Η τιμή του Audi Q3 quattro με το 2λιτρο TFSI των 170 ίππων είναι αρκετά ανταγωνιστική, αφού ορίζεται στα 32.250 ευρώ.

Στα συν του Q3 και ο πολύ καλός εξοπλισμός που περιλαμβάνει στάνταρ ESP, 6 αερόσακους, όλο το ηλεκτρικό πακέτο, air condition, ηχοσύστημα, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών και ράγες οροφής.

Υψηλή ποιότητα και σύγχρονες γραμμές για το εσωτερικό του Audi Q3, που διακρίνεται και για τη στιβαρή του κατασκευή.

H σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση και η άμεση εμπλοκή της τετρακίνησης του Q3, αποτρέπουν την απώλεια πρόσφυσης και μεγιστοποιούν την ασφάλεια στο δρόμο.

Δοκιμή: Audi Q3 2,0 TFSI quattro

Διαβάστηκε από 12285 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 19/5/2013
 

To Audi Q3 είναι το πρώτο μικρομεσαίο SUV στην ιστορία της Audi, με 2λιτρα μοτέρ βενζίνης και πετρελαίου, κίνηση στους δύο ή στους τέσσερις τροχούς, αλλά και καλές τιμές με βάση τα δεδομένα της κατηγορίας.

Στην ιστορία της Audi, το Q3 θα καταγραφεί ως το πρώτο της μικρομεσαίο –ή compact- SUV. Με 2λιτρα μοτέρ βενζίνης και diesel, το Q3 αντιπαρατίθεται στην κατηγορία με τη BMW X1 και την επικείμενη, Mercedes GLA. Στο κομμάτι της σχεδίασης, η σχεδίαση που έχει επιλεγεί προσδίδει στο αυτοκίνητο μια αισθητική διαφορετικότητα σε σχέση με ό,τι μας έχουν συνηθίσει τα SUV, δίνοντας και μια αίσθηση κουπέ μοντέλου. Σε συνδυασμό και με την μεγάλη εμπρόσθια τετραγωνισμένη μάσκα, αλλά και με τα μακρόστενα και αιχμηρά φωτιστικά, το Q3 κερδίζει σε αισθητικό δυναμισμό και δείχνει περισσότερο νεανικό από πολλούς ανταγωνιστές του.


Κινητήρας: Ισχυρό μοτέρ με πολύ γρήγορες επιδόσεις
Η πιο «ήπια» έκδοση του γνωστού 2λιτρου TFSI βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού του Ομίλου VW συναντάται κάτω από το καπό του Audi Q3. Η ονομαστική απόδοση της ισχύος είναι 170 ίπποι και η μέγιστη ροπή φτάνει στα 280 Nm. Στην πράξη, το μοτέρ αυτό κάθε άλλο παρά «ήπιο» εμφανίζεται, αφού τραβάει από πολύ χαμηλά, έχει εξαιρετικά γρήγορη απόκριση στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού και παράλληλα, «γεμίζει» σε όλο σχεδόν το φάσμα της περιστροφής του. 

Οι ικανότητές του αυτές αποδεικνύονται και στο πεδίο των μετρήσεών μας, εκεί όπου με τη συμβολή και της αμεσότατης τετρακίνησης, τα νούμερα που καταγράψαμε είναι από τα γρηγορότερα στην κατηγορία. Εξίσου ικανοποιητική είναι και η αίσθηση από τον επιλογέα του μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσεων, ενώ και το σύστημα Start-Stop έχει πολύ ομαλή λειτουργία και κορυφαία αμεσότητα για σύστημα του είδους. Η κατανάλωση από την πλευρά της, μπορεί να διατηρηθεί σε χαμηλά επίπεδα με ένα ήπιο τέμπο, όμως όταν το αυτοκίνητο πιεστεί, τότε το νούμερο ανεβαίνει αρκετά σε σχέση με τα 7,3 λτ./100 χλμ. που ανακοινώνει η Audi.


Εσωτερικό: Πολύ προσεγμένο ποιοτικά και με μοντέρνα σχεδίαση
Ως είθισται, η Audi μας έχει ετοιμάσει ένα πολύ ποιοτικό και προσεγμένο εσωτερικό για το νέο Q3, με την πολυτέλεια να είναι πιο έκδηλη όσο ανεβαίνει το επίπεδο του εξοπλισμού. Από πλευράς υλικών, αφρώδες πλαστικό καλύπτει το πάνω τμήμα του ταμπλό με το υπόλοιπο τμήμα του να αποτελείται από σκληρό στην αφή πλαστικό. Φυσικά, η συναρμογή και το φινίρισμα είναι υπεράνω κριτικής, σε ένα τελικό αποτέλεσμα που ικανοποιεί απόλυτα τους θιασώτες των premium μοντέλων. Από πλευράς σχεδίασης, το εσωτερικό του Q3 ακολουθεί τις καμπύλες και μοντέρνες γραμμές του αμαξώματος.

