Ο σημαντικότερος, κ.τ.λ. λόγος είναι η μείωση κόστους των κατασκευαστών... πως βαρύτερες κατασκευές κάνουν το 0-100 σε πάρα πολύ ανταγωνιστικούς χρόνους, όπως και 100-0 επίσης;;; Εδώ δεν ισχύουν οι νόμοι της φυσικής άραγε;;; Σε μία ορθή γωνία 90' από τη φυσική, με ποιό όχημα μπαίνεις με περισσότερα χιλιόμετρα, με το βαρύτερο ή το ελαφρύτερο;
Το ελαφρύτερο αυτοκίνητο πλεονεκτεί σ' όλα τα σημεία, εκτός από ένα. Κατ' αρχήν εννοείται ότι η ελάφρυνση δεν θα έχει γίνει σε βάρος της παθητικής του ασφάλειας, δηλαδή το ελαφρύτερο θα είναι και αυτό "πεντάστερο" πχ. Αυτό σήμερα είναι δυνατόν χάρη στους ελαφρύτερους τούρμπο κινητήρες, τη χρήση ανθεκτικότερου ατσαλιού και τη συνεχιζόμενη έρευνα για τη βελτιστοποίηση της χρήσης του. Εξάλλου όσα αξεσουάρ ήταν να αποκτήσουν ηλεκτρικούς κινητήρες, ήδη τους απέκτησαν και τα νέα αξεσουάρ όντας περισσότερο ηλεκτρονικά, πρακτικά δεν προσθέτουν βάρος. Υπάρχει όμως ένα σημείο όπου το βαρύτερο αυτοκίνητο πλεονεκτεί. Σε μία σύγκρουση με άλλο όχημα (όχι με σταθερό εμπόδιο όπως στα τεστ), το βαρύτερο αυτοκίνητο θα υποστεί μικρότερη επιβράδυνση από ένα ελαφρύτερο. Αυτό μπορεί κάποιος να το καταλάβει και χωρίς μαθηματικά, αν σκεφτεί μια σύγκρουση μεταξύ δύο οχημάτων με σημαντική διαφορά βάρους. Το μικρό όχημα θα αναπηδήσει έντονα προς τα πίσω, ενώ το βαρύτερο απλά θα ανακόψει την πορεία του. Θεωρώντας ότι και τα δύο οχήματα είναι πεντάστερα, είναι φανερό ότι οι επιβάτες του βαρύτερου θα ταρακουνηθούν λιγότερο από τους επιβάτες του ελαφρύτερου. Προφανώς όμως, αυτό το πλεονέκτημα δεν αντισταθμίζει όλα τα άλλα ενός ελαφρύτερου οχήματος.
Ο σημαντικότερος, κ.τ.λ. λόγος είναι η μείωση κόστους των κατασκευαστών... πως βαρύτερες κατασκευές κάνουν το 0-100 σε πάρα πολύ ανταγωνιστικούς χρόνους, όπως και 100-0 επίσης;;; Εδώ δεν ισχύουν οι νόμοι της φυσικής άραγε;;; Σε μία ορθή γωνία 90' από τη φυσική, με ποιό όχημα μπαίνεις με περισσότερα χιλιόμετρα, με το βαρύτερο ή το ελαφρύτερο;
Το ελαφρύτερο αυτοκίνητο πλεονεκτεί σ' όλα τα σημεία, εκτός από ένα. Κατ' αρχήν εννοείται ότι η ελάφρυνση δεν θα έχει γίνει σε βάρος της παθητικής του ασφάλειας, δηλαδή το ελαφρύτερο θα είναι και αυτό "πεντάστερο" πχ. Αυτό σήμερα είναι δυνατόν χάρη στους ελαφρύτερους τούρμπο κινητήρες, τη χρήση ανθεκτικότερου ατσαλιού και τη συνεχιζόμενη έρευνα για τη βελτιστοποίηση της χρήσης του. Εξάλλου όσα αξεσουάρ ήταν να αποκτήσουν ηλεκτρικούς κινητήρες, ήδη τους απέκτησαν και τα νέα αξεσουάρ όντας περισσότερο ηλεκτρονικά, πρακτικά δεν προσθέτουν βάρος. Υπάρχει όμως ένα σημείο όπου το βαρύτερο αυτοκίνητο πλεονεκτεί. Σε μία σύγκρουση με άλλο όχημα (όχι με σταθερό εμπόδιο όπως στα τεστ), το βαρύτερο αυτοκίνητο θα υποστεί μικρότερη επιβράδυνση από ένα ελαφρύτερο. Αυτό μπορεί κάποιος να το καταλάβει και χωρίς μαθηματικά, αν σκεφτεί μια σύγκρουση μεταξύ δύο οχημάτων με σημαντική διαφορά βάρους. Το μικρό όχημα θα αναπηδήσει έντονα προς τα πίσω, ενώ το βαρύτερο απλά θα ανακόψει την πορεία του. Θεωρώντας ότι και τα δύο οχήματα είναι πεντάστερα, είναι φανερό ότι οι επιβάτες του βαρύτερου θα ταρακουνηθούν λιγότερο από τους επιβάτες του ελαφρύτερου. Προφανώς όμως, αυτό το πλεονέκτημα δεν αντισταθμίζει όλα τα άλλα ενός ελαφρύτερου οχήματος.