Βασικός λόγος δεν είναι η έλλειψη δικτύου φορτίσεως - σε τελική ανάλυση μη ξεχνάμε ότι πλήθος συμπολιτών μας διαμένουν όχι σε πολυκατοικίες οπότε είναι εύκολο να εγκαταστήσουν πρίζα φορτίσεως στο σπίτι τους. Όπως εύστοχα παρατηρεί η κα loukia η μπατιροσύνη πρώτιστα είναι η αιτία μη αγοράς ηλεκτρικών και θα προσθέσω και εγώ ότι πέραν της μπατιροσύνης θα χρειαστείς πάνω από 10-15 χρόνια ώστε να αποσβέσεις το κόστος αγοράς ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου (αν μάλιστα διανύεις κάω από 15.000 χλμ άστο καλύτερα δεν συμφέρει με τίποτα). Ας πούμε ότι έχεις να διαθέσεις τα 38.800 ευρώ και βάλε που κοστίζει ένα ηλεκτρικό Golf 136 ίππωνμε αυτονομία 300 χλμ. Το με αντίστοιχες επιδόσεις και χαρακτηριστικά βενζινόκινητο 1,5 με 130 ίππους και κατανάλωση βενζίνης 4,8 λ/100χλμ (εγώ σου λέω ότι καίει 7 λτ /100 χλμ) κοστίζει 22.000 ευρώ. Αν υποθέσουμε ότι διανύεεις 15.000 χλμ το έτος με μέση κατανάλωση 7 λτ/100 χλμ και με τη βενζίνη στο 1,60 θα χρειαστείς στο περίπου 1050 ευρώ για βενζίνη ετησίως. Άρα χονδρικά (δεν υπολογίζω κόστος ρεύματος για το ηλεκτρικό ούτε κόστος σέρβις για το βενζινοκίνητο) δεδομένου ότι η διαφορά τους είναι στα 16.000 ευρώ θα χρειαστείς 16 χρόνια για να κάνεις απόσβεση. Ήγουν πάρε το ωό και κουρευτο.
Μόνον αν η αγορά του ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου συνδυαζόταν με άλλες φοροαπαλλαγές (πχ μειωμένος ή και μηδενικός φόρος ειδοδήματος για κάποια χρόνια - ανάλογα πάντα και με το εισόδημα) θα ήταν ελκυστική για τους υποψηφίους αγοραστές. Αλλά ακόμα και ανα γινόταν αυτό θα έβγαιναν κάποιοι και θα έλεγαν ότι ευνοούνται οι πλούσιοι και προνομιούχοι .
και για να πάμε την συζήτηση λίγο πιο πέρα ας μου εξηγήσει κάποιος αν το ξέρει, στην Ελλάδα τι επιβαρύνει περισσότερο το περιβάλλον, τα καυσαέρια 1000 νέων euro 6 αυτοκινήτων ή το ρεύμα που πρέπει να παραχθεί (από μονάδες που καίνε κυρίως λιγνίτη) για την φόρτιση των μπαταριών 1000 αυτοκινήτων
Στην Ελλάδα αγοράζουμε με βασικό κριτήριο το αρχικό κόστος αγοράς, οπότε τα ηλεκτρικά ξεκινούν με ένα σημαντικό μειονέκτημα. Επιπλέον, με τις σημερινές συνθήκες και στην καλύτερη περίπτωση (δυνατότητα ολονύκτιας φόρτισης), το ηλεκτρικό θα ήταν ένα δεύτερο (και πανάκριβο) αυτοκίνητο πόλης. Όσο για την περιβαλλοντική επιβάρυνση, πράγματι τα ηλεκτρικά "μεταφέρουν" τους ρύπους στην επαρχία, αλλά αυτό είναι μια σημαντική ανακούφιση για τα κέντρα των μεγάλων πόλεων. Φυσικά η ιδανική αξιοποίηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (περιβαλλοντικά) συμβαίνει εκεί όπου η παραγωγή της ηλεκτρικής ενέργειας για τη φόρτισή τους, γίνεται από ανανεώσιμες πηγές.
...η μπατιροσύνη είναι το πρωτεύον πρόβλημα και ακολουθούν τα υπόλοιπα... επίσης εξίσου σημαντικό πρόβλημα η μορφολογία της χώρας μας και η χωροταξική διαμόρφωση...
