Επειδή η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της βιομηχανίας της Ευρώπης, η τελευταία θα κάνει τα πάντα για να τη διατηρήσει. Πιστεύω ότι στην Ασία θα κατασκευάζεται ο βασικός ηλεκτρολογικός εξοπλισμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπως μοτέρ, μπαταρίες, ηλεκτρονικά, ενώ η υπόλοιπη κατασκευή θα εξακολουθεί να γίνεται στην Ευρώπη, εκτός ίσως από τα πολύ μικρά μοντέλα που θα κατασκευάζονται εξολοκλήρου στην Ασία. Στην Ευρώπη βέβαια θα εξακολουθεί να γίνεται η εξέλιξη των συστημάτων (R&D) των ηλεκτρικών και των αυτόνομων αυτοκινήτων, αλλά και η κατασκευή των μεγαλύτερων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες που έχουν ακόμα ζωή μερικών δεκαετιών. Και τα ηλεκτρονικά συστήματα για την αυτόνομη οδήγηση θα κατασκευάζονται κυρίως στην Ασία, είτε για θερμικά είτε για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (η αυτόνομη οδήγηση δεν αφορά μόνο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα).
Η ευρωπη ειναι ουραγος στην ηλεκτροκινηση. Η Κινα βρισκεται πολυ μπροστα στον τομεα. εχει τα εργοστασια μπαταριων, η αγορα του αυτοκινητου της ειναι ακομα σε αναπτυξη οποτε προωθουν την ηλεκτροκινηση. Αγνωστες σε μας μαρκες στην Κινα ηδη πωλουν εκατομμυρια EV οχηματα.
Οι γερμανοι θα αγοραζουν τις μπαταριες απ τους κινεζους (VW, Audi) - η Mercedes θα προσπαθησει να φτιαξει εργοστασιο μπαταριων στην πολωνια αλλα εχει δρομο ακομα. δεν εχουν ουτε την τεχνογνωσια ουτε την τεχνολογια, μονο η BMW προηγειται λιγο με το i3. τα υβριδικα BMW, Mercedes, Volvo ειναι απλα για φορολογικα τρυκ και μαρκετινγκ, η αποδοση/αυτονοια τους ειναι γελοια σε πραγματικες συνθηκες. Η fiat φαινεται σε πολυ δυσκολη θεση εκτος κι αν τοποθετησει καποιο ετοιμο κιτ αλλης εταιριας.
Η Nissan ειναι ασφαλης με το Leaf (που ομως δεν εχει ψυχομενες μπαταριες - μεγαλο μειον) η Toyota εχει γνωση στα υβριδικα αλλα για λογους κοστους δεν εχει ακομα αμιγως ηλεκτρικο οχημα. Η καταναλωση τους παντως δεν ειναι χαμηλη. Η Subaru κατι θα παρει απο Toyota.
Tesla ειναι ο ηγετης αυτη τη στιγμη και δε φαινεται να τη χτυπα εμπορικα καποιος εκτος απο την porsche (70% των παραγγελιων taycan ειναι απο ιδιοκτητες tesla). στην αμερικη η tesla ειναι ψηλοτερα σε πωλησεις απο θερμικα BMW/mercedes στις premium κατηγοριες. εχει και διαθεση να συνεργαστει με αλλες εταιριες (smart - mercerdes)
Επειδή η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της βιομηχανίας της Ευρώπης, η τελευταία θα κάνει τα πάντα για να τη διατηρήσει. Πιστεύω ότι στην Ασία θα κατασκευάζεται ο βασικός ηλεκτρολογικός εξοπλισμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπως μοτέρ, μπαταρίες, ηλεκτρονικά, ενώ η υπόλοιπη κατασκευή θα εξακολουθεί να γίνεται στην Ευρώπη, εκτός ίσως από τα πολύ μικρά μοντέλα που θα κατασκευάζονται εξολοκλήρου στην Ασία. Στην Ευρώπη βέβαια θα εξακολουθεί να γίνεται η εξέλιξη των συστημάτων (R&D) των ηλεκτρικών και των αυτόνομων αυτοκινήτων, αλλά και η κατασκευή των μεγαλύτερων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες που έχουν ακόμα ζωή μερικών δεκαετιών. Και τα ηλεκτρονικά συστήματα για την αυτόνομη οδήγηση θα κατασκευάζονται κυρίως στην Ασία, είτε για θερμικά είτε για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (η αυτόνομη οδήγηση δεν αφορά μόνο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα).
Η ευρωπη ειναι ουραγος στην ηλεκτροκινηση. Η Κινα βρισκεται πολυ μπροστα στον τομεα. εχει τα εργοστασια μπαταριων, η αγορα του αυτοκινητου της ειναι ακομα σε αναπτυξη οποτε προωθουν την ηλεκτροκινηση. Αγνωστες σε μας μαρκες στην Κινα ηδη πωλουν εκατομμυρια EV οχηματα. Οι γερμανοι θα αγοραζουν τις μπαταριες απ τους κινεζους (VW, Audi) - η Mercedes θα προσπαθησει να φτιαξει εργοστασιο μπαταριων στην πολωνια αλλα εχει δρομο ακομα. δεν εχουν ουτε την τεχνογνωσια ουτε την τεχνολογια, μονο η BMW προηγειται λιγο με το i3. τα υβριδικα BMW, Mercedes, Volvo ειναι απλα για φορολογικα τρυκ και μαρκετινγκ, η αποδοση/αυτονοια τους ειναι γελοια σε πραγματικες συνθηκες. Η fiat φαινεται σε πολυ δυσκολη θεση εκτος κι αν τοποθετησει καποιο ετοιμο κιτ αλλης εταιριας. Η Nissan ειναι ασφαλης με το Leaf (που ομως δεν εχει ψυχομενες μπαταριες - μεγαλο μειον) η Toyota εχει γνωση στα υβριδικα αλλα για λογους κοστους δεν εχει ακομα αμιγως ηλεκτρικο οχημα. Η καταναλωση τους παντως δεν ειναι χαμηλη. Η Subaru κατι θα παρει απο Toyota. Tesla ειναι ο ηγετης αυτη τη στιγμη και δε φαινεται να τη χτυπα εμπορικα καποιος εκτος απο την porsche (70% των παραγγελιων taycan ειναι απο ιδιοκτητες tesla). στην αμερικη η tesla ειναι ψηλοτερα σε πωλησεις απο θερμικα BMW/mercedes στις premium κατηγοριες. εχει και διαθεση να συνεργαστει με αλλες εταιριες (smart - mercerdes)