Ο high-tech 3λιτρος turbo V6 κινητήρας του SQ5 αποδίδει 354 άλογα και 500 Nm ροπής.

Πιο εντυπωσιακό από τη μέγιστη ροπή των 500 Nm είναι το εύρος που αυτή αποδίδεται: Aπό τις 1.370 μέχρι τις 4.500 σ.α.λ..

Kινητήρας: Εξακύλινδρο «διαμάντι» 354 ίππων για εκρηκτικές επιδόσεις

21.581 Επισκέψεις στο άρθρο (4/4/2018)

Ο 3λιτρος turbo αλουμινένιος V6 κινητήρας του SQ5 είναι ένα πραγματικό διαμάντι, που κάνει χρήση της τεχνολογίας μεταβλητού βυθίσματος των βαλβίδων. Χάρη σε αυτή, όταν κανείς θέλει οικονομία και δεν πατάει πολύ το γκάζι το βύθισμα των βαλβίδων είναι μικρό και η συμπίεση υψηλή. Σε αντίθετη περίπτωση ενεργοποιείται ένα πιο άγριο προφίλ των εκκεντροφόρων με μεγαλύτερο βύθισμα των βαλβίδων και πιο κανονική συμπίεση. Με αυτά και με αυτά ο μεταξένιος σε λειτουργία και απίστευτα ροπάτος V6 φτάνει να αποδίδει 354 άλογα με 500 Nm ροπής. Πιο εντυπωσιακό με τη μέγιστη ροπή είναι το εύρος που αυτή αποδίδεται: Aπό τις 1.370 μέχρι τις 4.500 σ.α.λ.. Από εκεί και πέρα πολλά εξαρτώνται από την επιλογή στο Drive Select. Στο Comfort όλα λειτουργούν ήσυχα και μεταξένια με το ανεπαίσθητο γουργουρητό του V6 να συνοδεύει την ευχάριστη αίσθηση του εντυπωσιακού τραβήγματος  από το ρελαντί και την σχετικά συγκρατημένη κατανάλωση. Βάλε Dynamic και θα νομίζεις ότι ένα αόρατο χέρι άλλαξε μοτέρ: To γουργουρητό γίνεται βρυχηθμός, που τα ηχεία στην καμπίνα φροντίζουν να ακούς για τα καλά, από τις εξατμίσεις ακούγονται ομοβροντίες και πατώντας το γκάζι βαθιά νιώθεις την βίαιη επιτάχυνση. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 5,4 δλ (όσα ακριβώς υπόσχεται η Audi), ενώ τα 60-100 και τα 80-120 χλμ./ώρα έρχονται σε 2,9 και 3,6 δλ αντίστοιχα. Και μιλάμε για ένα άρμα, που μαζί με τον οδηγό ζυγίζει κάτι λιγότερο από 2 τόνους! Ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα αλλάζει και η λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου tiptronic των 8 σχέσεων, που έχει εξαιρετικά ομαλή και πολιτισμένη λειτουργία στην καθημερινότητα, ενώ αποδεικνύεται εξαιρετικά σπορ σε απόκριση και ταχύτητα όταν ζητάς το κάτι παραπάνω. Δεν είναι άλλωστε και πολλά τα αυτόματα κιβώτια με μετατροπέα ροπής, που σου επιτρέπουν να κατεβάσεις χειροκίνητα (και με paddles στο τιμόνι) 1.000 σ.α.λ. πριν από την κόκκινη γραμμή του στροφόμετρου! 

Αν και οι αγοραστές ενός σπορ SUV είναι σπάνιο να ασχοληθούν με την κατανάλωση, θα ήταν παράλειψη αν δεν αναφερόμασταν και σε αυτή. Πάντως η πραγματική κατανάλωση του SQ5 (μέση τιμή 8,3 λτ./100 χλμ. υπόσχεται η Audi προφανώς σε κάποιο άλλο παράλληλο σύμπαν) είναι ανάλογη των ορέξεων του οδηγού. Με νορμάλ καθημερινή οδήγηση νούμερα κοντά στα 12,0 λτ./100 χλμ. δεν είναι απίθανα. Ωστόσο τιμές γύρω από τα 16,5 λτ./100 χλμ. είναι πιο ενδεικτικές. Να σημειωθεί πως με 189 γρ. CO2/χλμ. το SQ5 δεν έχει ελεύθερη είσοδο στον πράσινο δακτύλιο της Αθήνας.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Hyundai
vw