8 φωτογραφίες »

Ο κινητήρας διαθέτει εξαιρετικά ραφιναρισμένη και πολιτισμένη λειτουργία, χωρίς κραδασμούς και με εντυπωσιακά γραμμικό άπλωμα της ροπής, η οποία έχει επάρκεια από τις πολύ χαμηλές στροφές, μέχρι τον κόφτη.

Κινητήρας, οδική συμπεριφορά & η γνώμη μας

76.867 Επισκέψεις στο άρθρο (25/4/2021)

Κινητήρας: Βελτιώθηκε αισθητά σε επιδόσεις, αλλά αυξήθηκε η κατανάλωση
Η αναβαθμισμένη έκδοση του e-Skyactiv X κινητήρα έχει αυξήσει κατά 6 ίππους την ιπποδύναμή του φτάνοντας στους 186 ίππους και κατά 14 Nm τη ροπή του, η οποία στο μέγιστο βαθμό της αγγίζει πλέον τα 240 Nm στις 4.000 σ.α.λ. (από τις 3.000 σ.α.λ. της προηγούμενης έκδοσης).

Όσον αφορά στην τεχνολογία του, για την καύση, η αρχή γίνεται μέσω σπινθήρα, όπως σε όλα τα σύνολα βενζίνης και συνεχίζεται μετά μέσω συμπίεσης, όπως στα diesel, σε μια τεχνολογία που ονομάζεται SPCCI (Spark Controlled Compression Ignition). Παράλληλα υπάρχει και ένα στάνταρ ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης που υποβοηθά το μοτέρ με έξτρα φορτίο και αναλαμβάνει τη λειτουργία του start/stop.

Στην πράξη ο οδηγός λαμβάνει μια εξαιρετικά ραφιναρισμένη και πολιτισμένη λειτουργία, χωρίς κραδασμούς και με εντυπωσιακά γραμμικό άπλωμα της ροπής. ¶λλωστε ο τρόπος που αποδίδεται η ροπή σε όλο το φάσμα ήταν από τους τομείς που δέχτηκε βελτίωση το σύνολο, ώστε να υπάρχει επάρκεια από τις πολύ χαμηλές στροφές, μέχρι τον κόφτη. Αυτό γίνεται εμφανές και στις ρεπρίζ, όπου με kick down το 60-100 χλμ./ώρα και το 80-120 χλμ./ώρα έρχονται σε 4,9 και 6,4 δλ., νούμερα κoρυφαία, έναντι 8,5 δλ. με 4η και 12,3 δλ. με 5η, της προηγούμενης γενιάς του κινητήρα. Από την άλλη βέβαια η μέγιστη ροπή που αποδίδεται πλέον στις 4.000 σ.α.λ., σε κάνει να λειτουργείς το σύνολο πιο ψηλά με αποτέλεσμα, να ακούγεται αλλά και να αυξηθεί η μέση κατανάλωση από τα 7,8 στα 8,5 λτ./100 χλμ. που και πάλι αν το σκεφτείς, για δίλιτρο μοτέρ με 186 ίππους δεν είναι άσχημα.

Το σύνολο συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, το οποίο επιτρέποντας τις χειροκίνητες αλλαγές μέσω paddles, χωρίς να επεμβαίνει ακόμα και σε απότομα κατεβάσματα, με τη λειτουργία του να είναι αρκετά ομαλή, όχι όμως τόσο αποφασιστική στη γρήγορη οδήγηση. 

Στο δρόμο: Ποιοτική κύλιση με σφιχτή και ευχάριστη αίσθηση 
Το CX-30 στο δρόμο καταφέρνει να είναι εξαιρετικά ευχάριστο και αποτελεσματικό. Εν αρχή είναι η πολύ καλή θέση οδήγησης που διαμορφώνει, δημιουργώντας παράλληλα μια ευχάριστη προδιάθεση του τι θα ακολουθήσει. Δικαίως αφού σε κάθε είδος διαδρομής το CX-30 παίρνει ψηλό βαθμό. Στο ταξίδι θα εκτιμήσεις την ποιοτική κύλιση και το στιβαρό πάτημα αντάξια premium μοντέλων και την ανάρτηση που δεν ακούγεται και απορροφά τους κραδασμούς πολύ αποτελεσματικά παρά το γεγονός ότι έχει σφιχτό σετάρισμα. Από την άλλη σε πιο στριφτερές διαδρομές, το εξαιρετικό τιμόνι θα διαγράψει πορεία και το αμάξωμα θα την ακολουθήσει πιστά, με αρωγό το στιβαρό πλαίσιο και την ανάρτηση που δεν χαμπαριάζουν από τα 175 χλστ. απόστασης από το έδαφος, διατηρώντας πολύ ψηλά τα περιθώρια της πρόσφυσης και συγκρατώντας την κλίση στις στροφές. Μέσα στην πόλη η ευελιξία του καθορίζεται από τον μικρό κύκλο στροφής για τα δεδομένα των διαστάσεων του και κυρίως από την καλή ηχομόνωση που περιορίζει όλους αυτούς τους ενοχλητικούς θορύβους στο δρόμο.

Η γνώμη μας 
O αναβαθμισμένος e-Skyactiv X κινητήρας κατάφερε να τονίσει τις επιδόσεις του εξαιρετικού, αλλά κομμάτι αλμυρού CX-30. Αλμυρού πιο πολύ στο άκουσμα της τιμής, καθώς πρόκειται για ένα άκρως ποιοτικό μοντέλο και με εξοπλισμό που διαθέτει περισσότερα και απΆ όσα θα ήθελες. 

+ Λειτουργία κινητήρα, εμφάνιση μέσα-έξω, ποιότητα κατασκευής και premium ύφος, οδική συμπεριφορά και οδηγική αίσθηση, στάνταρ εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας

- Απουσία προγραμμάτων λειτουργίας, φόροι λόγω κυβισμού

Προηγούμενη

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

Toyota
test center