Το VW Golf BlueMotion είναι το πιο πράσινο μοντέλο στην κατηγορία του, αφού καταναλώνει 3,2 λτ. πετρελαίου ανά 100 χλμ. και εκπέμπει 85 γρ. CO2/χλμ.

Πέρα από τις επεμβάσεις στον κινητήρα, αλλαγές έχουν γίνει και στην αεροδυναμική σχεδίαση. Για παράδειγμα, το αμάξωμα έχει χαμηλώσει κατά 15 χλστ. και η πίσω αεροτομή «αγκαλιάζει» το τζάμι.

Το SEAT Leon 1,4 TGI σκοράρει όταν επισκέπτεσαι το πρατήριο καυσίμων και ξεστομίζεις την φράση «Φούλαρέ το», και μάλιστα χωρίς να απειλείσαι με όπλο στο κρόταφό σου, αλλά όντας χαλαρός.

Στο ποιοτικό εσωτερικό του SEAT Leon 1,4 TGI, μόνο οι ενδείξεις για το φυσικό αέριο στον πίνακα οργάνων και την κεντρική οθόνη, διαφοροποιούν την έκδοση.

­­­­VW Golf BlueMotion & SEAT Leon 1,4 TGI

25.759 Επισκέψεις στο άρθρο

Record men οικονομίας

Τα Volkswagen Golf BlueMotion και SEAT Leon 1,4 TGI σκοράρουν με την οικονομία κίνησης που προσφέρουν, αφού το μεν με κατανάλωση 3,2 λτ./100 χλμ. είναι το πιο οικονομικό μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης μονού καυσίμου της αγοράς, το δε είναι το μοναδικό μικρομεσαίο στην ελληνική αγορά -προς το παρόν τουλάχιστον- που καίει φυσικό αέριο. Και τι σημαίνει αυτό; Πολύ απλά, ότι λόγω της χαμηλής τιμής/ανά κιλό του CNG ο οδηγός του ξοδεύει 3,4 ευρώ περίπου για κάθε 100 χιλιόμετρα, νούμερο εξαιρετικά χαμηλό το οποίο «αλαφραίνει» δραστικά τον οικογενειακό προϋπολογισμό.

Αλλαγές που σκοράρουν...
Πιο συγκεκριμένα τώρα, στην περίπτωση του Volkswagen Golf BlueMotion προκειμένου να επιτευχθούν η κατανάλωση των 3,2 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 των 85 γρ./χλμ. έχουν γίνει μία σειρά από επεμβάσεις τόσο στον κινητήρα, όσο και στην αεροδυναμική. Για παράδειγμα το αμάξωμα έχει χαμηλώσει κατά 15 χλστ., η αεροτομή στο πίσω μέρος είναι μεγαλύτερη και «αγκαλιάζει» το παρμπρίζ, οι εισαγωγές μπροστά έχουν επανασχεδιαστεί, το ίδιο και η γρίλια. Πρόκειται δηλαδή για μικρές, αλλά σημαντικές επεμβάσεις που έχουν ρίξει τον αεροδυναμικό συντελεστή Cd από το 0,29 στο 0,27.
Από την άλλη, κάτω από το καπό του Golf BlueMotion εδρεύει ο 1,6 TDI πετρελαιοκινητήρας με τον κωδικό ΕΑ 288, ο οποίος έχει δεχθεί αρκετές βελτιώσεις σε εσωτερικές τριβές, διαχείριση θερμοκρασίας κτλ., ώστε να επιτευχθεί το «μαγικό» νούμερο 3,2. Ενδεικτικά, αναφέρουμε πως η ιπποδύναμη έχει ανέβει στους 110 ίππους (από 105 PS) στις 3.200 με 4.000 σ.α.λ., ενώ το κιβώτιο έχει 6 αντί για 5 σχέσεις όπως στα υπόλοιπα πετρελαιοκίνητα Golf. Έτσι, στην πράξη, πέρα από ρεκόρ οικονομίας, το VW Golf BlueMotion δεν στερείται των επιδόσεων και «παίζει μπάλα» σε επίπεδο πρωταθλητισμού. 

Φουλάρει με λιγότερα από 15 ευρώ
Το SEAT Leon 1,4 TGI, από την άλλη, σκοράρει όταν επισκέπτεσαι το πρατήριο καυσίμων και ξεστομίζεις την φράση «Φούλαρέ το», και μάλιστα χωρίς να απειλείσαι με όπλο στο κρόταφό σου, αλλά όντας χαλαρός, κρατώντας στο χέρι ένα μόνο 20ευρω και περιμένοντας τα ρέστα. Πιο συγκεκριμένα τώρα, το Leon 1,4 TGI είναι το μοναδικό μικρομεσαίο στην αγορά που καίει φυσικό αέριο και με δεδομένο ότι καταναλώνει 3,5 κιλά CNG/100 χλμ., ότι το CNG κοστίζει λιγότερο από 1 ευρώ/κιλό, και ότι διαθέτει δύο δεξαμενές συνολικής χωρητικότητας 15 κιλών, φουλάρει με λιγότερο από 15 ευρώ! Και με αυτά τα λεφτά, μπορεί –σύμφωνα και με τις επίσημες καταναλώσεις της SEAT- να καλύψει 400 χιλιόμετρα. Βάλτε κάτω και τα 50 λίτρα του ρεζερβουάρ βενζίνης, και η αυτονομία εκτοξεύεται στα 1.300 χιλιόμετρα, παίζοντας έτσι μπάλα για πολλά συνεχόμενα 90λεπτα…
Όσο για τον κινητήρα του, σημειώστε πως πρόκειται για μία τροποποιημένη εκδοχή του 1,4 TSI του γκρουπ VW, με μέγιστη ισχύ 110 ίππων στις 5.000 σ.α.λ. και ροπή 250 Nm μεταξύ 1.500 και 4.000 σ.α.λ. Αυτός, με τη βοήθεια και του κοντού κιβωτίου 6 σχέσεων, είναι σε θέση να προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις, ενώ όσον αφορά στη λειτουργία του, με το ξεκίνημα το καύσιμο που χρησιμοποιεί είναι το φυσικό αέριο, ενώ το σύστημα γυρνάει αυτόματα σε βενζίνη μόλις το φυσικό αέριο τελειώσει.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Hyundai
NISSAN