 Περαιτέρω, στεκόμαστε στην πολύ καλή θέση οδήγησης, πλήρους ρυθμίσεων, με το υψηλά τοποθετημένο κάθισμα, που προσφέρει ανεμπόδιστη περιφερειακή ορατότητα, ενώ αρκετά βολική είναι και η θέση του επιλογέα ταχυτήτων. Η σχεδίαση του καθίσματος τέλος, συνάδει στην άνεση κατά το ταξίδι, αλλά και στην πολύ καλή πλευρική στήριξη σε ένα δρόμο με στροφές.


Χώροι: Αρκετοί για 4 ενήλικες και με πρακτικό πορτ-μπαγκάζ
Παρότι οι εξωτερικές διαστάσεις του νέου Q3 είναι χαμηλότερες του μέσου όρου των μικρομεσαίων SUV, οι χώροι των επιβατών στο εσωτερικό είναι αρκετά καλοί. Έτσι, στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετός χώρος για τα κεφάλια των επιβατών και άπλετος για τα γόνατά τους. 

Παράλληλα, το διαθέσιμο πλάτος είναι αρκετό για τη μεταφορά δύο ενηλίκων, ενώ μόνο ένας τρίτος θα χρειαστεί να κάνει κάποιες παραχωρήσεις ώστε να βολευτεί. Από εκεί και πέρα και σε ό,τι αφορά στο χώρο αποσκευών, αυτός είναι σχετικά ρηχός, όμως το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα του και το μεγάλο άνοιγμα της πόρτας βολεύουν κατά τη φόρτωση. Τα 460 λίτρα ωφέλιμου όγκου που ανακοινώνει η Audi, είναι ένα πολύ ικανοποιητικό νούμερο για την κατηγορία.


Οδική συμπεριφορά: Ευχάριστο σε άσφαλτο και χώμα
Η Audi δεν έχει προορίσει το Q3 αποκλειστικά και μόνο για light χρήση «εντός δρόμου». Μπορεί λοιπόν να μην υπάρχουν δυνατότητες που έχουμε δει σε κλασσικά off road οχήματα («κοντές» σχέσεις, κλείδωμα του ποσοστού της τετρακίνησης κ.λπ.), μπορεί το πλαίσιο μην είναι σκληροπυρηνικό, όμως από τη μια η εξαιρετικά άμεση εμπλοκή της τετρακίνησης και από την άλλη το χαμηλό συνολικό βάρος και η απόσταση από το έδαφος των 170 χλστ., φροντίζουν ώστε να προσπελάζονται με ευκολία οι εκτός δρόμου ανωμαλίες σε μια διαδρομή με πατημένο χώμα. Σύμμαχος του οδηγού εκτός δρόμου είναι και η ανάρτηση, με τις σχετικά μακριές διαδρομές και την ισορροπημένη ρύθμισή της. 

Αφήνοντας τις εκτός δρόμου δυνατότητες του Q3 και περνώντας στην οδική του υπόσταση στην άσφαλτο, το πρώτο που θα εκθειάσουμε είναι η αμεσότητα στη λειτουργία και εμπλοκή της τετρακίνησης που φροντίζει ώστε το αυτοκίνητο να διατηρεί την πορεία του ανεξαρτήτως διαδρομής και παράλληλα, να εμφανίζει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης στις στροφές. Η υποστροφή λοιπόν έρχεται πολύ αργά και δύσκολα προκαλείται, όπως και η υπερστροφή, που μόνο εάν επιδιωχθεί από τον οδηγό με άφημα του γκαζιού μέσα στη στροφή και ανάποδο τιμόνι θα κάνει την εμφάνισή της. 

Εδώ, ο οδηγός θα εκτιμήσει επιπλέον την αίσθηση και τη γρηγοράδα του τιμονιού, το οποίο παρότι στην ευθεία δεν ικανοποιεί απόλυτα αφού – κατά τη συνήθη τακτική της Audi – είναι λίγο πιο ελαφρύ από ό,τι πρέπει, στις στροφές βγάζει τον οδηγό του Q3 ασπροπρόσωπο. Για το τέλος αφήσαμε την κορυφαία ποιότητα κύλισης και την καλή άνεση που εμφανίζει το αυτοκίνητο στην ευθεία, με τη σχετικά σφιχτή ανάρτηση να μην κουράζει και κατά το πέρασμα από συνεχείς «αστικές» ανωμαλίες.


