Παραλείψατε να αναφέρετε πολλά από τα πλεονεκτήματα (και τα μειονεκτήματα) της αυτόνομης αυτοκίνησης τα οποία ήδη μπορούμε να αντιληφθούμε ή να φανταστούμε και τα οποία ήδη συζητούνται, πλεονεκτήματα γενικά όπως:
- η αυτονομία ομάδων πληθυσμού που δεν διαθέτουν δίπλωμα ή δεν μπορούν να οδηγήσουν
- η αύξηση της ενεργητικής ασφάλειας για τους επιβάτες και για τους άλλους
- η τήρηση των κανόνων του Κ.Ο.Κ. απανταχού και πάντοτε
- η μείωση των απαιτούμενων έργων υποδομής και συντήρησής τους όπως π.χ. εγκατάσταση σηματοδοτών σε διασταυρώσεις, φωτισμός δρόμων κλπ.
- η ενίσχυση της δυνατότητας αυτοκίνησης για οικογένειες ή άτομα που δεν διαθέτουν τα οικονομικά μέσα για την απόκτηση ή ενοικίαση αυτοκινήτου ή για την απόκτηση δεύτερου αυτοκινήτου κλπ.
- η ενίσχυση της αυτονομίας π.χ. για τις οικογένειες με παιδιά που πρέπει να πάνε στο σχολείο, κολυμβητήριο κλπ.
- η δυνατότητα γρήγορων και φθηνών μεταφορών
- η ασφαλέστερη μετάβαση οπουδήποτε και σε οποιαδήποτε ώρα της ημέρας γενικά (για διάφορους ευνόητους λόγους)
- η μείωση της δαπάνης για την κατασκευή (και επομένως και για την απόκτηση) αυτοκινήτου
- η σταδιακή μείωση της εγκληματικότητας σε διάφορους τομείς όπως π.χ. η κλοπή αυτοκινήτων, οι καταδιώξεις μεγάλης ταχύτητας, οι απαγωγές
και ειδικά που προκύπτουν από τη χρήση προγραμμάτων επιλογής βέλτιστης διαδρομής, από τη δυνατότητα αυτόνομης επικοινωνίας με κέντρα πληροφοριών και με άλλα οχήματα κ.ο.κ. όπως:
- η μείωση του χρόνου που απαιτείται για π.χ. την εύρεση χώρου στάθμευσης
- η μείωση του χρόνου μετάβασης στον επιθυμητό προορισμό γενικά
- η μείωση της κατανάλωσης
- η αποφυγή καταστάσεων όπως π.χ. η ξαφνική διαπίστωση της ανεπάρκειας των καυσίμων
- η ενδεχόμενη μείωση της συμφόρησης στις πόλεις στο μέλλον όταν ωριμάσει και κυριαρχήσει πλήρως η αυτόνομη αυτοκίνηση
- η ενδεχόμενη μείωση των εκπομπών καυσαερίων που συνεπάγεται το προηγούμενο
και από την άλλη, μειονεκτήματα γενικά όπως:
- η περαιτέρω συρρίκνωση του κατασκευαστικού κλάδου αυτοκινήτων όσον αφορά στον αριθμό των μεγάλων κατασκευαστών και η δημιουργία μονοπωλίων / ολιγοπωλίων
- η αύξηση του αριθμού αυτοκινήτων και η αύξηση της συμφόρησης στις πόλεις
- η ανάγκη δημιουργίας κέντρου πληροφοριών και η αύξηση ραδιοεκπομπών που συνεπάγεται η επικοινωνία των αυτόνομων οχημάτων
- οι ποικίλλες δυσκολίες που θα προκύψουν από την συνύπαρξη οχημάτων με οδηγό με τα αυτόνομα οχήματα μέχρι την εύρεση ικανοποιητικής λύσης
- η περαιτέρω αύξηση της ζήτησης ηλεκτρικού ρεύματος κατά τη διάρκεια της ημέρας
και ειδικά όπως:
- η σταδιακή συρρίκνωση επαγγελματικών κλάδων όπως: επαγγελματίες οδηγοί, υπάλληλοι πρατηρίων καυσίμων κλπ.
Πολλά από τα ανωτέρω πλεονεκτήματα/μειονεκτήματα προκύπτουν με βάση την υπόθεση ότι τα αυτόνομα οχήματα σταδιακά θα κυριαρχήσουν πλήρως, θα είναι κατά πάσα πιθανότητα ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα, Θα ανήκουν σε περιορισμένο αριθμό τύπων, θα κατασκευάζονται από λίγες εταιρίες που θα κυριαρχήσουν, θα συμπεριφέρονται με το βέλτιστο τρόπο όταν μπορούν να επικοινωνούν με κέντρα πληροφοριών και με άλλα οχήματα με ικανοποιητικό ρυθμό ώστε να μπορούν να λαμβάνουν έγκαιρα τις κατάλληλες αποφάσεις (δηλ. θα αποτελούν μία ακόμα περίπτωση διαδικτύου αντικειμένων). Στον ενδιάμεσο χρόνο μέχρι να κυριαρχήσουν και να ωριμάσουν ως τεχνολογία ενδεχομένως ανακύψουν διάφορα προβλήματα από τη συνύπαρξή τους με άλλα συμβατικά αυτοκίνητα, πεζούς, δικυκλιστές, ζώα ή και σε διάφορες ακραίες ή απρόβλεπτες καταστάσεις (π.χ. πλημμύρες, κατολισθήσεις, παγετούς, καύσωνες, ηλιακές καταιγίδες, διακοπή ηλεκτροδότησης μεγάλων περιοχών, ηλεκτρικές παρεμβολές κλπ.).
