Τι στεναχωριέστε βρε; Μη και δεν βρούνε τρόπο να μας τα πάρουνε; Θα βρούνε να είστε σίγουροι. Και το μόνο ουσιαστικό κριτήριο, θα είναι πόσα τους λείπουν από τα ταμεία προκειμένου να αναπληρώσουν την χασούρα από την φορολογία των ορυκτών καυσίμων. Όσο για τα κριτήρια αγοράς ενός ηλεκτρικού, θα είναι τα ίδια με τώρα, απλά με άλλες μονάδες μέτρησης. Αντί για άλογα κιλοβάτ....κλάιν. Έχω μεγάλη απορία τι θα γίνεται με τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά. Θα συμφέρει η αγορά τους η μήπως θα πηγαίνουν κατευθείαν για ανακύκλωση; Και όταν οι μπαταρίες φτάνουν στο τέλος τους, θα συμφέρει να τις αλλάζεις ή να πέρνεις καινούργιο; Με τα συνεργεία τι θα γίνει; Τι συντήρηση θα θέλει ένα ηλεκτρικό; Να ζει κανείς ή να μη ζει;....(τελικά έχω παραπάνω από μία απορίες...)
Εδω προσπαθω τρεις μηνες τωρα να μου πουν το κοστος ασφαλισης ηλεκτρικου αυτοκινητου κ δε μπορει κανενας κ καμμια εταιρεια αν δεν εχει την αδεια κυκλοφοριας,δηλαδη πρωτα να το παρω κ μετα να μαθω ποσο θα πληρωσω
Εφόσον τα τέλη έχουν σκοπό την "αποζημίωση" για τη ρύπανση του περιβάλλοντος, τη φθορά των δρόμων, την κατάληψη χώρου πάρκινγκ κλπ, η σημερινή νομοθεσία με τέλη περίπου ανάλογα της εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο (αν και τυπικά όχι ρυπαντής, αλλά αέριο του φαινομένου του θερμοκηπίου) είναι μία λογική προσέγγιση. Αντίστοιχα και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να υπολογιστεί μέση κατανάλωση σε kWh/km, που ανάλογα με την γκάμα των "καυσίμων" (γιατί υπάρχει και το νερό και οι ανανεώσιμες πηγές) στους σταθμούς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, μπορεί να αντιστοιχηθεί επίσης σε εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.
Ακόμα δικαιότερο, για να ληφθεί υπ' όψη και η επιβάρυνση των δρόμων και των χώρων, να υπάρχει συντελεστής βάρους και μήκους του αυτοκινήτου που να διαμορφώνει τα τέλη κυκλοφορίας, έτσι ώστε (για παράδειγμα) ένα αυτοκίνητο βάρους 1.3 τόνων και μήκους 4.3 μέτρων να έχει συντελεστή 1. Αυτό θα ήταν και ένα μικρό κίνητρο εναντίον της αγοράς (χωρίς ουσιαστική ανάγκη), μεγάλων αυτοκινήτων.
Όπως σε κάθε νέα τεχνολογία έτσι και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα το κράτος θα δώσει οικονομικά κίνητρα για την προώθηση της. Όταν όμως έρθει η ώρα που θα παγιωθεί θα ακολουθήσει και η αντίστοιχη φορολογική πολιτική (πχ τέλος ανακύκλωσης μπαταριών κτλ). Θεωρώ ότι η χωρητικότητα της μπαταρίας (kw) θα παίζει ρόλο στην επιλογή του οχήματος αλλά όταν η αγορά ωριμάσει με περισσότερα μοντέλα (σε 5-6 χρόνια ίσως) θα μπούμε στη διαδικασία αξιολόγησης και σύγκρισης των επιμέρους ηλεκτρικών συστημάτων (κινητήρας - κυκλώματα κτλ)
Το πιό λογικό είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να φορολογούνται ανάλογα με την ισχύ του κινητήρα τους, ή το άθροισμα των ισχύων των κινητήρων τους, αν έχουν περισσότερους, από έναν, κινητήρες. Η φορολογία βάσει της χωρητικότητας των μπαταριών, δεν έχει λογική, όπως δεν φορολογείται κανένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ανάλογα με το μέγεθος του ρεζερβουάρ καυσίμου. Η χωρητικότητα των μπαταριών μπορεί να αλλάξει, πολύ εύκολα και κάποιος να προσθέσει μπαταρίες όσες μπορεί να χωρέσει το αυτοκίνητο και έτσι να αυξήσει την αυτονομία του. Άρα η χωρητικότητα των μπαταριών δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως βάση φορολογίας, αφού μπορεί να μεταβληθεί πολύ εύκολα.
