Πολλά χρόνια πριν, ο εμπορικός ακόλουθος της Ιαπωνικής Πρεσβείας, σε τηλεφωνική του συνέντευξη, απαντώντας στο ερώτημα γιατί η χώρα του δεν επενδύει στην Ελλάδα στον βιομηχανικό τομέα, εξήγησε, πως η χώρα μας δεν πληροί ούτε ένα θετικό κριτήριο(!) για την επιλογή της για μια τέτοια επένδυση(Top fm, Σεπτέμβριος 1989). Είχε προηγηθεί η αποτυχημένη προσπάθεια της NISSAN, να δημιουργήσει εργοστάσιο πλήρους παραγωγής, με ελληνική ευθύνη, κάτι που οδήγησε τους Ιάπωνες να επιλέξουν την Βρετανία, όπου και το Ευρωπαικό κέντρο R&D της εταιρίας!
Αν στην Ελλάδα είχαμε μία σοβαρή κυβέρνηση και δεν αναφέρομαι μόνο στο ΣΥΡΙΖΑ αλλά και στις προηγούμενες της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, ο πρωθυπουργός θα θέσπιζε μία διυπουργική επιτροπή η οποία θα επισκέπτονταν τις έδρες των Ευρωπαικών Αυτοκινητοβιομηχανιών (κυρίως στη Γερμανία έδρα της VW και στη Γαλλία έδρα της PSA) και θα συζητούσε μαζί τους για τις απαιτήσεις που έχουν (φορολογικές, εργασιακές, θεσμικές) προκειμένου να ιδρύσουν ένα εργοστάσιο στην Ελλάδα. Στη συνέχεια η επιτροπή αυτή θα έφερνε στη Βουλή τα σχετικά Νομοσχέδια ώστε αυτά να ψηφιστούν άμεσα. Βεβαίως δε θα σωθεί η Ελλάδα με την κατασκευή ενός εργοστασίου όπου θα απασχολούνται 1000 με 1500 εργαζόμενοι. Το κέρδος θα αφορά την επιχειρηματική διαφήμιση της χώρας στο εξωτερικό αφού το συγκεκριμένο εργοστάσιο θα έπαιζε το ρόλο "κράχτη". Αλλά το τελευταίο που ενδιαφέρει τους πολιτικούς που ψηφίζουμε είναι οι ξένες επενδύσεις. Μα αν γίνουν αυτές και δημιουργηθούν δουλειές για τους πολίτες, πώς θα τους εκβιάζουν παραμονές εκλογών με ρουσφέτια διορισμού στο Δημόσιο?
Φταίνε οι 2 μεγάλες πληγές της χώρας μας: η γραφειοκρατία και οι συνδικαλιστές!!!
Πολλά χρόνια πριν, ο εμπορικός ακόλουθος της Ιαπωνικής Πρεσβείας, σε τηλεφωνική του συνέντευξη, απαντώντας στο ερώτημα γιατί η χώρα του δεν επενδύει στην Ελλάδα στον βιομηχανικό τομέα, εξήγησε, πως η χώρα μας δεν πληροί ούτε ένα θετικό κριτήριο(!) για την επιλογή της για μια τέτοια επένδυση(Top fm, Σεπτέμβριος 1989). Είχε προηγηθεί η αποτυχημένη προσπάθεια της NISSAN, να δημιουργήσει εργοστάσιο πλήρους παραγωγής, με ελληνική ευθύνη, κάτι που οδήγησε τους Ιάπωνες να επιλέξουν την Βρετανία, όπου και το Ευρωπαικό κέντρο R&D της εταιρίας!
Αν στην Ελλάδα είχαμε μία σοβαρή κυβέρνηση και δεν αναφέρομαι μόνο στο ΣΥΡΙΖΑ αλλά και στις προηγούμενες της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, ο πρωθυπουργός θα θέσπιζε μία διυπουργική επιτροπή η οποία θα επισκέπτονταν τις έδρες των Ευρωπαικών Αυτοκινητοβιομηχανιών (κυρίως στη Γερμανία έδρα της VW και στη Γαλλία έδρα της PSA) και θα συζητούσε μαζί τους για τις απαιτήσεις που έχουν (φορολογικές, εργασιακές, θεσμικές) προκειμένου να ιδρύσουν ένα εργοστάσιο στην Ελλάδα. Στη συνέχεια η επιτροπή αυτή θα έφερνε στη Βουλή τα σχετικά Νομοσχέδια ώστε αυτά να ψηφιστούν άμεσα. Βεβαίως δε θα σωθεί η Ελλάδα με την κατασκευή ενός εργοστασίου όπου θα απασχολούνται 1000 με 1500 εργαζόμενοι. Το κέρδος θα αφορά την επιχειρηματική διαφήμιση της χώρας στο εξωτερικό αφού το συγκεκριμένο εργοστάσιο θα έπαιζε το ρόλο "κράχτη". Αλλά το τελευταίο που ενδιαφέρει τους πολιτικούς που ψηφίζουμε είναι οι ξένες επενδύσεις. Μα αν γίνουν αυτές και δημιουργηθούν δουλειές για τους πολίτες, πώς θα τους εκβιάζουν παραμονές εκλογών με ρουσφέτια διορισμού στο Δημόσιο?