10 φωτογραφίες »

Κινητήρας, οδική συμπεριφορά & η γνώμη μας

57.928 Επισκέψεις στο άρθρο (16/4/2021)

Κινητήρας-Κιβώτιο: Εξαιρετικός κινητήρας και κορυφαίο κιβώτιο 8 σχέσεων
Όπως είναι φυσικό, o κινητήρας και η τετρακίνηση προέρχονται από την αντίστοιχη έκδοση AMG της A-Class ενώ το κιβώτιο διαθέτει εδώ μια επιπλέον σχέση και προέρχεται από τις ισχυρότερες εκδόσεις της σειράς Α-Class. Αρχικά, ο δίλιτρος κινητήρας αποδίδει 306 ίππους και 400 Nm ροπής και είναι πάντοτε ετοιμοπόλεμος ώστε να χαρίσει στο βαρύ σχετικά αμάξωμα της GLA 35 AMG πολύ καλές επιδόσεις. Τραβάει θετικά από χαμηλά, είναι παντού γεμάτος και άμεσος σε απόκριση χάρη και στο καλύτερο κιβώτιο στην κατηγορία, που διακρίνεται για την αμεσότητα των αλλαγών του ανάλογα και με την θέση του συστήματος παραμετροποίησης Dynamic Select, όσο και στο γεγονός πως διαθέτει πλήρως χειροκίνητη λειτουργία με τον οδηγό να αποφασίζει πότε θα ανεβάσει ή θα κατεβάσει ταχύτητα. Το όλο «πακέτο» ενισχύεται και ακουστικά, με τις εξατμίσεις να γεμίζουν ευχάριστα την καμπίνα με κλαγγές και σκασίματα σε κάθε αλλαγή σχέσης. Για το τέλος αφήσαμε την κατανάλωση η οποία κυμαίνεται μεταξύ των 12,5 με 13,0 λτ./100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες που είναι μια καλή τιμή για τον χαρακτήρα και τα τεχνικά χαρακτηριστικά της GLA 35 AMG.

Στο δρόμο: Ευχάριστη και εντυπωσιακά αποτελεσματική
Η Mercedes-AMG GLA 35 εφοδιάζεται με την ίδια τετρακίνηση 4ΜΑΤΙC της A 35 AMG και την ίδια αρχιτεκτονική ανάρτησης (εμπρός γόνατα ΜακΦέρσον και άξονα 4 συνδέσμων πίσω), όμως η μεγαλύτερη διαδρομή της ανάρτησης και το μεγαλύτερο προφίλ των ελαστικών της είναι τα μοναδικά στοιχεία που παραπέμπουν στην SUV/crossover κατηγορία που ανήκει. Επί της ουσίας ωστόσο αυτά δεν γίνονται ιδιαίτερα αντιληπτά στον δρόμο με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι μηδαμινές για τα δεδομένα της κατηγορίας. Το αυτοκίνητο της δοκιμής φορούσε βέβαια και την προαιρετική ρυθμιζόμενη ανάρτηση, η οποία προσφέρει καλά επίπεδα άνεσης στη θέση Comfort παρά την σφιχτή της γενικά ρύθμιση. Αυτό οφείλεται και στις τροποποιήσεις στο σασί για την αύξηση της ακαμψίας της GLA 35 AMG που της προσφέρουν στην πράξη αμεσότητα και πιο στιβαρή αίσθηση. Η τετρακίνηση αποτελείται από έναν ηλεκτρομηχανικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη (σ.σ. αντίθετα με τον ηλεκτρουδραυλικό που χρησιμοποιείται συνήθως, αυτός προσφέρει πιο άμεση εμπλοκή και απόκριση άρα και πιο σπορ χαρακτήρα) ο οποίος είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα και αναλαμβάνει να μεταφέρει τη ροπή ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης ή την επιλογή του οδηγού στο Dynamic Select και την αντίστοιχη στο ESP. Η βασική αρχή λειτουργίας της είναι τέτοια ώστε να προσφέρει τη μέγιστη δυνατή πρόσφυση αλλά και ευχαρίστηση στην οδήγηση. Φυσικά όλα τα παραπάνω εξαργυρώνονται σε δρόμο με στροφές εκεί όπου η GLA 35 AMG θυμίζει ένα υπερυψωμένο hot hatch και σε καμία περίπτωση ένα SUV/crossover όχημα. Μπορεί να μην επιτρέπει ιδιαίτερα παιχνίδια με την «ουρά» της -αφού το ποσοστό της ροπής πίσω δεν ξεπερνά ποτέ το 50%- ωστόσο είναι βιδωμένη στο δρόμο και τα όρια της πρόσφυσης είναι τόσο μεγάλα που την καθιστούν εθιστική και εξαιρετικά αποτελεσματική στην γρήγορη οδήγηση. Την εντυπωσιακή της οδηγική εικόνα συμπληρώνουν η κορυφαία απόδοση των φρένων και η αντίστοιχη αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός.

Η γνώμη μας 
Η GLA A 35 AMG βασίζεται στα συστατικά της αντίστοιχης A-Class αλλά έχει διαφορετική υλοποίηση. Όπως και αυτή, προβάλλει έναν ευχάριστο και πολυδιάστατο χαρακτήρα με έντονο σπορ χρώμα που ξεχωρίζει για τα δεδομένα της κατηγορίας και θέτει υπό αμφισβήτηση τον όποιο ανταγωνισμό με τις ικανότητές της. Και να σκεφτεί κανείς πως η Mercedes προσφέρει την GLA και στις πιο «ειδικές» εκδόσεις 45 και 45 S…  

+ Εμφάνιση, ποιότητα, εσωτερικός διάκοσμος, χώροι, οδική συμπεριφορά και αίσθηση, κινητήρας, κιβώτιο, επιδόσεις, φρένα, επιλογές οδήγησης
- Τιμή, κατανάλωση υπό πίεση, ψηλή και σχετικά άβολη θέση οδήγησης

Προηγούμενη

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

Hyundai
4green