Γιατί πρέπει να στραφούμε όλοι σιγά σιγά στα ηλεκτρικά;
Kostas
Τα ηλεκτρικά δεν είναι τόσο φιλικά προς το περιβάλλον όσο λέγεται. Οι κυβερνήσεις θέλουν να τα επιβάλλουν ελπίζοντας ότι μακροπρόθεσμα θα επιβαρύνουν το περιβάλλον λιγότερο. Για όσους δεν ξέρουν, όσοι παράγουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι αυτή τη στιγμή πλήρως εξαρτημένοι από την Κίνα. Η Κίνα είναι η μοναδική χώρα που έχει σε τεράστιες ποσότητες τα ορυκτά που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή των μπαταριών. Στην πραγματικότητα η παρασκευή των μπαταριών παράγει πολύ περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα απ'οτι η κατασκευή ενός συμβατικού ΙΧ. Επίσης η παραγωγή του ρεύματος ειδικά στην Ελλάδα εξαρτάται από ορυκτά καύσιμα, οπότε η ρύπανση είναι πάλι αυξημένη. Μόνον αν μπορέσουμε να παράγουμε ηλεκτρική ενέργεια σε μεγάλες ποσότητες από τον αέρα και τον ήλιο μπορούμε να πούμε ότι προσπαθούμε για το περιβάλλον.
....Oταν ενα ηλεκτρικο αυτοκινητο κοστιζει διπλασια απο ενα με βενζινη της ιδιας κατηγοριας, γιατι να το αγορασεις? Για παραδειγμα ενα Nissan Leaf, το οποιο ειναι μικρομεσαιο, εχει τιμη πωλησης απο 33-34000 euro, ενω ενα αντιστοιχο συμβατικο της ιδιας κατηγοριας εχει την μιση τιμη. Αυτη η διαφορα των 16-17000, πως θα επιστρφει στον αγοραστη? Ακομη και την ΔΕΗ να ...κλεβει και να εχει τζαμπα ρευμα(!!!!!), παλι δεν προκειται να κανει ποτε αποσβεση των χρηματων του. Αν υπολογισουμε και το κοστος αντικαταστασης των μπαταριων, το οποιο ειναι υψηλο, μιλαμε για καθαρη απατη. Για κοροιδα ψαχνουν? Ας πεσουν οι τιμες τους στα επιπεδα των βενζινοκινητων, και τοτε το συζηταμε!
Η μεγαλύτερη μουφα μαζί με τα υβριδικά. Μεγάλο κόστος απόκτησης και συντηρηρης. Αλλαγή μπαταρίας από 3000 ευρώ έως και 10.000 ευρώ ανάλογα την εταιρεία κλπ. Δόξα το θεό, έχουμε τη βενζθνουλα μας και τα αέρια. Άλλη μια κομπίνα των εταιρειών.
..για μένα είναι αστειοτητες πως οι οικονομικά ισχυροί νοιάζονται για το περιβάλλον..αν είναι έτσι σε μην εξαντλούν τις ευαισθησίες τους μόνο στα επιβατικά αυτοκίνητα..για μένα μόνο για τα κέρδη το κάνουν..για πιο άλλο λόγο έχουν υπάρξει οι εταιρίες ..για να βγάζουν κέρδη..επιπλέον, πριν από το περιβάλλον ας νοιαστούν για την ποιότητα ζωής των ανθρωπων...μη ξεχνάμε πως ο πλανηταρχης ευθαρσώς δηλώνει αδιαφορία στα περιβαλλοντικά....
H παραγωγή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου επιβαρύνει κατά 50% περισσότερο το περιβάλλον με αέρια του θερμοκηπίου (εξαιτίας της μπαταρίας του) σε σχέση μ' ένα αντίστοιχο θερμικό, αλλά μέχρι το τέλος της ζωής του το ηλεκτρικό θα έχει επιβαρύνει συνολικά το περιβάλλον μόνο με τα μισά από τα αέρια του θερμοκηπίου σε σχέση με το θερμικό (στοιχεία σύμφωνα με τις συνθήκες παραγωγής ενέργειας στις ΗΠΑ).
Η αντίστροφη της κλιματικής αλλαγής και η προστασία του περιβάλλοντος είναι πλέον η μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία της ανθρωπότητας και πρέπει να όλοι να το αντιληφθούν, είναι η κληρονομιά που θα αφήσουμε για τα παιδιά μας και τις επόμενες γενιές που θα έρθουν.
Εγώ αν αγόραζα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, θα το έκανα για ένα μικρό σαν το smart για να το χρησιμοποιώ σε μικρομετακινήσεις, από το χωριό στην πόλη, για ψώνια στο σουπερμάρκετ κ.λ.π. Όταν λοιπόν μπορώ να αγοράσω ένα μεταχειρισμένο βενζινοκίνητο, 15ετίας, με 2.000, ή 3.000 ευρώ, γιατί να αγοράσω ηλεκτρικό και καινούριο; Με τι λεφτά; Δεν μας περισσεύουν τα λεφτά σήμερα, για να τα ξοδεύουμε σαν να μην υπάρχει αύριο. μετά από πολλά χρόνια, αν ζω και αν μπορώ να βρω ένα μεταχειρισμένο ηλεκτρικό, με 3.000 ευρώ τα ξαναλέμε.