Καλώς ή κακώς (καλώς) τα αυτόνομα αυτοκίνητα φαίνεται είναι η καλύτερη μακροχρόνια λύση για τη μείωση των θανατηφόρων οδικών δυστυχημάτων. Το θέμα είναι πως για να είναι αποτελεσματικά, στο κοντινό μέλλον τουλάχιστον, χρειάζονται σωστές οδικές υποδομές. Πάντως το αυτόνομο δεν σημαίνει ότι δεν θα μπορεί να οδηγηθεί και χειροκίνητα, τουλάχιστο αυτά που θα κατασκευάζονται από τους παραδοσιακούς κατασκευαστές αυτοκινήτων.
...οι κατασκευαστές software και hardware κατά κύριο λόγο... κ.τ.λ. επιθυμούν αυτού του είδους τις τεχνολογίες... ποιοι σας είπαν, κ.τ.λ. ότι αυτού του είδους η τεχνολογία είναι ασφαλής, κ.τ.λ. και ότι δεν θα υπάρχουν ατυχήματα; Αν πραγματικά ήταν τόσο ασφαλή, κ.τ.λ. αυτή η τεχνολογία... προσωπικά θα ήμουν fan της... βλέπετε το τι συμβαίνει με τα ατυχήματα των αυτόνομων οχημάτων...
Παραλείψατε να αναφέρετε πολλά από τα πλεονεκτήματα (και τα μειονεκτήματα) της αυτόνομης αυτοκίνησης τα οποία ήδη μπορούμε να αντιληφθούμε ή να φανταστούμε και τα οποία ήδη συζητούνται, πλεονεκτήματα γενικά όπως: - η αυτονομία ομάδων πληθυσμού που δεν διαθέτουν δίπλωμα ή δεν μπορούν να οδηγήσουν - η αύξηση της ενεργητικής ασφάλειας για τους επιβάτες και για τους άλλους - η τήρηση των κανόνων του Κ.Ο.Κ. απανταχού και πάντοτε - η μείωση των απαιτούμενων έργων υποδομής και συντήρησής τους όπως π.χ. εγκατάσταση σηματοδοτών σε διασταυρώσεις, φωτισμός δρόμων κλπ. - η ενίσχυση της δυνατότητας αυτοκίνησης για οικογένειες ή άτομα που δεν διαθέτουν τα οικονομικά μέσα για την απόκτηση ή ενοικίαση αυτοκινήτου ή για την απόκτηση δεύτερου αυτοκινήτου κλπ. - η ενίσχυση της αυτονομίας π.χ. για τις οικογένειες με παιδιά που πρέπει να πάνε στο σχολείο, κολυμβητήριο κλπ. - η δυνατότητα γρήγορων και φθηνών μεταφορών - η ασφαλέστερη μετάβαση οπουδήποτε και σε οποιαδήποτε ώρα της ημέρας γενικά (για διάφορους ευνόητους λόγους) - η μείωση της δαπάνης για την κατασκευή (και επομένως και για την απόκτηση) αυτοκινήτου - η σταδιακή μείωση της εγκληματικότητας σε διάφορους τομείς όπως π.χ. η κλοπή αυτοκινήτων, οι καταδιώξεις μεγάλης ταχύτητας, οι απαγωγές και ειδικά που προκύπτουν από τη χρήση προγραμμάτων επιλογής βέλτιστης διαδρομής, από τη δυνατότητα αυτόνομης επικοινωνίας με κέντρα πληροφοριών και με άλλα οχήματα κ.ο.κ. όπως: - η μείωση του χρόνου που απαιτείται για π.χ. την εύρεση χώρου στάθμευσης - η μείωση του χρόνου μετάβασης στον επιθυμητό προορισμό γενικά - η μείωση της κατανάλωσης - η αποφυγή καταστάσεων όπως π.χ. η ξαφνική διαπίστωση της ανεπάρκειας των καυσίμων - η ενδεχόμενη μείωση της συμφόρησης στις πόλεις στο μέλλον όταν ωριμάσει και κυριαρχήσει πλήρως η αυτόνομη αυτοκίνηση - η ενδεχόμενη μείωση των εκπομπών καυσαερίων που συνεπάγεται το προηγούμενο και από την άλλη, μειονεκτήματα γενικά όπως: - η περαιτέρω συρρίκνωση του κατασκευαστικού κλάδου αυτοκινήτων όσον αφορά στον αριθμό των μεγάλων κατασκευαστών και η δημιουργία μονοπωλίων / ολιγοπωλίων - η