαφημίζει ότι με τα πρόσθετα , βελτιώνει τα καύσιμα . Ολες οι εταιρείες λένε ότι αγοράζουν καύσιμα από τα ίδια διυλιστήρια
Παρόλο που το δικό μου θέλει 95αρα με σχέση συμπίεσης 11:1 έχω προσέξει μια μικρή μεν διαφορά υπέρ της 100αρας που δεν δικαιολογεί η διαφορά τιμής με την απλή 95αρα. Σημειωτέων ότι οι δοκιμές έχουν γίνει από επιλεγμένα πρατήρια και δεν ήταν τα φτηνότερα από άποψη τιμής, καθώς στο παρελθόν είχα θέματα επιλέγοντας με αυτό το κριτήριο. Στην δική μου περίπτωση η V-power 97 (98 προσφάτως) έχει αποδειχτεί η καλύτερη επιλογή για τον κινητήρα μου.
...πάρα πολύ λίγο... σε γκάμα οχημάτων από μικρή εώς και πάρα πολύ μεγάλη ιπποδύναμη, απλά σε πολύ μεγάλη ιπποδύναμη ένα κλικ περισσότερο, συν ότι πρέπει η ποιότητα του καυσίμου να είναι πάρα πολύ καλή...
Όλοι οι κινητήρες έχουν πλέον ασθητήρα προαναφλέξεων (knock sensor) που προσαρμόζει την λειτουργία του κινητήρα στον βαθμό οκτανίων του καυσίμου. Ακόμα και αν βάλεις 95άρα σε μοτέρ που θέλει 100άρα, αυτό θα ρίξει την συμπίεση και φυσικά την απόδοση. Φυσικά ουτε λόγος για το ανάποδο. Η φυσική λέει ότι όποιες διαφορές βλέπουν κάποιοι με 100άρα σε απλά μοτέρ είναι είτε προιόν αυθυποβολής ή οφείλονται σε λόγους άλλους από το καύσιμο (περιβάλλον, κυκλοφορία, θερμοκρασία κλπ). Το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε είναι να βάζουμε καύσιμα καλής ποιότητας με τις προδιαγραφές που ορίζει ο κατασκευαστής.
Εχω δει τεραστια διαφορα στην εθνικη βαζοντας κατοσταρα βενζινη σε ατμοσφαιρικο Nissan Almera n16 του 2001, και αυτο αν και καιει 95αρα, αυτη ειναι πολυ λιγοτερα οκτανια γιατι την νοθευουν!! Η διαφορα που ειδα ηταν πιο ανετες προσπερασεις στην εθνικη, χωρις κομπιασματα με 130 χλμ/ωρα ακομη και σε ανηφορικα κομματια!! Επισης κατι αλλο που τρεχουμε ολοι να βαλουμε φτηνοτερη βενζινη απο καποιο βενζιναδικο, και εγω αυτο κυνηγουσα ωσπου μια φορα εβαλα 20 ευρω αμολυβδη απο ενα βενζιναδικο με 1.50 ευρω το λιτρο, μου εβγαλε περιπου 4 μερες εντος πολης, την επομενη φορα εβαλα 20 ευρω αμολυβδη απο πιο ακριβο βενζιναδικο με 1.56 το λιτρο και εκπληκτος διαπιστωσα στην ιδια διαδρομη οτι μου εβγαλε μια εβδομαδα!!
Η επιλογή 100αρας έχει νόημα όταν χρησιμοποιείται σε αυτοκίνητα που είτε τη χρειάζονται είτε μπορούν να την αξιοποιήσουν. Σε ένα ατμοσφαιρικό μοτερ με κανονική συμπίεση που δεν χτυπάει πειράκια με απλή αμόλυβδη, το να βάλεις 100αρα δεν έχει νόημα καθώς όσο αβάνς ήταν να δώσει το έδωσε. Αντίθετα, σε ατμοσφαιρικό μοτερ με υψηλή συμπίεση, η χρήση 100αρας έχει οφέλη καθώς δίνει περισσότερο αβάνς και κάποια παραπάνω άλογα. Στους turbo κινητήρες δε, η χρήση 100αρας σε κάθε περίπτωση δίνει αρκετά περισσότερο αβάνς και αρκετά παραπάνω άλογα. Αυτό συμβαίνει διότι με τις συμπιέσεις που δουλεύουν τα σύγχρονα turbo μοτερ, δεν υπάρχει περίπτωση να πιάσεις το μέγιστο αβάνς με απλή αμόλυβδη. Επίσης, στους κινητήρες αυτούς έχεις χαμηλότερη κατανάλωση καθώς η 100αρα είναι ανθεκτικότερο καύσιμο απο την απλή, συνεπώς δεν χρειάζεται τόσο πλούσιο μείγμα για μην χτυπάει πειράκια το αυτοκίνητο.
Στο Ford Focus C-MAX 1.6 που έχω αναφέρει στο manual ότι παίρνει 95άρα αλλά δεν υπάρχει πρόβλημα εάν βάλεις και βενζίνη με περισσότερα οκτάνια χωρίς όμως βελτιώσεις στην απόδοση. Αλλά διευκρινίζει ότι και να βάλεις πρέπει να είναι πολύ καλής ποιότητας βενζίνη. Εγώ βάζω από την BP , λειτουργεί καλύτερα στο αυτοκίνητό μου. Να τονίσω ότι έχει συμπίεση 11,0:1
Αν δεν έχει σχέση συμπίεσης πάνω από 10 :1 είναι περιττό να βάλεις 100αρα βενζίνη.
