Είναι τα ηλεκτρονικά ικανά υποκατάστατα της πραγματικής μηχανικής τετρακίνησης για τα SUV;
gb140...
Πηγαίνεις μια εκδρομή με το NIVA περνάς το σημείο που έχουν σταματήσει οι πολλοί, προχωράς αρκετά ,το διασκεδάζεις,παίρνεις και την ικανοποίηση ότι έφτασες εκεί που δεν μπορούν οι άλλοι ,αν και σε όλη την ασφάλτινη γκρίνιαζες,γυρνάς σπίτι,πίνεις 2 ασπιρίνες για να συνέλθεις και...ύπνο.
Κάνεις την ίδια εκδρομή με το FORESTER, που έχει της ίδιας φιλοσοφίας τετρακίνηση, αλλά με πολλά σύγχρονα βοηθήματα.Αφού ικανοποιήθηκες από την ασφάλτινη διαδρομή φτάνεις εκεί που έχουν σταματήσει οι πολλοί,ίσως και λίγο παραπάνω,επιστρέφεις ξεκούραστος και έτοιμος για την επόμενη εκδρομή. Η εμπειρία είναι προσωπική.
Τα συμπεράσματα δικά σας
Φυσικά σε συνθήκες εκτός δρόμου τα 3 διαφορικά και οι "κοντές" σχέσεις έχουν το πλεονέκτημα, αλλά σε όλες τισ υπόλοιπες συνθήκες μειονεκτούν.
Επίσης το σωστό στήσιμο ενός αυτοκινήτου για σκληρή χρήση προυποθέτει μεγάλο ύψος απ' το έδαφος, μεγάλη διαδρομή αναρτήσεων, πλαίσιο τύπου σκάλας, ελαστικά, κοντούς προβόλους, m+s ελαστικά κλπ. Δυστυχώς όλα αυτά κάνουν το αυτοκίνητο να συμπεριφέρεται άθλια στο δρόμο και να καταναλώνει υπερβολικά, οπότε λογικά και με βάση τη χρήση που γίνεται απ' το 99% τον ανθρώπων η εταιρείες καταλήγουν σε οχήματα με πιο light χαρακτηριστικά εκτός δρόμου, αλλά με εξαιρετικά για τον όγκο τους χαρακτηριστικά στην άσφαλτο. Όπως και νά χει πάντως και ευτυχώς, τα suv είναι μια μόδα που φεύγει ελπίζω ανεπιστρεπτι.
Σηκωστε με ενα γρυλο τους δυο αριστερους η δεξιους τροχους απο ενα καινουργιο ΚΙΑ SORENTO που εχει ηλεκτρικο LSD και αν κανει βημα να μου τρυπησετε την μυτη.
Μακαρι να μπορουσε να γινει η αντικατασταση των κλασικων διαφορικων. Τα νεα συστηματα δεν εχουν την αντοχη που εχουν τα παραδοσιακα συστηματα και δεν θα μπορουν. Στην πραξη ομως πιος χρειαζεται ενα πραγματικο 4x4 ? Παλαιοτερα πηγαινα και καμια δυσκολη εκδρομη τωρα ειναι καλο μονο για τα πεζοδρομια. Το συμπερασμα ειναι οτι θα μεινουν ελαχιστα καθαρα 4x4 και απλα θα μικρινει το φασμα επιλογης που και σημερα ειναι πολυ περιορισμενο.
Ειχα κανει σχολιο και πιο πριν (με το Peugeot 3008)
Τελικα χιονισε και για 1η φορα χρησιμοποιησα εστω και λιγο το grip control-snow mode (συγκεκριμενα μεσα στο χωρο του carrefour ευκαρπιας που ειχε 5-10cm χιονι). Απο την απλη ρυθμιση του ESP δεν ειχε μεγαλη διαφορα . Τα M+S λαστιχα το βοηθουσαν αρκετα.
Ισως με περισσοτερους ποντους χιονι στο οδοστρωμα να φαινοταν περισσοτερο το grip control.
Εκτιμώ ότι τα κλασσικά τετρακίνητα με τα τρία διαφορικά και το βοηθητικό κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων, είναι πιό κατάλληλα για εκτός δρόμου διαδρομές, από τα σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα. Καλό θα ήταν να γίνει ένα τεστ ντράιβ μεταξύ των δύο συστημάτων σε μια συγκεκριμένη διαδρομή, για να δούμε ποιό είναι καταλληλότερο. Πάντως τα σύγχρονα ηλεκτρονικά δεν διαθέτουν αντίστοιχο σύστημα υποπολλαπλασιασμού σχέσεων, οπότε σε εξαιρετικά ανώμαλα εδάφη πιστεύω ότι θα υστερούν.