Τι στεναχωριέστε βρε; Μη και δεν βρούνε τρόπο να μας τα πάρουνε; Θα βρούνε να είστε σίγουροι. Και το μόνο ουσιαστικό κριτήριο, θα είναι πόσα τους λείπουν από τα ταμεία προκειμένου να αναπληρώσουν την χασούρα από την φορολογία των ορυκτών καυσίμων. Όσο για τα κριτήρια αγοράς ενός ηλεκτρικού, θα είναι τα ίδια με τώρα, απλά με άλλες μονάδες μέτρησης. Αντί για άλογα κιλοβάτ....κλάιν. Έχω μεγάλη απορία τι θα γίνεται με τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά. Θα συμφέρει η αγορά τους η μήπως θα πηγαίνουν κατευθείαν για ανακύκλωση; Και όταν οι μπαταρίες φτάνουν στο τέλος τους, θα συμφέρει να τις αλλάζεις ή να πέρνεις καινούργιο; Με τα συνεργεία τι θα γίνει; Τι συντήρηση θα θέλει ένα ηλεκτρικό; Να ζει κανείς ή να μη ζει;....(τελικά έχω παραπάνω από μία απορίες...)
Εδω προσπαθω τρεις μηνες τωρα να μου πουν το κοστος ασφαλισης ηλεκτρικου αυτοκινητου κ δε μπορει κανενας κ καμμια εταιρεια αν δεν εχει την αδεια κυκλοφοριας,δηλαδη πρωτα να το παρω κ μετα να μαθω ποσο θα πληρωσω
Εφόσον τα τέλη έχουν σκοπό την "αποζημίωση" για τη ρύπανση του περιβάλλοντος, τη φθορά των δρόμων, την κατάληψη χώρου πάρκινγκ κλπ, η σημερινή νομοθεσία με τέλη περίπου ανάλογα της εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο (αν και τυπικά όχι ρυπαντής, αλλά αέριο του φαινομένου του θερμοκηπίου) είναι μία λογική προσέγγιση. Αντίστοιχα και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να υπολογιστεί μέση κατανάλωση σε kWh/km, που ανάλογα με την γκάμα των "καυσίμων" (γιατί υπάρχει και το νερό και οι ανανεώσιμες πηγές) στους σταθμούς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, μπορεί να αντιστοιχηθεί επίσης σε εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο. Ακόμα δικαιότερο, για να ληφθεί υπ' όψη και η επιβάρυνση των δρόμων και των χώρων, να υπάρχει συντελεστής βάρους και μήκους του αυτοκινήτου που να διαμορφώνει τα τέλη κυκλοφορίας, έτσι ώστε (για παράδειγμα) ένα αυτοκίνητο βάρους 1.3 τόνων και μήκους 4.3 μέτρων να έχει συντελεστή 1. Αυτό θα ήταν και ένα μικρό κίνητρο εναντίον της αγοράς (χωρίς ουσιαστική ανάγκη), μεγάλων αυτοκινήτων.
Όπως σε κάθε νέα τεχνολογία έτσι και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα το κράτος θα δώσει οικονομικά κίνητρα για την προώθηση της. Όταν όμως έρθει η ώρα που θα παγιωθεί θα ακολουθήσει και η αντίστοιχη φορολογική πολιτική (πχ τέλος ανακύκλωσης μπαταριών κτλ). Θεωρώ ότι η χωρητικότητα της μπαταρίας (kw) θα παίζει ρόλο στην επιλογή του οχήματος αλλά όταν η αγορά ωριμάσει με περισσότερα μοντέλα (σε 5-6 χρόνια ίσως) θα μπούμε στη διαδικασία αξιολόγησης και σύγκρισης των επιμέρους ηλεκτρικών συστημάτων (κινητήρας - κυκλώματα κτλ)
Το πιό λογικό είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να φορολογούνται ανάλογα με την ισχύ του κινητήρα τους, ή το άθροισμα των ισχύων των κινητήρων τους, αν έχουν περισσότερους, από έναν, κινητήρες. Η φορολογία βάσει της χωρητικότητας των μπαταριών, δεν έχει λογική, όπως δεν φορολογείται κανένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ανάλογα με το μέγεθος του ρεζερβουάρ καυσίμου. Η χωρητικότητα των μπαταριών μπορεί να αλλάξει, πολύ εύκολα και κάποιος να προσθέσει μπαταρίες όσες μπορεί να χωρέσει το αυτοκίνητο και έτσι να αυξήσει την αυτονομία του. Άρα η χωρητικότητα των μπαταριών δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως βάση φορολογίας, αφού μπορεί να μεταβληθεί πολύ εύκολα.
Κάπου είχα διαβάσει ότι σε ένα από τα σκανδιναβικα κράτη θα φορολογουνται με το βάρος της μπαταρίας, να δούμε.
...ίσως με την ιπποδύναμη και εδώ απλά από kw σε hp, μετατροπή... επειδή Ελλάδα γαρ, ΕΙΔΟΜΕΝ!!!