Βασικός λόγος δεν είναι η έλλειψη δικτύου φορτίσεως - σε τελική ανάλυση μη ξεχνάμε ότι πλήθος συμπολιτών μας διαμένουν όχι σε πολυκατοικίες οπότε είναι εύκολο να εγκαταστήσουν πρίζα φορτίσεως στο σπίτι τους. Όπως εύστοχα παρατηρεί η κα loukia η μπατιροσύνη πρώτιστα είναι η αιτία μη αγοράς ηλεκτρικών και θα προσθέσω και εγώ ότι πέραν της μπατιροσύνης θα χρειαστείς πάνω από 10-15 χρόνια ώστε να αποσβέσεις το κόστος αγοράς ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου (αν μάλιστα διανύεις κάω από 15.000 χλμ άστο καλύτερα δεν συμφέρει με τίποτα). Ας πούμε ότι έχεις να διαθέσεις τα 38.800 ευρώ και βάλε που κοστίζει ένα ηλεκτρικό Golf 136 ίππωνμε αυτονομία 300 χλμ. Το με αντίστοιχες επιδόσεις και χαρακτηριστικά βενζινόκινητο 1,5 με 130 ίππους και κατανάλωση βενζίνης 4,8 λ/100χλμ (εγώ σου λέω ότι καίει 7 λτ /100 χλμ) κοστίζει 22.000 ευρώ. Αν υποθέσουμε ότι διανύεεις 15.000 χλμ το έτος με μέση κατανάλωση 7 λτ/100 χλμ και με τη βενζίνη στο 1,60 θα χρειαστείς στο περίπου 1050 ευρώ για βενζίνη ετησίως. Άρα χονδρικά (δεν υπολογίζω κόστος ρεύματος για το ηλεκτρικό ούτε κόστος σέρβις για το βενζινοκίνητο) δεδομένου ότι η διαφορά τους είναι στα 16.000 ευρώ θα χρειαστείς 16 χρόνια για να κάνεις απόσβεση. Ήγουν πάρε το ωό και κουρευτο. Μόνον αν η αγορά του ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου συνδυαζόταν με άλλες φοροαπαλλαγές (πχ μειωμένος ή και μηδενικός φόρος ειδοδήματος για κάποια χρόνια - ανάλογα πάντα και με το εισόδημα) θα ήταν ελκυστική για τους υποψηφίους αγοραστές. Αλλά ακόμα και ανα γινόταν αυτό θα έβγαιναν κάποιοι και θα έλεγαν ότι ευνοούνται οι πλούσιοι και προνομιούχοι . και για να πάμε την συζήτηση λίγο πιο πέρα ας μου εξηγήσει κάποιος αν το ξέρει, στην Ελλάδα τι επιβαρύνει περισσότερο το περιβάλλον, τα καυσαέρια 1000 νέων euro 6 αυτοκινήτων ή το ρεύμα που πρέπει να παραχθεί (από μονάδες που καίνε κυρίως λιγνίτη) για την φόρτιση των μπαταριών 1000 αυτοκινήτων
Να πέσουν οι τιμές των ηλεκτρικών στα επίπεδα των 10.000-13.000 ευρώ και θα δείτε πόσα θα πουλήσουν.
Στην Ελλάδα αγοράζουμε με βασικό κριτήριο το αρχικό κόστος αγοράς, οπότε τα ηλεκτρικά ξεκινούν με ένα σημαντικό μειονέκτημα. Επιπλέον, με τις σημερινές συνθήκες και στην καλύτερη περίπτωση (δυνατότητα ολονύκτιας φόρτισης), το ηλεκτρικό θα ήταν ένα δεύτερο (και πανάκριβο) αυτοκίνητο πόλης. Όσο για την περιβαλλοντική επιβάρυνση, πράγματι τα ηλεκτρικά "μεταφέρουν" τους ρύπους στην επαρχία, αλλά αυτό είναι μια σημαντική ανακούφιση για τα κέντρα των μεγάλων πόλεων. Φυσικά η ιδανική αξιοποίηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (περιβαλλοντικά) συμβαίνει εκεί όπου η παραγωγή της ηλεκτρικής ενέργειας για τη φόρτισή τους, γίνεται από ανανεώσιμες πηγές.
...η μπατιροσύνη είναι το πρωτεύον πρόβλημα και ακολουθούν τα υπόλοιπα... επίσης εξίσου σημαντικό πρόβλημα η μορφολογία της χώρας μας και η χωροταξική διαμόρφωση...