Αρκει η 95αρα να ειναι οντως 95αρα... Βεβαια στην Αμερικη βλεπουμε τα ιδια αμαξια με εδω,να κινουνται με 89 οκτανια,οποτε μαλλον ειμαστε ενταξει με την λεγομενη 95αρα...
Πολυ σωστα το διατυπωνετε.Ποια η διαφορα απλης αμολυβδης 95 οκτανιων και V-POWER?
Η αλήθεια είναι ότι ναι βλέπουμε διαφορά με την 100άρα γιατί είναι η 95αρα είναι νοθευμένη οπότε η διαφορά είναι αισθητή στην χώρα μας έξω στην πολιτισμένη Ευρώπη δεν θα έβλεπες διαφορά ίσα ίσα μπορεί να δημιουργήσει και πρόβλημα η 100 αρα... Γενικά όλα στην χώρα μας είναι τριτοκοσμικά γιατί μας αρέσει να οικονομαμε να το παίζουμε έξυπνοι εις βαρών άλλον...
Παρατηρήσεις πάνω σε προηγούμενες αναρτήσεις. Στην ανάρτηση του georgegr η περιγραφή του είναι πολύ υποκειμενική και πρόχειρη. Γενικά με βάση την μηχανολογία και την χημεία τίποτε δεν δικαιολογείται από αυτά που γράφει μόνο με την αύξηση του αριθμού οκτανίου (RON). Ούτε τα τρομερά τραβήγματα - επιδόσεις, ούτε οι εξωφρενικές διαφορές στην κατανάλωση. Για να τελειώνω, ο RON είναι μια συνθήκη που δεν πρέπει να την περάσεις προς τα κάτω. Πρός τα πάνω κερδίζεις μόνο σωστή λειτουργία, εφόσον οι βασικές παράμετροι λειτουργίας του κινητήρα παραμένουν ίδιες. Για την συντριπτική πλειοψηφία των απλών κινητήρων χωρίς υπερτροφοδότηση αρκεί RON 90. Σε πιθανή νοθεία καυσίμου τα "πειράκια" θα είναι το μικρότερο πρόβλημα. Σε νοθεία με την φθηνή τολουόλη (RON=118) πχ, ο RON του μείγματος αυξάνεται, αλλά τα καυσαέρια είναι «φαρμάκι»… Με τον a3_mike γενικά συμφωνώ, αλλά ο αισθητήρας προανάφλεξης δίνει σήμα να μειωθεί η προπορεία ανάφλεξης (αβάνς) του κινητήρα. Μεταβλητή συμπίεση πρακτικά δεν υπάρχει σε κινητήρες εμπορίου. Ευχαριστώ.
Η Shell για τις βενζίνες 98 οκτανίων διαφημίζει ότι καθαρίζει τον κινητήρα. Εβαζα από ελεύθερο πρατήριο και τελικά έπιασε πολύ βρώμα και χρειάστηκε καθαρισμό το σύστημα τροφοδοσίας. Θεωρητικά είναι αυτό που αναφέρεις για τα οκτάνια. Κάθε εταιρεία διαφημίζει ότι με τα πρόσθετα , βελτιώνει τα καύσιμα . Ολες οι εταιρείες λένε ότι αγοράζουν καύσιμα από τα ίδια διυλιστήρια
Παρόλο που το δικό μου θέλει 95αρα με σχέση συμπίεσης 11:1 έχω προσέξει μια μικρή μεν διαφορά υπέρ της 100αρας που δεν δικαιολογεί η διαφορά τιμής με την απλή 95αρα. Σημειωτέων ότι οι δοκιμές έχουν γίνει από επιλεγμένα πρατήρια και δεν ήταν τα φτηνότερα από άποψη τιμής, καθώς στο παρελθόν είχα θέματα επιλέγοντας με αυτό το κριτήριο. Στην δική μου περίπτωση η V-power 97 (98 προσφάτως) έχει αποδειχτεί η καλύτερη επιλογή για τον κινητήρα μου.
...πάρα πολύ λίγο... σε γκάμα οχημάτων από μικρή εώς και πάρα πολύ μεγάλη ιπποδύναμη, απλά σε πολύ μεγάλη ιπποδύναμη ένα κλικ περισσότερο, συν ότι πρέπει η ποιότητα του καυσίμου να είναι πάρα πολύ καλή...
εφαρμογή σε Yaris Y20 1.5 με λόγο συμπίεσης 13,5/1 shell racing 100 vs bp active 100
το παπί ούτως η αλλως δεν παει βημα δε πα να του βάλεις και νιτρο
Ξέρει κανείς να μου πει τι σημαίνει σε ένα μηχανάκι Ε-05 και Ε-10 βενζίνη;Και γιατί μόνο αυτές να βάζει;
Συνήθως στο παπί μου εγώ έβαζα 100 για να έχω το κεφάλι μου ήσυχο, μια μέρα όμως αποφάσισα να βάλω αμόλυβδη και το παπί δεν πήγενε βημα