αύξηση του αριθμού αυτοκινήτων και η αύξηση της συμφόρησης στις πόλεις - η ανάγκη δημιουργίας κέντρου πληροφοριών και η αύξηση ραδιοεκπομπών που συνεπάγεται η επικοινωνία των αυτόνομων οχημάτων - οι ποικίλλες δυσκολίες που θα προκύψουν από την συνύπαρξη οχημάτων με οδηγό με τα αυτόνομα οχήματα μέχρι την εύρεση ικανοποιητικής λύσης - η περαιτέρω αύξηση της ζήτησης ηλεκτρικού ρεύματος κατά τη διάρκεια της ημέρας και ειδικά όπως: - η σταδιακή συρρίκνωση επαγγελματικών κλάδων όπως: επαγγελματίες οδηγοί, υπάλληλοι πρατηρίων καυσίμων κλπ. Πολλά από τα ανωτέρω πλεονεκτήματα/μειονεκτήματα προκύπτουν με βάση την υπόθεση ότι τα αυτόνομα οχήματα σταδιακά θα κυριαρχήσουν πλήρως, θα είναι κατά πάσα πιθανότητα ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα, Θα ανήκουν σε περιορισμένο αριθμό τύπων, θα κατασκευάζονται από λίγες εταιρίες που θα κυριαρχήσουν, θα συμπεριφέρονται με το βέλτιστο τρόπο όταν μπορούν να επικοινωνούν με κέντρα πληροφοριών και με άλλα οχήματα με ικανοποιητικό ρυθμό ώστε να μπορούν να λαμβάνουν έγκαιρα τις κατάλληλες αποφάσεις (δηλ. θα αποτελούν μία ακόμα περίπτωση διαδικτύου αντικειμένων). Στον ενδιάμεσο χρόνο μέχρι να κυριαρχήσουν και να ωριμάσουν ως τεχνολογία ενδεχομένως ανακύψουν διάφορα προβλήματα από τη συνύπαρξή τους με άλλα συμβατικά αυτοκίνητα, πεζούς, δικυκλιστές, ζώα ή και σε διάφορες ακραίες ή απρόβλεπτες καταστάσεις (π.χ. πλημμύρες, κατολισθήσεις, παγετούς, καύσωνες, ηλιακές καταιγίδες, διακοπή ηλεκτροδότησης μεγάλων περιοχών, ηλεκτρικές παρεμβολές κλπ.).
Καλώς ή κακώς (καλώς) τα αυτόνομα αυτοκίνητα φαίνεται είναι η καλύτερη μακροχρόνια λύση για τη μείωση των θανατηφόρων οδικών δυστυχημάτων. Το θέμα είναι πως για να είναι αποτελεσματικά, στο κοντινό μέλλον τουλάχιστον, χρειάζονται σωστές οδικές υποδομές. Πάντως το αυτόνομο δεν σημαίνει ότι δεν θα μπορεί να οδηγηθεί και χειροκίνητα, τουλάχιστο αυτά που θα κατασκευάζονται από τους παραδοσιακούς κατασκευαστές αυτοκινήτων.
Ὑπάρχει πολὺς κόσμος ποὺ χρειάζεται νὰ μετακινῆται γιὰ τὴν δουλειά του ἢ θέλει νὰ μετακινῆται γιὰ ἀναψυχή, ἀλλὰ δὲν μπορεῖ (γιὰ διαφόρους λόγους) νὰ ὁδηγήσῃ, δὲν ἐξυπηρετεῖται ἀπὸ τὰ μέσα μαζικῆς μεταφορᾶς γιὰ τὶς παραπάνω ἀνάγκες / ἐπιθυμίες του καὶ δὲν ἔχει χρήματα γιὰ ταξὶ ἐπὶ τακτικῆς/καθημερινῆς βάσεως. Ἂν τ' αὐτόνομα αὐτοκίνητα ἔχουν τὶς ἴδιες περίπου τιμὲς μὲ τὰ συμβατικά, τότε οἱ ἄνθρωποι τῶν προαναφερομένων κατηγοριῶν θὰ τὰ προτιμήσουν._
...οι κατασκευαστές software και hardware κατά κύριο λόγο... κ.τ.λ. επιθυμούν αυτού του είδους τις τεχνολογίες... ποιοι σας είπαν, κ.τ.λ. ότι αυτού του είδους η τεχνολογία είναι ασφαλής, κ.τ.λ. και ότι δεν θα υπάρχουν ατυχήματα; Αν πραγματικά ήταν τόσο ασφαλή, κ.τ.λ. αυτή η τεχνολογία... προσωπικά θα ήμουν fan της... βλέπετε το τι συμβαίνει με τα ατυχήματα των αυτόνομων οχημάτων...
Ασφαλώς και τα θέλουμε. Προτιμάει κανείς να νεκροφιλήσει το παιδί του επειδή ο απέναντι "πιλοτάρει" μεθυσμένος?