Τιμή-εξοπλισμός: Από 32.250 ευρώ και πλήρες εξοπλιστικά
Η τιμή του Audi Q3 quattro με το 2λιτρο TFSI των 170 ίππων είναι αρκετά ανταγωνιστική, αφού ορίζεται στα 32.250 ευρώ. Με βάση το γεγονός ότι έχουμε να κάνουμε με ένα premium μικρομεσαίο SUV, με 2λιτρο μοτέρ και τετρακίνητο, τότε το ποσόν αυτό αποκτά ακόμη περισσότερο ενδιαφέρον. 

Στα συν του Q3 και ο πολύ καλός εξοπλισμός που περιλαμβάνει στάνταρ ESP, 6 αερόσακους, όλο το ηλεκτρικό πακέτο, air condition, ηχοσύστημα, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών και ράγες οροφής. Στο κομμάτι του diesel, η δικίνητη έκδοση του Q3 με το 2λιτρο TDI κινητήρα των 140 ίππων έχει ακριβώς την ίδια τιμή (32.250 ευρώ) και αντίστοιχο εξοπλισμό με το βενζινοκίνητο.


Παθητική ασφάλεια: Με 5 αστέρια
Το Q3 προσφέρει υψηλά επίπεδα ασφαλείας στους επιβάτες του και αυτό έχει ήδη επιβεβαιωθεί από την επίδοσή του στα crash test του EuroNCAP. Εκεί, το SUV της Audi έλαβε την ανώτατη διάκριση των 5 αστέρων, συνοδεύοντάς την με πολύ καλές βαθμολογήσεις στην προστασία των ενηλίκων (94%), των παιδιών (85%) και των Συστημάτων ασφαλείας του (86%). Θυμίζουμε ότι στο στάνταρ εξοπλισμό του το Q3 διαθέτει πλήρες πακέτο αερόσακων (6 συνολικά), όπως και φυσικά, Σύστημα Ελέγχου της πρόσφυσης (ESP). 


Συμπέρασμα
Η κάθοδος της Audi στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV έχει σημάνει συναγερμό στον ανταγωνισμό, αφού το νέο Q3 είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα μοντέλα του είδους. Είναι ποιοτικό, δυνατό, ασφαλές, άνετο και έχει και την ευχέρεια να κινηθεί εκτός δρόμου χωρίς να δυσανασχετεί. Οι χώροι, μπορεί να μην είναι οι καλύτεροι στην κατηγορία, αλλά είναι αρκετοί για μια 4μελή οικογένεια. 

Ουσιαστικά, με την τιμή των 32.250 ευρώ να κρίνεται πολύ συμφέρουσα για αυτόν που θέλει να αποκτήσει ένα premium γερμανικό μοντέλο, ο μόνος προβληματισμός που προκύπτει πλέον στον αγοραστή είναι το εάν μπορεί να καλύψει φορολογικά το 2λιτρο του κινητήρα.

200 διαθέσιμα στοιχεία για AUDI  Q3
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

Tags: AUDI Q3

2.900 φουρκέτες σε 12 ώρες (+vid)

Peugeot 3008: Βενζίνη ή diesel στα ίδια λεφτά;

H 3άρα της AC Schnitzer

Μπορεί ένα Peugeot να «χτυπήσει» Passat και Arteon μαζί;

BMW M3 e46: Η κορυφαία των κορυφαίων!

Νέο Nissan GT-R NISMO GT500

Τα ασφαλέστερα οικογενειακά στα Crash Test

Διέρρευσε το εσωτερικό της Alfa Romeo Giulia

Plug-in υβριδικό Audi A7 Sportback e quattro

MEGA TEST Κλιματισμού σε 7 μοντέλα

Tα ανανεωμένα Audi A5/S5

Peugeot: 5 χρόνια δωρεάν service & εγγύηση για το 3008

Το κόστος Service 5ετίας των best sellers C-SUV στη λιανική

6+1 νέες δοκιμές EuroNCAP

Ποια είναι η καλύτερη λιμουζίνα; Α8, 7άρα ή S-Class;

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

Αγορά / Auto Bild: Διαβάστε live 30 δοκιμές

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

Yellow Pages: Λιπαντικά - Προδιαγραφές!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

PEUGEOT: Θέλεις SUV Peugeot από 14.700 ευρώ;

CITROEN: Back to school με προνομιακές τιμές & 36 άτοκες δόσεις

NISSAN: Έως 1.500 ευρώ έκπτωση στο Qashqai

SEAT: Tarraco το νέο μεγάλο SUV της Seat

περισσότερα »