Τα ηλεκτρικά δεν είναι τόσο φιλικά προς το περιβάλλον όσο λέγεται. Οι κυβερνήσεις θέλουν να τα επιβάλλουν ελπίζοντας ότι μακροπρόθεσμα θα επιβαρύνουν το περιβάλλον λιγότερο. Για όσους δεν ξέρουν, όσοι παράγουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι αυτή τη στιγμή πλήρως εξαρτημένοι από την Κίνα. Η Κίνα είναι η μοναδική χώρα που έχει σε τεράστιες ποσότητες τα ορυκτά που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή των μπαταριών. Στην πραγματικότητα η παρασκευή των μπαταριών παράγει πολύ περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα απ'οτι η κατασκευή ενός συμβατικού ΙΧ. Επίσης η παραγωγή του ρεύματος ειδικά στην Ελλάδα εξαρτάται από ορυκτά καύσιμα, οπότε η ρύπανση είναι πάλι αυξημένη. Μόνον αν μπορέσουμε να παράγουμε ηλεκτρική ενέργεια σε μεγάλες ποσότητες από τον αέρα και τον ήλιο μπορούμε να πούμε ότι προσπαθούμε για το περιβάλλον.
....Oταν ενα ηλεκτρικο αυτοκινητο κοστιζει διπλασια απο ενα με βενζινη της ιδιας κατηγοριας, γιατι να το αγορασεις? Για παραδειγμα ενα Nissan Leaf, το οποιο ειναι μικρομεσαιο, εχει τιμη πωλησης απο 33-34000 euro, ενω ενα αντιστοιχο συμβατικο της ιδιας κατηγοριας εχει την μιση τιμη. Αυτη η διαφορα των 16-17000, πως θα επιστρφει στον αγοραστη? Ακομη και την ΔΕΗ να ...κλεβει και να εχει τζαμπα ρευμα(!!!!!), παλι δεν προκειται να κανει ποτε αποσβεση των χρηματων του. Αν υπολογισουμε και το κοστος αντικαταστασης των μπαταριων, το οποιο ειναι υψηλο, μιλαμε για καθαρη απατη. Για κοροιδα ψαχνουν? Ας πεσουν οι τιμες τους στα επιπεδα των βενζινοκινητων, και τοτε το συζηταμε!
Η μεγαλύτερη μουφα μαζί με τα υβριδικά. Μεγάλο κόστος απόκτησης και συντηρηρης. Αλλαγή μπαταρίας από 3000 ευρώ έως και 10.000 ευρώ ανάλογα την εταιρεία κλπ. Δόξα το θεό, έχουμε τη βενζθνουλα μας και τα αέρια. Άλλη μια κομπίνα των εταιρειών.
..για μένα είναι αστειοτητες πως οι οικονομικά ισχυροί νοιάζονται για το περιβάλλον..αν είναι έτσι σε μην εξαντλούν τις ευαισθησίες τους μόνο στα επιβατικά αυτοκίνητα..για μένα μόνο για τα κέρδη το κάνουν..για πιο άλλο λόγο έχουν υπάρξει οι εταιρίες ..για να βγάζουν κέρδη..επιπλέον, πριν από το περιβάλλον ας νοιαστούν για την ποιότητα ζωής των ανθρωπων...μη ξεχνάμε πως ο πλανηταρχης ευθαρσώς δηλώνει αδιαφορία στα περιβαλλοντικά....
H παραγωγή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου επιβαρύνει κατά 50% περισσότερο το περιβάλλον με αέρια του θερμοκηπίου (εξαιτίας της μπαταρίας του) σε σχέση μ' ένα αντίστοιχο θερμικό, αλλά μέχρι το τέλος της ζωής του το ηλεκτρικό θα έχει επιβαρύνει συνολικά το περιβάλλον μόνο με τα μισά από τα αέρια του θερμοκηπίου σε σχέση με το θερμικό (στοιχεία σύμφωνα με τις συνθήκες παραγωγής ενέργειας στις ΗΠΑ).
Η αντίστροφη της κλιματικής αλλαγής και η προστασία του περιβάλλοντος είναι πλέον η μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία της ανθρωπότητας και πρέπει να όλοι να το αντιληφθούν, είναι η κληρονομιά που θα αφήσουμε για τα παιδιά μας και τις επόμενες γενιές που θα έρθουν.
Εγώ αν αγόραζα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, θα το έκανα για ένα μικρό σαν το smart για να το χρησιμοποιώ σε μικρομετακινήσεις, από το χωριό στην πόλη, για ψώνια στο σουπερμάρκετ κ.λ.π. Όταν λοιπόν μπορώ να αγοράσω ένα μεταχειρισμένο βενζινοκίνητο, 15ετίας, με 2.000, ή 3.000 ευρώ, γιατί να αγοράσω ηλεκτρικό και καινούριο; Με τι λεφτά; Δεν μας περισσεύουν τα λεφτά σήμερα, για να τα ξοδεύουμε σαν να μην υπάρχει αύριο. μετά από πολλά χρόνια, αν ζω και αν μπορώ να βρω ένα μεταχειρισμένο ηλεκτρικό, με 3.000 ευρώ τα ξαναλέμε.