Πηγαίνεις μια εκδρομή με το NIVA περνάς το σημείο που έχουν σταματήσει οι πολλοί, προχωράς αρκετά ,το διασκεδάζεις,παίρνεις και την ικανοποίηση ότι έφτασες εκεί που δεν μπορούν οι άλλοι ,αν και σε όλη την ασφάλτινη γκρίνιαζες,γυρνάς σπίτι,πίνεις 2 ασπιρίνες για να συνέλθεις και...ύπνο. Κάνεις την ίδια εκδρομή με το FORESTER, που έχει της ίδιας φιλοσοφίας τετρακίνηση, αλλά με πολλά σύγχρονα βοηθήματα.Αφού ικανοποιήθηκες από την ασφάλτινη διαδρομή φτάνεις εκεί που έχουν σταματήσει οι πολλοί,ίσως και λίγο παραπάνω,επιστρέφεις ξεκούραστος και έτοιμος για την επόμενη εκδρομή. Η εμπειρία είναι προσωπική. Τα συμπεράσματα δικά σας
Φυσικά σε συνθήκες εκτός δρόμου τα 3 διαφορικά και οι "κοντές" σχέσεις έχουν το πλεονέκτημα, αλλά σε όλες τισ υπόλοιπες συνθήκες μειονεκτούν. Επίσης το σωστό στήσιμο ενός αυτοκινήτου για σκληρή χρήση προυποθέτει μεγάλο ύψος απ' το έδαφος, μεγάλη διαδρομή αναρτήσεων, πλαίσιο τύπου σκάλας, ελαστικά, κοντούς προβόλους, m+s ελαστικά κλπ. Δυστυχώς όλα αυτά κάνουν το αυτοκίνητο να συμπεριφέρεται άθλια στο δρόμο και να καταναλώνει υπερβολικά, οπότε λογικά και με βάση τη χρήση που γίνεται απ' το 99% τον ανθρώπων η εταιρείες καταλήγουν σε οχήματα με πιο light χαρακτηριστικά εκτός δρόμου, αλλά με εξαιρετικά για τον όγκο τους χαρακτηριστικά στην άσφαλτο. Όπως και νά χει πάντως και ευτυχώς, τα suv είναι μια μόδα που φεύγει ελπίζω ανεπιστρεπτι.
Σηκωστε με ενα γρυλο τους δυο αριστερους η δεξιους τροχους απο ενα καινουργιο ΚΙΑ SORENTO που εχει ηλεκτρικο LSD και αν κανει βημα να μου τρυπησετε την μυτη.
Μακαρι να μπορουσε να γινει η αντικατασταση των κλασικων διαφορικων. Τα νεα συστηματα δεν εχουν την αντοχη που εχουν τα παραδοσιακα συστηματα και δεν θα μπορουν. Στην πραξη ομως πιος χρειαζεται ενα πραγματικο 4x4 ? Παλαιοτερα πηγαινα και καμια δυσκολη εκδρομη τωρα ειναι καλο μονο για τα πεζοδρομια. Το συμπερασμα ειναι οτι θα μεινουν ελαχιστα καθαρα 4x4 και απλα θα μικρινει το φασμα επιλογης που και σημερα ειναι πολυ περιορισμενο.
Ειχα κανει σχολιο και πιο πριν (με το Peugeot 3008) Τελικα χιονισε και για 1η φορα χρησιμοποιησα εστω και λιγο το grip control-snow mode (συγκεκριμενα μεσα στο χωρο του carrefour ευκαρπιας που ειχε 5-10cm χιονι). Απο την απλη ρυθμιση του ESP δεν ειχε μεγαλη διαφορα . Τα M+S λαστιχα το βοηθουσαν αρκετα. Ισως με περισσοτερους ποντους χιονι στο οδοστρωμα να φαινοταν περισσοτερο το grip control.
tipota den einai opws to af8entiko.....ola ta upoloipa einai pshlomena I.X. jeep cherokee XS
Εκτιμώ ότι τα κλασσικά τετρακίνητα με τα τρία διαφορικά και το βοηθητικό κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων, είναι πιό κατάλληλα για εκτός δρόμου διαδρομές, από τα σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα. Καλό θα ήταν να γίνει ένα τεστ ντράιβ μεταξύ των δύο συστημάτων σε μια συγκεκριμένη διαδρομή, για να δούμε ποιό είναι καταλληλότερο. Πάντως τα σύγχρονα ηλεκτρονικά δεν διαθέτουν αντίστοιχο σύστημα υποπολλαπλασιασμού σχέσεων, οπότε σε εξαιρετικά ανώμαλα εδάφη πιστεύω ότι θα υστερούν.