Παρότι η ανάρτηση διατηρεί τη μαλακή ρύθμιση και τις μεγάλες διαδρομές, έχει βελτιωθεί η οδηγική αίσθηση, σημείο που το X-Trail υστερούσε

Στο δρόμο: Με βελτιωμένα οδικά χαρακτηριστικά

96.633 Επισκέψεις στο άρθρο (13/9/2018)

Το X-Trail είχε ούτως ή άλλως μια ραφιναρισμένη οδική συμπεριφορά εστιασμένη στην άνεση, ωστόσο οι τεχνικοί της Nissan θέλησαν το κάτι παραπάνω και βασισμένοι προφανώς και στην κριτική του ειδικού τύπου, αλλά και τους αγοραστές, προχώρησαν σε κάποιες αλλαγές σε επίπεδο μηχανικών μερών και ανάρτησης. Έτσι το τιμόνι πέρα από καλύτερη αίσθηση στην αφή, έχει εμφανώς καλύτερη αίσθηση και στη χρήση του με κάπως περισσότερη πληροφόρηση να φτάνει στα χέρια του οδηγού. Από την άλλη, ενώ η ανάρτηση (με πολλαπλούς συνδέσμους η πίσω) διατηρεί τη μαλακή της ρύθμιση και τις μεγάλες διαδρομές, έχει βελτιωθεί η οδηγική αίσθηση, σημείο που το X-Trail υστερούσε. Πάντως την ποιοτική κύλιση και την υψηλού επιπέδου άνεση μετριάζει ο αυξημένος θόρυβος, που μπαίνει στην καμπίνα και που δε συνάδει με τη premium αναβάθμιση του μοντέλου. Κατά τα άλλα, η ανάρτηση «καταπίνει» τις ανωμαλίες, ανεξαρτήτου μεγέθους αν και δεν λείπουν οι ξερές αντιδράσεις σε κάποια εγκάρσια εμπόδια. Πάντως το αμάξωμα δεν εμφανίζει τάσεις πλεύσης χάρη και στο σύστημα ελέγχου πλαισίου Nissan Chassis Control. Αν ωστόσο πιέσεις σε δρόμο με στροφές γρήγορα θα διαπιστώσεις πως το X-Trail συνεχίζει να αρέσκεται σε πιο ήρεμο στιλ οδήγησης: Χωρίς να είναι πλαδαρό, γέρνει αισθητά και το πλαίσιο αντιδρά με μια μικρή υστέρηση στις εντολές του τιμονιού. Πάντως ακόμη και με την 4Χ2 λειτουργία υποστρέφει πολύ αργότερα από ότι περιμένεις (βοηθούν και οι έξτρα τροχοί των 19 ιντσών) και δεν αντιδρά άτσαλα ή απρόσμενα.

Με την επιλογή της τετρακίνησης τα περιθώρια πολλαπλασιάζονται ειδικά σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης. Σε κάθε περίπτωση, το σύστημα ελέγχου ευστάθειας σε συνδυασμό με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό και τα άλλα ηλεκτρονικά «καλούδια» βοηθούν ώστε ο οδηγός να μην χάνει ποτέ τον έλεγχο, ενώ τα φρένα ικανοποιούν πλήρως με την αίσθηση και την αποτελεσματικότητά τους. Αν και το X-Trail δεν διεκδικεί το… χρυσό κλειδί της πόλης και παρά τον όγκο του, παραμένει ευκολοδήγητο στο κλεινόν άστυ, ενώ η δυνατότητα για 360ο μοιρών απεικόνιση του περιβάλλοντος διευκολύνει το παρκάρισμα. Πέρα από τη άσφαλτο εμφανίζει αυξημένες δυνατότητες χάρη στα 210 χλστ. από το έδαφος, τις μεγάλες διαδρομές ανάρτησης και τη δυνατότητα «κλειδώματος» της τετρακίνησης.

Και με ημι-αυτονόμη οδήγηση
H ανανέωση έφερε στο X-Trail ακόμη πιο premium τεχνολογίες, όπως το σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης ProPilot. Ελέγχει το τιμόνι, το γκάζι και το φρένο σε μία λωρίδα αυτοκινητόδρομου, κατά τη διάρκεια μποτιλιαρίσματος ή ταξιδεύοντας με υψηλές ταχύτητες. Το σύστημα συνδυάζει τρεις τεχνολογίες (Lane Keep Assist, Intelligent Cruise Control και Traffic Jam Pilot) και ενεργοποιείται μέσω ενός κουμπιού στο τιμόνι. Φυσικά προσφέρεται στάνταρ το ολοκληρωμένο πακέτο ηλεκτρονικών βοηθημάτων Nissan Safety Shield και το οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει αυτόματο φρενάρισμα, ανίχνευση κινούμενων εμποδίων, υποβοήθηση τυφλού σημείου, ειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδα και αναγνώριση πινακίδων του ΚΟΚ.  Σε ότι αφορά την ενεργητική ασφάλεια, τα στάνταρ ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχουν: την ευστάθεια του οχήματος (Vehicle Dynamic Control), τις κινήσεις κατά τον εγκάρσιο άξονα σε ανώμαλο οδόστρωμα (Active Ride Control), και την διαχείριση της πρόσφυσης στις στροφές προσομοιώνοντας την λειτουργία ενός μπλοκέ διαφορικού Active Trace Control). 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Mercedes
moto